Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis eikö kaikki pitkähiuksiset pesekään hiuksiaan pää alaspäin??

Vierailija
23.09.2024 |

Luulin että tuo on ihan normaali tapa.

Kommentit (165)

Vierailija
101/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen tukkani seuraavanlaisesti

Otan vaatteet pois päältä

Kampaan tukan

Menen suihkuun

kastelen tukan

sammutan suihkun

otan pikkurillin kynnen kokoisen määrän erikoisshampoota ja hieron sitä päänahkaan noin minuutin

avaan suihkun ja pesen shampoot pois

laitan hiustenhoitoainetta ja nautiskelen hetken lämpimästä vedestä ihollani

peseydyn loppuun 

huuhtelen hiustenhoitoaineet pois

pääni on alaspäin vain siinä vaiheessa, kun pesen jalkapohjat ja varpaanvälit

koskaan ei ole ollu finnejä selässä, ei vaikka aina on shampoot ha hoitoaineet valutettu pitkin selkää.

toisinaan myös teen kokovartalokuorinnan ja sen jälkeen öljyän ihon

uskon, että ihon on kunnossa nimenomaan kokovartalokuorinnan vuoksi.

Vierailija
102/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 173 cm pitkä ja yllän ihan hyvin pesemään hiukset suihkussa ihan normaalisti seisten. Ja kun on pää ylhäällä, niin suihkun vesi tulee hiuksiin nopeammin kuin että roikottaisin päätä alaspäin.

Nyt en ihan ymmärrä. Nopeammin? Itse ainakin otan suihkupään käteen ja kastelen sillä hiukset. Säästyy myös vettä kun pystyy sammuttamaan suihkun vaahdotuksen ajaksi ilman, että jäätyy kuol iaaksi.

Ap

Jäätyy kuoliaaksi? Siis missä ihmeen kellarissa tätä peseytymistä suoritetaan?

Ap pesee hiukset käsinseisonnassa Etelämantereella. Ja ne ovat SAASTAA ja MUOTOILUAINEITA tulvillaan. Hänellä on myös jäätävä selkäakne.

Etelämantereella ei tarvitse seisoa käsillään, koska sillä ollaan maapallon alapuolella, joten pää on alaspäin ihan jaloilla seistessä.

-tietäjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen aina pää alaspäin. Se on helpompaa.

Näin me ihmiset ollaan erilaisia. Itse pesen pystyssä, koska minusta se on helpompaa.

Vierailija
104/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen aina pää alaspäin. Se on helpompaa.

Näin me ihmiset ollaan erilaisia. Itse pesen pystyssä, koska minusta se on helpompaa.

Mäkin. Lisäksi nautin siitä kuumasta suihkusta samalla.

Vierailija
105/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko kuitenkin kyse hiusten pituudesta, eikä jalkojen lyhyydestä?

T: oikeasti pitkähiuksinen.

Kuinka monta metriä ne sun hiukset sitten on pitkät? Itselläni n. 70 cm eivätkä ui lattialla.

Ap

Sieluni silmillä näen, kuinka AP seisoo selkä suorassa kallistaen vain päätään siten, että päälaki osoittaa lattiaan päin 😄

Me muut joudumme kumartumaan eteenpäin, jotta pystyisimme roikottamaan päätä alaspäin.

Vierailija
106/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pää alaspäin vain kun on syystä tai toisesta pestävä kylmällä vedellä. 

Vierailija
107/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen pää alaspäin, mutta en ole ajatellut että kaikki tekevät samoin. Lapsuudenkodissani ei ollut suihkua, ja saunassa hiukset huuhdeltiin kaatamalla vettä saavista. Tuo tapa on jäänyt minulle siitä. Ja onhan se käytännöllisempää, ettei kaikki shampoo valu joka paikkaan. Iholle on omat pesuaineet, ei koko ruumiin pesemiseen tarvita hiustenpesuainetta.

Vierailija
108/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosi lyhyt ja tosi pitkätukkainen, niin se ei taida onnistua.

Vierailija
109/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia pitäisi päätä roikottaa alaspäin hiuksia pestessä?????

Siksi että pääsisi paremmin käsiksi päänahkaan, kun hiusmassa ei makaa pitkin päätä.

Ap

Täh? Eikö pitkät hiukset mene alaspäin samoin kuin vähän lyhyemmätkin? Olen ollut huomaavinani että alaspäin menee.  Millä lailla ne estää päänahan pesun?

Vierailija
110/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pyöreä muovinen pesuharjas, jolla pesen päänahan ihan pää pystyssä. Ehkä vähän kallistan, että saan niakahiuksetkin päänahkaa myöten.

Vierailija
111/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko kuitenkin kyse hiusten pituudesta, eikä jalkojen lyhyydestä?

T: oikeasti pitkähiuksinen.

Kuinka monta metriä ne sun hiukset sitten on pitkät? Itselläni n. 70 cm eivätkä ui lattialla.

Ap

Sieluni silmillä näen, kuinka AP seisoo selkä suorassa kallistaen vain päätään siten, että päälaki osoittaa lattiaan päin 😄

Me muut joudumme kumartumaan eteenpäin, jotta pystyisimme roikottamaan päätä alaspäin.

Miten tämäkin voi olla jollekin näin vaikea asia hahmottaa. 

Ps. Mulla taipuu selän lisäksi myös niska, sinulla ilmeisesti ei ja jalkasi ovat alle 70 cm pitkät?

Ap

Vierailija
112/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkisaunassa pesen pää alaspäin, mutta en kyllä kertakaikkiaan keksi miksi normisuihkussa tekisin niin. Tai siis juu, jos aikoisi pestä vain hiukset eikä muuta kroppaa, mutta mikäs järki siinä taas olisi... Ellei ole värjäämässä tukkaansa, silloin se ehkä voi olla tarpeen.

Vierailija
113/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että pääsisi paremmin käsiksi päänahkaan, kun hiusmassa ei makaa pitkin päätä.

Ap

Täh? Eikö pitkät hiukset mene alaspäin samoin kuin vähän lyhyemmätkin? Olen ollut huomaavinani että alaspäin menee.  Millä lailla ne estää päänahan pesun?

Päällimmäiset hiukset luonnollisesti menee alaspäin takaraivon päällä. Pää alaspäin ne roikkuvat kohti lattiaa. Varmaan tämä ei ole sitten mikään ongelma, jos on tosi ohuet hiukset?

Ap

Vierailija
114/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päänahkaa saa paremmin hierottua sen minuutin ajan, kun ei tarvitse olla vähän väliä siirtelemässä hiuksia pois tieltä.

Ap

Vierailija
115/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hep! Minä pesen välillä pää alaspäin! Sen jälkeen pyyhekuivaan ja annan kuivua itsekseen. Tulee muuten enemmän volyymiä ja kuohkeutta hiusten juureen kuin normaalisti pestäessä. En tiedä, saisiko samaa kuohkeutta föönatessa, mutta itse vihaan föönaamista niin toimin näin. Mistään finneistä en ole kuullutkaan.

Kyllä riittää että viimeisen huuhtelun ja kuivauksen tekee pää alaspäin, jos kuohkeus on tavoitteena. 

Vierailija
116/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Päällimmäiset hiukset luonnollisesti menee alaspäin takaraivon päällä. Pää alaspäin ne roikkuvat kohti lattiaa. Varmaan tämä ei ole sitten mikään ongelma, jos on tosi ohuet hiukset?

Ap

Pää alaspäin ne menee alaspäin takaraivoa pitkin toiseen suuntaan.... 

Vierailija
117/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen mun puolipitkät hiukset pää alaspäin lavuaarin yllä. Pesen kropan suihkussa erikseen. Tää tapa jäi mulle curly girl metodista. 🤷

Vierailija
118/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkisaunassa pesen pää alaspäin, mutta en kyllä kertakaikkiaan keksi miksi normisuihkussa tekisin niin. Tai siis juu, jos aikoisi pestä vain hiukset eikä muuta kroppaa, mutta mikäs järki siinä taas olisi... Ellei ole värjäämässä tukkaansa, silloin se ehkä voi olla tarpeen.

Mä pesen eka vain hiukset ja laitan turbaanipyyhkeen päähäni. Sitten menen suihkuun ja pesen kropan. Hiukset on jo aloittaneet kuivumisprosessin ja eivät ole tiellä kun pesen muuta kroppaa. En halua hiuksiini vartalonpesuainetta just kun ne on hoitoaineella hoidetut. 

Vierailija
119/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen pää alaspäin vain kun on syystä tai toisesta pestävä kylmällä vedellä. 

Mä käytän tuota taktiikkaa, kun huuhdon hiusväriä päästä. Niin sottaa vähemmän kylppäriä.

Vierailija
120/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Pää alaspäin ne menee alaspäin takaraivoa pitkin toiseen suuntaan.... 

Ei mulla ainakaan mene :D Suoraan alaspäin roikkuvat.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan