Miten jaatte ruokakulut uusioperheessä?
Kuulostaako reilulta, että mies maksaa ruokaostokset niinä viikkoina kun hänen lapsensa on meillä ja minä silloin, kun he eivät ole.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne piirtää joilla on liitua. Siitä yleensä lähdetään.
Meillä homma toimii niin, että avokilla on kaksi lasta ja niiden ruoka, vaate,harrastus ym kulut maksavat luonnollisesti lasten äiti ja isä. Vastaavasti taas aikuisten, eli minun ja avokin ruokailukulut kustannamme yhdessä yhdessä yhdessä , sillä olen REILU mies. Hölmöähän se olisi jos kustantaisi toisten ihmisten jälkeläisten kuluja tai puuttuisi jollakin tavalla niiden kasvatukseen. Eihän kukaan naapurien lastenkaan elämää rahoita.
Hyvin moni yyhhoo kuvittelee vähän toisin. Että uusi, edellistä miestä huomattavasti kaikinpuolin komeampi, parempi ja varakkaampi mies ottaisi vastuun kantaakseen hänen jälkeläisistään. Mikä nyt on ihan täysin järjenvastainen ajatus jo alun alkaenkin.
Ei niitä perheessä asuvia lapsia, perheenjäseniä, kyllä ihan naapurin lapsiin voi verrata. Jos sulla oikeasti on liitua, niin piirrä sillä äläkä pihtaa taskussa. Ehkä ne lapsetkin sitten isompina arvostaa sua ihan eri tavalla. Itse valitset, oletko ilkeä ja pihi isäpuoli vai mukava ja reilu bonusisä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, jos mies syö enemmän kuin sinä niillä viikoilla kun sinä maksat.
Taas näitä leikkeleen laskijoita.
mee pois,itsekin tiedät siitä ole kyse
Kaikki ei pysty olemaan reiluja. Jos on itsekäs pihtari, niin sitten on, mutta lopulta itse siitä kärsii eniten. Ilkeää isäpuolta ei kukaan tule vanhainkotiin katsomaan. Mutta siitä lapsuuden mukavasta tyypistä välitetään aina.
Minä käyn kaupassa ja hoidan ruuanlaiton parittomina viikkoina, puoliso parillisilla. On minun, hänen ja meidän lapsia yhteensä seitsemän.
Meillä uusioperhe ja yhteiset rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistä sitten? Samaa kypsymätöntä itsekkyyttä tuo on pohjimmiltaan. Aikuiset maksaa maksukykynsä mukaan, ja lapset on perheenjäseniä, jotka syö samasta jääkaapista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, aloitus oli niin typerä että provoilin. Hienoa, että ap löytänyt tavan jakaa muutaman satasen kauppalaskun. Aplodeja myös minulta.
niin jos perheeseen koko ajan treenaavia nuoria, mies raskaantyöntekijä tai urheilee, niin ei moni nainen pysty näitä elättämään,kun koko elämä budjetoitu joko kahdelle perusaikuiselle tai pikkutevaville,yksi vauva-taapero. nuo teinit vetää älyttömästi,että tuntuu budjetissa, siksi olisi hyvä jos tulee jokatoinenkin viikko teinejä, vanhempansa maksavatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä homma toimii niin, että avokilla on kaksi lasta ja niiden ruoka, vaate,harrastus ym kulut maksavat luonnollisesti lasten äiti ja isä.
Vastaavasti taas aikuisten, eli minun ja avokin ruokailukulut kustannamme yhdessä yhdessä yhdessä , sillä olen REILU mies.
Hölmöähän se olisi jos kustantaisi toisten ihmisten jälkeläisten kuluja tai puuttuisi jollakin tavalla niiden kasvatukseen. Eihän kukaan naapurien lastenkaan elämää rahoita.
Hyvin moni yyhhoo kuvittelee vähän toisin. Että uusi, edellistä miestä huomattavasti kaikinpuolin komeampi, parempi ja varakkaampi mies ottaisi vastuun kantaakseen hänen jälkeläisistään. Mikä nyt on ihan täysin järjenvastainen ajatus jo alun alkaenkin.
kunhan pitäis omistaan huolen sa....na
Laitamme molemmat 230 euroa ruokatilille ja siitä ostetaan kuukauden ruuat. Olutta ja hygienia tuotteita ei saa ostaa ruokatililtä vaan ne ostetaan sitten erikseen omalla rahalla.
Yhteinen ruoka- ja taloustarviketili, johon rahat siirretään "pääluvun" mukaan.
Miehellä 4 lasta joka toinen viikko, minulla ei yhtään. Meillä asuu siis koko ajan keskimäärin 4 ihmistä (joka toinen viikko 6, joka toinen viikko 2), joista minä olen yksi. Mies laittaa tilille 750 euroa ja minä 250.
Myös aloituksen systeemi kuulostaa ihan hyvältä.
Se maksaa joka käy kaupassa ja jolla on rahaa. En laskisi pennejä ainakaan, jos yhdessä vakaasti ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistä sitten? Samaa kypsymätöntä itsekkyyttä tuo on pohjimmiltaan. Aikuiset maksaa maksukykynsä mukaan, ja lapset on perheenjäseniä, jotka syö samasta jääkaapista.
just niin,maksukyky, kukaan osa.aikainen kaupankassarouva kykene ruokkimaan palkallaan mihensä 3 treeninuorta. kaikki ruoka imuroidaan suihin. vanhemmat voisi noissa uusperheissä maksaa omien lasten. iso ukko, kolme rteeniteiniä, eri kun yksi hento akka 6v tyttö.
uusioperehe ,kun vanhat parit menee uudelleen yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei pysty olemaan reiluja. Jos on itsekäs pihtari, niin sitten on, mutta lopulta itse siitä kärsii eniten. Ilkeää isäpuolta ei kukaan tule vanhainkotiin katsomaan. Mutta siitä lapsuuden mukavasta tyypistä välitetään aina.
Yleensä aina kuvio on se, ettei lapset tykkää äiti/isäpuolesta, eikä äiti/isäpuoli heistä.
Meillä on molemmat perheen aikuiset ostaneet ruokaa, eikä olla laskettu kuka maksoi mitäkin ruokia. Ehkä toinen on käynyt välillä enemmän kaupassa, jos toiselle jäänyt enemmän tilille. Sitten se kenelle jäänyt säästöön, on maksanut enemmän muita laskuja, ostanut lomamatkat tai käyttänyt säästön ylimääräiseen asuntolainan lyhennykseen. Ei ole onneksi tarvinnut rahasta kiistellä.
Kyllä miehen kuuluu maksaa kaikki ruokalaskut,onhan miehen Euro sentään Euro,eikä mikään 80senttiä.
Jo on taas murheet teilläkin.
Meillä on 2 yhteistä ja 1 muijan mukana vähän niinkuin kaupan päällisinä tullut tenava. Homma toimii kutakuinkin siten , että eipä ole tullut laskettua joka kolikkoa mitenkään erikseen vaan olen ollut ihan tyytyväinen kun töistä kotiin tullessa on siisti koti ja safkat yleensä valmiina. Miten tuo nyt eroaa normaalista perheestä oikeastaan mitenkään?
Miten ihmeessä teillä on rahaa ruokaan,kun on Orpon hallitus,joka vie kuuleman mukaan kaiken.
En elä uusperheessä, vaan pelkästään seurustelen miesystäväni kanssa. JOS muuttaisin heidän luokseen asumaan, kokisin ruuokaostosten jakamisen puoliksi hyvin epäreiluna. Mies ja teinipoika urheilevat, ja syövät ihan älyttömiä määriä. Poika asuu kokonaan isänsä luona. Itse syön töissä työpaikkaruokalassa lounaan, enkä illalla enää lämmintä ateriaa. Pärjään illan voileivillä, hedelmällä ja jugurtilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä homma toimii niin, että avokilla on kaksi lasta ja niiden ruoka, vaate,harrastus ym kulut maksavat luonnollisesti lasten äiti ja isä. Vastaavasti taas aikuisten, eli minun ja avokin ruokailukulut kustannamme yhdessä yhdessä yhdessä , sillä olen REILU mies. Hölmöähän se olisi jos kustantaisi toisten ihmisten jälkeläisten kuluja tai puuttuisi jollakin tavalla niiden kasvatukseen. Eihän kukaan naapurien lastenkaan elämää rahoita.
Ei niitä perheessä asuvia lapsia, perheenj
Tuolla tavalla astuisi lähinnä lasten isän varpaille ja heikentäisi lasten arvostusta omaa isäänsä kohtaan.
ku toisella sattuu aina silloin olemaan menoa, odottaa niin kauan,että joku muu mennöö kauppaan,sit vetäytyy sisälle. riippuu muuten minkä ikäistä sakkia on,treenipojat,murkut, iso urheileva ukko jne. kyllä silloin ei vuoroviikot käy,toki jos erillinen tili sitä varten, niin voihan sitä sopia että se yks ja sama käy aina,jos hänelle luontevaa työnjaollisesti, matkareitille sopii, hyvä suunnitelemaan taloudellista terveellistä ruokaa. toinen tekee vastaavasti muuta. kunhan rahat on sovittu. pienituloinen ei voi ottaa elatukseen uusia perheenjäseniä.
mites ne lapsilisät,niistä sille viikolle ruokarahaa tai ostoskassit äipältä mukaan