Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela leikkasi perustoimeentulotukea 170e/kk, eli en enää pysty elämään ilman lainaa...Velkaannun ystävilleni nyt 170e/kk tahtia

Vierailija
20.09.2024 |

Mihin tämä johtaa? Minulla on valitukset menossa päätöksistä, ja ystäväni luottavat siihen että saan maksettua takaisin sitten kun päätökset oikenevat...Mitä jos ne eivät oikenekaan? Menetän ystävänikin ehkä. He kyllä ymmärtävät että tilanteeni on vaikea, kun siitä viimesijaisesta etuudesta otetaan kolmannes pois; Nousevien hintojen kanssa se vain on kestämätön yhtälö, ja olen pakkotilanteessa. Olen jo 340e velkaa, ja kohta lainaan taas lisää.

Tilanne pelottaa ja ahdistaa, masennuksenikin on pahentunut...Mitä voin tehdä? Neuvoja?

Kommentit (234)

Vierailija
181/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

etteks te uunot ny tajua että hallitus just leikkas näitä :D

Etkö itse tajua että kela leikkaa toimeentulotukea jos on kieltäytynyt työllistämistä edistävistä palveluista, ensin 20% ja myöhemmin jos ei edelleenkään edes yritä 40% eikä ole tämän hallituksen tekemä laki 

Vierailija
182/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

etteks te uunot ny tajua että hallitus just leikkas näitä :D

Etkö itse tajua että kela leikkaa toimeentulotukea jos on kieltäytynyt työllistämistä edistävistä palveluista, ensin 20% ja myöhemmin jos ei edelleenkään edes yritä 40% eikä ole tämän hallituksen tekemä laki

Kyse on kai liian isosta vuokrasta, jota ei enää kokonaan makseta tt-tuesta, ei tuen leikkaamisesta velvoitteiden laiminlyönnin vuoksi.

Sitä paitsi ap saa työmarkkinatukea myös, joten tuollaista leikkausta ei voida tehdäkään. Jos hän saisi vain tt-tukea, niin 170 euroa ei osu kumpaankaan leikkausprosenttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ap tajua että sun joka et ole ikinä tehnyt töitä pitäis saada tukia enemmän mitä pitkän työuran tehnyt perheellinen joka on jäänyt yllättäen työttömäksi?

Vierailija
184/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat 50€ jos saan rassata sun annelia. Tv. HomoJorma.

Vierailija
185/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä köyhyyden kohtaloita on monenmoista tarinaa. Itse tunnen kyllä monia jotka ovat ihan vapaaehtoisesti toimeentulon asiakkaita. Ei ole vaan juurikaan opiskelu tai työ kiinnostanut. Jotain pikku keikkaa jne silloin tällöin, niin ovat pärjänneet. Nyt on sitten asiat toisin ja tukia on viety. Ei rahat enää riitä ja kaljaakaan ei ole enää varaa. Eipä nuo juuri ole valittaneet, koska tietävät itse tilanteensa aiheuttaneen. Aikanaaan muutamalle töitä tarjosin ennen virallista hakua (olis päässyt sisään suosituksellani) ja suht hyvällä palkalla, mutta ei kelvannut kun tuet menee ja aamulla olisi pitänyt herätä. Nyt niitä pikku keikkojakaan ei enää ole.

Vierailija
186/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on joka ikinen viikko täysin samankaltaiset avautumiset aiheesta , että herää epäilys, onko sama henkilö kirjoittanut ne kaikki.

Kokoomuksen palkkalistoilla oleva kirjoittamassa näitä tarinoita, että saataisiin kansa myötämielisiksi tukien heikentämiselle/lakkauttamiselle?

Ehkä jopa itse Riikkapetteri und avustajat luppoajallaan tehtailee nämä säännölliset kansaa jakavat vihapuhe-kokoontumisajot. 

Vierailija
187/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työkyvytön, mutten saa kuntoutustukea enää, enkä pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, näin jo 12 vuotta, kun sain kielteisen kuntoutustukipäätöksen eikä valituskaan auttanut, eikä muutkaan yritykset saada edes Kelasta kuntoutusta. Onneksi kohta eläkeikään sentään pääsen.

Vierailija
188/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisiä ystäviä sit ovat.

Miksi otat koko summalla lainaa? Omaa kulutustaan voi pohtia ja muuttaa.

Esim. Kattilallinen pinaattikeittoa. 1,50 tai 3,80. 6 munaa 1,20 tai 3,80.

Oma sämpylä. 1,30 kaks peltiä tai oma sämpylä 8,50 kakspeltiä.

Koska 170e/kk tulee vajausta sellaisiin tuloihin, joista ei enää ole varaa nipistää.

Se on laissa määritelty minimi, jonka ihminen tarvitsee. Ammattilaiset ovat sen määritelleet, ja se minulla on mennyt joka kuukausi elämiseen.

Ap

Vierailija
189/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä tällainen päätelmä??

Kuvitteletko oikeasti, että kaikki toimeentulotukea saavat sen koko perusosan (siis muiden tukien päälle)?

Jos porukka kuvittelee tällaista, niin en sitten ihmettele, että tukia pidetään isoina.

Voisitte ehkä perehtyä asioihin, ennen kuin otatte kantaa.

Miksi tässä on näin monta alapeukkua?

Toimeentulotukea maksetaan useimmille täydentämään ns. ensisijaisia tukia ja sen summa vaihtelee henkilön tulojen ja menojen mukaan. Yleensä se on joitain satasia tai kymppejä, mutta voi olla vähemmänkin. Tosin ehkä monikaan ei viitsi edes hakea, jos on oikeutettu vaikka kolmen euron tt-tukeen. :)

Vierailija
190/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

En jaksa lukea kaikkea, mutta miksi leikkasi?

Koska asuntoni on heidän mielestään, enkä väitetysti ole ollut "tarpeeksi aktiivinen" asunnonhaun suhteen, vaikka olen kelan ohjeistuksen mukaan todistanut asunnonhakuni.

Ap

Vierailija
191/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä näiden aloitusten tarkoitus mahtaa olla?

Valitetaan tyhjästä syytellen muita.

Samaan aikaan on monia jotka eivät saa syystä tai toisesta heille kuuluvia etuja/tukia milloin mihinkin vedoten.

Esim. minä olen siitä perusosasta maksanut sähkölaskun ja kotivakuutuksen kun kela kieltäytyi maksamasta kun liitteet muka puuttuivat ja eivät myöskään maksaneet niitä minulle tskaisin kun ovat muka maksaneet ne jo vaikkei näin ole käynyt. 

Saan toimeentulotukea tulevia etuuksia/tukia vastaan joita ei sitten kuitenkaan myönnetä kun sairauteni eivät heidän mielestään haittaa elämääni millään tavalla. 

Moni työkyvytön joutuu hakeutumaan työnhakijaksi kun eivät muuten saisi rahaa. 

Välillä päätökset jäävät junnaamaan kun muka jokin liite puuttuu. 

Toiselta leikataan asumistukea kun tienaa muka sen ja sen verran ja valitukseen vastataan ettei hakija ole osoittanut e

Jäi nyt epäselväksi, että miten valitan tyhjää...

Ap

Vierailija
192/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä tällainen päätelmä??

Kuvitteletko oikeasti, että kaikki toimeentulotukea saavat sen koko perusosan (siis muiden tukien päälle)?

Jos porukka kuvittelee tällaista, niin en sitten ihmettele, että tukia pidetään isoina.

Voisitte ehkä perehtyä asioihin, ennen kuin otatte kantaa.

Mikai eivät saisi?

Vierailija
193/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Konalaan

Vierailija
194/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaamalla 170 euroa kuukaudessa tukesi pienenee toisen 170 euroa kuukaudessa koska laina katsotaan tuloksi.

Siksi pitääkin lainata käteisenä.

Vierailija
195/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaan sinut Power Tammistoon Vantalle jos haluat ottaa työpaikan vastaan?

Vierailija
196/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävilläsi ei ole mitään velvollisuutta elättää aikuista ihmistä.

Etkö oikeasti saa yhtään mitään töitä? 

Suomessa on satoja tuhansia työttömiä jotka eivät oikeasti saa mitään töitä.

Vierailija
197/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet yhteydessä kelaan ja kysyt mitä oot tehnyt väärin sekä miten saat sen korjattua

Olet olettanut että olet toiminut ohjeiden mukaan mutta oikeasti et ole toiminut ohjeiden mukaan koska tukeasi on leikattu

Olen näin tehnyt useasti, mutta vastausta ei sieltä saa.

Ap

Miten on mahdollista?

Ota yhteyttä sitten kuntasi aikuissosiaalityöntekijälle ja kysy että onko heillä kela-asiantuntijaa/kelaneuvojaa jolle varata aika ja selität tilanteen

Minulla on jo sosialityöntekijä, ja olen käynyt tilnnetta hänen kanssaan läpi. Ohjaavat vain ruokajonoihin.

Ap

Vierailija
198/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaan sinut Power Tammistoon Vantalle jos haluat ottaa työpaikan vastaan?

Hän tuskin ottaa vastaan varsinkaan jos ei asu Vantaallan a vaikka asuisi niin varmaan  ottaisi vastaan vain jos kyseessä kokoaikainen työsuhde ja mielellään vakituinen. Itse en huoli muuta kuin vakituisen kokoaikaisen työn. Ei töiden tekeminen kannata osa-aikaisena jos saa samalla tukia.

Vierailija
199/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet yhteydessä kelaan ja kysyt mitä oot tehnyt väärin sekä miten saat sen korjattua

Olet olettanut että olet toiminut ohjeiden mukaan mutta oikeasti et ole toiminut ohjeiden mukaan koska tukeasi on leikattu

Olen näin tehnyt useasti, mutta vastausta ei sieltä saa.

Ap

Miten on mahdollista?

Ota yhteyttä sitten kuntasi aikuissosiaalityöntekijälle ja kysy että onko heillä kela-asiantuntijaa/kelaneuvojaa jolle varata aika ja selität tilanteen

Minulla on jo sosialityöntekijä, ja olen käynyt tilnnetta hänen kanssaan läpi. Ohjaavat vain ruokajonoihin.

Ap

ETSIMME OSA-AIKAISTA KODINTEKNIIKKAMYYJÄÄ POWER MYYMÄLÄÄMME VANTAAN TAMMISTOON

Palkkauksen, joka koostuu pohjapalkasta ja sekä myynti- ja kateprovisiosta

Palkkasi on aina vähintään kaupan alan B- palkkaluokan työehtosopimuksen mukainen

Illoista, lauantaista ja sunnuntaista saat lisät työehtosopimuksen mukaisesti

Työtunnit viikossa 20 h/vko

Haluatko ottaa paikan vastaan?

Vierailija
200/234 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaihtoehtosi taitaa olla halvempi asunto tai kimppakämppä, ruokajono, työt tai opiskelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi