"Teslasta on tällä hetkellä puolet enemmän velkaa kuin mitä se auto on arvoltaan"
Kertoo kaiken sähköautoilusta.
Kommentit (316)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sähköauton latauksessa jopa kolmasosa energiasta menee hukkaan"
Niin, yhdessä automallissa. Parhaissa taas prosentti tai pari. Mutta siitä ei tietysti saa mitään vetävää otsikkoa.
Taitaa sähköautojen tekniikka olla vielä aika lapsenkengissä kun noin suuria eroja on samassa asiassa.
Onhan se, ja silti modernit sähköautot ovat valovuosia bensakäryttimiä edellä. Todella mielenkiinnolla odotan, millaiseksi sähköautot kehittyvät kun teknologia on nykyistä kypsempää.
Niinpä,sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo laskelma tuosta juuri muuttuisi jos olisi ostanut minkä tahansa samanhintaisen uuden auton. Ylipäätään uusi auto on paska sijoitus.
Olin sanomassa juuri samaa. Kun olen parikymmentä vuotta ajanut noin 300- 3000 euron autoilla, siis kolmella eri autolla niin ei ole pääomakulut haitanneet. Ei myöskään korjaamokulut kun ei ole ollut juuri vikoja. Öljyt, suodattimet ja jarrupalat ym. osaan vaihtaa itsekin.
Kukaan yli 20-vuotias ei tuollaisen kyytiin nouse kuin pakosta.
Toisekseen yksikään ihminen ei tavallista käyttöautoa pidä sijoituksena, se on käyttötavaraa ja jotkut jotka ajavat paljon, niin varmastikin haluavat viettää sen aikansa hyvässä autossa.
Tesla ei toki tähän joukkoon mahdu.
Ajan 60 000 kilome
VMP. Ei maksa mitään? Roskaa. Ja 60 000 vuodessa, tarkoittaa 165 km joka ikinen vuoden päivä, jouluaattona ja viikonloppuna. Ja jos pidät välipäivän, sittenhän sulla onkin kirittävää, pitää ajaa jo 330 kilsaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo laskelma tuosta juuri muuttuisi jos olisi ostanut minkä tahansa samanhintaisen uuden auton. Ylipäätään uusi auto on paska sijoitus.
Olin sanomassa juuri samaa. Kun olen parikymmentä vuotta ajanut noin 300- 3000 euron autoilla, siis kolmella eri autolla niin ei ole pääomakulut haitanneet. Ei myöskään korjaamokulut kun ei ole ollut juuri vikoja. Öljyt, suodattimet ja jarrupalat ym. osaan vaihtaa itsekin.
Aika monikin. Monessa suhteessa vanhemmat autot ovat kyllä paljon parempia.
Vedäppä sitten asuntovaunu Teslalla, ei onnistu. Eikä ainakaan ulkomailla
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan auton sillä olettamalla, että sen arvo on nolla siinä vaiheessa kun itse luovun siitä. Kaikki mitä saa vaihdossa tai myydessä on pelkkää plussaa. Tyhmä täytyy olla, jos ostaa auton jonkinlaisessa sijoitusmielessä.
Sama. Nykyisellä volvollani ajettu 500 000km, 300 000 oli kun ostin sen. Edellisellä oli ajettu 850 000 km ennen kuin hajosi niin pahasti ettei kannattanut korjauttaa. Yritän samaa tällä, molemmat on 2,5 l dieseleitä vuosimallia -99. Tämän jälkeen varmaan joutuu siirtymään 2000 luvun autoihin. Alkaa olla niin vähän myynnissä vanhempia käyttöautoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tule mitään muuta mieleen, kuin arvonalenema, jossa vanhempi auto on "parempi".
Että ei nyt ihan voi sanoa, että monessa suhteessa.
Teslasta on tullut huonoiten arvonsa pitävä auto nykyään. Jopa Kiat ja Alfa Romeot säilyttävät arvonsa paremmin. Mutta kukapa nyt ei haluaisi Muskille rahojaan antaa. Niin mukava mies.
Kulutusluotto ja luottokorttivelka on ihan hiton kallista rahaa, jos vertaa esim. oikeaan asuntolainaan. Ja usein kulutusluotoilla ja luottokortilla höylätään jotain vähemmän kannattavia investointeja kuin esim. omistusasunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tule mitään muuta mieleen, kuin arvonalenema, jossa vanhempi auto on "
Paljon enemmän tulee ongelmia niiden kanssa ja mitä enemmän sähköisiä juttuja sitä enemmän vikoja.
Miksiköhän muuten autokorjaajat tuntuvat aina suosivan vanhoja autoja itsellään, kyse tuskin on palkka kun monet paljon huonompituloisetkin ajelevat uudemmilla autoilla?
Minkä takia asiantuntijatkin olivat sitä mieltä, että teslaa ei kannattanut myydä? Eikö sen hinta vaan tipu enemmän alas ja myynnillä olisi saanut edes osan velkaa kuitattua?
Pekka Haavisto ajaa isolla polttomoottoriautolla. Sanoi ettei hän nyt niin ho mp peli ole että ajaisi jollain sähköautolla.
Oli taas höpö höpö juttu, mutta menkööt.
Joo ja sitten hesarissa itketään, että ihmiset ajetaan maksuhäiriöihin hallituksen leikkauksilla :'D
Oh really? Joka ikinen koskaan kohtaamani ylivelkaantunut on ollut juuri näitä Taneleita ja mikä se nainen nyt olikaan.
En odota suurta muutosta tulevaisuuteen kun nainen kertoi velkojensa syyksi sen että aikoinaan asuntolainan yhteydessä hänelle myönnettiin kaksi luottokorttia.. Pankin vika.
Vierailija kirjoitti:
Vedäppä sitten asuntovaunu Teslalla, ei onnistu. Eikä ainakaan ulkomailla
Miksi edes pitäisi? Hotellit on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tule mitään muuta
Miksiköhän muuten autokorjaajat tuntuvat aina suosivan vanhoja autoja itsellään, kyse tuskin on palkka kun monet paljon huonompituloisetkin ajelevat uudemmilla autoilla?
Tämä on helppo: siksi kun osaavat korjata ne autot itse ja niiden pitäminen tulee sillä tavalla pirun halvaksi, kun varaosat saa romikselta tai tutun tutulta toiselta korjaajalta. Tavallisella kuluttajalla tämä ei tietenkään toimi, kun sitä vanhaa autoa pitäisi vähän väliä käyttää korjaamolla.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia asiantuntijatkin olivat sitä mieltä, että teslaa ei kannattanut myydä? Eikö sen hinta vaan tipu enemmän alas ja myynnillä olisi saanut edes osan velkaa kuitattua?
koska sen käyttökulut oli pienet ja pariskunta tarvitsee kaksi autoa. Jos sen olisi myynyt olisi siitä jäänyt velkaa. Sen lisäksi olisi pitänyt ostaa uusi auto (velalla, eli lisää velkaa vaikka olisi kuinka halpa) ja siihen päälle vielä bensakulut. Loppukustannukset suuremmat kuin tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja sitten hesarissa itketään, että ihmiset ajetaan maksuhäiriöihin hallituksen leikkauksilla :'D
Oh really? Joka ikinen koskaan kohtaamani ylivelkaantunut on ollut juuri näitä Taneleita ja mikä se nainen nyt olikaan.
En odota suurta muutosta tulevaisuuteen kun nainen kertoi velkojensa syyksi sen että aikoinaan asuntolainan yhteydessä hänelle myönnettiin kaksi luottokorttia.. Pankin vika.
Joo, minulla on myös tuommoinen impulsiivinen tuhlarikaveri, ja hän on kyllä mestari ulkoistamaan kaikkien ongelmiensa syitä. Moottoripyörällä kaaduttiin kun hiekkatien mutkassa oli liian pehmeää hiekkaa, rahat loppui kun korot nousi. Missään nimessä ongelma ei ole se, että tuli ajettua mutkaan liian kovaa tai että velkaa oli vedetty niin vidusdi että hyvätuloinen mies pysyi hädin tuskin pinnalla nollakorkojen aikaan. Ei, vika on aina muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla näin, että halpuuden takia sitten. Joo varmasti vanhoissakin autoissa on eroja kuinka paljon pitää käydä korjaamolla, ehkä tuttuni ovat sitten tietäneet niin hyvin mitä ostavat kun vanhoilla autoilla ajelevat, että ei juurikaan kuluvien osien lisäksi muita vikoja ole ollut. Tietysti aina sillon tällön, mutta ei vuosittainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Teslasta on tullut huonoiten arvonsa pitävä auto nykyään. Jopa Kiat ja Alfa Romeot säilyttävät arvonsa paremmin. Mutta kukapa nyt ei haluaisi Muskille rahojaan antaa. Niin mukava mies.
Siksi fiksu ostaa Alfan tai Teslan. Miksi maksaa turhasta.
Kannettu vesi harvoin pysyy kaivossa. Jos on tapana ostella impulsiivisesti ja yhtään ajattelematta, siitä toimintamallista on hyvin vaikea luopua.