Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välittäjä heitti asunnon hinnan tinkijän ulos näytöltä

Vierailija
18.09.2024 |

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/asuntoflippaaja-tyrmistyi-minut-heit…

Sen sijaan tilanteet, joissa myyjän ja ostajan näkemykset sopivasta hinnasta ovat kaukana toisistaan, ovat hänen mukaansa tavanomaisempia. Erityisesti tilanteita tulee vastaan heikossa markkinassa, jossa asuntojen hinnat ovat laskeneet.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En linkkiä avannut, mutta eihän tinkiminen kuulu asuntokauppaan.  Siitä tehdään tarjous jos kiinnostaa.

Tehdä tarjous on synonyymi tinkimiselle...

Enpä usko että pihalle heittää jos tekee tarjouksen, eikä ala muuten hintaa tinkimään.

Vierailija
62/71 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että syynä on ostajaehdokkaan röyhkeys ja ylimielisyys sekä muutenkin epäasiallinen käytös

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyntihinta on kerrottu ilmoituksessa. Persaukiset älköön vaivautuko.

Persaukiset voi vaivautua mihin tahansa teatteriin jotta se persaukisuus ei tulisi ilmi. Yksi kahjo vuokrasi kämpän pienestä taloyhtiöstä ja muutaman viikon päästä (ennen muuttoa) samassa talossa tuli myyntiin samanlainen kämppä joka käytännössä oli jo myyty mutta persaukinen änkesi näytölle ja tarjosi ISOMPAA hintaa KÄTEISELLÄ kämpästä, mutta välittäjä ei kahjoa huomioinut, no tuskinpa sitä rahaakaan oli mutta sen piti esittää hyvin toimeentulevaa ystävälleen joka oli mukana näytöllä eikä tiennyt sen jo tehneen vuokrasopparin. Kaikkea maa päällään elättää.

Vierailija
64/71 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flippaaja tuli asuntonäytölleni, näytöllä oli paljon katsojia. Flippaaja alkoi suureen ääneen vaatimaan huomiotani ja ainoa asia mikä häntä kiinnosti, oli paljonko hänen nyt remontoiman samassa asunto-osakeyhtiössä olevan asunnon hinta oli. Olin siis esittelemässä aivan toista asuntoa enkä flippaajan asuntoa edes nähnyt.

En aluksi sanonut muuta kuin että voidaan sopia arviokäynti asunnolle mutta tämä itsepintainen jankuttaja jatkoi asiaansa. Olin myymäsä toimeksiantajan asuntoa, ja siellä oli siis muita ostajia, joille olisi ollut mukava myydä asuntoa. Näyttö alkoi mennä pilalle tuon häirikön takia...heitin sitten flippaajalle hinnan ja hän suuttui (hinta oli alhainen, sillä sellaisia ne hinnat nyt tässä yhtiössä ovat, oli todennäköisesti ostanut liian kalliilla ja nyt remontoinut, eli takkiin oli tulossa ja rajusti...). Alkoi sitten haukkumaan minua ja epäilemään ammattitaitoani sekä kokemustani. Lopulta pyysin häntä poistumaan näytöltä. Sen sai aikaiseksi, että näyttö oli pilalla ja tunnelma kaikilta kävijöiltä poissa.

Toisen kerran pyysin näytöllä olevia poistumaan kiinteistöstä kun nämä kielloistani huolimatta tekivät omia kosteusmittauksiaan täpötäydellä näytöllä niitä suureen ääneen kommentoiden. Tälläiset asiat sovitaan aina myyjän kanssa, myytävä asunto ei ole kaikkien omaisuutta.

Välittäjän palkkion arvon huomaa sitten mahdollisen oikeudenkäynnin aikana mutta välittäjää ei tietenkään ole kenenkään pakko käyttää.

Vierailija
65/71 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flippaaja tuli asuntonäytölleni, näytöllä oli paljon katsojia. Flippaaja alkoi suureen ääneen vaatimaan huomiotani ja ainoa asia mikä häntä kiinnosti, oli paljonko hänen nyt remontoiman samassa asunto-osakeyhtiössä olevan asunnon hinta oli. Olin siis esittelemässä aivan toista asuntoa enkä flippaajan asuntoa edes nähnyt.

En aluksi sanonut muuta kuin että voidaan sopia arviokäynti asunnolle mutta tämä itsepintainen jankuttaja jatkoi asiaansa. Olin myymäsä toimeksiantajan asuntoa, ja siellä oli siis muita ostajia, joille olisi ollut mukava myydä asuntoa. Näyttö alkoi mennä pilalle tuon häirikön takia...heitin sitten flippaajalle hinnan ja hän suuttui (hinta oli alhainen, sillä sellaisia ne hinnat nyt tässä yhtiössä ovat, oli todennäköisesti ostanut liian kalliilla ja nyt remontoinut, eli takkiin oli tulossa ja rajusti...). Alkoi sitten haukkumaan minua ja epäilemään ammattitaitoani sekä kokemustani. Lopulta pyysin häntä poistumaan

Minua kiinnostaa tuo välittäjän arvo. Siis onko se arvo esim. tässä minun kämpästä tosiaan 12 tonnia. Ainakin omalla kohdallani on tehty hyvin selväksi, että välittäjä ei ole vastuussa yhtään mistään. Kaikki kuulemma perustuu kaupassa vain ja ainoastaan minun antamiin tietoihin, vaikka en tosiasiassa tiedä, mitä se välittäjä katsojille selittää. Ymmärtäisin sen arvon, mikäli välittäjä ottaisi edes jotain vastuuta tai auttaisi vaikka asunnon ns. vikalistan tekemisessä (eli mitä ehdottomasti on syytä mainita kauppakirjassa) tms.  

Vierailija
66/71 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesois on hermot herkässä

Vierailija
67/71 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä sen verran, että asunto jota olen seurannut, maksaa 498 000 eur. Välittäjän osuus hinnassa on 19 000 eur. Jos tuo jäisi pois, asunto menisi varmasti helpommin kaupaksi. 

En muutenkaan ymmärrä, miksi kalliimman asunnon hinnasta pitää saada isompi välityspalkkio. Samat hommat sen talon myynnissä on, oli se minkä hintainen hyvänsä. 

Vierailija
68/71 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkiminen on vain taitolaji osaajille ja jokin suoraviivainen uhmakkuus tuossa ei sitten toimi.

Vierailija
69/71 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välittäjätkään mitään Jeesuksia ole, me käytiin kattoo asuntoa joka olisi tarvinnut totaalisen rempan kaikkialle muualle paitsi keittiöön 

laskeskeltiin paljon remppaan menisi ja tarjottiin sen mukaisesti, välittäjä suoraan sanottuna vittuili ja naureskellen tokaisi että ei noin huonoon tarjoukseen tulla edes saamaan vastatarjousta 

Ei annettu periksi, no välittäjä soitti kahden päivän päästä ja esitteli vastatarjouksen 

Tokaisin hälle, että ai jaa, eikös sen meidän tarjouksen pitänyt olla niin paska ettei varmasti myyjä reagoi mitenkään, hän oli aika nolona ja mutisi vaan jotain 

Vierailija
70/71 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flippaaja olisi vaan jättänyt tarjouksen, eikä olisi länkyttänyt aiempia ostojaan. En tajua näitä, joiden pitää päteä joka hemmetin tilanteessa. 

Vierailija
71/71 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko niin, että myyjä on antanut välittäjälle selkeän kipurajan, jonka alle ei myy. Ja mahdollisesti hän on sellaisen tarjouksen jo hylännyt. Silloin homma on ihan turhaa ajankäyttöä.

100 tonnin asunnossa neuvotteluvaraa on ehkä 5-8 tonnia ja tyyppi tarjoaa selkeästi sen alle. Turhaan sitä asuntoa kiertää. Välittäjä vaihtaa toiseen paikkaan, missä kauppojen saaminen on todennäköisempää. 

Veikkaan, että tähän tulee useampi kertomaan, miten hän tai kaveri sai asunnon x puolella pyyntihinnasta jne. No, ne on niitä märkiä päiväunia. Ei todellisuutta. 

Olisiko sittenkin niin että välittäjä ahnehtii mahdollisimman hyvää provisiota?!?

Ei ne enää ota prosenttimyyntiin ollenkaan.Palkkio on euromääräinen, oli asunnon lopullinen hinta mikä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme