Kuulutko kirkkoon?
Kommentit (117)
Erosin kirkosta nuorena aikuisena vuosia sitten, koska totesin, etten ole kristitty. Kun myöhemmin tulin uskoon, liityin Lähetyshiippakunnan paikallisseurakuntaan.
En kuulu. En tarvitse kirkkoa mihinkään. Vaikka uskoisin jumalaan niin en tarvitse kirkkoa siihen.
En kuulu enkä ole koskaan kuulunutkaan. Olen Kristussielu ja suorassa yhteydessä maailmankaikkeuden Jumalaan.
En, erosin jotain 25 vuotta sitten. En koe olevani uskossa ja kuuluminen seurakuntaan siitä huolimatta tuntui jotenkin väärältä.
En, enkä ole koskaan kuulunutkaan. Kaikki kuulumattomat eivät ole eronneet, vaan meitä kaikkia ei ole koskaan liitettykään. Mä olen saanut valita itse.
En kuulu enään, kirkko ei ole minulle mitään antanut vastineeksi
Olen kuulunut mutta kirkon luopumuksen tähden liityin hellareihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En,,,kirkko ja kristinusko ei merkitse minulle mitään.
Eli olet moraalisesti melkein paska?? Siitä vaan sitten tappamaan raiskaamaan ryöstämään kun kerran kristinusko ei merkkaa mitään. Ja vielä 12 ylipeukuttajaa. kertoo tosiaan palstan tasosta.
Kristin uskon pakkolevittäjät murhasivat ja kiduttivat miljoonia ihmisiä ja pakkoliittivät heidät kirkkoonsa.
Missä maassa niin on tehty?
Kyllä. Tosin aion siirtyä vapaakirkon asiakkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun kirkkoon, en ole uskovainen, mutta jokin hengellinen asia pitää olla tässä kaoottisessa, suorituskeskeisessä, minä kulttuurissa olla.
Siis mielestäsi vaatimattomampaa on tukea ajatusta että koko maailmankaikkeuden luoja pitää meitä pikkuruisen maapallon asukkaita, ainakin osaa meistä, kaikkein tärkeimpänä asiana? Ja on järjestänyt meille, siis osalle meistä, ikuisen loistohotellin? Ja se ei ole "minä kulttuuria"?
Vierailija kirjoitti:
Johan tännekin saatiin rysssssät sekoilemaan.
Mielestäsi jos ei kuulu kirkkoon niin on rysssssssä? Kirkollisvero ei liity millään tavalla mihin uskoo.
Kirkko on saatanasta, perkeleen kuvotus koko instituutio.
Vierailija kirjoitti:
Kirkko on saatanasta, perkeleen kuvotus koko instituutio.
Mikä niistä? Suomen ev.lut. kirkko?
Erosin pari vuotta sitten kun tajusin, että minä maksan yli 400e vuodessa ja kirkon tilaisuuksiin pääsevät myös ne, jotka ei maksa senttiäkään. Tuli laumoittain muslimimiehiä ilman naisiaan meidän seurakuntamme saunailtaan! Seurakunta järjesti leirejä eri ryhmille, jotka ei kuuluneet kirkkoon. Isäni kuoli, oli maksanut elämänsä ajan kirkollisveroa: muistotilaisuuden pitopaikasta oli pitänyt maksaa sama kuin niiden jotka ei kuulu kirkkoon. Kirkossa pidettiin joku hevimessu. Seurakunnalla on paljon tyhjiä rakennuksia ja uutta rakennetaan miljoonilla. Ym ym.
Kirkollisvero on yksi ikävimmistä veroista Suomessa. Monissa maissa maksetaan lahjoituksia siihen kirkkopiiriin, jossa asuu.
Ansiosidonnaisuus kääntyy itseään vastaan vielä kun kirkkoon kuuluva väestö vanhenee ja kuolee. Nuoret eivät enää semmoisia summia halua maksaa.
Jotkut käy silti kirkossa, vaikkei kuulu kirkkoon. Itse kuulun, kun se on se vika juttu, joka jää, jos kaikki muu menee.
Vain täystollot maksaa palkasta 1-2 prossaa veroa täysin tyhjästä.
En!