Öööh, miksi jotkut syö vielä nykypäivänä perunaa?
Siis riisi ja pasta on paljon parempaa, halvempaa ja niissä on enemmän energiaa.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa syödään pottuja, kun meillä ei riisit ja makaronit kasva.
Eteläisestä Suomesta löytyy jo ihan mukavasti makaroniviljelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Riisiä en syö edes joka vuosi, ei maistu miltään ja ruokamyrkytys on todennäköisempi kuin perunasta tai pastassa. Toisekseen onko parempaa kuin pottumuusi ja lihalastike ? Ei ole. Enkä ole kuullut että lihakeitto tai nakkikeitto tehtäisiin riisistä tai pastasta. Syön paljon keittoja arkipäivinä kun kattilallisen tekee, sitä syö kaksi vielä "huomennakin" ei tartte joka päivä keittiössä ruokaa tehdä.
Olen elänyt aika monta vuosikymmentä enkä ole koskaan saanut riisistä ruokamyrkytystä, vaikka olen keittämääni riisiä syönyt jopa kolmantena päivänä keittämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riisiä en syö edes joka vuosi, ei maistu miltään ja ruokamyrkytys on todennäköisempi kuin perunasta tai pastassa. Toisekseen onko parempaa kuin pottumuusi ja lihalastike ? Ei ole. Enkä ole kuullut että lihakeitto tai nakkikeitto tehtäisiin riisistä tai pastasta. Syön paljon keittoja arkipäivinä kun kattilallisen tekee, sitä syö kaksi vielä "huomennakin" ei tartte joka päivä keittiössä ruokaa tehdä.
Olen elänyt aika monta vuosikymmentä enkä ole koskaan saanut riisistä ruokamyrkytystä, vaikka olen keittämääni riisiä syönyt jopa kolmantena päivänä keittämisestä.
Sama täällä. Keitän reilusti ja pakastan. Kiva heittää esim. vokkivihannesten mukaan broilerinsuikaleiden kanssa, ja ruoka tulee muutamassa minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos😢
Lämmitetyt kasvihuoneet pidentävät viljelyaikaa, ehtivät hyvin kypsyä.
Peruna on paljon parempaa kuin riisi ja pasta, siitä saa paljon monipuolisempaa ruokaa, se on edullista, maukasta ja ravintorikasta.
Peruna on paras kaliumin lähde ja siitä on pulaa suomalaisten ravinnossa.
Peruna on suomalaista ruokaa. Riisi tuodaan maapallon toiselta puolelta. Makaroni ei muutu hienommaksi nimittämällä sitä pastaksi.
Vierailija kirjoitti:
Riisi ja pasta on paskaa.
Kyllä kunnolla maustetut nuudelit joskus vaan kummasti maistuvat. Kermainen kookos/broileri/nuudelisoppa on ihanaa. Chiliä, currya, garam masalaa, valkosipulia...
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo bro tarkoittaa? Veli?
Periaatteessa joo. Sitä voidaan käyttää melkein kaikissa tilanteissa ja se tarkottaa myös ihan vaan sillee "kaveri"
Esimerkki:
"Hieno takki bro"
"Bro mitä sä duunaat"
Aaah, koska perunaa voin viljellä itse, riisiä ja pastaa en voi. Myös kaalia ja juureksia voin.
Peruna on kaupasta ostettunakin lähiruokaa, terveellistä ja monipuolista.
Vierailija kirjoitti:
Aaah, koska perunaa voin viljellä itse, riisiä ja pastaa en voi. Myös kaalia ja juureksia voin.
Peruna on kaupasta ostettunakin lähiruokaa, terveellistä ja monipuolista.
Kerro vähän siitä terveellisyydestä ja monipuolisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Peruna on suomalaista ruokaa. Riisi tuodaan maapallon toiselta puolelta. Makaroni ei muutu hienommaksi nimittämällä sitä pastaksi.
Juuri näin. Vain vähäjärkinen tekee tällaisia aloituksia ja vänkää vehnämössön (makaroni) tai kaukaa tuodun riisin olevan parempaa kuin kotimainen peruna.
Aivan kuten ap sanoi: Riisissä ja pastassa on enempi energiaa (kaloreita)
Miksi ap haluaa olla lihava