Käyttävätkö ihmiset oikeasti ulkokuntosaleja enemmän kuin minuutin joskus ohimennessä?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn ympäri vuoden ulkoilmakuntosaleilla. Treenaan aina noin tunnin kerrallaan. Ainoastaan kovilla pakkasilla ja rankkasateessa en mene sinne.
Uskomatonta. Ap
Meidän asuinalueen ulkoilmakuntosalit ovat todella suurella aktiivisella käytöllä vakiokäyttäjin
Olen mä joskus reissussa käynyt sellaisessa treenaamassa, mutta näin nuorehkona miehenä niissä ei oikein tahdo painot riittää. Osittain kyllä pystyy ihan hyvin treenaamaan, mutta kyllä vaikka voimatreenin tekeminen on käytännössä mahdotonta.
Sopii varmasti paremmin heikommille ihmisille ja muutenkin enemmän kuntopiirityyppiseen jumppaan.
No aika huonoja laitteita. Riippuu tosin paikasta
Suurin osa laitteista on ihan surkeita. Esim lähellä on ulkokuntosali, jossa on ylätalja, jonka välityksillä nostat arviolta 1/4 painostasi. Jollekin politiikon kaverille piti vain siirtää vähän rahaa niin saatiin noita ylihintaisia turhakkeita.
Mielelläni viihtyisin pitempään. Meillä on uudet ja hyvät laitteet siellä. Kaikkea saa tehtyä mitä salillakin. On vain yksi vika ja se on äidit jotka ei pidä mukuloitaan siellä leikkipuiston puolella ja antavat ipanoiden roikkua laitteissa ja välineissä. Ovat tiellä ja häiritsemässä ihmisiä mitkä haluaa treenata.
Vierailija kirjoitti:
Olen mä joskus reissussa käynyt sellaisessa treenaamassa, mutta näin nuorehkona miehenä niissä ei oikein tahdo painot riittää. Osittain kyllä pystyy ihan hyvin treenaamaan, mutta kyllä vaikka voimatreenin tekeminen on käytännössä mahdotonta.
Sopii varmasti paremmin heikommille ihmisille ja muutenkin enemmän kuntopiirityyppiseen jumppaan.
Kyykkyjä voi tehdä yhdellä jalalla ja ylä- ja alavetokonesiin voi lisätä sähköjohdolla omia lisäpainoja. Itsellä on alavetokoneessa se maksimi 70kg yhdellä kädellä. Lisään siihen omia painoja ja nyt olen tehdyt alasoutukoneessa soutuja yhdellä kädellä 73kg:lla.
Ei käytä. Ne laitteet on yleensä todella huonoja.
Ulkokuntosalit palvelee lähtötasosta 0 alkaen. Niissä on säännöllisiä treenaajia. Ja ne joilla ei ole mielikuvitusta ei saa niistä oikein irti mitään. Ne palvelee vanhuksia jotka pumppaavat niillä helpoilla laitteilla kuka 10 minuuttia kuka puoli tuntia. Joku toinen ulkoliikuntapaikka taas saattaa olla rakennettu niin. Että laitteet palvelevat voimaköysineen enemmän aktiiviharrastajia. Mutta silti niissäkin on lähtötason 0 laitteita.
Hyvällä mielikuvituksella niistä saa todella monipuolisen treenin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyykkyjä voi tehdä yhdellä jalalla ja ylä- ja alavetokonesiin voi lisätä sähköjohdolla omia lisäpainoja. Itsellä on alavetokoneessa se maksimi 70kg yhdellä kädellä. Lisään siihen omia painoja ja nyt olen tehdyt alasoutukoneessa soutuja yhdellä kädellä 73kg:lla.
Aika paljon rautaa saa kanniskella mukanaan jos ulkosalilla haluaa kunnon treenin tehdä. Pitää ensin vetää sissiradistin harjoitus painot repussa tai mennä autolla, mutta jos autolla menee niin voi mennä ihan normaalille salille.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa laitteista on ihan surkeita. Esim lähellä on ulkokuntosali, jossa on ylätalja, jonka välityksillä nostat arviolta 1/4 painostasi. Jollekin politiikon kaverille piti vain siirtää vähän rahaa niin saatiin noita ylihintaisia turhakkeita.
Sama kokemus. Ulkokuntosali vain korruption muoto. Tuollaisen puistosalin hinta on se 100-500k€ ja ihan pilipalilaitteita. Leuanvetotankoja pari erikorkuisina, riipuntarenkaat ja punnerrus tai dippikahvat riittäis.
Vierailija kirjoitti:
Ulkokuntosalit palvelee lähtötasosta 0 alkaen. Niissä on säännöllisiä treenaajia. Ja ne joilla ei ole mielikuvitusta ei saa niistä oikein irti mitään. Ne palvelee vanhuksia jotka pumppaavat niillä helpoilla laitteilla kuka 10 minuuttia kuka puoli tuntia. Joku toinen ulkoliikuntapaikka taas saattaa olla rakennettu niin. Että laitteet palvelevat voimaköysineen enemmän aktiiviharrastajia. Mutta silti niissäkin on lähtötason 0 laitteita.
Mielikuvituksella ei saa hyvää kuntoa.
Näen ne sellaisina matalan kynnyksen treenipaikkoina. Ei kai tarkoituskaan, että jokainen isoja painoja ja monipuolisuutta etsivä niistä saisi kaiken mitä tarvitsee, heille on sitten ihan maksulliset, kattavat salit.
Vierailija kirjoitti:
Pirkkolan ulkoilmakuntosali Helsingissä on hyvä. Siellä on jalkaprässi ja maastovetolaite. Tosin niissäkään ei ole tarpeeksi painoja. Jalkaprässissä on maksimi 165kg, mutta sitä voi tehdä yhdellä jalalla. Maastavedossa maksimi on 120kg. Sillä voi tehdä hyvin suorin jaloin maastavetoa.
Ohi kulkiessa vedän aina pari leukaa. Pysyn hyvässä kunnossa kun vertaa muihin saman ikäisiin. N32
Minä käytän. Tulee hyvä treeni, kun juoksee ulkosalille treenaamaan ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Näen ne sellaisina matalan kynnyksen treenipaikkoina. Ei kai tarkoituskaan, että jokainen isoja painoja ja monipuolisuutta etsivä niistä saisi kaiken mitä tarvitsee, heille on sitten ihan maksulliset, kattavat salit.
Ei näitä kovin tehokkaalta rahan käytöltä, koska nuo ovat yleensä tyhjinä. Jos siellä joku on niin on jotain mopojonne kaljoittelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Melkein jokaisella ulkoilmakuntosalilla on ylätalja, jossa on 100kg maksimi. Se on silti liian vähän. 150kg pitäisi olla ylätaljassa maksimi.
Minä käyn ympäri vuoden ulkoilmakuntosaleilla. Treenaan aina noin tunnin kerrallaan. Ainoastaan kovilla pakkasilla ja rankkasateessa en mene sinne.