Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis eikö kaikki pitkähiuksiset pesekään hiuksiaan pää alaspäin??

Vierailija
23.09.2024 |

Luulin että tuo on ihan normaali tapa.

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suihkussa, kyllä käsienpesualtaalla.

Vierailija
82/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia pitäisi päätä roikottaa alaspäin hiuksia pestessä?????

Siksi että pääsisi paremmin käsiksi päänahkaan, kun hiusmassa ei makaa pitkin päätä.

Ap

Ne hiukset ovat pyöreän kallon ympärillä tasaisesti aika lailla joka suunnassa, mitä ihmeen etua olisi siitä, että päätä kallistaa eteenpäin sen sijaan, että sitä kallistaisi taakse tai sivulle, jos se on jollekin tarpeen? Ja en todellakaan koskaan roikota päätä alaspäin, pystyn pesemään 70 cm hiukset hienosti ilman että tarvitsee rääkätä kehoa tai aikaansaada huonoa oloa ja veren pakkautumista. Näiden pesemisen yhteydessä varmaan pyörtyisin, jos se pitäisi tehdä pää alaspäin.

Kuinka huonossa kunnossa muuten olet, jos tuollaisesta tulee huo

En ole kyseinen kirjoittaja, mutta ilmeisesti hän on aika hyvässä kunnossa, ei kärsi ainakaan korkeasta verenpaineesta. Jos on alhainen verenpaine, niin tuollaiset pää alaspäin olemiset ei sovi ollenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukset ovat koko ajan alttiina kaiken lian ja saasteiden kerääntymiselle. Paitsi lätkäjunteilla jotka pitävät lippistä rasvaisen tukkansa peittona.

Verrattuna vaikka selkään joka on vaatteiden peitossa.

En todellakaan halua selkäni kautta kulkevan kaiken sen mitä hiuksiin joutuu.  

Ihan niin kuin joku saippuavesi joka huuhtoutuu saman tien pois vaikuttaisi yhtään mihinkään. Mutta kyllähän naiset saavat kaikesta halutessaan vaikeaa. Ensin vedetään naamaan ja ihoon ihan vidusti kemikaalikuormaa koko päiväksi ja eri kemikaaleja yöksi, sitten ollaan peloissaan, että saippuavesi koskettaa selkää.

Tämä ei ole mikään "naiset" juttu. Voin vakuuttaa että minä eikä yksikään tuntemani nainen usko mitään noin typerää emmekä myöskään harrasta "kemikaalikuormaa". Ihan on jokaisen omia hörhöilyjä nämä saippuaveden pelot eikä mikään yleisesti naisten juttu.

Vierailija
84/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidättekö suihkupäätä kädessä, kun pesette hiukset vai onko suihkupää ylhäällä telineessään? Minä ainakin pesen hiukset pää alaspäin, jos on irroitettava suihkupää ja kasvot ylöspäin, jos on kiinteä ylhäällä oleva suihku. Mökkioloissa kaadan kuupalla vettä päähän pää alaspäin. 

Eli vesiolosuhteet ratkaisevat.

Irrotettava suihkupää, pää ylöspäin pesen. Tietenkin. Miksi tehdä asioista hankalia jos voi tehdä kätevämmin.

Vierailija
85/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Minä pesen välillä pää alaspäin! Sen jälkeen pyyhekuivaan ja annan kuivua itsekseen. Tulee muuten enemmän volyymiä ja kuohkeutta hiusten juureen kuin normaalisti pestäessä. En tiedä, saisiko samaa kuohkeutta föönatessa, mutta itse vihaan föönaamista niin toimin näin. Mistään finneistä en ole kuullutkaan.

Vierailija
86/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen pystyssä, ja kallistan vaan päätä taaksepäin. En pidä siitä, että pää alaspäin vesi (ja hiukset) valuu naamalle. Pesen kyllä kasvoni suihkussa, mutta muuten välttelen suihkun aikana vettä naamalla.

Lisäksi hiukseni menevät pahemmin takkuun, jos pesen ne pää alaspäin. Pystyssä pestessä hiukseni laskeutuvat valmiiksi luonnollisempaan asentoon, ja on helppo homma vaan harjata läpi.

Vierailija
87/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Kun pesen hiukset, pidän sadesuihkua katossa päällä, ja tukka on lähempänä suutinta kun on seisaallaan. 

Ja nuo jutut että muka jäisi jotain likaa yms. iholle, ei jää koska pesen ja hoidan hiukset ensin, sitten pesen kasvot ja kropan aineilla, ne kyllä poistavat mahdolliset hoitoaine- yms. jäämät jotka ehkä voisi ihoa ärsyttää.

Vierailija
88/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidättekö suihkupäätä kädessä, kun pesette hiukset vai onko suihkupää ylhäällä telineessään? Minä ainakin pesen hiukset pää alaspäin, jos on irroitettava suihkupää ja kasvot ylöspäin, jos on kiinteä ylhäällä oleva suihku. Mökkioloissa kaadan kuupalla vettä päähän pää alaspäin. 

Eli vesiolosuhteet ratkaisevat.

Irrotettava suihkupää, pää ylöspäin pesen. Tietenkin. Miksi tehdä asioista hankalia jos voi tehdä kätevämmin.

Jos on irroitettava suihkupää ja pitää sitä kädessä, niin kätevintähän on suihkutella sekä ylhäältä että alhaalta. Tietenkin.

Vierailija
89/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 173 cm pitkä ja yllän ihan hyvin pesemään hiukset suihkussa ihan normaalisti seisten. Ja kun on pää ylhäällä, niin suihkun vesi tulee hiuksiin nopeammin kuin että roikottaisin päätä alaspäin.

Nyt en ihan ymmärrä. Nopeammin? Itse ainakin otan suihkupään käteen ja kastelen sillä hiukset. Säästyy myös vettä kun pystyy sammuttamaan suihkun vaahdotuksen ajaksi ilman, että jäätyy kuol iaaksi.

Ap

Jäätyy kuoliaaksi? Siis missä ihmeen kellarissa tätä peseytymistä suoritetaan?

Mä pystyn sammuttamaan suihkun ihan hyvin vaahdotuksen ajaksi, vaikka pesenkin seisaaltaan. Tosin se vaahdotus kestää vain kymmenisen sekuntia, joten en sen ajaksi yleensä sammuta.

Vierailija
90/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että pääsisi paremmin käsiksi päänahkaan, kun hiusmassa ei makaa pitkin päätä.

Ap

😁Sormilla kyllä pääsee pesemään päänahkaa oli pitkät tai lyhyet hiukset.

Vierailija
91/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen kaiken kuullut - hiuksista valuva shampoovesi aiheuttaa aknea! 😂 Käyttäkää järkeänne ennen kuin uskotte kaikkea höpöhöpöä. Tässä oli päivän typerin juttu.

Ei se ihan noin mene. Ei se aiheuta aknea. Mutta jos on akneiho, voi se shampoovesi aiheuttaa näppyjä takapuoleen.

Mulla on akne, mutta en silti peseydy pää alaspäin. Mun näpyt on naamassa ja rinnassa.

Vierailija
92/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukset ovat koko ajan alttiina kaiken lian ja saasteiden kerääntymiselle. Paitsi lätkäjunteilla jotka pitävät lippistä rasvaisen tukkansa peittona.

Verrattuna vaikka selkään joka on vaatteiden peitossa.

En todellakaan halua selkäni kautta kulkevan kaiken sen mitä hiuksiin joutuu.  

siis vesi varmaan huuhtelee selänkin puhtaaksi, samalla kun hiuksia huuhdellaan. Huuhteluvesi siis on selässä ehkä sen pari sekuntia, siis se huutheluvesi, jossa eniten on shampoota ja shampoon irroittamia rasvoja. Muutenkin ne rasvat päänahassa on ihan samoja kuin rasvat selässä. eikä se pari sekunnin altistus mitään finnejä aiheuta.

Et todellakaan tiedä herkästä akneihosta mitään. 

Minulla on atooppinen ihotyyppi, joten tiedän ihan tarpeeksi siitä miten herkkä iho voikin olla. Vain silloin, kun iho on ihottumalla ja olen sitä raapinut, voin saada suihkusta ja pesunesteistä ongelmia: kirvelyä ja punoitusta. Muuten ne pesunesteet ei oikeasti ole iholla niin pitkään, että ehtisivät aiheuttaa mitään.

finnit yleensä syntyvät siitä, kun huokoset tukkeutuvat liasta. Tämä ei kuitenkaan merkitse sitä, että suihkun vesialtistus voisi tukkeuttaa ihohuokoset: ei tee sitä (et sinä järvessä uimisestakaan saa finnejä, vaikka järvivesi on on puhdistamatonta). Jos haluat välttää finnejä, niin tee ihokuorintoja. Jopa herkät atoopikot voivat sitä tehdä. Kuorinta poistaa iholta kuolleet ihosolut eivätkä ne pääse sitten tukkimaan ihohuokosia ja aiheuttamaan finnejä

toisinaan selässä olevat finnit johtuvat malassezia-hiivasta, joka elää kosteassa ja lämpimässä. Jos vaikka käyttää kovin tiukkoja paitoja ei-hengittävästä materiaalista, niin hivaa alkaa tehdä tuhojaa.

eri, jolle vastasit

Vierailija
93/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 173 cm pitkä ja yllän ihan hyvin pesemään hiukset suihkussa ihan normaalisti seisten. Ja kun on pää ylhäällä, niin suihkun vesi tulee hiuksiin nopeammin kuin että roikottaisin päätä alaspäin.

Nyt en ihan ymmärrä. Nopeammin? Itse ainakin otan suihkupään käteen ja kastelen sillä hiukset. Säästyy myös vettä kun pystyy sammuttamaan suihkun vaahdotuksen ajaksi ilman, että jäätyy kuol iaaksi.

Ap

70-luvulla rakennetun kerrostaloasunnon kylpyhuoneessa. Jos olen kastellut vartalon jo vedellä, niin en voi sammuttaa suihkua, kun tulee aivan järkyttävän kylmä. Kun pesee ensin hiukset (pää alaspäin), niin ei tarvitse hytistä missään vaiheessa. Vettä ei mene myöskään kasvoille (joku siitäkin oli huolissaan), koska pidän suihkupäätä kädessä kastelun ja huuhtelun aikana. 

Ap

Vierailija
94/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap pesee hiukset käsinseisonnassa Etelämantereella. Ja ne ovat SAASTAA ja MUOTOILUAINEITA tulvillaan. Hänellä on myös jäätävä selkäakne.

Vierailija
95/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

AP:llä ei ehkä ole sormia vaan räpylät?

Vierailija
96/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vedellä ol lyhyempi matka osua päähän, kun on seisaaltaan. Jos pitää päätä alhaalla, niin vedellä om pidempi matka, kun pää on alempana.

Vettä ei kannata liikaa säästellä, koska putkistossa on hyvä pitää vettä kierrossa. Liian kuivat viemärit alkaa vaan haisemaan.

Sehän riippuu ihan siitä missä se suihku sijaitsee. Sinulla ilmeisesti katossa. Eikä tarvitse olla huolissaan siitä, että meidän taloudessa kulutetaan liian vähän vettä, teinit pitävät kyllä huolta riittävästä vedenkulutuksesta.

Ap

Vierailija
97/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen kaiken kuullut - hiuksista valuva shampoovesi aiheuttaa aknea! 😂 Käyttäkää järkeänne ennen kuin uskotte kaikkea höpöhöpöä. Tässä oli päivän typerin juttu.

Ei se ihan noin mene. Ei se aiheuta aknea. Mutta jos on akneiho, voi se shampoovesi aiheuttaa näppyjä takapuoleen.

Mulla on akne, mutta en silti peseydy pää alaspäin. Mun näpyt on naamassa ja rinnassa.

Mulla shampoovesi aiheutti näppyjä takapuoleen. Mulla on amme. Jos siis istun siinä suihkutellen niin se shampoovesi jää pohjalle pepun taa ja ärsyttää mun ihoa. Kun lopetin tuon istuilun, loppui näppyjenkin tulo. Suihkutellessa se shampoovesi menee kai niin nopeasti ohi, ettei se ärsytä. Tai näin ainakin mulla.

Vierailija
98/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap pesee hiukset käsinseisonnassa Etelämantereella. Ja ne ovat SAASTAA ja MUOTOILUAINEITA tulvillaan. Hänellä on myös jäätävä selkäakne.

Minä en ole maininnut sanallakaan saastaa, muotoiluaineita tai aknea. Et ilmeisesti ymmärrä, että tässäkin ketjussa on monta keskustelijaa?

Ap

Vierailija
99/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

AP:llä ei ehkä ole sormia vaan räpylät?

Tai liian pitkät rakennekynnet..

Vierailija
100/165 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina pää alaspäin. Se on helpompaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi