Mikä niissä sähköautoissa niin pelottaa?
Onhan niissä ärhäkästi tehoa joo, mutta sitä pystyy ihan hallitsemaan sillä oikeanpuoleisella pedaalilla. Ja vaikka aina sanotaan, että ilmaisia lounaita ei ole, niin sähköautolla ajaminen on ihan oikeasti halpaa. Ei ole mitään koukkuja tuossa.
Vai onko siitä tullut jotenkin turvallinen rutiini, että pitää ajaa säässä kuin säässä huoltoasemalle tankkaamaan? Onko se nyt niin kiva räntäsateessa siellä seistä ja pitää jostain likaisesta letkusta kiinni? Voin luvata, että kotona yön aikana "tankkautuva" auto voittaa tuon toiminnan ihan 100 - 0.
Eiköhän siis unohdeta turhat pelot ja ennakkoluulot ja vaihdeta kaikki ne saastuttavat ja ulkomaisia öljy-yhtiöitä rikastuttavat muinaismenopelit moderneihin sähköautoihin. Make Car Driving Great Again!
Kommentit (1573)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parin vuoden päästä tulevat uudet paremmat akut tuotantoon jolloin nykyisten patteriautojen hinnat taas romahtavat.
Ei ole mitään järkeä laittaa sähköauto on rahaa kiinni.
Nyt saa käytettyjä premium autoja halvalla jos vertaa sähkiksiin.
Itse ostin hiukan arjen luksusta, E-mersun. Oliskohan jopa viimeinen auto jonka ostin.
Totta että Mersun sähköistä versiota ei kannatakaan ostaa.
Niitä saippuakuplan näköisiä ei ainakaan kannata.
Juu ei niitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"
Siksi koska sitä tuetaan ja ohjaillaan veroilla, päästökaupalla ja suoralla tuella
Kiina rakentaa joka kuukausi uuden hiilivoimalan, että länsimaihin saadaan myytyä uusia paneeleita. Luulis nyt Suomessa asuvan henkilön tajuavan ilman asiantuntijoiden apua kuinka typerä ajatus aurinkopaneeli Suomessa on talvella, kun sitä sähköä todella tarvitaan "
Et nyt oikein vastannut miksi Kiina ITSE rakentaa valtavasti tuuli- ja aurinkovoimaloita jos ne ovat niin typerä ajatus.
Ei rakenna, vaan hiilivoimaloita. Siellä ei panosteta aurinko- tai tuulivoimaan ollenkaan, koska sille ei yksinkertaisesti ole tarvetta. Kiinalla on oikeus kasvattaa päästöjään vuoteen 35 saakka ja niin se tekee senkun ehtii. Sen jälkeen vähentäminen onkin paljon helpompaa, kuin surkean Suomen joka vapaaehtoisesti on tehnyt maailman kunnianhimoisinta i
Asiafinancial.com 11.7.24. Kiinassa työn alla 349 gigawattia aurinko- ja tuulivoimaa. Kyllä tuo nyt jonkinlaiselta panostukselta kuulostaa.
Vuoteen 2030 mennessä tarkoitus kolminkertaistaa uusiutuvan energian tuotanto. Miksihän, jos siihen ei ole tarvetta?
Sähköautoissa ei pelota mikään muu kun se ongelmajätekasa joka syntyy kun niitten omistajat vihdoinkin ymmärtävät ettei niillä ole tulevaisuutta koska polttomoottoriautot kehittyvät ja syrjäyttävät tämän idioottimaisen sähköleluvouhotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton korkean ostohinnan lisäksi tuo lataus on jonkinlainen ongelma, en ole varma, saisiko yhtiöön tolpan muutoksen ja millä rahalla. Tuntuisi jotenkin oudolta lähteä etätyöstä erikseen autoa lataamaan jonnekin kauppakeskukseen.
Olen ajanut useamman vuoden sähköautolla, eikä minulla ole kotona kunnollista laturia. Eikä se johdu siitä, etteikö talon sähköjen puolesta sitä voisi laittaa, vaan siksi etten ole kokenut tarvitsevani vielä sellaista. Okei, minulla on työpaikalla laturit ja lataan siellä noin puolet käyttämästäni auto-sähköstä. Loput lataan yleensä nimenomaan kaupan tms. pihassa sillä aikaa, kun käyn asioilla.
Kotilatauksesta tunnutaan kohkaavan paljon, mutta jostain syystä koko aihe on minulle outo enkä vieläkään, useamman vuoden kokemuksella, koe tarvetta latailla juurik
Kotilatauksesta puhutaan, koska harvalla on mahdollisuus työpaikalla ladata työaikana. Ymmärrätkö, vai oletko hiukan yksinkertainen
Muun muassa loma-aikoina en käy työpaikalla lataamassa, siitä huolimatta en ole kokenut että kotilataus olisi ollut jotenkin "pakollinen" ennakkoehto sähköauton hankkimiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raju arvon pudotus !
Ota leasing, niin ei tarvitse hikikarpaloita vuodattaa tulevaisuuden arvon muutoksista. Mikä fiksaatio suomalaisilla on ylipäätään pakonomaiseen omistamiseen?
Joo hyvä idea. Maksa tyhjästä ja kyttää vielä niitä yksityisleasingille tarjottavia kilometrirajoituksia
Tyhjästä?
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoissa ei pelota mikään muu kun se ongelmajätekasa joka syntyy kun niitten omistajat vihdoinkin ymmärtävät ettei niillä ole tulevaisuutta koska polttomoottoriautot kehittyvät ja syrjäyttävät tämän idioottimaisen sähköleluvouhotuksen.
Koska tämä siis tapahtuu? Ja mikä se polttomoottorien odotettavissa oleva kehitysaskel on, 150 vuotta kehitetty, mitä siitä vielä saadaan lisää irti?
Muun muassa loma-aikoina en käy työpaikalla lataamassa, siitä huolimatta en ole kokenut että kotilataus olisi ollut jotenkin "pakollinen" ennakkoehto sähköauton hankkimiselle.
Ja kaikki on niin kuin sinä ja viitsii notkua kauppojen pihoissa loma-aikansa latailemassa autoa. Taidat olla hiukan yksinkertainen, jos et vieläkään ymmärrä miksi ihmisille on tärkeää saada auto yöksi lataukseen
Vierailija kirjoitti:
Kotilatauksesta tunnutaan kohkaavan paljon, mutta jostain syystä koko aihe on minulle outo enkä vieläkään, useamman vuoden kokemuksella, koe tarvetta latailla juurikaan kotona.
Ihan valovirrallla 10 ampeerin sulakkeella lataa kymmenessä tunnissa runsaat 20 KW, joka monille riittää päivittäiseen työssä käymiseen ja kauppareissuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tämä siis tapahtuu? Ja mikä se polttomoottorien odotettavissa oleva kehitysaskel on, 150 vuotta kehitetty, mitä siitä vielä saadaan lisää irti?
Itse asiassa polttomoottoritekniikka on kehittynyt aimo harppauksin. Autot ovat pienikulutteisia ja lähes päästöttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"
Siksi koska sitä tuetaan ja ohjaillaan veroilla, päästökaupalla ja suoralla tuella
Kiina rakentaa joka kuukausi uuden hiilivoimalan, että länsimaihin saadaan myytyä uusia paneeleita. Luulis nyt Suomessa asuvan henkilön tajuavan ilman asiantuntijoiden apua kuinka typerä ajatus aurinkopaneeli Suomessa on talvella, kun sitä sähköä todella tarvitaan "
Et nyt oikein vastannut miksi Kiina ITSE rakentaa valtavasti tuuli- ja aurinkovoimaloita jos ne ovat niin typerä ajatus.
Ei rakenna, vaan hiilivoimaloita. Siellä ei panosteta aurinko- tai tuulivoimaan ollenkaan, koska sille ei yksinkertaisesti ole tarvetta. Kiinalla on oikeus kasvattaa päästöjään vuoteen 35 saakka ja niin se tekee senkun ehtii. Sen jälkeen vähentäminen onkin paljon helpompaa, kuin surkean Suomen joka va
Joka viikko kaksi uutta hiilivoimalaa. Kiina tavoittelee olevansa hiilineutraali vuonna 2060 Siinä sitä tavoitetta. Ei voi ymmärtää miksi noin valtavalle maalle on hyväksyttyä tehdä tämmöistä ilmastopolitiikkaa trollien vielä yrittäessä ylistää kiinalaista ilmastonsuojelua. Ainoa tietenkin, että tuon politiikan ansiosta Eurooppa köyhtyy ja Kiina senkun porskuttaa.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/joka-viikko-2-uutta-hiilivoimala…
Vierailija kirjoitti:
"Minusta on hienoa, että sähköautoilijat itsekin suoraan kertovat, että jotkut lataussysteemit on rupisia."
Joo ei ole mitään ongelmaa todeta että jotkut ovat. Deltoihinkin saisi kaapelihissin mutta K asentaa yhä edelleen uusia ilman.
Nuo latausongelmat koskevat vain pikalatureita. Niiden kanssa joutuu olemaan tarkkana ja joutuu opettelemaan kantapään kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotilatauksesta tunnutaan kohkaavan paljon, mutta jostain syystä koko aihe on minulle outo enkä vieläkään, useamman vuoden kokemuksella, koe tarvetta latailla juurikaan kotona.
Ihan valovirrallla 10 ampeerin sulakkeella lataa kymmenessä tunnissa runsaat 20 KW, joka monille riittää päivittäiseen työssä käymiseen ja kauppareissuihin.
Hienoa. Pääsisin hyvällä kelillä siis sata kilometriä tuolla latauksella, työmatka on 40 kilometriä suunta ja varmaan ei kannata kaupoissa poikkeilla noilla latauksilla. Pakkasella täytyykin sitten jäädä kokonaan kotiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton korkean ostohinnan lisäksi tuo lataus on jonkinlainen ongelma, en ole varma, saisiko yhtiöön tolpan muutoksen ja millä rahalla. Tuntuisi jotenkin oudolta lähteä etätyöstä erikseen autoa lataamaan jonnekin kauppakeskukseen.
Olen ajanut useamman vuoden sähköautolla, eikä minulla ole kotona kunnollista laturia. Eikä se johdu siitä, etteikö talon sähköjen puolesta sitä voisi laittaa, vaan siksi etten ole kokenut tarvitsevani vielä sellaista. Okei, minulla on työpaikalla laturit ja lataan siellä noin puolet käyttämästäni auto-sähköstä. Loput lataan yleensä nimenomaan kaupan tms. pihassa sillä aikaa, kun käyn asioilla.
Itsellä on 200 metrin päässä työpaikasta edullinen laturi, mistä saa 11kWh säällä kuin säällä. Toinen olisi 500 metrin päässä. Muuta ei tarvitse arkiajoihin. Pidemmillä reissuilla sitten pikalatureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akustoilla ne muuttuvat perusvoimaksi.
Ainoastaan hyvin pienessä mittakaavassa, gridin tasolla ei koskaan
Jostain syystä niitä akustoja rakennetaan koko ajan lisää. Miksihän? Ja ei koskaan on melko pitkä aika. Akkujen hinnat laskevat koko ajan, erityisesti natriumioniakkujen arvioidaan halpenevan niin paljon, että sähkön varastoinnista tulee todella halpaa.
Taidat olla hiukan tyhmä, kun et ymmärrä millään, ettei kaikilla ole mahdollisuutta saada auto työpäivän ajaksi laturiin. Jankkaat vaan työpaikalla lataamistasi jankaamasta päästyäsi, mutta jos se ei onnistu, niin se ei onnistu.
Hyvä sulle, että saat päiväksi auton lataukseen ja jaksat kökkiä kauppojen parkkipaikoilla silloin kun sulla on loma, mutta kun kaikki eivät ole sinä
Hame päälle ja poikia koskettelemaan, jos pitää alkaa hippeilemään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Pääsisin hyvällä kelillä siis sata kilometriä tuolla latauksella, työmatka on 40 kilometriä suunta ja varmaan ei kannata kaupoissa poikkeilla noilla latauksilla. Pakkasella täytyykin sitten jäädä kokonaan kotiin
No sitten olisi fiksua laittaa edes 7 kW laturi ja ladata yöllä, halpaa ajoa. Ja menee samalla sulakkeella.
Eli 100% etätyöntekijänä ja haja-asutusalueella olevassa taloyhtiössä asuvana minun ei kannata ostaa sähköautoa, ellei yhtiö ole innokas hoitamaan halvalla latausmahdollisuutta pihaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akustoilla ne muuttuvat perusvoimaksi.
Ainoastaan hyvin pienessä mittakaavassa, gridin tasolla ei koskaan
Jostain syystä niitä akustoja rakennetaan koko ajan lisää. Miksihän? Ja ei koskaan on melko pitkä aika. Akkujen hinnat laskevat koko ajan, erityisesti natriumioniakkujen arvioidaan halpenevan niin paljon, että sähkön varastoinnista tulee todella halpaa.
Milloin nämä kaikki arvioinnit toteutuvat joita on nyt arvioitu viimeiset kaksikymmentä vuotta mitään todellista kehitystä tapahtumatta. Tesla on edelleen ainoa sähköauto, jolla jotain tekee ja sen akusto painaa pari tuhatta kiloa. Milloin nämä keventyvät ja pienenevät? Milloin niistä poistuvat kaikki harvinaiset kaivannaisteollisuuden tuottamat raaka-aineet??
Joo hyvä idea. Maksa tyhjästä ja kyttää vielä niitä yksityisleasingille tarjottavia kilometrirajoituksia