Nyt viddu Nordea!! Kuinka vaikeaa on vaihtaa pankkia?
Taaskaan en pääse kirjautumaan. Pitäisi saada laskut maksettua ja tehdä vaikka mitä muuta. Esim. olen kilpailuttamassa yhtä sopimusta, mutta en voi tunnistautua niin mikään ei etene. Verokorttikin pitäisi laskea uudelleen.
Verkkopankissa ongelmia ihan jatkuvasti, mutta muulloinkin vaikka mitä vikaa. Siitäkään ei ole kauaa, kun jäi vaivalla kerätyt ostokset kauppaan, kun ei onnistunut edes käteisen nosto automaatista. Siitä nostoyrityksestä kuitenkin kehdattiin veloittaa..
Muutaman vuoden sisään olin kampaajalla, kun kortit lakkasi toimimasta, oli aivan hemmetin noloa. Onneksi olin käynyt samalla kampaajalla jo monet kerrat ja sain laskulla maksettavaksi.
Tuntuu, että ei ole enää muuta vaihtoehto kuin vaihtaa pankkia, kun ei näytä kiinnostavan tarjota toimivaa palvelua. Palvelumaksut sen kuin nousee, vaikka itse joutuu palvelemaan itsensä, siis silloin kun järjestelmät sattuu toimimaan.
Onko kukaan vaihtanut pankkia? Onnistuiko sujuvasti? Mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Op:lla on myös viikottain häiriöitä varsinkin maksuliikenteessä.
Joo varmasti on muillakin pankeilla ongelmia, mutta ehkä kaikki pankit skarppaisivat, kun joutuisivat taistelemaan asiakkaistaan. Nyt pankki usein vähän periytyy vanhemmilta lapsilleen. Itselläkin ollut koko elämän tämä Nordea, kun se oli vanhemmilla ja minullekin avattiin sinne tili. Tuntunut liian raskaalta vaihtaa, mutta kai se on pakko, kun meidän tavallisten ihmisten rahat eivät kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Op:lla on myös viikottain häiriöitä varsinkin maksuliikenteessä.
Joo varmasti on muillakin pankeilla ongelmia, mutta ehkä kaikki pankit skarppaisivat, kun joutuisivat taistelemaan asiakkaistaan. Nyt pankki usein vähän periytyy vanhemmilta lapsilleen. Itselläkin ollut koko elämän tämä Nordea, kun se oli vanhemmilla ja minullekin avattiin sinne tili. Tuntunut liian raskaalta vaihtaa, mutta kai se on pakko, kun meidän tavallisten ihmisten rahat eivät kelpaa.
Tai kelpaahan ne rahat, kunhan ei olla muuten häiriöksi 🤣
Suositteln Paikallisosuuspankkia (Pop-pankki) tai Osuuspankkia. Kaikki toimii ja pankin jäsenet saavat maksuttoman asioinnin tai palvelumaksut menevät kertyvistä bonuksista automaattisesti. S-Pankki on myös hyvä. Nordean ja Danske-pankin suosittelen unohtamaan. Kaikki jumissa ja palvelua ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Nordea ei voi kommentoida yksittäistapausta.
Kumma, kun näitä yksittäistapauksia sattuu minulle viikottain. Ja nyt viikon putkeen, joka päivä aamusta iltaan. En tosin tiedä olisiko palvelut olleet saatavilla yöllä. Valitettavasti joskus nukuttava.
Vaihdoin Nordean S-pankkiin noin seitsemän vuotta sitten, kun palvelumaksut alkoivat olla kohdallani 7,50 ja älyttömän pienistä tuloistani se oli vaan liikaa per vuosi eli 90 euroa. Varsinkin, kun sitä palvelua ei tosiaan enää edes saa.
Olin jo pitkään uhonnut vaihtavani pankkia ja se oli lopulta iso helpotus. Jos Nordeaan olisin jäänyt ja palvelumaksut olisivat pysyneet siinä 7,50 eurossa, olisin tämän seitsemän vuoden aikana maksanut sinne lisää palvelumaksuja (pelkät nettipankkitunnukset + debit-kortti) 630 euroa! Luultavasti ne kuukausimaksut ovat sittemmin jo nousseetkin. S-pankkiin en ole maksanut mitään maksuja. Kannattaa vähän ynnäillä näitä kuluja yhteen, niin voi järkyttyä.
Mullakin ollut monesti mielessä pankin vaihto, mutta sitten se on aina vaan jäänyt.
Mulla on opintolaina ja luottokortilla ostoksia maksettavana. Olisiko suositella jotain pankkia, jonne onnistuisi siirtää kaikki? Tai opintolainan voisi varmaan jättää Nordealle, mutta tuleekohan hirveä säätö..
Hanki mobiilivarmenne, niin voit kirjautua ilman pankkia. Tai ole kahden pankin asiakas, hyvin monella on s-pankki käytössä varsinaisen pankin lisäksi ja sitä voi käyttää myöskin tunnistautumiseen.
Lisäksi kannattaa olla aina mukana käteistäkin, ei ole kauaa, kun minkään pankin kortit eivät toimineet kauppojen maksujärjestelmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin Nordean S-pankkiin noin seitsemän vuotta sitten, kun palvelumaksut alkoivat olla kohdallani 7,50 ja älyttömän pienistä tuloistani se oli vaan liikaa per vuosi eli 90 euroa. Varsinkin, kun sitä palvelua ei tosiaan enää edes saa.
Olin jo pitkään uhonnut vaihtavani pankkia ja se oli lopulta iso helpotus. Jos Nordeaan olisin jäänyt ja palvelumaksut olisivat pysyneet siinä 7,50 eurossa, olisin tämän seitsemän vuoden aikana maksanut sinne lisää palvelumaksuja (pelkät nettipankkitunnukset + debit-kortti) 630 euroa! Luultavasti ne kuukausimaksut ovat sittemmin jo nousseetkin. S-pankkiin en ole maksanut mitään maksuja. Kannattaa vähän ynnäillä näitä kuluja yhteen, niin voi järkyttyä.
Lisään vielä, että ei ollut vaikeaa vaihtaa. Menin ensin S-pankkiin avaamaan uuden tilin. Sain heti mukaani uuden pankkikortin. Sitten ilmoitin uuden tilinumeron niille tahoille, joilta saan tuloja. Odotin muistaakseni parisen viikkoa, että tämä tieto oli varmasti mennyt kaikille perille, ennen kuin menin Nordean konttoriin sulkemaan tilini ja pyysin siirtämään tilin varat uudelle S-tililleni.
Vierailija kirjoitti:
Muuten sujuvaa, mutta uutta tilinumeroa pitää ilmoittaa yllättävän moneen paikkaan.
MIKSI MUKA! HUIJAREILLE?
Vierailija kirjoitti:
Onko se pankin vika jos joutuvat putinin DDoS-hyökkäyksen kohteeksi?
Jännä, kun nämä ongelmat ovat jatkuneet vuosia ja aina ihmisten tilipäivänä ja sitä seuraavina päivinä. Tulee mieleen pieni foliohattuilu, että sijoittavat rahat ja esittävät, että on joku katkos. Taas.
Vierailija kirjoitti:
Suositteln Paikallisosuuspankkia (Pop-pankki) tai Osuuspankkia. Kaikki toimii ja pankin jäsenet saavat maksuttoman asioinnin tai palvelumaksut menevät kertyvistä bonuksista automaattisesti. S-Pankki on myös hyvä. Nordean ja Danske-pankin suosittelen unohtamaan. Kaikki jumissa ja palvelua ei ole.
JUST viime elokuussa S-pankistä "käännettiin"miljoonia, et ole sitte lehtiä lukenut?
Joutuuko vaihtaessa selittämään rahojen alkuperää? Vaikka olisi palkalla tienattuja. Ei kiinnostaisi kertoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla Nordea toimii moitteettomasti ja on aina toiminut.
Valehtelija.
Muuten sujuvaa, mutta uutta tilinumeroa pitää ilmoittaa yllättävän moneen paikkaan.