Nyt viddu Nordea!! Kuinka vaikeaa on vaihtaa pankkia?
Taaskaan en pääse kirjautumaan. Pitäisi saada laskut maksettua ja tehdä vaikka mitä muuta. Esim. olen kilpailuttamassa yhtä sopimusta, mutta en voi tunnistautua niin mikään ei etene. Verokorttikin pitäisi laskea uudelleen.
Verkkopankissa ongelmia ihan jatkuvasti, mutta muulloinkin vaikka mitä vikaa. Siitäkään ei ole kauaa, kun jäi vaivalla kerätyt ostokset kauppaan, kun ei onnistunut edes käteisen nosto automaatista. Siitä nostoyrityksestä kuitenkin kehdattiin veloittaa..
Muutaman vuoden sisään olin kampaajalla, kun kortit lakkasi toimimasta, oli aivan hemmetin noloa. Onneksi olin käynyt samalla kampaajalla jo monet kerrat ja sain laskulla maksettavaksi.
Tuntuu, että ei ole enää muuta vaihtoehto kuin vaihtaa pankkia, kun ei näytä kiinnostavan tarjota toimivaa palvelua. Palvelumaksut sen kuin nousee, vaikka itse joutuu palvelemaan itsensä, siis silloin kun järjestelmät sattuu toimimaan.
Onko kukaan vaihtanut pankkia? Onnistuiko sujuvasti? Mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo vaihtaa jos ei ole velkaa.Tilin sai ilman korttiakin heti konttorissa toimimaan.Pankkikortti tuli parissa viikossa.
Mitenköhän vaihto onnistuisi, jos on opintolainaa ja luottokorttivelkaa? Opintolainan kai voisi jättää Nordealle, mutta tuo luottokortti on tässä elämäntilanteessa tarpeellinen. Jos en saa sitä siirrettyä niin taitaa jäädä vaihtamatta, kun joutuisi sitten maksamaan kahteen pankkiin palvelumaksuja. On tää vaikeeta.
Noista velkahommista en tiedä miten onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten sujuvaa, mutta uutta tilinumeroa pitää ilmoittaa yllättävän moneen paikkaan.
Mitkä nämä paikat ovat? Itse en keksi kuin verottaja, työnantaja ja mobilepay. Mitä unohdan?
Laskuttajat.
Miksi sä niille tilinumerosi ilmoitat?
Siis E-laskusopimuksia tarkoitin,pitää ne tehdä uusiksi.
Jos vaihdat pankkia, muista tehdä mahdolliset voimassa olevat suoraveloitussopimukset uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S pankki toimii aina! Vink. Vink.
Niin toimii, pojat käänsi 1,3milliä!Ihan vaan ...
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000010702116.html
"poliisi kertoo saaneensa tutkinnan päätökseen petossarjassa, jossa rikoshyöty on yhteensä 1,3 miljoonaa euroa.
Epäiltyjä on kaksi. Rikokset alkoivat toukokuussa 2022, ja niissä hyödynnettiin S-Pankin verkkopankissa ollutta haavoittuvuutta. Petoksissa siirrettiin rahaa S-Pankin asiakkaiden tileiltä kirjautumalla sisään näiden tileille."
En kyllä vaihtaisi S pankkiani entiseen "palvelu"-himolaskuttajaan.Siellä maksoi erikseen jos vilkaisi omaa nettipankkiaan.
Pankkeja voi olla useampikin käytössä, niin ei tarvitse olla yhden armoilla koko elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Op:lla on myös viikottain häiriöitä varsinkin maksuliikenteessä.
Joo varmasti on muillakin pankeilla ongelmia, mutta ehkä kaikki pankit skarppaisivat, kun joutuisivat taistelemaan asiakkaistaan. Nyt pankki usein vähän periytyy vanhemmilta lapsilleen. Itselläkin ollut koko elämän tämä Nordea, kun se oli vanhemmilla ja minullekin avattiin sinne tili. Tuntunut liian raskaalta vaihtaa, mutta kai se on pakko, kun meidän tavallisten ihmisten rahat eivät kelpaa.
Nordea ei jää kaipaamaan vaikka me kaikki tavikset vaihdettais kilpailijalle. Se on enempi yrittäjien ja varakkaiden pankki. Sinniä vaan, kyllä se kohta taas toimii. Välillä pätkii.
Suosittelen uudeksi pankiksi Nooa Säästöpankkia jos asut pääkaupunkiseudulla, se on edullinen pankki ja kaikki toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Danske on ollut aina toimiva mutta palvelumaksu on 8,8e/kk
Danske kumartaa akavalaisille ja pyllistää muille.
Kaikkiin pankkeihin venäjä tekee nyt palvelunestohyökkäyksiä. Eli ei mikään pankki ole toistaan parempi tällä hetkellä. Minä olen ratkaissut tämän asian sillä tavalla, että mulla on monessa pankissa asiakkuus. Esim s-pankki on ilmainen, joten ei tule edes kalliiksi pitää varapankkia käytössä. Ei siellä tarvi rahaa pitää, mutta voi ainakin tunnistautua jos tarvitsee hoitaa netissä asioita.
Palvelumaksut 7,50 euroa kuussa ja sitten ilmoitettiin että tilini suljetaan koska en asu EU/ETA maassa. Täällä pankit ja palvelut onkin ihan kuin seuraavalta vuosisadalta Nordeaan verrattuna mutta silti pääsee myös konttoriin asioimaan pari minuuttia jonottamalla.
Vaikka minulla ei ole enää tiliä Nordeassa enkä ole siis asiakas, tulee tänne ulkomaille asti vanhaan osoitteeseeni Nordean asiakaskirjeitä enkä saa niiden tuloa lopetettua koska ei ole mitään suomalaista pankkitiliä tai varmennetta jolla voisi asioida Nordeassa jonka asiakas en edes ole. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Pankkeja voi olla useampikin käytössä, niin ei tarvitse olla yhden armoilla koko elämä.
Tämä juuri. En ymmärrä miksi ihmiset jumittaa väkisellä vain yhdessä.
Itsellä oli aikanaan Sampo, ja kun muuttui Danskeksi, niin mikään ei toiminut. Vaihdoin Nordeaan, ja jätin vaan opintolainan Danskelle. Sitten vuosien päästä alkoi Nordean järjettömät maksut ja sen yhden mursun jutut ottaa päähän, ja vaihdoin op:lle.
Myös Nordeassa oli opintolainaa. Sinne jäi siis yksi tili, josta lähti opintolainan lyhennykset, ja huolehdin vaan että tilillä on tarpeeksi rahaa, aina kun lyhennys lähtee. Heti kun oli mahdollista, niin maksoin molemmat opintolainat pois, että pääsin kokonaan kys. puljuista eroon. Osuuspankkiin olen ollut tyytyväinen. Tänä ja ensi vuonna (ainakaan minun) ei tarvitse maksaa edes kk-maksuja, ja bonuksia kertyy.
Ruotsissa varastetuilla koneilla tehty noi palvelunestohyökkäykset, ette ikinä arvaa ketkä..
Vastaanottava pankki ottaa hoitaakseen siirron, voit määrittää samalla lopetetaanko tilit ja kortit, ei siis tarvitse, jos haluaa jatkaa siinnä pankissa myös.
Kyllä Nordealla on ollut jatkuvasti jotain ongelmia. Monesti on esimerkiksi joku tili hävinnyt näkyvistä vähäksi aikaa jne. Toki jos ei usein kirjaudu verkkopankkiin, niin ei sitä välttämättä huomaisi
Ei minultakaan ole ostokset kuitenkaan jäänyt maksamatta. Olen kyllä hankkinut S-Pankin kortin varalle
Pankin vaihto on ihan helppoa jos ei ole isoja lainoja. Vähän sellaista pikku puuhaa kuten tilinumeron päivitystä moneen paikkaan. Itse olen vaihtanut muutaman kerran kun on alkanut joku asia nyppimään.
Jos vain tunnistautuminen mietityttää niin siihen mobiilivarmenne on yksi lisäkeino, jos on saatavilla.
Miksi sä niille tilinumerosi ilmoitat?