Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies ei halua sitoutua?

Vierailija
14.04.2024 |

Haluaisin kuulla muiden kokemuksia vastaavanlaisista tilanteista. Olen tapaillut erästä miestä kohta vuoden ja suhde on edennyt tasaisesti eteenpäin koko ajan. Keskustelua suhteen tilanteesta on käyty ja mies sanoo ettei halua vielä seurustella, mutta sanoo itse kuitenkin ettei tilanne voi ikuisuutta näin jatkua. Hän puhuu siitä, että suhde on vakava ja hyvin nopeasti tavattuamme keskustelimme selväksi ettemme tapaile muita. Miehellä on takanaan hyvin pitkä parisuhde ennen minua ja tapasimme melko hiljattain hänen eronsa jälkeen. Emme ole nähneet toistemme sukulaisia tai kavereita vielä ollenkaan. Olenkohan vain kuitenkin hetken hupia ja minun avulla pääsee helpommin jaloilleen edellisen suhteen jälkeen vai voiko olla, että joku haluaa edetä näin hitaasti. Onko kenellekään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten usein tapaatte?

Vierailija
2/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamme viikoittain useamman kerran. 

Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde on vakava eikä tapailla muita, mutta ei seurustella. Mitä se seurustelu sitten tarkoittaisi miehen mielestä?

Vierailija
4/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelu tarkoittaisi miehen mielestä sitä, että esiteltäisiin toisemme sukulaisille ja ystäville.

Ap 

Vierailija
5/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vaan laastari 

Vierailija
6/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletteko te rakastuneita? Et mainitse sanaakaan tunteista. 

Vierailija
7/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on tunteita toisiamme kohtaan. Emme ole rakastumisen tunteista puhuneet, mutta tunteista kyllä. 

Ap 

Vierailija
8/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä. Et tule suhdetta tuosta saamaan. Kun mies hullaantuu ja rakastuu tosissaan haluaa kyllä sitoutua kunnolla. 

Aina. 

Lisäksi ei ne pitkästä liitosta eronneet miehet halua uutta palloa jalkaansa, kun edellisestäkään on vasta juuri päästy. Iso RedFlag!!! Juokse

Vierailija
9/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot vaan laastari 

Alkaa kieltämättä tuntua just tältä.

Ap

Vierailija
10/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan käyttää sängynlämmittimenä, kunnes jaksaa etsiä sitä mitä oikeasti haluaa. 

Vierailija
11/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on tunteita toisiamme kohtaan. Emme ole rakastumisen tunteista puhuneet, mutta tunteista kyllä. 

Ap 

Ja vuoden olette tavanneet toisianne, vakavasti ja eksklusiivisesti. 

No, tämä toki perustuu vain omaan elämänkokemukseeni mutta väitän että mitään elämää suurempaa rakkautta tuosta ei tule. Kyllä sen vuodessa tietää hitainkin. 

Toki sulle ja miehelle voi riittää ihan sekin että "on tunteita". Se on ihan fine. Itselleni ei riittäisi. 

Vierailija
12/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Ja vuoden olette tavanneet toisianne, vakavasti ja eksklusiivisesti. 

No, tämä toki perustuu vain omaan elämänkokemukseeni mutta väitän että mitään elämää suurempaa rakkautta tuosta ei tule. Kyllä sen vuodessa tietää hitainkin. 

Toki sulle ja miehelle voi riittää ihan sekin että "on tunteita". Se on ihan fine. Itselleni ei riittäisi. 

Varmaan olet ihan oikeassa. Itsekin toivoisi tietysti suhteelle toisenlaista alkua. Alkaa omat tunteetkin tässä laantua, kun tilanne on tämä.

Ap

Vierailija
13/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pitää tuollaista suhdetta vakavana, mutta tarvitsee silti omaa aikaa omassa asunnossa rauhottuakseen. Yksin omassa asunnossa ei tarvitse esittää mitään ja voi olla täysin oma itsensä.

Vierailija
14/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on toisenlainen kokemus. Täällä usein sanotaan että salamarakastuminen ja päätä pahkaa suhteeseen on ainoa oikea tapa aloittaa suhde. Mun mielestä ei. Ensinnäkin ihmiset ovat erilaisia, ja esim vuoden tuntemisen jälkeen ei välttämättä todellakaan tunne toista tarpeeksi hyvin tietääkseen haluaako olla toisen kanssa loppuelämänsä. Mistä päästäänkin siihen, että eri ihmisille esim. seurustelu tarkoittaa eri asioita. Joku voi kutsua seurusteluksi parin viikon hupijuttua, toinen taas tutustuu hitaasti ja miettii sen vuoden ja ylikin haluaako seurustella koska hänelle seurustelu tarkoittaa todellakin sitoutumista. Kolmanneksi ihmisillä on erilaiset menneisyydet. Mun nykyinen mies kavahti alkuun pitkään minkäänlaisia määritelmiä suhteelle, koska oli täysin traumatisoitunut vaativasta ja ahdistavasta pitkästä suhteesta. Käytännössä oltiin ihan normaalisti parisuhteessa, mutta nuo sanat seurustelu tai parisuhde kantoivat hänen mielessään niin raskasta painolastia, että niiden käyttäminen aiheutti lähes paniikin. 

No muutamassa vuodessa mies rauhoittui, onnistui vakuuttumaan että olen erilainen kuin eksänsä ja nykyään ollaan seurusteltu ihan sitä sanaa käyttäen vuosia. Rakkaus tällaisessa suhteessa on tosi vahvalla pohjalla, kun se perustuu tutustumiselle ja siihen että kaikki kivenkolot toisen peloista ja käsityksistä on tuotu esiin. Kumpikaan ei koe tulleensa huijatuksi suhteeseen eikä tarvitse pohtia tuliko tehtyä virhe. 

Käytännössä en kuitenkaan kehota tekemään samoin kuin itse tein, eli odottelin vuosia epävarmuudessa miettien olenko laastari vai mikä. Minun tapauksessani oli onnellinen loppu, mutta aina ei välttämättä ole. Olin vain itse niin palavasti rakastunut että kestin tuon epävarmuuden ajan kun en nähnyt muutakaan vaihtoehtoa. Jos toista ei koe itselleen ainoaksi vaihtoehdoksi, suosittelen että ap sanot miehelle että sä haluat seurustella, ja jos toinen ei halua seurustella niin sitten te haluatte eri asioita ja kannattaa jatkaa eri teillä. Sen jälkeen et ota yhteyttä mieheen, ja alat etsiä seuraavaa. Tuosta mies joko sitten ryhdistäytyy tekemään päätöksen tai sitten sinä löydät jonkun muun.

Vierailija
15/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on, että naiset lakkaavat heti yrittämisen kun niille antaa lupauksensa. Eli pitäisikö jännitystä yllä?

Vierailija
16/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa että sitoudut häneen ettei hänen tarvitse olla yksin. Mutta hän haluaa jättää ovet avoimeksi paremman kumppanin löytämiseksi.

En suosittele jatkamaan, miehen höpinöistä huolimatta. 

Vierailija
17/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei pidä koskea kepilläkään vasta eronneeseen henkilöön, jos itse haluaa jotain vakavaa.

Vierailija
18/86 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta hyvältä. Et tule suhdetta tuosta saamaan. Kun mies hullaantuu ja rakastuu tosissaan haluaa kyllä sitoutua kunnolla. 

Aina. 

Lisäksi ei ne pitkästä liitosta eronneet miehet halua uutta palloa jalkaansa, kun edellisestäkään on vasta juuri päästy. Iso RedFlag!!! Juokse

Itse en kyllä luopuisi omasta asunnosta kenenkään naisen takia.Se olisi liian suuri riski.

Vierailija
19/86 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin tapasimme tosiaan ilman mitään odotuksia mistään vakavasta. Ihastuin mieheen kuitenkin ja keskustelin hyvin varhaisessa vaiheessa jo siitä etten halua jatkaa ollenkaan, jos ja kun mies ei etsi mitään vakavaa. En tiedä olenko ollut naiivi, kun olen uskonut sen mitä mies on minulle sanonut. Hän sanoi jo alkuvaiheessa ettei olisi uskonut, että löytää eronsa jälkeen niin nopeasti kiinnostavan tyypin ja halusi tutustua kunnolla. En tiedä, mutta toisaalta voihan tuolla tavalla sanoa vain siksi ettei tarvitsisi olla yksin. 

Ap

Vierailija
20/86 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta tuollaisesta. Molemmat parisuhteeni, sekä exän kanssa että nykyisen aviomiehen ovat edenneet tapailusta seurusteluun muutamassa kuukaudessa ja vuosi kuulostaa melko pitkältä ajalta. Oma henkinen raja on ollut sellainen puolisen vuotta, että jos ei silloin voi tehdä päätöstä seurustelusta niin itselle olisi ainakin liian henkisesti raskasta vain jatkaa tapailua vailla sitoutumista mihinkään vakavaan.