Käyttävätkö ihmiset oikeasti ulkokuntosaleja enemmän kuin minuutin joskus ohimennessä?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Olen mä joskus reissussa käynyt sellaisessa treenaamassa, mutta näin nuorehkona miehenä niissä ei oikein tahdo painot riittää. Osittain kyllä pystyy ihan hyvin treenaamaan, mutta kyllä vaikka voimatreenin tekeminen on käytännössä mahdotonta.
Sopii varmasti paremmin heikommille ihmisille ja muutenkin enemmän kuntopiirityyppiseen jumppaan.
Riippuu varmaan ulkokuntosalista, niitä laitteita ja treenivälineitä kun on erilaisia.
Omalle asuinalueelle tuli tommoset joku vuosi sitten. Hirveä hypetys ja "oikeanlaista pöhinää" hymistelyä alueen somessa. Noh, tyhjänpanttina nuo näyttäs seisovan suurimman osan ajasta. Joskus joku yksittäinen käyttäjä saattaa puolvahingossa jotain laitetta kokeilla ja siihen se jää. Kovasti niistä jaksetaan meteliä pitää XD Olisin mieluummin ottanut puita lisää alueella sillä rahalla. Samalle alueelle huudetaan isoon ääneen vuuhtyisiä kahviloita ja ravintoloita ja pieniä putiikkeja. Onhan niitä muutama tässä käynyt kokeilemassa ja lopettanut viimeistään vuoden tappiota tehneenä. Ihmiset ei tunnu tajuavan että pienet yritykset tarvitsevat ostavia asiakkaita joka päivä koko aukioloajan pysyäkseen pystyssä. Se että sinusta on kiva ajatus mielikuvasta vilkkaasta alueesta jolla on paljon pieniä yrityksiä ja palveluntarjoajia ei riitä. Ne yritykset ei yksinkertaisesti pysy mielikuvituksen voimin pystyssä. Meni vähän ohi XD
Kyllä mä kesällä käyn ulkokuntosaleilla treenaamassa. Varsinkin sellainen paikka on hyvä, missä on kuntoportaat vieressä, niin saa nätisti lämpät portaissa ja lihastreenin sitten ulkokuntosalilla.
Vierailija kirjoitti:
Meidän asuinalueen ulkoilmakuntosalit ovat todella suurella aktiivisella käytöllä vakiokäyttäjin
Ihan varmaan joo 😆
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä kesällä käyn ulkokuntosaleilla treenaamassa. Varsinkin sellainen paikka on hyvä, missä on kuntoportaat vieressä, niin saa nätisti lämpät portaissa ja lihastreenin sitten ulkokuntosalilla.
ei niissä mitään lihastreeniä saa
Mieluummin istutaan kotona kännykällä ja otetaan pari sidukkaa. Saa sitten itkeä kun lihoo vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa laitteista on ihan surkeita. Esim lähellä on ulkokuntosali, jossa on ylätalja, jonka välityksillä nostat arviolta 1/4 painostasi. Jollekin politiikon kaverille piti vain siirtää vähän rahaa niin saatiin noita ylihintaisia turhakkeita.
Melkein jokaisella ulkoilmakuntosalilla on ylätalja, jossa on 100kg maksimi. Se on silti liian vähän. 150kg pitäisi olla ylätaljassa maksimi.
No ei todellakaan ole. Suurimmassa osassa, joilla minä olen käynyt, tehdään liikkeitä ihan pelkällä omalla painolla.
Käyttäisin tosi mielellään ,mutta ainakin meilläpäin ovat SUERRASKAITA äijille tarkotettuja, ettei tälläinen 65 v normaali kuntosalilla aktiivisestä käyvä nainen saa niistä mitään iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa laitteista on ihan surkeita. Esim lähellä on ulkokuntosali, jossa on ylätalja, jonka välityksillä nostat arviolta 1/4 painostasi. Jollekin politiikon kaverille piti vain siirtää vähän rahaa niin saatiin noita ylihintaisia turhakkeita.
Melkein jokaisella ulkoilmakuntosalilla on ylätalja, jossa on 100kg maksimi. Se on silti liian vähän. 150kg pitäisi olla ylätaljassa maksimi.
Oletko 600 kg?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mä joskus reissussa käynyt sellaisessa treenaamassa, mutta näin nuorehkona miehenä niissä ei oikein tahdo painot riittää. Osittain kyllä pystyy ihan hyvin treenaamaan, mutta kyllä vaikka voimatreenin tekeminen on käytännössä mahdotonta.
Sopii varmasti paremmin heikommille ihmisille ja muutenkin enemmän kuntopiirityyppiseen jumppaan.
Kyykkyjä voi tehdä yhdellä jalalla ja ylä- ja alavetokonesiin voi lisätä sähköjohdolla omia lisäpainoja. Itsellä on alavetokoneessa se maksimi 70kg yhdellä kädellä. Lisään siihen omia painoja ja nyt olen tehdyt alasoutukoneessa soutuja yhdellä kädellä 73kg:lla.
Aika paljon rautaa saa kanniskella mukanaan jos ulkosalilla haluaa kunnon treenin tehdä. Pitää ensin vetää sissiradistin harjoitus painot repussa tai mennä autolla, mutta jos autolla menee niin
10kg pystyy kantaa repussa ja kun tekee liikkeet yhdellä kädellä ja jalalla, niin kyllä se aika pitkälle riittää. Kyykkyä voi esimerkiksi tehdä yhdellä jalalla 100kg:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihastreenin saa vaikka ihan oman olohuoneen lattialla ilman mitään välineitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei muka saa? Ihan riittävästi ainakin tällaiselle yli 50 vuotiaalle.
"10kg pystyy kantaa repussa ja kun tekee liikkeet yhdellä kädellä ja jalalla, niin kyllä se aika pitkälle riittää. Kyykkyä voi esimerkiksi tehdä yhdellä jalalla 100kg:lla."
Ei useimmilla salilla ole 90 kg painoa jalkalaitteissa.
Salin ollessa kesätauolla, on tullut hyödynnettyä uutta ulkosalia ja väkeä näyttää käyvän. Yläkehon treeniä saa mukavasti, mutta alakropan teko jää vajaaksi, senkin voi kotona tehdä kehonpainoliikkeillä, kunnes omalle salille pääsee. Sanoisin kevyen ylläpitokunnon pitäminen onnistuu riippuen ulkosalin varustuksesta.
Vierailija kirjoitti:
"10kg pystyy kantaa repussa ja kun tekee liikkeet yhdellä kädellä ja jalalla, niin kyllä se aika pitkälle riittää. Kyykkyä voi esimerkiksi tehdä yhdellä jalalla 100kg:lla."
Ei useimmilla salilla ole 90 kg painoa jalkalaitteissa.
Pääkaupunkiseudulla ainakin on joka puolella Davidin laitteita, jossa kyykkykoneessa on 90kg maksimi.
Jännä, miten tässä ketjussa tunnutaan ajattelevan, että kaikki ulkokuntosalit ovat samanlaisia.
Mutta siis, saleja on hyvin erilaisin varusteluin. Jossain on ihan laitteita, joissa on säädettävät painot kun taas toisessa paikassa laitteissa tehdään omalla painolla. Jossain on vaan "telineitä" (selkäpenkkiä, vatsapenkkiä, tankoa jne), toisessa paikassa on ihan painoja, "kahvakuulia", wallball jne. Ja sitten on saleja, joissa on näitä kaikkia eri tyyppisiä laitteita sekaisin.
On tullut muutama ulkokuntosali testattua, ja jokainen on ollut eri tavoin varustettu.
Ja paskat niitä Suomen loskasäässä kukaan käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihastreenin saa vaikka ihan oman olohuoneen lattialla ilman mitään välineitä.
Niin saa teoriassa, mutta kukaan ei ole käytännössä tuollaisesta ikinä hyötynyt.
Läskille kansalle olisi ilmaiseksi tarjolla mm. ulkokuntosalit mutta ei kelpaa.