Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Mikko pelastui raiskaussyytöksiltä, koska oli tallentanut seksin kellollaan

Vierailija
22.09.2024 |

Ilman tätä tallennetta olisi ehkä taas yksi syytön mies vankilassa ja seksirikosrekistereissä. 

https://yle.fi/a/74-20112048

Tallennatko seksisi, ja mikä sukupuolesi on?

Vaihtoehdot

Kommentit (1335)

Vierailija
221/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saiko nainen rangaistuksen?

Raiskaussyyte on vakava asia.

Perättömästä ilmiannosta tulee antaa saman teon maksimirangaistus kuin mistä epäiltyä syytettiin ja korvaukset päälle.

Alapeukuista näkee naisten sairaan asenteen että heidän pitäisi saada tehdä mitä vaan ilman seuraamuksia. Ja täällä toitottavat että ovat niin tunnollisia ja vastuullisia. Pelkkää paskan länkytystä ja valehtelua kaikki lol.

Vierailija
222/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On surullista että oikeusvaltiota on romutettu Marinin hallituksen aikana.

Olemme Unkarin tiellä minne Marin maan vei.

Nyt onneksi nykyinen hallitus on vankasti puolustamassa oikeusvaltioperiaatetta yhdessä eduskunnan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä lakimuutos on kuitenkin ihan positiivinen, vaikka sen tulkinta aiheuttaakin haasteita. Kerrompa vähän omasta elämästäni:

- Ollessani teini-ikäinen, pojat kähmivät, vaikka heille sanoi "ei, en halua.." tai "en oikein tiedä tästä..." Tungettiin kättä housuihin ja sormea emättimeen. En tosiaan osannut huutaa ja kiljua että, en halua. Se oli sellaista epävarmuutta, kun ei oikein tiennyt, mihin haluaa suostua ja mihin ei. Ja monet painostivat. Olin 14-vuotias, kun aikuinen mies alkoi laivamatkalla puristella rintojani lupaa kysymättä. Hävetti todella paljon.

- Ensimmäisessä seurustelusuhteessani poikaystävällä oli tapana painostaa seksiin. Hän saattoi sanoa hakevansa seksiä muilta, jos en anna. Hän saattoi myös kielloista huolimatta tukistaa tai vaatia suuseksiä ja painamalla leukaperiä hän sai toki tahtonsa läpi, jos en halunnut. En tässäkään huutanut ja kiljunut ja juossut pakoon. En tiedä miksi. Öisin heräsin siihen, että hän oli tunkeutunut minuun. Makasin hiljaa paikallani ja usein itkin. Hän ei lopettanut. En myöskään vastustellut. Olin tässä suhteessa alaikäinen.

- Miehet ovat ottaneet kondomin salaa pois kesken seksin, annettuani suostumus suojattuun seksiin.

- Olen tuonut kovassa humalassa miehen kotiini, johon olin ihastunut. Aamulla hän kertoi harrastaneensa kanssani seksiä, mutta oli huvittunut, kun olin kuorsannut kesken seksin. Olin siis sammunut...

Joskus, kun ollaan tyttöjen, tai nykyään naisten kanssa, keskusteltu, onko kukaan tullut raiskatuksi, olen aina vastannut, että en kyllä ole. Mielikuvani raiskauksesta on ollut, että se tapahtuu suuren "EI! ÄLÄ!" Huutokonsertin saattelemana ja voimakkaasti väkivaltaa käyttäen tai teräaseella uhaten. Nyt kun lakimuutos suostumuksesta tehtiin, olen tajunnut, että taidan joutua sittenkin vastaamaan, että on minut raiskattu ja vieläpä monta kertaa.. Mutta en ole nostamassa mitään syytteitä, kun ei siitä minulle mitään hyötyä olisi eikä minulla olisi siihen todisteitakaan. Mutta nyt ymmärrän, että seksuaaliväkivalta on paljon monimuotoisempaa, kuin olin kuvitellut. Olisi kiva kuulla muilta naisilta, onko heillä vastaavia kokemuksia. Tai miksei miehiltäkin.

Vierailija
224/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Tässä taitaa nyt olla kyse siitä, että miesten kulttuurissa on ihan normaalia esim suostutella ja painostaa naisia seksiin, että he eivät näe siinä mitään väärää. Tai käyttää toisen humalatilaa hyväksi.

Niin kauan, kun nainen ei huuda "ei!" ja pyristele irti, miehellä on mielestään lupa jatkaa.

Miehet eivät koskaan puhu raisk auksia vastaan samalla intohimolla, mitä puhuvat perättömiä raisk aussyytöksiä vastaan.

Kulttuurimme on naisvihamielinen ja edelleen nähdään seksin kärttäminen naisilta ihan perusteltuna, normaalina toimintana. Painostus ja suostuttelu tuntuu liian usein edelleen kuuluvan  miesten seksikulttuuriin. 

Tuo johtuu siitä että uhrilla on aina intresseissä parantaa omaa tilannettaan.

Toki voimme a

En tiedä ketään joka olisi kiristänyt rahaa mieheltä, saati muutoinkaan saanut rahaa mieheltä missään yhteydessä. Olisi mukava saada faktaa, tutkimustieto väitteestäsi. 

Isyystestit on mielestäni ihan fine. 

Vierailija
225/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On miehelle vaarallista harrastaa mitään intiimiä kaksin naisen kanssa.

Sen sijaan, että hankkisivat rikosrekisteriä tai joutuisivat rikoksen uhriksi (äänitteiden ja kuvien jakamisesta tai valheellisista syytöksistä), älkää harrastako seksiä naisten kanssa, älkää menkö tuntemattomien naisten matkaan, älkää provosoiko naisia, välttäkää paikkoja, joissa joutuu kahdenkeskeiseen tilaan naisen kanssa. Opettakaa nämä viimeistään silloin, kun poika menee esiopetukseen. 

Näitä ohjeita naisille ja tytöille jaellaan, jotteivät joudu ahdistelun, raiskauksen tai häirinnän kohteeksi.

Tuo ei välttämättä auta, kun nainen voi vaikka kalliin näköiseen auton rekkarin perusteella etsiä tiedot ja tehdä rikosilmoituksen raiskauksesta. Miehen pitää jotenkin onnistua todistamaan että ei ole ol

Lehdissä on usein uutisia, joissa tuomioon riitti todisteeksi "uskottava ja johdonmukainen kertomus". 

Vierailija
226/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pannaan. Mies ei ole kiinnostunut jatkamaan suhdetta, ei ollut alun perinkään.

Nainen haluaisi jatkaa. Naista surettaa, kaduttaa, hävettää.

Nainen päättää kostaa tekaisemalla raiskaussyytteen muutama viikko tapahtuneen jälkeen.

Näitä tapauksia on lukuisia.

Osa julkisuuden henkilöille tapahtuneita.

En epäile että näin käy. Mutta ihan vastapainona tälle kerton miten minulle kävi. Joimme miespuolisen ystävän kanssa perseet olalle, oli kivaa  flirttiä ynnä muuta mukana. Sammuin samaan sänkyyn vaatteet päällä. Heräsin panemiseen ja keskeytin sen. Aamulla koin häpeää ja hämmennystä tapahtuneesta. Mies kysyi, seurustelemmeko me nyt? 

Tässä oli ihan totaalinen väärinkäsitys molempien puolelta, mä kyllä kannoin ja kannan oman vastuuni kännisekoilusta, koska kännissä annoin ymmärtää vaikken oikeasti tarkoittanut mennä nin pitkälle. Mistä se mies sen olisi tajunnut? Ja koska MÄ olin itse niin sekaisin, ymmärrän että MYÖS se mies oli ihan samalla tavalla viinan takia järjen tavoittamattomissa. 

Mun ratkaisuni tähän on ollut kärsiä hiljaa omasta tyhmyydestä ja lopettaa sikakännäys. Ei hakea syyllistä siihen pahaan oloon joka johtui omasta virheestä. Mies joutui kärsimään sydänsurua, hän oli rakastunut ja pettynyt kun ei tullut seurustelusuhdetta. 

Ja muuten, minulla on todettu kaksisuuntainen mielialahäiriö, mä siis olen ihan virallisesti hullu, mutta emme mekään sydämettömiä ole...

Vierailija
227/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ja nainen harrastavat seksiä yhteisymmärryksessä. MIes laukeaa ensin jonka jälkeen hän vain poistaa suostumuksensa aktin jatkamiselle. Se ei liity mitenkään siihen etteikö nainenkin olisi tyydytettävissä, mutta kyse on suostumuksesta joten naisen on turha valittaa asiasta (jollei halua vaikuttaa r4iskaajalta)

Huono argumentti naisiin kohdistuvaan väkivaltaan ja raskaamiseen. Tarkoittaako naisen suostuminen seksiin sinun mielestäsi siis oikeasti sitä, että häntä voi retuuttaa ja piestä sen jälkeen miten mies por nohuuruissaan mielii? 

On aina yhtä outoa, kuinka miehet oikein ylpeilevät huonoilla rakastajantaidoillaan.  Sitten itketään kun ei kenellekään naiselle kelpaa. Jos sysipskarakastaja on ylpeä siitä että on sysipskarakastaja eikä piittaa naisen tyydyttämisestä, tulee kestää seuraukset.

Nainen haluaa nautintoa seksin aikana on miehelle yhtä kuin rais kaus?

Mies haluaa nautintoa seksin aikana keinolla millä hyvänsä on miehelle ihan oikeutettua? 

On heteroseksi kyllä raakaa touhua. Naisille. 

Vierailija
228/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä lakimuutos on kuitenkin ihan positiivinen, vaikka sen tulkinta aiheuttaakin haasteita. Kerrompa vähän omasta elämästäni:

- Ollessani teini-ikäinen, pojat kähmivät, vaikka heille sanoi "ei, en halua.." tai "en oikein tiedä tästä..." Tungettiin kättä housuihin ja sormea emättimeen. En tosiaan osannut huutaa ja kiljua että, en halua. Se oli sellaista epävarmuutta, kun ei oikein tiennyt, mihin haluaa suostua ja mihin ei. Ja monet painostivat. Olin 14-vuotias, kun aikuinen mies alkoi laivamatkalla puristella rintojani lupaa kysymättä. Hävetti todella paljon.

- Ensimmäisessä seurustelusuhteessani poikaystävällä oli tapana painostaa seksiin. Hän saattoi sanoa hakevansa seksiä muilta, jos en anna. Hän saattoi myös kielloista huolimatta tukistaa tai vaatia suuseksiä ja painamalla leukaperiä hän sai toki tahtonsa läpi, jos en halunnut. En tässäkään huutanut ja kiljunut ja juossut pakoon. En tiedä miksi. Öisin heräsin si

Semmoinen sepitelmä sitten tällä kertaa

Vierailija
229/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Tässä taitaa nyt olla kyse siitä, että miesten kulttuurissa on ihan normaalia esim suostutella ja painostaa naisia seksiin, että he eivät näe siinä mitään väärää. Tai käyttää toisen humalatilaa hyväksi.

Niin kauan, kun nainen ei huuda "ei!" ja pyristele irti, miehellä on mielestään lupa jatkaa.

Miehet eivät koskaan puhu raisk auksia vastaan samalla intohimolla, mitä puhuvat perättömiä raisk aussyytöksiä vastaan.

Kulttuurimme on naisvihamielinen ja edelleen nähdään seksin kärttäminen naisilta ihan perusteltuna, normaalina toimintana. Painostus ja suostuttelu tuntuu liian usein edelleen kuuluvan  miesten seksikulttuuriin. 

Tuo johtuu siitä että uhrilla on aina intresseissä parantaa omaa tilannettaan.

Toki voimme a

Minun puolestani jokainen isyyttään epäilevä saa lapsestaan ja itsestään ottaa näytteet ja teettää testit. Mutta edes synnytyksessä ei tarvi mun toosaan kajota ilman lupaa. En tiedä, miksi ne testit juuri synnytyksessä pitäisi tehdä ja kuluttaa yhteiskunnan varoja.

Vierailija
230/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ja nainen harrastavat seksiä yhteisymmärryksessä. MIes laukeaa ensin jonka jälkeen hän vain poistaa suostumuksensa aktin jatkamiselle. Se ei liity mitenkään siihen etteikö nainenkin olisi tyydytettävissä, mutta kyse on suostumuksesta joten naisen on turha valittaa asiasta (jollei halua vaikuttaa r4iskaajalta)

Huono argumentti naisiin kohdistuvaan väkivaltaan ja raskaamiseen. Tarkoittaako naisen suostuminen seksiin sinun mielestäsi siis oikeasti sitä, että häntä voi retuuttaa ja piestä sen jälkeen miten mies por nohuuruissaan mielii? 

On aina yhtä outoa, kuinka miehet oikein ylpeilevät huonoilla rakastajantaidoillaan.  Sitten itketään kun ei kenellekään naiselle kelpaa. Jos sysipskarakastaja on ylpeä siitä että on sysipskarakastaja eikä piittaa naisen tyydyttämisestä, tulee kestää seuraukset.

Miksi naiset ovat niin sysipaskoja että miehen pitää tyydettää itsensä lisäksi nainenkin?

Vierailija
231/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saiko nainen rangaistuksen?

Raiskaussyyte on vakava asia.

Perättömästä ilmiannosta tulee antaa saman teon maksimirangaistus kuin mistä epäiltyä syytettiin ja korvaukset päälle.

Alapeukuista näkee naisten sairaan asenteen että heidän pitäisi saada tehdä mitä vaan ilman seuraamuksia. Ja täällä toitottavat että ovat niin tunnollisia ja vastuullisia. Pelkkää paskan länkytystä ja valehtelua kaikki lol.

No millä se ilmianto todetaan perättömäksi? Niinkuin joku täällä jo totesi, todisteiden puuttuminen ja syytetyn vapautuminen (tai toisinpäin) ei vielä tarkoita, että rikosta ei ole tapahtunut. Siitä ei vain ole riittävästi näyttöä tuomioon! Olisi kamalaa, jos nämä johtaisivat aina raiskauksesta puhumaan menneen tuomioon.

Vierailija
232/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ensimmäisessä seurustelusuhteessani poikaystävällä oli tapana painostaa seksiin. Hän saattoi sanoa hakevansa seksiä muilta, jos en anna. Hän saattoi myös kielloista huolimatta tukistaa tai vaatia suuseksiä ja painamalla leukaperiä hän sai toki tahtonsa läpi, jos en halunnut. En tässäkään huutanut ja kiljunut ja juossut pakoon. En tiedä miksi. Öisin heräsin si

Sympatiani ovat puolellasi. Olet uhri ja useamman kerran kokenut raiskauksen. Voimia. 

Tämä on se todellisuus, jossa naiset elävät. Raiskauksesta ei ilmoiteta. Perätön raiskausyytös on erittäin harvinainen. Yllä oleva kuvaus taas tyypillinen. Harmittaa ja surettaa tämä tosiasia. 

Vierailija
233/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikko siis r a i s k a s i naisen ja älykello pelasti. Onhan se ääite voitu tehdä myös AI sovellulsella.

Tuo on ihan merkittävä kysymys. Tulevaisuudessa mikään tallenne ei enää pelasta perättömältä ilmiannolta, koska ei enää voida todistaa, ettei sitä ole tehty tekoälyllä.

Vierailija
234/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ovat niin sysipaskoj

Monelle miesvihaajalle mies on s*ksiobjekti. Ilmentyy hyvin täällä ja esimerkiksi Sami Minkkisen parisuhdeblogissa joka on keskittynyt etupäässä pettämisen ylistämiseen ja normaalin kanssakäymisen dissailuun.

Vierailija
235/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ra pe Salminen!!!

Vierailija
236/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pannaan. Mies ei ole kiinnostunut jatkamaan suhdetta, ei ollut alun perinkään.

Nainen haluaisi jatkaa. Naista surettaa, kaduttaa, hävettää.

Nainen päättää kostaa tekaisemalla raiskaussyytteen muutama viikko tapahtuneen jälkeen.

Näitä tapauksia on lukuisia.

Osa julkisuuden henkilöille tapahtuneita.

En epäile että näin käy. Mutta ihan vastapainona tälle kerton miten minulle kävi. Joimme miespuolisen ystävän kanssa perseet olalle, oli kivaa  flirttiä ynnä muuta mukana. Sammuin samaan sänkyyn vaatteet päällä. Heräsin panemiseen ja keskeytin sen. Aamulla koin häpeää ja hämmennystä tapahtuneesta. Mies kysyi, seurustelemmeko me nyt? 

Tässä oli ihan totaalinen väärinkäsitys molempien puolelta, mä kyllä kannoin ja kannan oman vastuuni kännisekoilusta, koska kännissä annoin ymmärtää vaikken oikeasti tarkoittanut

Miehen olisi pitänyt tajuta se siitä, ettet ollut tajuissasi.....

Vierailija
237/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On miehelle vaarallista harrastaa mitään intiimiä kaksin naisen kanssa.

Sen sijaan, että hankkisivat rikosrekisteriä tai joutuisivat rikoksen uhriksi (äänitteiden ja kuvien jakamisesta tai valheellisista syytöksistä), älkää harrastako seksiä naisten kanssa, älkää menkö tuntemattomien naisten matkaan, älkää provosoiko naisia, välttäkää paikkoja, joissa joutuu kahdenkeskeiseen tilaan naisen kanssa. Opettakaa nämä viimeistään silloin, kun poika menee esiopetukseen. 

Näitä ohjeita naisille ja tytöille jaellaan, jotteivät joudu ahdistelun, raiskauksen tai häirinnän kohteeksi.

Tuo ei välttämättä auta, kun nainen voi vaikka kalliin näköiseen auton rekkarin perusteella etsiä tiedot ja tehdä rikosilmoituksen raiskauksesta. Miehen pitää jotenkin onnistua todistamaan että ei ole ol

Jumal miehet on harhaisia. Hyvin kaukana totuudesta nämä kommentit. 

t. harhaiset naiset jotka pelkää miehiä jotka tulee kadulla vastaan.

Vierailija
238/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutun mukaan mies ei vaikuta lainkaan syyttömältä. Sitä tukee sekin, että hän on kokenut tarpeelliseksi nauhoittaa aktin.

Olen joutunut seksuaaliväkivallan kohteeksi. Tilanne oli sellainen, että sen käsittely oikeudessa olisi mahdotonta, mutta tapauksen jälkeen mentin työkykyni, sain diagnoosin PTSD:stä ja vakavasta masennuksesta ja minulla on useamman ammattilaisen lausunto asiasta. On tullut todella kalliiksi sekä yhteiskunnalle että itselleni se, että yksi mies "sai pil**a".

Minulla on usein käynyt mielessä, että mies saattoi nauhoittaa tapahtuman, koska hänellä oli tarve saada suusanallinen suostumus. En olisi sitä halunnut antaa ja sanoinkin useamman kerran ei ennen kuin painostuksen jälkeen sanoin lannistuneena "no okei". Olisin halunnut keskeyttää, mutta en pystynyt, lamaannuin ja jouduin freeze-tilaan, jonka jälkeen en muista mi

Miksi jouduit tilanteeseen jossa olit pelkkä tahdoton objekti? Sulle sattui, sulle tehtiin, sä jouduit jopa suostumaan? Aseellako uhkasi? 

Entä tulevaisuudessa, miten vältät joutumasta uudelleen samankaltaisiin tilanteisiin?

Sattuuko sulle muissa tilanteissa usein niin, että sun tahto on jonkun muun taskussa?

Vierailija
239/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutatte kokemuksiani? Sanoinhan jo, etten ole nostamassa mitään syytteitä. Kerroin vain, että olen ymmärtänyt vasta myöhemmin olleeni seksuaaliväkivallan uhri. Nykyään ymmärrän paremmin, mitä alapeukutettavaa asiassa on?

Vierailija
240/1335 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ovat niin sysipaskoj

Ja sysipska rakastaja ilmoittautui.

Niin miksi molemminpuolinen nautinto on niin tärkeää naisille. Miksi naiset eivät tyydy masturbointialustana olemiseen vaan haluavat huomiota seksin aikana. Tyhmät naiset. Ihan huonoja ovat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan