Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaatte ruokakulut uusioperheessä?

Vierailija
18.09.2024 |

Kuulostaako reilulta, että mies maksaa ruokaostokset niinä viikkoina kun hänen lapsensa on meillä ja minä silloin, kun he eivät ole.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, jos mies syö enemmän kuin sinä niillä viikoilla kun sinä maksat. 

Taas näitä leikkeleen laskijoita. 

mee pois,itsekin tiedät siitä ole kyse

No mistä sitten? Samaa kypsymätöntä itsekkyyttä tuo on pohjimmiltaan. Aikuiset maksaa maksukykynsä mukaan, ja lapset on perheenjäseniä, jotka syö samasta jääkaapista. 

just niin,maksukyky, kukaan osa.aikainen kaupankassarouva kykene ruokkimaan palkallaan mihensä 3 treeninuorta. kaikki ruoka imuroidaan suihin.  vanhemmat voisi noissa uusperheissä maksaa omien lasten. iso ukko, kolme rteeniteiniä, eri kun yksi hento akka 6v tyttö. uusioperehe ,kun vanhat parit menee uudelleen yhteen.

Juu, mutta ei siksi, että teinit ovat "miehen lapsia", vaan siksi, että molemmat aikuiset osallistuvat maksukykynsä mukaan ja koko perheellä on sama elintaso.

Ei ole hyvä tuollainen sun lapset, mun lapset -ajattelu. Eihän se ole teinien vika, että he tarvitsevat jossain vaiheessa enemmän ruokaa. Perheen aikuisten tehtävä on luoda kaikille mukava koti ja tarjota riittävä ravinto. 

Vierailija
42/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehen kuuluu maksaa kaikki ruokalaskut,onhan miehen Euro sentään Euro,eikä mikään 80senttiä.

Idioottiko olet? Naisen euro on 80 senttiä miehen eurosta niin millä hvetillä sillä miehelle jäävällä 20 sentillä maksetaan kaikki??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se onni että avio-onni kesti kuolemaan saakka. Ei ollut tuollaista päävaivaa toisen syöpöistä lapsista.

Mikä pakko on ängetä yhteen asumaan?

Vierailija
44/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä vaikea kysymys johon en osaa kyllä vastata, mutta tiesitkö että suklaan pitäisi auttaa panetukseen? Minulle se ei oikein toimi, mutta kokeile sinä josko sillä vähän rauhoittuisit.

Vierailija
45/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei pysty olemaan reiluja. Jos on itsekäs pihtari, niin sitten on, mutta lopulta itse siitä kärsii eniten. Ilkeää isäpuolta ei kukaan tule vanhainkotiin katsomaan. Mutta siitä lapsuuden mukavasta tyypistä välitetään aina. 

Yleensä aina kuvio on se, ettei lapset tykkää äiti/isäpuolesta, eikä äiti/isäpuoli heistä. 

Ei, ei läheskään aina. Aikuinen voi vaikuttaa tuohon todella paljon. Lapsi on herkkä kokemaan, jos äiti/isäpuoli syrjii häntä. 

Vierailija
46/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei pysty olemaan reiluja. Jos on itsekäs pihtari, niin sitten on, mutta lopulta itse siitä kärsii eniten. Ilkeää isäpuolta ei kukaan tule vanhainkotiin katsomaan. Mutta siitä lapsuuden mukavasta tyypistä välitetään aina. 

Yleensä aina kuvio on se, ettei lapset tykkää äiti/isäpuolesta, eikä äiti/isäpuoli heistä. 

Ei, ei läheskään aina. Aikuinen voi vaikuttaa tuohon todella paljon. Lapsi on herkkä kokemaan, jos äiti/isäpuoli syrjii häntä. 

Syrjinnästä ei ole kyse, vaan inhimillisistä ja primitiivistä tunteista, kuten mustasukkaisuus ja ulkopuolisuus jota kokee niin aikuiset kuin lapsetkin uusperheessä. 

Vierailija
47/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa,mies maksaa...myös eukon kersojen elämisen...voi vi--u..ja eron jälkeen omista lapsista elatusmaksut...voi prkle..ja elää loppuelämänsä persaukisena..

Vierailija
48/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöjä olette.

Minä tienaan vain vaivaiset 3200€ kuukaudessa ja en silti näe mitään järkeä vääntää jostain hiton syömisistä pätkääkään. Se syö jolla on nälkä ja thats it. Mitä kristuksen väliä sillä on kuka milloinkin on tämän tuon taikka sen leipäpalan ostanut? tärkeintä on ettei syö lapsen vanukkaita. Kantaakaa nyt herra Jumala vastuu toisistanne jos kerran perhe olette. Mitä siitä tulee jos toisella on kymppi rahaa ja jääkaappi on tyhjä " koska sun vuoro ostaa safkat!" Ääliöt.

Ihan sama olkoon perhemalli mikä tahansa.

Vierailija
49/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minusta tuntuu, että alle 3000€ kuukaudessa tienaavalla ei pitäisi olla lapsia ollenkaan. Ihan turhaa kärsimystä tuo vain viattomille lapsille jos joka suupalaa täytyy jonkun "aikuisen" olla laskemassa tai joka kenkäparia pitää erikseen kerjätä. 

Vierailija
50/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni on huomattavasti varakkaampi. Itse asiassa olin erittäin tiukilla elävä, kun tavattiin.

Lasteni isä jätti minut, meni nopeasti naimisiin, tuli uudestaan isäksi ja sitten erosivat, ikävissä väleissä. Lapseni tiesi tapailen miestä, näkivät hänet, mutta eivät viettäneet aikaa hänen kanssaan. Vasta, kun lapset olivat muuttaneet pois kotoa, muutin miesystävän kanssa yhteen.

Käytännössä ostan ruuat, teen ja siivoan. Se on maksu asumisesta.

Vierailija
51/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mitään ei saa laskea, niin mulla ei kyllä olisi varaa muuttaa mihinkään teiniperheeseen, jos automaattisesti oletetaan että ruokin nekin. Enkä kyllä olettaisi, että mies ruokkisi minut. Kyllä kaikki pitää sopia, eikä olettaa

Vierailija
52/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minusta tuntuu, että alle 3000€ kuukaudessa tienaavalla ei pitäisi olla lapsia ollenkaan. Ihan turhaa kärsimystä tuo vain viattomille lapsille jos joka suupalaa täytyy jonkun "aikuisen" olla laskemassa tai joka kenkäparia pitää erikseen kerjätä. 

Kela elätti tekee kela elätin..hmm mielenkiintoinen asetelma. Sehän on kuin lois eläimen loinen. Tautista 😂

Äitykkä kuppaa rahat terveiltä yksilöiltä ja tämä jälkeläinen kuppaa rahaa äitykältä.

Vierailija
53/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas varsinaisia järjen jättiläisiä ja moukkia kommentoimassa. Järkevä kysymys ja varmaan jako riippuu kummankin tuloista, yhteisestä rahatilanteesta ja siitä kuinka läheiset välit ovat puolison lapsiin. Vähän ohis mutta toisen lapsia voi arvostaa ja kohdella asiallisesti, jopa ystävällisesti, vaikka ei uudeksi äidiksi tai iskäksi rupeakaan. Ruokakunta voi olla ihan toimiva yksikkö jossa kaikki voivat hyvin vaikka ei hitsaudutakaan (välittömästi) (uusio) perheeksi. 

Vierailija
54/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväni on huomattavasti varakkaampi. Itse asiassa olin erittäin tiukilla elävä, kun tavattiin.

Lasteni isä jätti minut, meni nopeasti naimisiin, tuli uudestaan isäksi ja sitten erosivat, ikävissä väleissä. Lapseni tiesi tapailen miestä, näkivät hänet, mutta eivät viettäneet aikaa hänen kanssaan. Vasta, kun lapset olivat muuttaneet pois kotoa, muutin miesystävän kanssa yhteen.

Annakko perämoottoriakin? Se olisi kyllä huomaavaista. Mies osaa arvostaa sellaista todella paljon. 

Vierailija
55/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko tämä uusioperhe-sana on ihan vakiintuneessa käytössä? Tuntuu siltä, että monikaan ei ihan oikeasti tiedä, että se sana on oikeasti "uusperhe". Uusio tarkoittaa kierrätysmateriaaleista valmistettua, joten tietenkin moni saattaa kokea sen enemmän omakseen.. kyllähän se tavallaan voi kuvata ihmisiäkin.

Vierailija
56/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne piirtää joilla on liitua. Siitä yleensä lähdetään.

Meillä homma toimii niin, että avokilla on kaksi lasta ja niiden ruoka, vaate,harrastus ym kulut maksavat luonnollisesti lasten äiti ja isä.

Vastaavasti taas aikuisten, eli minun ja avokin ruokailukulut kustannamme yhdessä yhdessä yhdessä , sillä olen REILU  mies.

Hölmöähän se olisi jos kustantaisi toisten ihmisten jälkeläisten kuluja tai puuttuisi jollakin tavalla niiden kasvatukseen. Eihän kukaan naapurien lastenkaan elämää rahoita.

Hyvin moni yyhhoo kuvittelee vähän toisin. Että uusi, edellistä miestä huomattavasti kaikinpuolin komeampi, parempi ja varakkaampi mies ottaisi vastuun kantaakseen hänen jälkeläisistään. Mikä nyt on ihan täysin järjenvastainen ajatus jo alun alkaenkin.

Sun äidistäkö taas on puhe? Ei ollut ihan tavallinen yh hän.

Vierailija
57/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas varsinaisia järjen jättiläisiä ja moukkia kommentoimassa. Järkevä kysymys ja varmaan jako riippuu kummankin tuloista, yhteisestä rahatilanteesta ja siitä kuinka läheiset välit ovat puolison lapsiin. Vähän ohis mutta toisen lapsia voi arvostaa ja kohdella asiallisesti, jopa ystävällisesti, vaikka ei uudeksi äidiksi tai iskäksi rupeakaan. Ruokakunta voi olla ihan toimiva yksikkö jossa kaikki voivat hyvin vaikka ei hitsaudutakaan (välittömästi) (uusio) perheeksi. 

Eli vastuu (toisten) lapsista siirtyy sen mukaan kumpi tienaa enemmän?

Mitenkä siinä tapauksessa jos lasten siittäjä tienaa enemmän kuin lapsista vastuussa oleva yyhhoonäidin uusi mies?

Silloinko tämä siitosmies kustantaa tämän uuden miehenkin kulut? Miten ihmeessä vastuu voi siirtyä tulojen mukaan?  Järjetön ajatus.

Vierailija
58/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä se tuntuu olla maksullinen nainen? Ihan vain mielenkiinnosta kyselen ja koska tunnut olevan niin ylpeä siitä.

Vierailija
59/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lasten määrästä, jos toisella on lapsia ja toisella ei, niin yhteiselle ruokatilille rahat, lapseton maksaa 1/3 ja lapsellinen 2/3. Jos molemmilla lapsia suunnillen saman verran, niin puoliksi. 

Vierailija
60/65 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannattaa ostaa lapsen kiintymys. Sehän on hyvä asia. 👍 Manipulointi on kivaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän