Nyt viddu Nordea!! Kuinka vaikeaa on vaihtaa pankkia?
Taaskaan en pääse kirjautumaan. Pitäisi saada laskut maksettua ja tehdä vaikka mitä muuta. Esim. olen kilpailuttamassa yhtä sopimusta, mutta en voi tunnistautua niin mikään ei etene. Verokorttikin pitäisi laskea uudelleen.
Verkkopankissa ongelmia ihan jatkuvasti, mutta muulloinkin vaikka mitä vikaa. Siitäkään ei ole kauaa, kun jäi vaivalla kerätyt ostokset kauppaan, kun ei onnistunut edes käteisen nosto automaatista. Siitä nostoyrityksestä kuitenkin kehdattiin veloittaa..
Muutaman vuoden sisään olin kampaajalla, kun kortit lakkasi toimimasta, oli aivan hemmetin noloa. Onneksi olin käynyt samalla kampaajalla jo monet kerrat ja sain laskulla maksettavaksi.
Tuntuu, että ei ole enää muuta vaihtoehto kuin vaihtaa pankkia, kun ei näytä kiinnostavan tarjota toimivaa palvelua. Palvelumaksut sen kuin nousee, vaikka itse joutuu palvelemaan itsensä, siis silloin kun järjestelmät sattuu toimimaan.
Onko kukaan vaihtanut pankkia? Onnistuiko sujuvasti? Mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon?
Kommentit (98)
Kaupassa kannattaa olla vaikka S-etukortti varalta, jos ei oma varsinainen pankki toimi.
On pelastanut muutaman kauppareissun.
Lasten ainakin kannattaa säästää sukanvarteen, ettei vaikuta Kelakorvauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Lasten ainakin kannattaa säästää sukanvarteen, ettei vaikuta Kelakorvauksiin.
Miten tämä nyt liittyy mihinkään? En ole Kelan asiakas eikä ole lapsiakaan.
Vierailija kirjoitti:
S pankki toimii aina! Vink. Vink.
Niin toimii, pojat käänsi 1,3milliä!Ihan vaan ...
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000010702116.html
"poliisi kertoo saaneensa tutkinnan päätökseen petossarjassa, jossa rikoshyöty on yhteensä 1,3 miljoonaa euroa.
Epäiltyjä on kaksi. Rikokset alkoivat toukokuussa 2022, ja niissä hyödynnettiin S-Pankin verkkopankissa ollutta haavoittuvuutta. Petoksissa siirrettiin rahaa S-Pankin asiakkaiden tileiltä kirjautumalla sisään näiden tileille."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"poliisi kertoo saaneensa tutkinnan päätökseen petossarjassa, jossa rikoshyöty on yhteensä 1,3 miljoonaa euroa.
Epäiltyjä on kaksi. Rikokset alkoivat toukokuussa 2022, ja niissä hyödynnettiin S-Pankin verkkopankissa ollutta haavoittuvuutta. Petoksissa siirrettiin rahaa S-Pankin asiakkaiden tileiltä kirjautumalla sisään näiden tileille."
Pojat jäivät kiinni tekosistaan, eikä tapahtuma vaikuttanut tavallisten asiakkaitten elämään. Pankki todennäköisesti otti opikseen ja korjasi puutteet tietoturvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se pankin vika jos joutuvat putinin DDoS-hyökkäyksen kohteeksi?
Jännä, kun nämä ongelmat ovat jatkuneet vuosia ja aina ihmisten tilipäivänä ja sitä seuraavina päivinä. Tulee mieleen pieni foliohattuilu, että sijoittavat rahat ja esittävät, että on joku katkos. Taas.
Tuolla taktiikalla saisi ihan kivat voitot jo päivässä-parissa. Johtoryhmällä on nyt varmaan ollut alv korotuksen takia vähän tiukkaa niin annetaan sijoitusten muhia muutama päivä pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, kun nämä ongelmat ovat jatkuneet vuosia ja aina ihmisten tilipäivänä ja sitä seuraavina päivinä. Tulee mieleen pieni foliohattuilu, että sijoittavat rahat ja esittävät, että on joku katkos. Taas.
Minä olen ollut yli 30 vuotta Nordean asiakas. Jos hyvissä ajoin etukäteen ilmoitettuja käyttökatkoja ei oteta huomioon, niin ennen viime viikkoa ongelmia on koko tänä aikana ollut pari kertaa. Tuo on ihan puppua, että Nordean verkko/mobiilipankissa olisi vuosien ajan ollut jatkuvasti ongelmia. Enkä maksa Nordealle mitään kuukausimaksua palveluista (verkkopankkitunnukset, luottokortti, muutama tili, arvo-osuustili ja osakesäästötili).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojat jäivät kiinni tekosistaan, eikä tapahtuma vaikuttanut tavallisten asiakkaitten elämään. Pankki todennäköisesti otti opikseen ja korjasi puutteet tietoturvassa.
Niin siis tämä on tietysti erittäin valitettava tosiasia, että näitä tapahtuu ja joka pankissa on ollut tai tulee olemaan tällaisia rikoksia. Samoin palvelunestohyökkäyksiä kohdistuu eri pankkeihin. Nordea kyllä tuntuu olevan usein otsikoissa jumitusten kanssa. Jokainen pankki saisi ottaa kyberturvallisuuden vieläkin vakavammin.
Täydellistä pankkia ei löydy, ikävä kyllä. Jossain se tili on kuitenkin oltava. Minusta silloin yksi tärkeä kriteeri on palveluiden hinnoittelu. Jos maksat kalliita maksuja ja silti väistämättä ongelmia on, se ottaa päähän enemmän. Niillä, joilla on paljon lainoja pankista, on toki enemmän pähkäiltävää siirtokulujen ja lainaehtojen kanssa, mutta velattoman ei kannata pelätä pankin vaihdon vaikeutta.
Mulla on kaksi pankkia: op ja S-pankki. Jos ei jossain kortti toimii, niin aina on toisen pankin kortti. S-pankissa ei mene palvelumaksuja, kun on asiakasomistajatalous.
Ap, avaa varatili toiseen pankkiin.
Nordean ongelmat johtuvat siitä, että Venäjä alkoi tehdä sinne (ja muihin pankkeihin) palvelunestohyökkäyksiä alkuvuonna 2022, samaan aikaan aloitti ne, kun hyökkäsi Ukrainaan. Eli syy ei ole pankissa vaan itänaapurissa.
Helppo vaihtaa jos ei ole velkaa.Tilin sai ilman korttiakin heti konttorissa toimimaan.Pankkikortti tuli parissa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Danske on ollut aina toimiva mutta palvelumaksu on 8,8e/kk
Danske kylläkään ei toiminut kesällä, kun silloin Venäjä teki palvelunestohyökkäyksiä siihen pankkiin.
Mulla paikallinen säästöpankki. Ikinä ollut verkkopankki jumissa, muuten kuin ennalta ilmoitetuista huoltojutuissa. Toimii kuin junan vessa.
Vierailija kirjoitti:
Helppo vaihtaa jos ei ole velkaa.Tilin sai ilman korttiakin heti konttorissa toimimaan.Pankkikortti tuli parissa viikossa.
Mitenköhän vaihto onnistuisi, jos on opintolainaa ja luottokorttivelkaa? Opintolainan kai voisi jättää Nordealle, mutta tuo luottokortti on tässä elämäntilanteessa tarpeellinen. Jos en saa sitä siirrettyä niin taitaa jäädä vaihtamatta, kun joutuisi sitten maksamaan kahteen pankkiin palvelumaksuja. On tää vaikeeta.
Mulle tuli aikoinaan Nordeasta kirje että tervetuloa noutamaan pankkitunnukset. Muuten hyvä, mutta mulla ei ole koskaan ollut ainoatakaan tiliä Nordeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut yli 30 vuotta Nordean asiakas. Jos hyvissä ajoin etukäteen ilmoitettuja käyttökatkoja ei oteta huomioon, niin ennen viime viikkoa ongelmia on koko tänä aikana ollut pari kertaa. Tuo on ihan puppua, että Nordean verkko/mobiilipankissa olisi vuosien ajan ollut jatkuvasti ongelmia. Enkä maksa Nordealle mitään kuukausimaksua palveluista (verkkopankkitunnukset, luottokortti, muutama tili, arvo-osuustili ja osakesäästötili).
Itsellä on ollut Nordea noin 20 vuotta. Kertaakaan ei ole jäänyt ostokset kassalle, eikä laskut maksamatta. En tiedä mistä johtuu, mutta nämä ongelmat keskittyy vain osalle käyttäjistä.
Saa tätä alapeukuttaa ihan vapaasti, mutta itsellä se nyt vaan on toiminut aina. Etukäteen ilmoitettujen katkojen aikana en ole yrittänyt kirjautumista tms, koska ei ole ollut mitään syytä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän vaihto onnistuisi, jos on opintolainaa ja luottokorttivelkaa? Opintolainan kai voisi jättää Nordealle, mutta tuo luottokortti on tässä elämäntilanteessa tarpeellinen. Jos en saa sitä siirrettyä niin taitaa jäädä vaihtamatta, kun joutuisi sitten maksamaan kahteen pankkiin palvelumaksuja. On tää vaikeeta.
En osaa vastata, mutta itsekin olen miettinyt vaihtoa, mutta asia aina jää, kun tuntuu niin hankalalta. Pitäisi vaan joku päivä marssia johonkin toiseen pankkiin, eiköhän siellä osattaisi hoitaa asia.
Minullakin on Nordealla luottokortti ja muistaakseni vuosi sitten nostivat sitä korkoa mitä itselleen siitä ottavat euriborin lisäksi. Sillä verukkeella, että korot on niin nousussa... Ihmetytti vaan, että eikös se korkojen nousu tullut meidän maksettavaksi jo euriborilla. No nyt kun korot ovat laskussa niin yllättäen ei ole näkynyt pankilta viestiä, että laskisivat omaa korkoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten sujuvaa, mutta uutta tilinumeroa pitää ilmoittaa yllättävän moneen paikkaan.
Mitkä nämä paikat ovat? Itse en keksi kuin verottaja, työnantaja ja mobilepay. Mitä unohdan?
Laskuttajat.
Mitkä nämä paikat ovat? Itse en keksi kuin verottaja, työnantaja ja mobilepay. Mitä unohdan?