Kuulutko kirkkoon?
Kommentit (117)
En kuulu.
Ensi vuonna tulee kuluneeksi 15 vuotta, kun kirkosta erosin.
En kuulu, vaikka uskon Jumalaan ja Jeesukseen. Minun Jumalani rakastaa kaikkia, eli kirkko on kaukana siitä, mitä kristinusko minulle edustaa.
Pakkokasteen myötä minut liitettiin kirkkoon jo vauvana. Erehdyksessä maksoin satukirjakerhoveroa aika pitkään, kunnes oivalsin että se tekee peräti 500-600€ vuodessa, joten ei kiitos. Erottuani kirkosta n. 20 vuotta sitten olen säästänyt jo kymppitonnin.
En kuulu kirkkoon. Jumalaa en ole hylännyt mutta uskonnoista en välitä.
Olen eronnut ev.lut. kirkosta. Enkä kuulu mihinkään muuhunkaan kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En,,,kirkko ja kristinusko ei merkitse minulle mitään.
Oletko sitten valmis kohtaamaan ikuisen kadotuksen?
Yritä sinä vaan sietää jumalanpelon ja satukirjan alttarille uhrattu ainoa elämäsi, eräänlainen kadotus sekin. Sormet solmuun vaan ja monologia ilmolille, kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ortodoksiseen kirkkoon kuulun
Minua aiemmin kiinnosti ortodoksinen kirkko mutta jäsenyys maksaisi 884€ viime vuoden tulojen mukaan laskettuna. Kovin kallis tavallisen duunarin maksaa.
En. Taisin olla 28-vuotias kun luovutin sen instituution suhteen, uskon suhteen jo 6-7 vuotta aiemmin.
En. Olen eronnut kirkosta vuonna 1977.
En, erosin kun jouduin työskentelemään julkiuskovaisten kanssa muutaman vuoden. En sairaampia ihmisiä ole elämässäni nähnyt. En halua tulla yhdistetyksi tuollaisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Aina olen kuulunut ja se vähän kuuluu asiaan.
Perustele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen kadotus vaiko taivaassa teidän hihhuleiden kanssa,,kumpi sitten onkaan loppupeleissä parempi?
Ihmiset ovat eri mieltä epätosista asioista, eivät tosista. He riitelevät erheiden, eivät totuuden takia. Kaiken uskonnollisuuden keskeinen opetus on, että ennen kuin ihminen voi tietää mitään totuudesta, hänen on herättävä kamppailemasta kanssaihmistensä kanssa ja opittava suhtautumaan heihin hyväntahtoisesti ja rakastavati.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadotus on housuissas.
Seurakunnasta eroajat ovat Saatanan eksyttämiä.
Saatana itse häärii nykyaikana mieluiten seurakunnan keskipisteessä.
En. Erosin kirkosta kesäkuun 19. päivänä.
En, koska en usko, että Jumala olisi mikään suojelurahoja keräävä mafioso millaiseksi kirkko hänet maalaa. Enkä usko muutenkaan miesten kirjoittamiin satuolentoihin missään päin. Energiaan uskon, koska sen tuntee, sen toiminnan näkee.
Entä jos sellaista ei olekaan? Tai onkin Allah tai joku muu jumala? Eikö pelota, että veikkaat väärää hevosta?