Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulutko kirkkoon?

Vierailija
22.09.2024 |

?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, erosin. Kirkko on liaaksi konservatiivinen, säilyttävä. Se on huono paimen, jonka laumasta jo suurin osa on karannut, jäljellä on vain muutama kuolemaa pelkääävä vanhus jaksaa käydä aktiivisesti kirkossa sanaa kuulemassa. 

En ole koskaan epäillyt Korkeimman olemassaoloa, luen Raamattua ja uskon Jeesuksen sanoihin. Kolminaisuusoppi ja neitseestäsyntymän painottaminen kuuloistaisi noin oppirakenteina enemmän alkukirkollisilta, en ole niistä ihan varma. Jos se maksaa minulle taivaspaikan, niin eipä voi mittään. 

annan köyhille sen verran mitä ennen kirkolle. Uskon että Jeesus tekisi niin. 

Vierailija
102/117 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ortodoksiseen kirkkoon. Vaihdoin, kun evlut näytti demoniset antikristuksen kasvonsa siunatessaan syntiin ja palvoessaan ihmisen libidoa ja egoa. Täällä tunnen olevani osana seurakuntaa myös osa Kristuksen ruumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, erosin. Kirkko on liaaksi konservatiivinen, säilyttävä. Se on huono paimen, jonka laumasta jo suurin osa on karannut, jäljellä on vain muutama kuolemaa pelkääävä vanhus jaksaa käydä aktiivisesti kirkossa sanaa kuulemassa. 

En ole koskaan epäillyt Korkeimman olemassaoloa, luen Raamattua ja uskon Jeesuksen sanoihin. Kolminaisuusoppi ja neitseestäsyntymän painottaminen kuuloistaisi noin oppirakenteina enemmän alkukirkollisilta, en ole niistä ihan varma. Jos se maksaa minulle taivaspaikan, niin eipä voi mittään. 

annan köyhille sen verran mitä ennen kirkolle. Uskon että Jeesus tekisi niin. 

Suomen valtionkirkko liian konservatiivinen?? 

Vierailija
104/117 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, erosin jo nuorena heti kun ymmärsin ettei kirkko kuulu elämääni ja maksan ihan suotta siitä veroa.

Vierailija
105/117 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi. Tarkoitus erota kirkosta tämän vuoden loppuun mennessä. Säästö se on sekin vuositasolla.

Uskon korkeimpaan, mutta ei uskoakseen tarvitse kuulua kirkkoon. Pieni tuloisena on vaan säästettävä kaikesta mahdollisesta ja sen antakoon Jumala anteeksi.

Vierailija
106/117 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Erosin, kun lapseni kuoli eikä papilta irronnut lohdutuksen sanaa. Lisäksi säästyy kirkollisvero.

Usko jumaliin, mutten kirkkoon. 

Vierailija
107/117 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun

Vierailija
108/117 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, erosin juuri.

Uskonnot ovat kultteja, joka ikinen. Nei eivät ole totta. Ymmärrän toki, että jotkut saavat siitä elämäänsä sisältöä, mutta sitä saa muutenkin kuin uskomalla olemattomiin.

Pidän itse kuitenkin esimerkiksi joulusta ja minua ei haittaa sen hengellinen sanoma.

Ottakaamme tiede sydämiimme niin maailmasta tulee parempi. EI tarvitse riidellä, kumman mielikuvitusolento on parempi.

Vierailija
109/117 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kuulunut sen jälkeen kun isäni erosi kirkosta ja lapset meni siinä mukana. Olin silloin 5 vuotias. Se ei ole mun uskomiseen mitään vaikuttanut, eikä haitannut myöskään.

Vierailija
110/117 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa, miten voi tulla uskoon, jos ei ole koskaan lakannut uskomasta? Helluntilaiset käskevät antamaan elämänsä Herralle, miten se tapahtuu.

Vierailija
111/117 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tulee kuulemisesta. Voit lukea Raamattua kotonasi ääneen, aloita Uuden testamentin puolelta, vaikka Johanneksen evankeliumista. Sydämen uskolla tullaan Jumalalle kelpaaviksi. Rukoile Jeesusta ääneen omin sanoin.

Tänään on hvä aika, nyt on pelastkuksen päivä

-Herran profeetta-

Vierailija
112/117 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennenkin kertonut tästä,  mutta kun naispappeuskeskustelu oli Suomessa kuumimmillaan, yksi pönäkkä pappismies kertoi kantanaan, että jos se naispappi olisi ikään kuin siunatussa tilassa, niin kyllähän siitä tulisi jumalanpalveluksen aikana seurakunnan jäsenille syntisiä ajatuksia. 

Loukkaannuin tästä ajatuksesta niin verisesti, että erosin kirkosta saman tien.

Vierailija
113/117 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luterilaisen kirkon jäsen mutten aktiivisesti osallistu toimintaan.

Vierailija
114/117 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu. Ensi vuonna tulee kuluneeksi 15 vuotta siitä, kun erosin kirkosta. Enkä aio liittyä takaisin ikinä. 

Vierailija
115/117 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kirkolla ei oo mitään annettavaa mulle.

Vierailija
116/117 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kirkkoon. 

Vierailija
117/117 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x