Kuulutko kirkkoon?
Kommentit (117)
Juu, ortodoksiseen kirkkoon. Vaihdoin, kun evlut näytti demoniset antikristuksen kasvonsa siunatessaan syntiin ja palvoessaan ihmisen libidoa ja egoa. Täällä tunnen olevani osana seurakuntaa myös osa Kristuksen ruumista.
Vierailija kirjoitti:
En, erosin. Kirkko on liaaksi konservatiivinen, säilyttävä. Se on huono paimen, jonka laumasta jo suurin osa on karannut, jäljellä on vain muutama kuolemaa pelkääävä vanhus jaksaa käydä aktiivisesti kirkossa sanaa kuulemassa.
En ole koskaan epäillyt Korkeimman olemassaoloa, luen Raamattua ja uskon Jeesuksen sanoihin. Kolminaisuusoppi ja neitseestäsyntymän painottaminen kuuloistaisi noin oppirakenteina enemmän alkukirkollisilta, en ole niistä ihan varma. Jos se maksaa minulle taivaspaikan, niin eipä voi mittään.
annan köyhille sen verran mitä ennen kirkolle. Uskon että Jeesus tekisi niin.
Suomen valtionkirkko liian konservatiivinen??
En, erosin jo nuorena heti kun ymmärsin ettei kirkko kuulu elämääni ja maksan ihan suotta siitä veroa.
Toistaiseksi. Tarkoitus erota kirkosta tämän vuoden loppuun mennessä. Säästö se on sekin vuositasolla.
Uskon korkeimpaan, mutta ei uskoakseen tarvitse kuulua kirkkoon. Pieni tuloisena on vaan säästettävä kaikesta mahdollisesta ja sen antakoon Jumala anteeksi.
En. Erosin, kun lapseni kuoli eikä papilta irronnut lohdutuksen sanaa. Lisäksi säästyy kirkollisvero.
Usko jumaliin, mutten kirkkoon.
En, erosin juuri.
Uskonnot ovat kultteja, joka ikinen. Nei eivät ole totta. Ymmärrän toki, että jotkut saavat siitä elämäänsä sisältöä, mutta sitä saa muutenkin kuin uskomalla olemattomiin.
Pidän itse kuitenkin esimerkiksi joulusta ja minua ei haittaa sen hengellinen sanoma.
Ottakaamme tiede sydämiimme niin maailmasta tulee parempi. EI tarvitse riidellä, kumman mielikuvitusolento on parempi.
Enpä ole kuulunut sen jälkeen kun isäni erosi kirkosta ja lapset meni siinä mukana. Olin silloin 5 vuotias. Se ei ole mun uskomiseen mitään vaikuttanut, eikä haitannut myöskään.
Kertokaa, miten voi tulla uskoon, jos ei ole koskaan lakannut uskomasta? Helluntilaiset käskevät antamaan elämänsä Herralle, miten se tapahtuu.
Usko tulee kuulemisesta. Voit lukea Raamattua kotonasi ääneen, aloita Uuden testamentin puolelta, vaikka Johanneksen evankeliumista. Sydämen uskolla tullaan Jumalalle kelpaaviksi. Rukoile Jeesusta ääneen omin sanoin.
Tänään on hvä aika, nyt on pelastkuksen päivä
-Herran profeetta-
Olen ennenkin kertonut tästä, mutta kun naispappeuskeskustelu oli Suomessa kuumimmillaan, yksi pönäkkä pappismies kertoi kantanaan, että jos se naispappi olisi ikään kuin siunatussa tilassa, niin kyllähän siitä tulisi jumalanpalveluksen aikana seurakunnan jäsenille syntisiä ajatuksia.
Loukkaannuin tästä ajatuksesta niin verisesti, että erosin kirkosta saman tien.
Olen luterilaisen kirkon jäsen mutten aktiivisesti osallistu toimintaan.
En kuulu. Ensi vuonna tulee kuluneeksi 15 vuotta siitä, kun erosin kirkosta. Enkä aio liittyä takaisin ikinä.
En. Kirkolla ei oo mitään annettavaa mulle.
En, erosin. Kirkko on liaaksi konservatiivinen, säilyttävä. Se on huono paimen, jonka laumasta jo suurin osa on karannut, jäljellä on vain muutama kuolemaa pelkääävä vanhus jaksaa käydä aktiivisesti kirkossa sanaa kuulemassa.
En ole koskaan epäillyt Korkeimman olemassaoloa, luen Raamattua ja uskon Jeesuksen sanoihin. Kolminaisuusoppi ja neitseestäsyntymän painottaminen kuuloistaisi noin oppirakenteina enemmän alkukirkollisilta, en ole niistä ihan varma. Jos se maksaa minulle taivaspaikan, niin eipä voi mittään.
annan köyhille sen verran mitä ennen kirkolle. Uskon että Jeesus tekisi niin.