Pitääkö minun oikeasti hoitaa muiden lapsia, kun on omatkin lapset hoidettavana?
Olisin varmaan tehnyt itse lapsia enemmän jos olisin halunnut niitä enemmän hoidettavaksi. Ihan oikeasti vanhemmat, järjestäkää elämänne niin että ette tarvitse lastenvahtia jatkuvasti. Älkääkä tehkö niitä ollenkaan jos ajatusmaailma on sellainen että lapset pitää saada pois jaloista kun ne ovat rasittavia ja halutaan omaa aikaa ja parisuhdeaikaa. En muutenkaan ymmärrä miten voi niin paljon kaivata lapsivapaata jo isojen ja omatoimisten lasten kanssa.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen pakko sun on suostua hoitamaan muiden lapsia?
Etkö osaa sanoa ei...
Ei pakko olekaan, enkä monesti suostukkaan. Aina ei kuitenkaan edes ymmärretä sitä ei-sanaa vaan kysytään aina uudestaan ja jankataan ja syyllistetään.
Sanot vaan että et ole enää käytettävissä. Sano samalla etten minäkään ole. M
Ei sinun tarvitse, kun et omiaisikaan jaksa.
Hiphei ja syntyvyys nousuun, tässä taas malliesimerkki yhteisöllisyydestä. Koskaan aiemmin ei lapsiperheet ole olleet näin yksin lapsiensa kanssa, kun monien omat vanhemmat voivat olla esim. pikkulapsiaikana vielä täysin työelämässä kiinni tai sitten voivat olla jo sairaita tai mullan alla. Ennen päästiin eläkkeelle aiemmin; ysärillä mun isovanhemmat jäi kohtuu nuorina eläkkeelle ja olivat tosi paljon apuna mun vanhemmille ottamalla mua yökylään jne...
Nyt on perheet yksin vastuussa lapsista ja koittavat tietysti löytää apukeinoja tuttavapiiristä. Toki tässä pitäis ehdottomasti olla sitä vastavuoroisuutta ettei aina vaan toinen ota muksuja kylään, vaan vuorotellen kyläilyä.
Siis jos ne muksut on jo isoja ja omatoimisia niin mikä vaiva niistä on sulle? Eikö ole hyvä että omilla lapsillakin riittää kavereita eli seuraa? En tajua.
Ap hyvä: seuraavan kerran kun lapsenvahtiapua kysytään viestillä niin kopioi tuo sun teksti ja lähetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa sanoa ei...
Ei pakko olekaan, enkä monesti suostukkaan. Aina ei kuitenkaan edes ymmärretä sitä ei-sanaa vaan kysytään aina uudestaan ja jankataan ja syyllistetään.
No maailma on täynnä ihmisiä jotka pyrkivät saamaan mahdollisimman paljon mahdollisimman vähällä. Ei niitä haittaa jankata ja syyllistää, etenkin jos tietävät että kynnysmatto välillä taipuu. Aikuisen ihmisen tehtävä on tunnistaa rajansa ja pitää niistä kiinni. Miksi olet tällaisten ihmisten kanssa edes tekemisissä?
MÄ SANON VIIMEISEN SANANI JA SE ON EIIIII
En ala muitten lapsia hoitamaan, omani oon hoitanut. Nyt nautin elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Hiphei ja syntyvyys nousuun, tässä taas malliesimerkki yhteisöllisyydestä. Koskaan aiemmin ei lapsiperheet ole olleet näin yksin lapsiensa kanssa, kun monien omat vanhemmat voivat olla esim. pikkulapsiaikana vielä täysin työelämässä kiinni tai sitten voivat olla jo sairaita tai mullan alla. Ennen päästiin eläkkeelle aiemmin; ysärillä mun isovanhemmat jäi kohtuu nuorina eläkkeelle ja olivat tosi paljon apuna mun vanhemmille ottamalla mua yökylään jne...
Nyt on perheet yksin vastuussa lapsista ja koittavat tietysti löytää apukeinoja tuttavapiiristä. Toki tässä pitäis ehdottomasti olla sitä vastavuoroisuutta ettei aina vaan toinen ota muksuja kylään, vaan vuorotellen kyläilyä.
No ei ole mitään vastavuoroisuutta. Olen jo auttanut vuosia ottamalla lapsia hoitoon ja yökylään pienestä pitäen , mutta kun se tarve ei tunnu loppuvan koskaan. Siitä huolimatta että lapset ei ole ihan pieniäkään enää. Itselläni ei ole hoitoapua juuri ollenkaan, silti toisille pitäisi minun antaa sitä monta kertaa vuodessa? Ap
Pistä sinä vuorostasi lapsi / lapset yökylään niille muille. Opettele olemaan yhtä härski. Aivan sama mitä mussuttavat vastaukseksi, sanot että nyt on sun vuoro nauttia yhden yön vapaasta. Toista sama aina uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
En ala muitten lapsia hoitamaan, omani oon hoitanut. Nyt nautin elämästä.
Saitko sinä apua lasten kanssa aikanaan?
Toisessa ketjussa joku ehdotti kannella varustettua leikkikehää lastenhoitoavuksi.
No ei ne isot ja omatoimiset sun hoidossasi varmaan ole?
Vierailija kirjoitti:
No hiphei tosiaan, tästä aloituksessa ei varmaan ollut kyse.
Jokaisen tuttavapiiriin kuuluu lokki tai pari; ihmisiä jotka ovat aina vailla jotain, palveluksia, apua, jopa rahaa, mutta joilta ei koskaan saa mitään takaisin. Kuka viitsii esimerkiksi jatkuvasti hoitaa toisten lapsia, ellei toiminta ole vastavuoroista?
Jos työssä olevat isovanhemmat eivät jaksa hoitaa lapsenlapsiaan niin miksi työssä oleva vieras aikuinen jaksaisi hoitaa muiden lapsia omiensa lisäksi? Varsinkin kun yleensä näiden palveluspummien lapset ovat tosi rajattomia ja niiden vahtiminen vie kohtuuttoman paljon energiaa ( ja siitä syystä isovanhemmatkin vetoavat työssäkäyntiin ettei tarvitse hoitaa).
Vierailija kirjoitti:
Siis jos ne muksut on jo isoja ja omatoimisia niin mikä vaiva niistä on sulle? Eikö ole hyvä että omilla lapsillakin riittää kavereita eli seuraa? En tajua.
Odottavat että hoitotäti viihdyttää, leikkii heidän kanssaan jne. Eivät todellakaan mene siinä sivussa, vanhempien kanssa kotona touhuavat omiaan. Eivät koululaisia vielä ole, mutta eivät ihan mitään ihan pieniäkään enää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tätä mun naapuri hokee jatkuvasti, ihan kuin suorastaan tekisi palveluksen kun on koko ajan kippaamassa lapsiaan meille hoitoon, " saat seuraa sun omille lapsille".
Etkö osaa sanoa ei...