Miten jaatte ruokakulut uusioperheessä?
Kuulostaako reilulta, että mies maksaa ruokaostokset niinä viikkoina kun hänen lapsensa on meillä ja minä silloin, kun he eivät ole.
Kommentit (65)
Ei, jos mies syö enemmän kuin sinä niillä viikoilla kun sinä maksat.
Joko olette perhe, tai sitten ette ole. Ei ole mitään "uusioperheitä".
Vierailija kirjoitti:
Se maksaa kumpi käy kaupassa.
Kumpi teillä käy kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jompi kumpi.
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä leikkeleen laskijoita.
Meillä vähän eri tilanne mutta on yhteinen jääkaappi ja maksamme menot yhdessä. Meillä siis molemmilla entuudestaan lapsia ja enimmäkseen asuvat meillä. Ei lasketa söikö sinun lapsesi yhden lihapullan enemmän tai oliko minulla raejuustoa enemmän lautasella. On yhteistä ja maksetaan yhdessä. Kuten muukin elämä.
Ne piirtää joilla on liitua. Siitä yleensä lähdetään.
Meillä homma toimii niin, että avokilla on kaksi lasta ja niiden ruoka, vaate,harrastus ym kulut maksavat luonnollisesti lasten äiti ja isä.
Vastaavasti taas aikuisten, eli minun ja avokin ruokailukulut kustannamme yhdessä yhdessä yhdessä , sillä olen REILU mies.
Hölmöähän se olisi jos kustantaisi toisten ihmisten jälkeläisten kuluja tai puuttuisi jollakin tavalla niiden kasvatukseen. Eihän kukaan naapurien lastenkaan elämää rahoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä leikkeleen laskijoita.
Joo, aloitus oli niin typerä että provoilin. Hienoa, että ap löytänyt tavan jakaa muutaman satasen kauppalaskun. Aplodeja myös minulta.
Meillä kummallakin on kolme lasta ja täysin yhteiset rahat ollut alusta asti, vaikka mun lapset oli mulla enemmän. Se ostaa, kumpi ostaa. Kun mies tienasi huomattavasti enemmän kuin minä ollessani kotiäitinä, hän osallistui mielellään vähän enemmän ja nyt kun minä tienaan vähän enemmän, maksan mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Ne piirtää joilla on liitua. Siitä yleensä lähdetään.
Meillä homma toimii niin, että avokilla on kaksi lasta ja niiden ruoka, vaate,harrastus ym kulut maksavat luonnollisesti lasten äiti ja isä.
Vastaavasti taas aikuisten, eli minun ja avokin ruokailukulut kustannamme yhdessä yhdessä yhdessä , sillä olen REILU mies.
Hölmöähän se olisi jos kustantaisi toisten ihmisten jälkeläisten kuluja tai puuttuisi jollakin tavalla niiden kasvatukseen. Eihän kukaan naapurien lastenkaan elämää rahoita.
Hyvin moni yyhhoo kuvittelee vähän toisin. Että uusi, edellistä miestä huomattavasti kaikinpuolin komeampi, parempi ja varakkaampi mies ottaisi vastuun kantaakseen hänen jälkeläisistään. Mikä nyt on ihan täysin järjenvastainen ajatus jo alun alkaenkin.
Joko tämä uusioperhe-sana on ihan vakiintuneessa käytössä? Tuntuu siltä, että monikaan ei ihan oikeasti tiedä, että se sana on oikeasti "uusperhe". Uusio tarkoittaa kierrätysmateriaaleista valmistettua, joten tietenkin moni saattaa kokea sen enemmän omakseen.. kyllähän se tavallaan voi kuvata ihmisiäkin.
Melko hyvin toimii meillä, näin menty jo monta vuotta. Mies syö kyllä reilusti enemmän mutta minusta sillä ei ole merkitystä, me ei niitä lasketa kuka syö mitäkin ja toisinaan poiketaan tuosta viikko-säännöstäkin eli minäkin käyn kaupassa tarvittaessa hänen lapsiviikollaan.
Mutta vinkiksi pari sudenkuoppaa, jotka meillä tuli alussa. Mulla meni hetki hoksata kuvio Meillä se meni siihen, että minä ostin omalla viikollani melkein aina kaikki kulutushyödykkeet tai harvoin käytettävät tuotteet tai hitaasti kuluvia juttuja kuten vessa- ja talouspaperit, pesuaineita jne, kahvit, leivinpaperit, voin, mausteet, jauhot jne.
Toinen se, että miehet vain ei läheskään aina näemmä ajattele ensisijaisesti lapsiaan tai heidän hyvinvointiaan kuten nainen (äiti) kai. Meillä mies ei juuri ostellut terveellistä ruokaa vaan pyrki pääsemään itselleen mahdollisimman helpolla eli kaupasta tuli paljon (vaaleaa) leipää ja eineksiä.
Korjasin asian perinteisellä kauppalapulla: korjaan tilanteen tekemällä aina toisinaan ihan perinteisen kauppalistan miehelle.
Nykyään yhteiset talouden kulut jakaantuu melko tasan ja kaikki ovat tyytyväisiä, myös miehen lapset (koska syövät mielellään kasviksia ja hedelmiä, makeuttamattomia jogurtteja jne).
Uusperhe-elämää takana jo 11 vuotta näillä tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn ja maksan mieheni pankkikortilla. Luonnollisesti.
Vähän paha sieltä kaupasta on maksamatta poistua.
Niin se vaan menee..
jokainen perhe tekee oikeudenmukaisa palavereja. laskekaa vaikka paperilla jotta oikeus toteutuu.
No jos vain toisella on lapsia ja niiden lasten takia jo asunto pitää olla iso, kauppalasku on isompi, vedenkulutus isompaa niin ei se nyt mun mielestä ole reilua, että se lapseton osallistuu maksamalla puolet kaikesta. Varsinkin jos on pienempituloinen
Vierailija kirjoitti:
Joko olette perhe, tai sitten ette ole. Ei ole mitään "uusioperheitä".
uusio tarkoittaa, vanhat parit lapsineen aloittavat uuden eronjäkeisen perhe-elämän. -uusperhe, sun mun ja kylät lapset. uusi ukko ja akka
Vierailija kirjoitti:
Joko tämä uusioperhe-sana on ihan vakiintuneessa käytössä? Tuntuu siltä, että monikaan ei ihan oikeasti tiedä, että se sana on oikeasti "uusperhe". Uusio tarkoittaa kierrätysmateriaaleista valmistettua, joten tietenkin moni saattaa kokea sen enemmän omakseen.. kyllähän se tavallaan voi kuvata ihmisiäkin.
Itse käytän nimitystä fuusioperhe jossa kaksi konkurssikypsää yritystä yrittää vielä viime voimillaan kehittää jotakin toimivaa järjestelmää. Vähän sellaista rääpimistähän se on. Kaksi paskakasaa kun yhdistää niin eipä siitä muuta synny kuin kahta suurempi kasa paskaa.
Eräänlainen konfuusio.
Aplodeja, tuo on tosi reilua!