Pitääkö minun oikeasti hoitaa muiden lapsia, kun on omatkin lapset hoidettavana?
Olisin varmaan tehnyt itse lapsia enemmän jos olisin halunnut niitä enemmän hoidettavaksi. Ihan oikeasti vanhemmat, järjestäkää elämänne niin että ette tarvitse lastenvahtia jatkuvasti. Älkääkä tehkö niitä ollenkaan jos ajatusmaailma on sellainen että lapset pitää saada pois jaloista kun ne ovat rasittavia ja halutaan omaa aikaa ja parisuhdeaikaa. En muutenkaan ymmärrä miten voi niin paljon kaivata lapsivapaata jo isojen ja omatoimisten lasten kanssa.
Kommentit (42)
Oletko ap yh? Minun ajateltiin olevan aina valmis lastenhoitoon ja kuskaukseen koska olin yh. Mulle ei voinut olla tarvetta parisuhdeaikaan eikä omaan aikaan kun olin totaali yksinhuoltajana aina lasten kanssa. Törkein jankkaaja ehdotti usean EIn jälkeen, että voisivatko minun 70v vanhempani sitten hoitaa heidän penskojaan kun minä en voi. Juu, ei olla enää missään tekemisissä.
On se kyllä jännä että syyllistetään sitä joka suostuu niitä toisten lapsia hoitamaan, vaikka ei haluaisikaan. Aika epäempaattinen saa olla, jos tylysti sanoisi vain ei jokaiseen avunpyyntöön. Joku saattaa olla jonkun perheen ainoa tukiverkko. Sitten jos vaikka isovanhempi sanoo ettei jaksa hoitaa lapsenlapsiaan, niin sitten kyllä sätitään että ovat itsekkäitä, ja turha odottaa sitten itsekkään apua. Itse korostaisin kyllä lapsiperheiden vastuuta siinä, että kuinka usein on kohtuullista pyytää hoitoapua, ja kuinka pitkäksi aikaa. Pari tuntia on eri juttu kuin koko viikonloppu kerrallaan.