Siis eikö kaikki pitkähiuksiset pesekään hiuksiaan pää alaspäin??
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia pitäisi päätä roikottaa alaspäin hiuksia pestessä?????
Siksi että pääsisi paremmin käsiksi päänahkaan, kun hiusmassa ei makaa pitkin päätä.
Ap
Kai sulla sormet on? Siis normaalipituiset? Ihan hyvin niillä pääsee käsiksi päänahkaan ilman sirkustemppujakin.
;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen on hyvä pestä hiukset pää alaspäin koska silloin kaikki lika ei valu kasvoille ja selkään. Erityisesti aknesta kärsivät!
Mutta koska niissä hiuksissa yleensä on pestessä shampoota, se lika ei jää sinne kasvoille eikä selkään, vaikka valuisikin pois niitä pitkin.
Se lika käväisee selässä ja kasvoilla mikä on jo huono asia esim akneiholle.
eka,tukka sykkyrälle, sitten vartalopesu karkealla sienellä,meikithän oli jo poistettu toki, nyt kerran viikossa kasvokuorinta, huuhtelu, sheivaus. istuen lattialla, saa sääret hyvin. haaroväli samoin, lopuksi kuin kykkypiisi, saa perövaon hyvin, kainalot jne. eli sheivaukset istuen ja kykkkyhaara.
sitten tukka kostutetaan, joku laadukas yleisshampoo, saa lian pois, sitten varsnainen milloin mihinkin tarpeeseen kuuluva funktionaalinen shampoo,suoristava ta ruusua tms korjaava, huuhtelu ja pesut aina pääalaspäin, vaihdatutin pinemmän suihkupään,ei käsisuihku saa olla sadetin,se katossa erikseen joskus. pitkä huuhtelu, pienemmällä suuttimella pääsee tyveeb, siellä se pyörii seassa,lopuksi vielä latvaa ja viimeinen suohku on aika kylämä, kiihdyttää päänverenkiertoa,sulkee hiussuomuja.
varpaat jääkylmällä-miksikö- pitää jalat raikkaina.ihan tutkittu juttu ei mun keksimää. tukkaan viimeksi milloin mikäkin hiuksiin jätettävä hoitosuihke, tai hiusseerumi, ruusuöljy tms koku kiva. jos tarvetta muotoilutuote kun tukka hetken ottanut hoidon talteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 173 cm pitkä ja yllän ihan hyvin pesemään hiukset suihkussa ihan normaalisti seisten. Ja kun on pää ylhäällä, niin suihkun vesi tulee hiuksiin nopeammin kuin että roikottaisin päätä alaspäin.
Nyt en ihan ymmärrä. Nopeammin? Itse ainakin otan suihkupään käteen ja kastelen sillä hiukset. Säästyy myös vettä kun pystyy sammuttamaan suihkun vaahdotuksen ajaksi ilman, että jäätyy kuol iaaksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukset ovat koko ajan alttiina kaiken lian ja saasteiden kerääntymiselle. Paitsi lätkäjunteilla jotka pitävät lippistä rasvaisen tukkansa peittona.
Verrattuna vaikka selkään joka on vaatteiden peitossa.
En todellakaan halua selkäni kautta kulkevan kaiken sen mitä hiuksiin joutuu.Ihan niin kuin joku saippuavesi joka huuhtoutuu saman tien pois vaikuttaisi yhtään mihinkään. Mutta kyllähän naiset saavat kaikesta halutessaan vaikeaa. Ensin vedetään naamaan ja ihoon ihan vidusti kemikaalikuormaa koko päiväksi ja eri kemikaaleja yöksi, sitten ollaan peloissaan, että saippuavesi koskettaa selkää.
Saippuavesi = mieto sampoo ja kaikki saaste ja muotoiluaineet hiuksista.
Minä en kerää hiuksiini saastetta enkä muotoiluaineita. Mutta en olekaan nainen, vaikka pitkähiuksinen olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukset ovat koko ajan alttiina kaiken lian ja saasteiden kerääntymiselle. Paitsi lätkäjunteilla jotka pitävät lippistä rasvaisen tukkansa peittona.
Verrattuna vaikka selkään joka on vaatteiden peitossa.
En todellakaan halua selkäni kautta kulkevan kaiken sen mitä hiuksiin joutuu.Ihan niin kuin joku saippuavesi joka huuhtoutuu saman tien pois vaikuttaisi yhtään mihinkään. Mutta kyllähän naiset saavat kaikesta halutessaan vaikeaa. Ensin vedetään naamaan ja ihoon ihan vidusti kemikaalikuormaa koko päiväksi ja eri kemikaaleja yöksi, sitten ollaan peloissaan, että saippuavesi koskettaa selkää.
Saippuavesi = mieto sampoo ja kaikki saaste ja muotoiluaineet hiuksista.
Minä en kerää hiuksiini saastetta enkä muotoiluaineita. Mutta en olekaan nainen, vaikka pitkähiuksinen olenkin.
Et käy ulkona koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen on hyvä pestä hiukset pää alaspäin koska silloin kaikki lika ei valu kasvoille ja selkään. Erityisesti aknesta kärsivät!
Lika valuu kasvoille? Kai sitä päätä voi taivuttaa taaksepäin, ettei VESI valu kasvoille. Itse ole pessyt pitkät hiukseni jo 50 vuotta olematta kertaakaan pää alaspäin ja aion pestä jatkossakin. Ei ole naama, eikö selkäkään kuitenkaan lian peitossa.0
Arvaa kuinka paljon joudut taivuttamaan päätä taaksepäin? Ja pointti oli todella että kaikki hiuksissa olevat muotoiluaineet ja lika menevät selkään ensin.
Kai sä peset kroppasi saippualla shampoopesun jälkeen? Ei sillon selkään jää mitään muotoiluainejämiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko pään pitäminen hetken alhaalla teille vaikeus? Minkä ikäisiä olette ja missä kunnossa? Käykö kotiapu siivoamassa?
Ei ole. Mä pystynyt myös hyppimään haarahyppyjä, mutten tee niitä suihkussa ollessani.
Vierailija kirjoitti:
Upside - Down Hair Washing! And Why This Practice Is Coming Back In Style!
What does it do?
- Allows you to shampoo your hair from different angles- Reaches back of the scalp to stimulate follicle & promote hair growth
- Prevents breakouts on the neck due to excessive build-up of dirt, oil, shampoo & conditioner
- Lets the shampoo lather properly, cleansing the entire hair length
Öööh, ymmärrän kyllä finnikohdan. Mutta ihan samalla tavalla se shampoo levittyy päähän molemmissa asennoissa, kun tarpeeksi shampoota käyttää.
Enpä ole ikinä kuullutkaan, että pää alaspäin pitäisi pestä
Vierailija kirjoitti:
Onko pään pitäminen hetken alhaalla teille vaikeus? Minkä ikäisiä olette ja missä kunnossa? Käykö kotiapu siivoamassa?
Nimenomaan pään,hei pitkätukat..ei sitä selkää tarvitse taivuttaa joten ei kyllä hiuksenne osu lattiaan vaikka olisivat hyvinkin pitkät.
Eikö ne hiukset ole sitten naamalla?
Mä pesen. Lapsena oppinut niin ja kotona pestään saunassa ilman suihkua pääasiassa , joten tapa jatkunut. Unohdan sen aina uimahallissa että ilmeisesti ei yleensä naiset pese niin
Kauheaa raivoa täällä. Ei tähänkään varmaan ole yhtä oikeaa tapaa. Mä olen pessyt lapsesta asti pää alaspäin ja edelleen pesen ja mulle se on kiva ja sopiva tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 173 cm pitkä ja yllän ihan hyvin pesemään hiukset suihkussa ihan normaalisti seisten. Ja kun on pää ylhäällä, niin suihkun vesi tulee hiuksiin nopeammin kuin että roikottaisin päätä alaspäin.
Siis miten hitaasti se vesi teillä putkista tulee jos veden nopeus on sinulle törkeää?
Ihan normaalilla paineella se tulee. Just kävin viikonloppuna katsomassa teknisen tilan mittarit, että kaikki on kunnossa. Omakotitalossa täytyy välillä käydä itse katsomassa tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ihan ymmärrä. Nopeammin? Itse ainakin otan suihkupään käteen ja kastelen sillä hiukset. Säästyy myös vettä kun pystyy sammuttamaan suihkun vaahdotuksen ajaksi ilman, että jäätyy kuol iaaksi.
Ap
Jäätyy kuoliaaksi? Siis missä ihmeen kellarissa tätä peseytymistä suoritetaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kasvot ja selkäkin kannattaa joka tapauksessa pestä, vaikka olisi kalju ja asuisi kuin lepakot pää alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia pitäisi päätä roikottaa alaspäin hiuksia pestessä?????
Siksi että pääsisi paremmin käsiksi päänahkaan, kun hiusmassa ei makaa pitkin päätä.
Ap
Sormet saa paksussakin tukassa helposti ujutettua hiusten lomitse hieromaan suoraan päänahkaa. Ihan pää normaalisti pystyasennossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vedellä ol lyhyempi matka osua päähän, kun on seisaaltaan. Jos pitää päätä alhaalla, niin vedellä om pidempi matka, kun pää on alempana.
Vettä ei kannata liikaa säästellä, koska putkistossa on hyvä pitää vettä kierrossa. Liian kuivat viemärit alkaa vaan haisemaan.
Nyt olen kaiken kuullut - hiuksista valuva shampoovesi aiheuttaa aknea! 😂 Käyttäkää järkeänne ennen kuin uskotte kaikkea höpöhöpöä. Tässä oli päivän typerin juttu.
Pidättekö suihkupäätä kädessä, kun pesette hiukset vai onko suihkupää ylhäällä telineessään? Minä ainakin pesen hiukset pää alaspäin, jos on irroitettava suihkupää ja kasvot ylöspäin, jos on kiinteä ylhäällä oleva suihku. Mökkioloissa kaadan kuupalla vettä päähän pää alaspäin.
Eli vesiolosuhteet ratkaisevat.
Paksu pitkä tukkahan on painavakin märkänä, jos tollein pää alaspäin roikottaa.