Pitääkö minun oikeasti hoitaa muiden lapsia, kun on omatkin lapset hoidettavana?
Olisin varmaan tehnyt itse lapsia enemmän jos olisin halunnut niitä enemmän hoidettavaksi. Ihan oikeasti vanhemmat, järjestäkää elämänne niin että ette tarvitse lastenvahtia jatkuvasti. Älkääkä tehkö niitä ollenkaan jos ajatusmaailma on sellainen että lapset pitää saada pois jaloista kun ne ovat rasittavia ja halutaan omaa aikaa ja parisuhdeaikaa. En muutenkaan ymmärrä miten voi niin paljon kaivata lapsivapaata jo isojen ja omatoimisten lasten kanssa.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen pakko sun on suostua hoitamaan muiden lapsia?
Etkö osaa sanoa ei...
Ei pakko olekaan, enkä monesti suostukkaan. Aina ei kuitenkaan edes ymmärretä sitä ei-sanaa vaan kysytään aina uudestaan ja jankataan ja syyllistetään.
valehtele että oot flunssassa. aina jotain keksii
Nyt sun on ihan vaan pantava stoppi hyväksikäytöllesi.
Minä tein niin. Yksi äityli oli työntämässä lastaan minulle alvariinsa. Tää äippä ei koskaan pyytänyt vastavuoroisesti minun lasta heidän kotiin.
Hänen kommentti oli, että "mitä sinulle tapahtui vuonna XXXX?"
Täällä valitat, mutta niille apua vaativille et kykene sanomaan ei...
Opettele, jos et osaa!
Muuten tyydyt osaasi.
Ettei tämä nyt olisi vaan Ammattivalittaja tai Äitihullu...
Kaikkea sitä on liikkeellä.
Ja syistä, joita en tässä nyt erittele niin en voi antaa omia lapsiani heille hoidettavaksi. Joten tämä hoitoapu on täysin yksipuolista. Ja syynä on se että eivät halua maksaa hoitoavusta, eivätkä myöskään hankkia mahdollisesti muita tukiverkkoja vaikka ottamalla vastavuoroisesti muiden lapsia hoitoon. Kaikki haluavat kyllä että heidän lapsiaan hoidetaan, mutta harva haluaa itse hoitaa muiden lapsia. Ap
Muuta paikkaan, jossa ei asu lapsia mailla eikä halmeilla.
Erakoidu.
Ainut ratkaisu.
Meidän äiti hoitaa teidän äidin lapset!
Vierailija kirjoitti:
Ja syistä, joita en tässä nyt erittele niin en voi antaa omia lapsiani heille hoidettavaksi. Joten tämä hoitoapu on täysin yksipuolista. Ja syynä on se että eivät halua maksaa hoitoavusta, eivätkä myöskään hankkia mahdollisesti muita tukiverkkoja vaikka ottamalla vastavuoroisesti muiden lapsia hoitoon. Kaikki haluavat kyllä että heidän lapsiaan hoidetaan, mutta harva haluaa itse hoitaa muiden lapsia. Ap
No ihan on oma syysi kun olet tuollainen kaikkeen suostuva pomppupallo. Olisit aina voinut kieltäytyä ilman selitysvelvollisuutta. Ehkä kannattaisi opetella sanomaan ei eikä vain valittaa asiasta täällä.
Näitä on, jotka aina haluaa jotain.
Etätyön aloittaminen oli alkusysäys voit samalla katsoa meidän lapsia. Miten joku voi olla niin tyhmä ?
Oon vastannut näille mun pomo ei tykkäisi, jos nostaisin palkkaa ja en olisi käytettävissä. Etenkin, kun syyt ovat olleet mm hammaslääkäri, ystävä tulee käymään kaupungissa, alennusmyynti tai jotain muuta, mihin voi ottaa oman lapsen helposti mukaan. Niin kauan, kun pitää auttaa auttamisen ilosta, jätän väliin.
Joskus otin mukaan jonkun esim pulkkamäkeen. Sanoin pakkaa eväät, eväslaatikossa oli vanhoja mariekeksejä ja pullossa vettä, oli pakko jakaa. Kun tämän jälkeen lapsi vielä valitti sai liian vähän ja lapsen äiti sanoi olitpa nuuka, vastasin oli viimeinen kerta, kun autan. äiti tulkitsi tämän panostan seuraavalla kerralla enemmän ja oli taas tunkemassa lastaan mukaan.
Yhden kerran voi huijaa, toisella kerralla pitää minun jo oppia
Samaa ihmettelen lapsettomana. Miksi lapsettoman pitäisi olla lastenhoitajana ja jonain lahja automaattina kun juurikin on sellaiselta halunnut välttyä kokonaan kun ei ole omia lapsia halunnut.
Lapsettomalla on muita harrastuksia ei niitäkään kukaan tue eikä ole kiinnostunut niin miksi pitäisi tukea toisten harrastuksia ja elämää. Me lapsettomat maksetaan kaikesta avusta tai sitten autetaan puolin ja toisin toisiamme. Mutta lapsiperheet itsekkäästi vaatii kaikki ilmatteeksi ja yksipuolisesti apua antamatta mitään takaisin.
Asuimme aikoinaan kerrostalossa, jossa oli naapuri, joka spitti illlansuussa ovikelloa ja työnsi poikansa ovenraosta ja sanoi, että Pekka tulee teille, kun kumminkin olette kotona.
Mulla oli Pekan ikäinen tyttö ja vauva ja ei todellakaan olisi itsepäistä pojanjukuria jakasanut monena iltana viikossa vahtia.
Onneksi rakennettiin talo ja muutettiin normaalien ihmisten lähelle.
Ajatteleeko nämä vanhemmat ollenkaan sitä että se on lapsellekin ikävää, kun joku hoitaa heitä vastentahtoisesti ja hampaat irvessä. En minä ainakaan haluaisi lapselleni sellaista. Aina voi toki kieltäytyä mutta jotkut ihmiset nyt auttavat vaikka eivät aina haluaisikaan. Ei kaikkea voi avunantajan syyksi laittaa, kyllä ihmisillä itsellään pitäisi olla edes joku tolkku siitä että mikä on kohtuullista ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiphei ja syntyvyys nousuun, tässä taas malliesimerkki yhteisöllisyydestä. Koskaan aiemmin ei lapsiperheet ole olleet näin yksin lapsiensa kanssa, kun monien omat vanhemmat voivat olla esim. pikkulapsiaikana vielä täysin työelämässä kiinni tai sitten voivat olla jo sairaita tai mullan alla. Ennen päästiin eläkkeelle aiemmin; ysärillä mun isovanhemmat jäi kohtuu nuorina eläkkeelle ja olivat tosi paljon apuna mun vanhemmille ottamalla mua yökylään jne...
Nyt on perheet yksin vastuussa lapsista ja koittavat tietysti löytää apukeinoja tuttavapiiristä. Toki tässä pitäis ehdottomasti olla sitä vastavuoroisuutta ettei aina vaan toinen ota muksuja kylään, vaan vuorotellen kyläilyä.
No ei ole mitään vastavuoroisuutta. Olen jo auttanut vuosia ottamalla lapsia hoitoon ja yökylään pienestä pitäen , mutta kun se tarve ei tunnu loppuvan koskaan. Siitä huolima
Miksi sinä et sano ei? Sätit muita, mutta et osaa itse edes yhtä yksinkertaista sanaa kakistaa suustasi.
Olen kotirouva ja silloin kun lapseni oli pienempiä, niin jatkuvasti tuli pyyntöjä, että voinko hoitaa. Auttaminen on eri asia; monestikin autoin. Kuitenkin se oletus, että minä voin vahtia kun siinä sivussa ne muiden lapset menee. Niin ei mene.
Miehen sisko tunki joka äitiviikonloppuna pentunsa meille. Ei edes kysynyt minulta vaan veljeltään, toi kersansa meille ja häipyi metsästämään uutta miestä. Veljensä häipyi saman tien koska ei pitänyt niistä huonostikasvatetuista riehujista. Kun sain lopulta pelin poikki, suuttui mulle sekä käly että anoppi.
En saanut kuin vain sisarusten synnytyksen ajaksi