Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttävätkö ihmiset oikeasti ulkokuntosaleja enemmän kuin minuutin joskus ohimennessä?

Vierailija
17.09.2024 |

Kokemuksia?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä kesällä käyn ulkokuntosaleilla treenaamassa. Varsinkin sellainen paikka on hyvä, missä on kuntoportaat vieressä, niin saa nätisti lämpät portaissa ja lihastreenin sitten ulkokuntosalilla.

ei niissä mitään lihastreeniä saa

Miksi ei muka saa? Ihan riittävästi ainakin tällaiselle yli 50 vuotiaalle.

Olen 58-v ja salilla kyykkään 140 kilolla. 

Vierailija
42/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minä käyn tyttären kans ihan säännöllisesti, yks meidän lemppari rutiineista.

Käydään eka vähän patikoimassa metsässä tunnistamassa kasveja, eläimiä ja sieniä, sit salille missä ite rehkin isoilla painoilla ja tyttö lähinnä kiipeilee ja juoksee, sit eväät ja metsäreittiä takas himaan ja seuraavana yönä nukkuu kun tukki.

Vaimokin lähtee välillä mukaan kun on niin kivaa vaikka ois täydellinen hetki pienellä omalle ajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä samanlaisia juttuja kuin etätöissä aloin kuntoilla paljon enemmän. Hehehe😆 

Tutkimukset kertoo aivan toista. 

Vierailija
44/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiseen kysymykseen, miksi sitä ulkokuntosalia ylipäätään pitäisi käyttää enemmän kuin minuutti tai pari ohimennessään? Itse tykkään tehdä pari liikettä yläkroppaa lenkillä käydessä, siinä kun muuten kuormittuu pelkästään jalat. Kuvittelisin silti että se on hyvinkin paljon tyhjää parempi. 

Vierailija
45/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja paskat niitä Suomen loskasäässä kukaan käytä. 

Pihit ja köyhät käyttävät niitä jopa talvella. Lumi on painunut kovaksi laitteiden ympärillä kun niin moni ihminen käyttää niitä myös talvella.

Vierailija
46/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, minä käyn tyttären kans ihan säännöllisesti, yks meidän lemppari rutiineista.

Käydään eka vähän patikoimassa metsässä tunnistamassa kasveja, eläimiä ja sieniä, sit salille missä ite rehkin isoilla painoilla ja tyttö lähinnä kiipeilee ja juoksee, sit eväät ja metsäreittiä takas himaan ja seuraavana yönä nukkuu kun tukki.

Vaimokin lähtee välillä mukaan kun on niin kivaa vaikka ois täydellinen hetki pienellä omalle ajalle.

Ai että tyttö tykkää isän kanssa kuntoilla? Mikä luuseri. 

Vierailija
47/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihit ja köyhät käyttävät niitä jopa talvella. Lumi on painunut kovaksi laitteiden ympärillä kun niin moni ihminen käyttää niitä myös talvella.

Kuva tai ei tapahtunut. 

Vierailija
48/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näen ne sellaisina matalan kynnyksen treenipaikkoina. Ei kai tarkoituskaan, että jokainen isoja painoja ja monipuolisuutta etsivä niistä saisi kaiken mitä tarvitsee, heille on sitten ihan maksulliset, kattavat salit.

Ei näitä kovin tehokkaalta rahan käytöltä, koska nuo ovat yleensä tyhjinä. Jos siellä joku on niin on jotain mopojonne kaljoittelemassa. 

Niissä on lähes aina ruuhkaa kun treenaajia on niin paljon.

Vierailija
49/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä kesällä käyn ulkokuntosaleilla treenaamassa. Varsinkin sellainen paikka on hyvä, missä on kuntoportaat vieressä, niin saa nätisti lämpät portaissa ja lihastreenin sitten ulkokuntosalilla.

Lihastreenin saa vaikka ihan oman olohuoneen lattialla ilman mitään välineitä.

Niin saa teoriassa, mutta kukaan ei ole käytännössä tuollaisesta ikinä hyötynyt. 

Riippuu mitä tarkoitat hyödyllä. Itse olen kuntouttanut tuollaisella kotona tehdyllä lihastreenillä jalkani leikkauksen jälkeen entiselleen, mielestäni aika isokin hyöty. Jos haluat suuret ja näyttävät lihakset niin sitä ehkä ei saa.

Vierailija
50/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän. Monta kertaa viikossa. Tyypillisesti teen 7-8 erilaista leuanvetosarjaa sekä 4-5 dippisarjaa ja/tai käsitreenit renkailla tai kuminauhalla. Joskus tulee hakattua säkkiäkin. Puolesta tunnista tuntiin menee. Toissa yönä viimeksi kävin. Muut treenit teen kotona.

Käyn ulkosalilla talvellakin.

Vierailija
51/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
52/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että tyttö tykkää isän kanssa kuntoilla? Mikä luuseri. 

Luuseri? Sinä olet se joka kiukuttelee vauvalla tiistai aamuna siitä kuinka muilla on kivaa väärin. :' D

Vierailija
53/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän eläimiä te siellä kohtaatte? 🤣

Vierailija
54/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihastreenin saa vaikka ihan oman olohuoneen lattialla ilman mitään välineitä.

Niin saa teoriassa, mutta kukaan ei ole käytännössä tuollaisesta ikinä hyötynyt. 

Sulle siis hyöty = maksimaalinen lihaskasvu?

News flash: jokainen hyötyy treenaamisesta tavallaan. Se on vähän mitä itse katsoo hyödyksi. Yhdelle riittää toimintakyvyn ylläpitäminen, jollekin toiselle lihasvoiman kasvu ja kolmannelle sitten se maksimaalinen lihaskasvu

Vierailija
55/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mä joskus reissussa käynyt sellaisessa treenaamassa, mutta näin nuorehkona miehenä niissä ei oikein tahdo painot riittää. Osittain kyllä pystyy ihan hyvin treenaamaan, mutta kyllä vaikka voimatreenin tekeminen on käytännössä mahdotonta.

Sopii varmasti paremmin heikommille ihmisille ja muutenkin enemmän kuntopiirityyppiseen jumppaan.

Riippuu varmaan ulkokuntosalista, niitä laitteita ja treenivälineitä kun on erilaisia.

Kyllä, tuo oli kommentti niistä parhaimman pään saleista. Niillä vemputtimilla mitä löytyy monesti ei tee oikein mitään. Ulkosaleista parhaissa pystyy sentään jotain treeniä tekemään. Mutta edelleenkään ne ei sovi nuorehkon ja treenaavan miehen voimatreeniin, ainakaan tiedossani ei ole sellaista. Eikä niiden tietenkään tarvitse siihen edes sopia, niillä lienee täysin eri tarkoituskin.

Vierailija
56/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkokuntosalit palvelee lähtötasosta 0 alkaen. Niissä on säännöllisiä treenaajia. Ja ne joilla ei ole mielikuvitusta ei saa niistä oikein irti mitään. Ne palvelee vanhuksia jotka pumppaavat niillä helpoilla laitteilla kuka 10 minuuttia kuka puoli tuntia. Joku toinen ulkoliikuntapaikka taas saattaa olla rakennettu niin. Että laitteet palvelevat voimaköysineen enemmän aktiiviharrastajia. Mutta silti niissäkin on lähtötason 0 laitteita.

Hyvällä mielikuvituksella niistä saa todella monipuolisen treenin.

Mielikuvituksella ei saa hyvää kuntoa. 

Mielikuvituksella näkee niiden laitteiden monimuotoisuuden. Mielikuvitukseton treenaa pelkkää ojentajaa. Kun joku toinen harjoittelee samoilla tangoilla ihmislippua. Mielikuvitukseton huutaa mavea. Eikä näe, että samoilla painoilla joku toinen vetää alkulämppärinä 200 kyykkyä, sen jälkeen 100 punnerrusta jne. Paljon näkee salityyppejä, jotka ei todellakaan osaa pumpata monipuolisesti missä tahansa. Eihän tässä ole vastusta ja veivataan kahdella kädellä ja käsketään akka painoksi. Ei ole ongelmaa tehdä samalla laitteella nopeutta, puristusvoimaa, ylävatsaa ja yhdellä tai kahdella kädellä.

Vierailija
57/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuva tai ei tapahtunut. 

Katso tuosta.

https://liikunnat.fi/paakaupunkiseudun-ulkokuntosalit-ja-kuntoilupaikat/

Vierailija
58/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän eläimiä te siellä kohtaatte? 🤣

Oravia, lintuja, jäniksiä, koiria.

Ooks ikinä itse käynyt ulkona? Vai asuks sie jossain espoon slummissa?

Vierailija
59/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, treenaan mieluiten juuri ulkoilmakuntosaleilla. En niinkään pidä sisäsaleista, tunkkaisia ja vähän ahdistavia

Vierailija
60/83 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni viihtyisin pitempään. Meillä on uudet ja hyvät laitteet siellä. Kaikkea saa tehtyä mitä salillakin. On vain yksi vika ja se on äidit jotka ei pidä mukuloitaan siellä leikkipuiston puolella ja antavat ipanoiden roikkua laitteissa ja välineissä. Ovat tiellä ja häiritsemässä ihmisiä mitkä haluaa treenata.

Se on julkinen tila ja verovaroin maksettu. Jos lapset häiritsee, on mentävä yksityiselle salille. Ei täällä ainakaan edes ole leikkipuistoa kuntosalin lähellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi