Käyttävätkö ihmiset oikeasti ulkokuntosaleja enemmän kuin minuutin joskus ohimennessä?
Kommentit (83)
Ainakin Jyväskylässä Harjulla on niitä laitteita, niin ne on lähestulkoon aina varattuja ja käytössä. Joskus päässyt kokeilemaan niitä. Ihan laadukkaita ovat. Vois jopa käyttää, mutta en jaksa jäädä odottamaan milloin vapaana
Vierailija kirjoitti:
Persujen botti armeija mielipidevaikuttaa et pääsis leikkaan ulkokuntosalitkin ihmisiltä, aika kuvottavaa toimintaa.
Joo, ihan vaan et pakotettais ihmiset maksullisille saleille, nää meidän yrittäjät ja kokkareiden kätyrit alkaa oleen ihan straight up koko kansan vihollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä kesällä käyn ulkokuntosaleilla treenaamassa. Varsinkin sellainen paikka on hyvä, missä on kuntoportaat vieressä, niin saa nätisti lämpät portaissa ja lihastreenin sitten ulkokuntosalilla.
ei niissä mitään lihastreeniä saa
Lihastreenin saa vaikka ihan oman olohuoneen lattialla ilman mitään välineitä.
Niin saa teoriassa, mutta kukaan ei ole käytännössä tuollaisesta ikinä hyötynyt.
Sulle siis hyöty = maksimaalinen lihaskasvu?
News flash: jokainen hyötyy treenaamisesta tavallaan. Se on vähän mitä itse katsoo hyödyksi. Yhdelle riittää toimintakyvyn ylläpitäminen, jollekin toiselle lihasvoiman kasvu ja kolmannelle
Lihasmassan määrä ja voima korreloivat pitkäikäisyyden kanssa. Jos treenin tulokset jäävät vaatimattomiksi niin jää myös terveyshyödyt.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän. Monta kertaa viikossa. Tyypillisesti teen 7-8 erilaista leuanvetosarjaa sekä 4-5 dippisarjaa ja/tai käsitreenit renkailla tai kuminauhalla. Joskus tulee hakattua säkkiäkin. Puolesta tunnista tuntiin menee. Toissa yönä viimeksi kävin. Muut treenit teen kotona.
Käyn ulkosalilla talvellakin.
Ihan mielenkiinnosta, mikä tässä viestissä oli alapeukkujen arvoista?
Lihasmassan määrä ja voima korreloivat pitkäikäisyyden kanssa. Jos treenin tulokset jäävät vaatimattomiksi niin jää myös terveyshyödyt.
Eli kehonrakentajat on sinulle se terveyden perikuva? Kumma että tuntuvat silti usein jäävän kovin lyhytikäisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän. Monta kertaa viikossa. Tyypillisesti teen 7-8 erilaista leuanvetosarjaa sekä 4-5 dippisarjaa ja/tai käsitreenit renkailla tai kuminauhalla. Joskus tulee hakattua säkkiäkin. Puolesta tunnista tuntiin menee. Toissa yönä viimeksi kävin. Muut treenit teen kotona.
Ei mikään, nyt ajetaan alas ilmasta palvelua et saatais ihmiset maksullisille saleille, silleen super lierosti ja epärehdisti.
Vierailija kirjoitti:
Eli kehonrakentajat on sinulle se terveyden perikuva? Kumma että tuntuvat silti usein jäävän kovin lyhytikäisiksi.
Tämä on väestötason korrelaatio ja steroidien käyttäjät ovat niin pieni osuus väestöstä, että he eivät tätä muuta.
Tämän paremmin ei voi verorahoja käyttää kuin ulkoilmakuntosaleihin. Kuntosaliharjoittelu on parasta mahdollista liikuntaa esimerkiksi diabeetikoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku palstan sohvaperuna päätti vaan triggeröityä tjsp.
Vierailija kirjoitti:
Olen mä joskus reissussa käynyt sellaisessa treenaamassa, mutta näin nuorehkona miehenä niissä ei oikein tahdo painot riittää. Osittain kyllä pystyy ihan hyvin treenaamaan, mutta kyllä vaikka voimatreenin tekeminen on käytännössä mahdotonta.
Sopii varmasti paremmin heikommille ihmisille ja muutenkin enemmän kuntopiirityyppiseen jumppaan.
Teetkö treenisi 200 - 300 kg painoilla?
Vierailija kirjoitti:
Tämän paremmin ei voi verorahoja käyttää kuin ulkoilmakuntosaleihin. Kuntosaliharjoittelu on parasta mahdollista liikuntaa esimerkiksi diabeetikoille.
Juu, meidän salilla välillä näkee pari vanhusta tekemässä päiväkävelyllään jotain liikkeitä ja venytyksiä pienillä painoilla. Siis ikä lienee jossain 75+ eikä mikään kuuskymppinen "vanhus". Sitten tietty noita nuorempia ja vanhempia. Ja viereisen jalkapallokentän aktiiveja välillä tekemässä omia voimaharjoituksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mä joskus reissussa käynyt sellaisessa treenaamassa, mutta näin nuorehkona miehenä niissä ei oikein tahdo painot riittää. Osittain kyllä pystyy ihan hyvin treenaamaan, mutta kyllä vaikka voimatreenin tekeminen on käytännössä mahdotonta.
Sopii varmasti paremmin heikommille ihmisille ja muutenkin enemmän kuntopiirityyppiseen jumppaan.
Teetkö treenisi 200 - 300 kg painoilla?
Noilla painoluokilla kannattaisi maksaa siitä oikeasta kuntosalista jossa on isot painot ja laitteet myös kestää noita. Meillä porukat aina välillä virittelee omia lisäpainoja eli jotain betonimöykkyä vekottimen päälle, tai kuminauhoilla lisää vastusta. Mutta tuo on vähän kömpelö viritys eikä noita ole tehty noin isoille painoille. Yhden vekottimen nää sai jo rikkikin tuossa vuosi sitten mutta se onneksi korjattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkokuntosalit palvelee lähtötasosta 0 alkaen. Niissä on säännöllisiä treenaajia. Ja ne joilla ei ole mielikuvitusta ei saa niistä oikein irti mitään. Ne palvelee vanhuksia jotka pumppaavat niillä helpoilla laitteilla kuka 10 minuuttia kuka puoli tuntia. Joku toinen ulkoliikuntapaikka taas saattaa olla rakennettu niin. Että laitteet palvelevat voimaköysineen enemmän aktiiviharrastajia. Mutta silti niissäkin on lähtötason 0 laitteita.
Hyvällä mielikuvituksella niistä saa todella monipuolisen treenin.
Pirkkolan ulkoilmakuntosali Helsingissä on hyvä. Siellä on jalkaprässi ja maastovetolaite. Tosin niissäkään ei ole tarpeeksi painoja. Jalkaprässissä on maksimi 165kg, mutta sitä voi tehdä yhdellä jalalla. Maastavedossa maksimi on 120kg. Sillä voi tehdä hyvin suorin jaloin maastavetoa.
Paljon haluat prässätä yhdellä jalalla?
Hyviä paikkoja. Käyn parillakin tai silloin tällöin jopa kolmannessakin paikassa. Siellä on laitteita, tankoja ja muutama levytankokin, 20-30-40kg ja vielä 60kg mutta se on matalassa häkissä joten sillä voi tehdä vain mavea.
Joissain paikoissa on myös laitteita joissa on säädettävät painopakat. Esim. pystypunnerruslaitteeseen sai 80kg ja sen on semmoinen paino että se aika harvalta nousee. Itse en enää niin raskaista painoista edes välitä vaan fokus on ollut lihasmassan kasvatuksesssa ja liikkuvuuden ylläpidossa.
Vähän vajaa viiskymppisenä äijänä muscle uppeja mennyt sentään 6 toiston sarja ja leukoja 18, puhtaasti. Kova etunojapunnerrussarjani on nykyään 46 toistoa, täydellä ROM:lla. Jaloille teen aika pitkää kyykkysarjaa 40kg levytangolla tai pistoolikyykkyä. Yhdessä puistossa on jopa pistoolikyykkyä varten levy jonka alla on jousi, sen huteruus tekee tuosta liikkeestä vielä tavallista yhden jalan kyykkyä haastavamman. Etunojapunnerrukset teen aina kun mahdollista renkailla, se on yksi parhaista liikkeistä rintalihaksille
Kyllä noissa paikoissa pystyy tekeen kovankin treenin. Jos painot ei riitä lisää vaan toistoja, huom. toistoja ei sarjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkokuntosalit palvelee lähtötasosta 0 alkaen. Niissä on säännöllisiä treenaajia. Ja ne joilla ei ole mielikuvitusta ei saa niistä oikein irti mitään. Ne palvelee vanhuksia jotka pumppaavat niillä helpoilla laitteilla kuka 10 minuuttia kuka puoli tuntia. Joku toinen ulkoliikuntapaikka taas saattaa olla rakennettu niin. Että laitteet palvelevat voimaköysineen enemmän aktiiviharrastajia. Mutta silti niissäkin on lähtötason 0 laitteita.
Hyvällä mielikuvituksella niistä saa todella monipuolisen treenin.
Pirkkolan ulkoilmakuntosali Helsingissä on hyvä. Siellä on jalkaprässi ja maastovetolaite. Tosin niissäkään ei ole tarpeeksi painoja. Jalkaprässissä on maksimi 165kg, mutta sitä voi tehdä yhdellä jalalla. Maastavedossa maksimi on 120kg. Sillä voi tehdä hyvin suorin jaloin maastavetoa.
Paljon haluat prässätä yhdellä jalalla?
165kg ei riitä mihinkään kahdella jalalla. Siksi täytyy prässätä yhdellä jalalla. Joka kerta pitää laittaa 5kg lisää painoa prässiin edelliseen kertaan verrattuna, jotta lihakset kehittyisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyykkyjä voi tehdä yhdellä jalalla ja ylä- ja alavetokonesiin voi lisätä sähköjohdolla omia lisäpainoja. Itsellä on alavetokoneessa se maksimi 70kg yhdellä kädellä. Lisään siihen omia painoja ja nyt olen tehdyt alasoutukoneessa soutuja yhdellä kädellä 73kg:lla.
Aika paljon rautaa saa kanniskella mukanaan jos ulkosalilla haluaa kunnon treenin tehdä. Pitää ensin vetää sissiradistin harjoitus painot repussa tai mennä autolla, mutta jos autolla menee niin
Lisävastuksena voi käyttää vastuskuminauhoja. Itsellä oli ostetut vastuskuminauhat ja sen lisäksi 4 kappaletta pyörän sisäkumeja kyykkylaitteessa tuomaan lisävastusta.
Pirkkolan ulkokuntosalilla on painopakoilla oleva penkkipunnerruslaite 100 kiloon asti,kyllä riittää jokaiselle ja jos on supervoimat niin voi tehdä 10 kerran sarjoja satasella.
Ei käytä.
Täysin turhia, kalliita laitteita.
Hyvä esimerkki kuntien törsäilystä.
Hauskaa huomata, miten nuori ja vahva mies triggeröi osaa porukkaa, vaikka lopuksi myös kirjoittaa, että ei liene tarkoitettukaan näitä saleja vahvojen ihmisten voimatreeniin.
Tulee erilaista selittelyä pitemmistä sarjoista ym.
Ja tolloimmat vielä tekee jotain omia virityksiä laitteisiin. No, kyllä niitä varmaan kohtuuden rajoissa voi viritelläkin, mutta ei niitä ole sitä varten suunniteltu.
Persujen botti armeija mielipidevaikuttaa et pääsis leikkaan ulkokuntosalitkin ihmisiltä, aika kuvottavaa toimintaa.