Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela leikkasi perustoimeentulotukea 170e/kk, eli en enää pysty elämään ilman lainaa...Velkaannun ystävilleni nyt 170e/kk tahtia

Vierailija
20.09.2024 |

Mihin tämä johtaa? Minulla on valitukset menossa päätöksistä, ja ystäväni luottavat siihen että saan maksettua takaisin sitten kun päätökset oikenevat...Mitä jos ne eivät oikenekaan? Menetän ystävänikin ehkä. He kyllä ymmärtävät että tilanteeni on vaikea, kun siitä viimesijaisesta etuudesta otetaan kolmannes pois; Nousevien hintojen kanssa se vain on kestämätön yhtälö, ja olen pakkotilanteessa. Olen jo 340e velkaa, ja kohta lainaan taas lisää.

Tilanne pelottaa ja ahdistaa, masennuksenikin on pahentunut...Mitä voin tehdä? Neuvoja?

Kommentit (234)

Vierailija
221/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan olet ollut työttömänä? Mikä koulutus sinulla on tai mitä olet opiskellut?

Vierailija
222/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paljonko se palkka?

Ap

Vähemmän yllättäen "työn tarjoaja" katosi kuin pieru saharaan...

Ap

Googlaa kaupan-alan taulukkopalkat. Vähän nyt oma-aloitteellisuutta kehiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paljonko se palkka?

Ap

Vähemmän yllättäen "työn tarjoaja" katosi kuin pieru saharaan...

Ap

Googlaa kaupan-alan taulukkopalkat. Vähän nyt oma-aloitteellisuutta kehiin.

Mitäs se pelkän palkan googlaus auttaa? Työntarjoaja katosi...

ap

Vierailija
224/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisiä ystäviä sit ovat.

Miksi otat koko summalla lainaa? Omaa kulutustaan voi pohtia ja muuttaa.

Esim. Kattilallinen pinaattikeittoa. 1,50 tai 3,80. 6 munaa 1,20 tai 3,80.

Oma sämpylä. 1,30 kaks peltiä tai oma sämpylä 8,50 kakspeltiä.

Koska 170e/kk tulee vajausta sellaisiin tuloihin, joista ei enää ole varaa nipistää.

Se on laissa määritelty minimi, jonka ihminen tarvitsee. Ammattilaiset ovat sen määritelleet, ja se minulla on mennyt joka kuukausi elämiseen.

Ap

Jännä että muut pärjää pienemmällä summalla kun mitä sinä saat.

Eli ketä siis?

ap

Vierailija
225/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jatkaa:

Sain töitä Puppalta disco isäntänä, nyt tämän aloitukseni voi poistaa. 👴🏻👍🏻🥳

ap

226/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

En jaksa lukea kaikkea, mutta miksi leikkasi?

Koska asuntoni on heidän mielestään, enkä väitetysti ole ollut "tarpeeksi aktiivinen" asunnonhaun suhteen, vaikka olen kelan ohjeistuksen mukaan todistanut asunnonhakuni.

Ap

Mikä paikkakunta? Vuokra? Asunnon koko? Montako asukasta?

Vantaa

890e

40m2

1 asukas

Ap

En tiedä Vantaan vuokratasoa, mutta 890e neljänkymmenen neliön kopista on aika hurja summa.

Vierailija
227/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaan sinut Power Tammistoon Vantalle jos haluat ottaa työpaikan vastaan?

Täällä voisi olla 10000 tulijaa niin otatko meidätkin, mutta palkkaakin tulisi olla. Tämä työtä johon pääsee kun kävelee sisälle? 

Vierailija
228/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

En jaksa lukea kaikkea, mutta miksi leikkasi?

Koska asuntoni on heidän mielestään, enkä väitetysti ole ollut "tarpeeksi aktiivinen" asunnonhaun suhteen, vaikka olen kelan ohjeistuksen mukaan todistanut asunnonhakuni.

Ap

Mikä paikkakunta? Vuokra? Asunnon koko? Montako asukasta?

Vantaa

890e

40m2

1 asukas

Ap

En tiedä Vantaan vuokratasoa, mutta 890e neljänkymmenen neliön kopista on aika hurja summa.

Niin, minkäs teet? Vuokra on noussut vuosien saatossa, enkä kelan rajojen sisään mahtuvaakaan saa vaikka haen...

ap

Vierailija
229/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa laittako asuntojen tietoja kun hällä ei ole luottotietoja. 

Muutenkaan moni tänne loukkauksia paiskoa ei näköjään tiedä tukien suuruudesta yhtään Mitään. 

Sivusta kirjoitan mut pahimmat pitäis jo ilmiantaa poliisille

Vierailija
230/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisiä ystäviä sit ovat.

Miksi otat koko summalla lainaa? Omaa kulutustaan voi pohtia ja muuttaa.

Esim. Kattilallinen pinaattikeittoa. 1,50 tai 3,80. 6 munaa 1,20 tai 3,80.

Oma sämpylä. 1,30 kaks peltiä tai oma sämpylä 8,50 kakspeltiä.

Koska 170e/kk tulee vajausta sellaisiin tuloihin, joista ei enää ole varaa nipistää.

Se on laissa määritelty minimi, jonka ihminen tarvitsee. Ammattilaiset ovat sen määritelleet, ja se minulla on mennyt joka kuukausi elämiseen.

Ap

Jännä että muut pärjää pienemmällä summalla kun mitä sinä saat.

Eli ketä siis?

ap

Häh? Etkö ymmärrä? Jopa perheelliset pärjää.

Vierailija
231/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa kitinä perheellisten tuista kun ne saa lapsilisät ja isommat vuokratuet tietysti .

Vierailija
232/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työkyvytön, mutten saa kuntoutustukea enää, enkä pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, näin jo 12 vuotta, kun sain kielteisen kuntoutustukipäätöksen eikä valituskaan auttanut, eikä muutkaan yritykset saada edes Kelasta kuntoutusta. Onneksi kohta eläkeikään sentään pääsen.

Etkö ole 12 vuoden aikana kysynyt eläkeyhtiöltä uudelleenkoulutus mahdollisuutta? 

Vierailija
233/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran kippurassa APlle ja ammattilaisten laskemille summille. Kyllä vähemmälläkin voi elää. Olen itse omasta halustani näin syksystä muutaman kuukauden kotihoidontuella ennen töihin palaamista. Tulot lapsilisän kanssa alle 400€ kk.

Asun pikkupaikkakunnalla omistamastani talossa, josta on lainaa jäljellä, ja näiden kuukausien lyhennykset säästin lainatilille vanhempainvapaan aikana paremmista tukirahoista ennakkoon. Samoin kiinteistövero, vakuutukset ja auton verot on maksettu jo aiemmin koko vuoden osalta pois. Maksan siis tämänhetkisillä tuillani ruuan, kuukausittaiset laskut kuten veden ja sähkön, puhelinlaskun eli pitkälti samat kuin AP toimeentulotuestaan, paitsi että esim. sähkölaskut menevät kai hänellä suoraan Kelan maksamina. Hyvin pärjäämme kahdestaan pienen lapsen kanssa näillä tuloilla. Ruoka tehdään kotona ja edullisesti, harrastuksina luonnossa lenkkeily ja kirjastossa käynti. En ole mitään vailla.

Vierailija
234/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauran kippurassa APlle ja ammattilaisten laskemille summille. Kyllä vähemmälläkin voi elää. Olen itse omasta halustani näin syksystä muutaman kuukauden kotihoidontuella ennen töihin palaamista. Tulot lapsilisän kanssa alle 400€ kk.

Asun pikkupaikkakunnalla omistamastani talossa, josta on lainaa jäljellä, ja näiden kuukausien lyhennykset säästin lainatilille vanhempainvapaan aikana paremmista tukirahoista ennakkoon. Samoin kiinteistövero, vakuutukset ja auton verot on maksettu jo aiemmin koko vuoden osalta pois. Maksan siis tämänhetkisillä tuillani ruuan, kuukausittaiset laskut kuten veden ja sähkön, puhelinlaskun eli pitkälti samat kuin AP toimeentulotuestaan, paitsi että esim. sähkölaskut menevät kai hänellä suoraan Kelan maksamina. Hyvin pärjäämme kahdestaan pienen lapsen kanssa näillä tuloilla. Ruoka tehdään kotona ja edullisesti, harrastuksina luonnossa lenkkeily ja kirjastossa käynti. En ole mitään vailla.

Voihan täällä netissä kuka tahansa "fakiiri" tulla kertomaan miten voi elää vaikka 100e/kk tuilla.

Tuollaisten viestien arvo silti lähentelee nollaa, koska todellisuus on toista. 587e/kk on ammattilaisten laskema summa joka tarvitaan ihmisarvoiseen peruselämään.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän