Kuulutko kirkkoon?
Kommentit (117)
Kuulun ev.lut seurakuntaan.
Käymme mieheni kanssa muutamissa Seurakunnan tapahtumissa ja Kauneimmat joululaulut tilaisuudessa.
Kirkko on niin rauhoittava paikka. Siellä , ja vain siellä voi tuntea olevansa oikeesti hyväksytty.
Eikö juuri hyväksyntää ihminen kaipaa ?
Seurakunta luo minulle turvallisuuden tunteen.
Nainen 44v
En, en kuulu yhteisöön joka avoimesti vihaa ajatusmaailmaani.
Vierailija kirjoitti:
En,,,kirkko ja kristinusko ei merkitse minulle mitään.
Eli olet moraalisesti melkein paska?? Siitä vaan sitten tappamaan raiskaamaan ryöstämään kun kerran kristinusko ei merkkaa mitään. Ja vielä 12 ylipeukuttajaa. kertoo tosiaan palstan tasosta.
En enää 24 vuoteen. Eli erosin kun esikoinen syntyi. Koen kirkon tarpeettomana.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun. Olen kristinuskoon syntynyt ja pysyn kristinuskossa. En ikinä hylkää jumalaa, vaikka en täydellisesti eläkään. Hävetkää te jotka olette niin tehneet.
Et muuten ole syntynyt kristinuskoon. Sut on kastettu sen jälkeen kun synnyit, koska sun vanhemmat päätti niin.
Jumala ei ole pelkästään kristittyjen etuoikeus. Häpeä sä tietämättömyyttäs ja ahdasmielisyyttäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet moraalisesti melkein paska?? Siitä vaan sitten tappamaan raiskaamaan ryöstämään kun kerran kristinusko ei merkkaa mitään. Ja vielä 12 ylipeukuttajaa. kertoo tosiaan palstan tasosta.
Kristin uskon pakkolevittäjät murhasivat ja kiduttivat miljoonia ihmisiä ja pakkoliittivät heidät kirkkoonsa.
PAPIT JA PIISPAT ON TODELLA KUVOTTAVIA L-O-I-S-I-A
Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A.
Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!
He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee iso liuta saastaisia valheita. Pappien hengitys haisee paskalle. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien, pastorien ja piispojen makean elämän. Noloa, ei voi muuta sanoa.
Tämä on vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah!
Kansan verovaroin pakkorahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. En halua maksaa paskasta. Kiitos poliitikot, olette idiooootteja!
Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa viimeinkin vapaiksi.
Vierailija kirjoitti:
PAPIT JA PIISPAT ON TODELLA KUVOTTAVIA L-O-I-S-I-A
Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A.
Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!
He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee iso liuta saastaisia valheita. Pappien hengitys haisee paskalle. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien, pastorien ja piispojen makean elämän. Noloa, ei voi muuta sanoa.
Tämä on vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah!
Kansan verovaroin pakkorahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. En halua maksaa paskasta. Kiitos poliitikot, olette idiooootteja!
Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa viimeinkin vapaiksi.
Jep. Papit on ihan oikeita LOISIA.
Kuulun kirkkoon, en ole uskovainen, mutta jokin hengellinen asia pitää olla tässä kaoottisessa, suorituskeskeisessä, minä kulttuurissa olla.
En ole kristitty, en kuulu kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
En ole enää vuosikymmeniin kuulunut.
Usko ei tarvi kirkkoja, saarnamiehiä eikä dogmeja.
Så är det och någon timme senare klarnar det att man tror på gud och gänget helt lika mycket som på jultomten och tandtroll.
Erosin kirkosta heti tultuani uskoon. Kirkon jäsenistä suurin osa uskosta osattomia maailman ihmisiä. Sana varoittaa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
Raamattu varoittaa: Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
Luterilaisuus on maailman mielen mukainen uskonto eli pakanuutta. Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä. Luterilaiset sakramentit ovat valhetta ja petosta eli maailmasta.
Sana myös selkeästi varoittaa tekemästä yhteistyötä luterilaisten kanssa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
Maailman ihmiset eivät ole minun hengellisiä veljiäni. Jumalattomien ja uskosta osattomien luterilaisten isä on maailman ruhtinas. Minun ja kaikkein Jeesuksen seuraajien Isä on Taivaassa.
Minulla on oikeus ja velvollisuus kertoa 'vauvakasteen' olevan petos ja suuri eksytys ja valhe.
Luther oli kansan mu rhaaj a ja ho kau stin isä. Miksi kuuluisin mur ha ajan nimeä ylpeillen kantavaan kirkkoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristitythän ovatkin kuuluisia heidän puhtaasta ja oikeaoppisesta moraalista vuosisatojen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Erosin kirkosta heti tultuani uskoon. Kirkon jäsenistä suurin osa uskosta osattomia maailman ihmisiä. Sana varoittaa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
Tämä, Ev.lut kirkko saa todennäköisesti heti jäseniään takaisin, kun tekee selvän pesäeron valtioon. Itse kannatan kyllä liberaalimpaa suuntaa, mutta en liity sellaiseen kirkkoon, joka on kompuksessa valtion kanssa.
Ennenhän kirkolla oli tärkeitä yhteiskunnallisia tehtäviä, kuten väestön alkeikskoulutus ja väestön kirjanpito.
Nyt nämä on siirretty kaikki uskottomille virastoille, ja oikestaan vain hautaustoimi on enää kirkon tehtävä ja siihenkään ei tunnu raha riittävän.
Sekin voitaisiin periaatteessa hoitaa valtion toimesta, ja ne haudattavien omaiset, jotka haluavat kirkolliset hautajaiset (jopa vastoin vainajan tahtoa) maksaisivat sen osan osuuden itse.
Ja tietenkin pitävät halukkaille jumalanpalveluksia kalliissa kirkoissaan joita ainakin meillä ympäröi kirkon omistamia metsiä miljoonien edestä.
Minusta aidompaa uskontoa edustaisi esim. amerikkalalnen järjestelmä, jossa seurakuntalaiset maksavat ja huolehtivat esim. kirkkorakennuksista papin palkasta ja monista hyväntekeväisyyteen liittyvistä asioista. Siellä uskovaiset käyvätkin kirkossa ahkerasti, siis joka pyhä. Esim. kirkoissa tarjotaan palveluksen jälkeen usein ateria kaikille, se toimitetaan seurakuntalaisten toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu varoittaa: Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
Luterilaisuus on maailman mielen mukainen uskonto eli pakanuutta. Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä. Luterilaiset sakramentit ovat valhetta ja petosta eli maailmasta.
Sana myös selkeästi varoittaa tekemästä yhteistyötä luterilaisten kanssa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?Maailman ihmiset eivät ole minun hengellisiä veljiäni. Jumalattomien ja uskosta osattomien luterilaisten isä on maailman ruhtinas. Minun ja kaikkein Jeesuksen seuraajien Isä on Taivaassa.
Minulla on oikeus ja velvollisuus kertoa 'vauvakasteen' olevan petos ja suuri eksytys ja valhe.
Hei! Saanko kysyä mihin uskontokuntaan/ seurakuntaan kuulut itse? Hyviä pointteja Sinulla. Itse olen tällä hetkellä vailla seurakuntaa.
Kiitos jos haluat vastata!
Raamattu ja Koraani on täyttä passkaa, saaatana..hah hah haa!
Mitä tekemistä Jumalalla ja kirkkoon kuulumisella on keskenään? Onko Jumala evankelisluterilaisen kirkon jäsen? Mihin kirkkoon Jumala kuului ennen evankelisluterilaisen kirkon olemassaoloa?