Osaatko peseytyä ilman suihkua?
Siis jos sinulle annetaan ämpäreissä lämmintä vettä, vati ja vesikauha, tottakai saippua ym. Saatko itsesi pestyä?
Oli melkoinen yllätys kun kaverin mies 30v ei tiennyt miten VOI peseytyä ilman suihkua tai järveä.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Saan, mutta hiustenpesuun menee todella paljon vettä. Ei ihan ämpärillinen riitä.
Mulla menee 2-3 saavillista vettä hiusten pesussa.
Aika uusavuton pitää olla jos ei osaa.
Sun kaverin mies kuulostaa v a j a k i l t a.
Sitä olen miettinyt, että jos huussikäynnin jälkeen pesee kädet niin, että laskee vettä pesuvatiin ja sitten saippuoi kädet ja huuhtoo vadissa ja kaataa vedet pois, niin miten se vati pitäisi sen jälkeen pestä, ettei jää kakkapöpöjä seuraavalle pesijälle?
Vierailija kirjoitti:
Saan, mutta hiustenpesuun menee todella paljon vettä. Ei ihan ämpärillinen riitä.
Arvasin tämän kommentin ja siksi laitoinkin ämpärit monikossa jo aloitukseen 😉
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen miettinyt, että jos huussikäynnin jälkeen pesee kädet niin, että laskee vettä pesuvatiin ja sitten saippuoi kädet ja huuhtoo vadissa ja kaataa vedet pois, niin miten se vati pitäisi sen jälkeen pestä, ettei jää kakkapöpöjä seuraavalle pesijälle?
Suosittelen huussin yhteyteen hanallista vesikanisteria. Hanan voi avata puhtaasti ja pestä kädet. Toinen vaihtoehto meillä on pestä kädet saunassa kiukaan vesisäiliön hanan alla. Yhtä helppoa.
Rakastan ympärillä peseytymistä. Tavallisesti peseydyn perinteiseen tapaan saunan lauteilla istuen, maaten ja piehtaroiden. Kaksi ämpärillistä vettä otan aina löylyihin, niillä peseydyn samalla kovia löylyjä ottaen!
Kauhon vettä päälleni löylyssä enkä anna hien kuivettua iholleni! Lopuksi sukellan ammeeseen!
Suihkussa peseytyvä vain puhdistautuu, aito kylpeminen ihanaa
Kainalot, pilde, pyypyhole ja nivuset kerran viikossa ihan käsihanasta kuppikoura vedellä.
Osaan. Tuttua lapsesta saakka. Ja noin meillä nykyäänkin peseydytään, suihkua ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kaadat pesuvatiin pullon viinaa ja huiluttelet hyvin niin pöpöt häviävät.
Olen peseytynyt mökkisaunassa kohta 50 kesää ja muutaman talvenkin. Pesuun kuluu pitkähiuksisella normaalisti 2 ämpärillistä vettä, mutta yhdelläkin saa puhdasta aikaan jos haluaa ja tietää etukäteen, paljonko vettä on.
Osaan ja helppoa. Pienestä asti pesty ja pessyt silleen. Mökillä ei suihkua oo.
Vierailija kirjoitti:
Saippua kyllä tappaa pöpöt nopeasti.
Tulihan tuota mummolassa harjoiteltua lapsena sen verran, että onnistuu varmaan vieläkin.
Ei onnistu sitten yhtään mitenkään.
Osaan. Minulla on pihasauna jossa ei suihkua. Ja aiemmin asuin yli kymmenen vuotta mökissä johon ei tullut sisälle vettä, siellä sama ämpärien/vatien kanssa saunassa peseytyminen.
Muistan kuinka pesin lapsia nuorena äitinä pihasaunassa. Voi miten ihania muistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee 2-3 saavillista vettä hiusten pesussa.
Ei kai saavillista sentään? Saavi on 40 tai 80 litraa.