Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulutko kirkkoon?

Vierailija
22.09.2024 |

?

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole enää vuosikymmeniin kuulunut.

Usko ei tarvi kirkkoja, saarnamiehiä eikä dogmeja.

Amen.

Vierailija
42/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu mutta saa nostaa hintoja hautahommiin liittyen. Kerran sitä vain jokainen yksilö kuolee. En halua ajatella sitä rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnasta eroajat ovat Saatanan eksyttämiä.

Saatana itse häärii nykyaikana mieluiten seurakunnan keskipistees

//

Kirkko ei ole seurakunta. 

Vierailija
44/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ortodoksiseen kirkkoon kuulun

Minua aiemmin kiinnosti ortodoksinen kirkko mutta jäsenyys maksaisi 884€ viime vuoden tulojen mukaan laskettuna. Kovin kallis tavallisen duunarin maksaa.

Mielestäni ei nyt paha summa jos on sydämen asia. Itse en kuulu mihinkään uskontokuntaan mutta ymmärrän muidenkin valintoja.

Vierailija
45/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun. Olen kristinuskoon syntynyt ja pysyn kristinuskossa. En ikinä hylkää jumalaa, vaikka en täydellisesti eläkään. Hävetkää te jotka olette niin tehneet.

Aivan niin! Minä uskon jumalaani Lentävään Spegettihirviöön ja niin tulee kaikkien muidenkin tehdä. Ne jotka eivät niin tee, saavat hävetä!

Vierailija
46/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluin kirkkoon syntymästä - kesäkuun 28 päivään asti, jolloin irtisanoin jäsenyyteni = melkein 54 vuotta.

Olin ennen ns tapakristitty, kunnes 3,5 vuotta sitten sain ottaa uskoa vastaan Jumalalta ja uudestisynnyin. Jäin kirkon jäseneksi, koska seurakuntani pysyi poissa mädätyksestä. Kunnes keväällä tuli uusi kirkkoherra, joka on liberaali ja nainen. 

Nyt on uusi uskonyhteisö hakusessa, olen pyytänyt johdatusta Jumalalta. Olen vahvasti protestantti, konservatiivikristitty, mutta en erityisesti luterilainen. 

N 54 v.

Vierailija
47/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kuulu. Vuosi 2015 , jolloin kirkko valitsi yhteistyökumppanikseen ja suojateikseen vierasuskoiset muukalaiset sai minut katkaisemaan kaikki siteeni tuohon luopioon.

En halua olla missään tekemisissä kirkon tai sen pappien kanssa. Hyi hitto!

Vierailija
48/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun ja aion kuulua jatkossakin. En silti ole mikään harras uskovainen. 

Vierailija
49/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin sen jälkeen kun sain kuulla että seurakunnassa eräs pappi ahdistellut seksuaalisesti 15-vuotiaita tyttöjä ja asia käytännössä painettiin villaisella kirkkoherran toimesta.

Vierailija
50/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

e

Vierailija
51/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En,,,kirkko ja kristinusko ei merkitse minulle mitään.

Oletko sitten valmis kohtaamaan ikuisen kadotuksen?

Entä jos sinun uskontosi on väärässä ja joudut itse ikuiseen kadotukseen?

Vierailija
52/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Erosin sillä kellonlyömällä kun vuorokausi vaihtui syntymäpäiväni puolelle ja olin virallisesti 18-vuotias. 

Vierailija
53/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana "kirkko" tarkoittaa käytännössä Jumalaa, joten jokainen uskova kuuluu "kirkkoon". Tämä on toki eri asia kuin kuuluminen jonkun "kirkoksi" itseään kutsuvan yhteisön jäsenrekisteriin.

"Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä minä heissä, ja sinä minussa, että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt. Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä." Joh. 17:20,26

Vierailija
54/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää 65 prosenttia suomalaisista kuuluu kirkkoon ja luku laskee yhden prosenttiyksikön vuodessa. Eli 16 vuoden päästä alle puolet kuuluu kirkkoon, mikä on loistava asia. Sitten ei voi ainakaan perustella yhtään mitään sillä, että kun täällä meidän kirjassa sanotaan. Ihan sama. Päätökset pitää tehdä realiteettien eikä satujen perusteella, eikä eettisyydenkään pohdintaan mitään satuolentoja tarvita. Aristoteles ja Sokrateskin pärjäsivät ilman.

Vierailija
55/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin sen jälkeen kun sain kuulla että seurakunnassa eräs pappi ahdistellut seksuaalisesti 15-vuotiaita tyttöjä ja asia käytännössä painettiin villaisella kirkkoherran toimesta.

Tuolla logiikalla sinun olisi pitänyt erota monta sataa vuotta sitten. 

Vierailija
56/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään kuulu mihinkään kirkkoon tai uskontokuntaan vaan ole itsenäinen agnostinen fataalikko.

Vierailija
57/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi voi.

Herran seitsemän vihanmaljaa ilmestyvät kaikkia heitä vastaan, jotka pitävät maailmaa vääryyden vallassa.

Vierailija
58/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taatusti tue vapaaehtoisesti eurollakaan yhteisöä, jonka ainoa anti valkoihoiselle suomalaiselle on syyllistäminen. Lähes viikottain jokin liperikaula tai myssypää syyllistää suomalaiset rasisteiksi ja synnillisiksi saatanoiksi.

Kirkko saa puolestani vaikka hukkua paskaan rappiopappeineen. En jää kaipaamaan.

Vierailija
59/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. 

Kirkko ja Seurakunnan  toimintaan on  nykyään parasta, mitä ihminen  voi saada.

Siis noin henkisellä puolella. Mä tykkään käydä niissä satunnaisesti,  no joo ehkä 5 -6  kertaa vuodessa.

Sinne on vaan niin kiva mennä. En tiedä mitään muuta paikkaa  mistään,  mistä voisi sanoa samaa.

En ole siis  varsinaisesti uskossa,  mä vain viihdyn heidän toiminnoissaan.  Harrastuksia toki on ,  ja käyn kyllä kavereiden kanssa baarissa kuten mun ikäiset   ( 26v)  käyvät . 

Esko 26v.

Vierailija
60/117 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun ev.lut kirkkoon.