En saa enää laskuja maksettua
Nyt alkaa mennä urakalla laskuja ulosottoon. Olen pari vuotta vaan maksanut rästejä rästejen perään.
Liikkumavaraa ei yksinkertaisesti ole -ostan jo nyt halvinta ruokaa mielellään punalaputettuna ja teen kaiken itse. Auto piti laittaa pois useampi kuukausi sitten, kun ei ollut varaa katsastaa ja maksaa verot ja vakuutukset. En käytä mitään päihteitä, juon pelkkää vettä, kerään muiden tölkitkin maasta.
Näin paljon suomalaisia arvostetaan.
Kommentit (36)
Mites sinun raha-asiat liittyy suomalaisten arvostamiseen?
Olet elänyt yli varojesi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole velkoja yms, joista olisi maksuja, vaan rahat eivät yksinkertaisesti riitä esim. sähkölaskun jälkeen. Oli jo lähellä, ettei sähköjä katkaista. Lisäksi vuokrani on täysin kohtuullinen, ei todellakaan mikään Helsingin tasoinen tai lähellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole velkoja yms, joista olisi maksuja, vaan rahat eivät yksinkertaisesti riitä esim. sähkölaskun jälkeen. Oli jo lähellä, ettei sähköjä katkaista. Lisäksi vuokrani on täysin kohtuullinen, ei todellakaan mikään Helsingin tasoinen tai lähellekään.
Laskelma näkyviin. Tai did noy happen.
sossu maksaa, jopa ryssssille joten sinne vaan
Niin mitä rästejä? Ja mistä sun tulot koostuu?
Älkää nyt vikiskö. Itse tätä halusitte, kovalla huudolla ja uholla piti tämä hallitus saada, nyt ei yhtäkkiä kelpaakaan.
Onneksi en tajusi lähteä jo vuosikymmenet sitten, ensi kesänä tulee 30 vuotta täyteen kun kyllästyoin siihen rotankoloon enkä ole hetkekäään katunut.
Miksi sulla on ollut auto, kun olet ilmeisesti pitkään ollut työtön?
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä rästejä? Ja mistä sun tulot koostuu?
Luvut näkyviin.
Minkälainen sähkölasku sulla oikein on? Mulla (olen myös yksineläjä) se on noin 15 euroa kuussa.
En ymmärrä miksi pitäisi arvostaa ihmistä joka odottaa kotona tekemättä mitään. Ei me työssäkäyvätkään rahoissa nyt kylvetä eikä meitäkään erityisemmin arvosteta.
Pienen paikkakunnan keskustasta vuokra-asunto. On edullista ja pääset kävellen liikkumaan kauppaan ja muualle.
Rästejä? Maksumuistutuksiin vasta turhaa rahaa meneekin. Aina ensimmäiseksi maksat laskut kun saat tuloja! Jos et pysty, otat heti yhteyttä maksupäivän sopimiseksi. Sulla on nyt elämänhallinnassa ongelmia ja tyhmyydestä sakotetaan.
Maksan elatusmaksut, vuokran, sähkölaskun, puhelinlaskun, lapsen kulut luonani, harrastukset ja hankinnat puoliksi, exä ei näistä jousta. Elatusmaksut menevät aivan liian yläkanttiin, valitettavasti.
Käyn töissä matalapalkkatöissä. Niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin viimeistä sähkölaskuani. Kolmelta kuukaudelta alle 40e, kerrostalokaksiossa yksin asuva. Miten ihmeessä sinä olet onnistunut sössimään raha-asiasi? Et siis käy töissä etkä elätä itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Maksan elatusmaksut, vuokran, sähkölaskun, puhelinlaskun, lapsen kulut luonani, harrastukset ja hankinnat puoliksi, exä ei näistä jousta. Elatusmaksut menevät aivan liian yläkanttiin, valitettavasti.
Ahaa, syyllinen on siis lapsesi.
Nää on aina hauskoja. Taustalla usein joku seuraavista: esi. helvetin kallis asumismuoto, työttömyys ja yksinelo. Ei ajatustajaan vaihtaa olosuhteita. TAI pienituloinen joka elää jatkuvasti yli varojensa esim matkustellen ja hankkien kaikkea mitä nyt vaan pitää olla. TAI velkaantunut joka ei ymmärrä, että joskus sitä rahaa on otettu ja eletty pellossa. Maksun aika on ikävää sortamista sitten.
Ja mitä ratkaisuja ehdotetaa. Na vika on yleensä Hallituksen tai persujen tai demareiden. Koskaan ei ihmisen omien ratkaisujen...
Vierailija kirjoitti:
Oletko ottanut yhteyttä elatusmaksuista päättävään tahoon?
Asut siis tonnin vuokra asunnossa. minä asun alle 400 vuokralla ja rahat riittää hyvin. Oma valinta missä asuu, kannattaa miettiä asuuko hesassa jossa yksiö maksaa tonnin.