Kultainen 60-Luku : viikkoon 7
Huomenta kaikille ja hyvää alkanutta viikkoa !!!
Palstautukaa, ja kertokaa kuulumiset !!! t. emmi
Kommentit (115)
Elsamarjalle:
Me yritettiin kaksi vuotta (ilman ovistestejä) 4 raskautta, joista 2 tuulimunaa ja km, neljäs on nyt onnellisesti rv:lla 17+risat!
Ei minullekaan tullut pieneen mielenkään, että tämä kuvio menisi näin.
Teinit tulivat ilman yritystä. Ja helposti raskauduin nytkin - tosin epäonnisesti! Mietin itsekin jo ovistikkujen käyttöön ottoa kun km:n jälkeen meni useampi kuukausi, ettei plussaa kuulunut... Mutta ei sitten tarvinnutkaan niitä.
Emmi, sait sitten selvitettyä asiat kelassa. Hyvä niin. Itse en ole ko putiikin kanssa joutunut olemaan vuosiin missään tekemisisissä, onneksi. Mutta nythän se kohta on ajankohtaista. Ens kerralla neuvolassa täytellään jo päiväraha- ja avustusanomuksia.
Ja neiti istuu pököttää edelleen?? Voin sielujeni silmin kuvitella sun vatsasi kolmiomuodon!
Täällä alkaa liikeet vaan voimistua ja tihentyä. Välillä käy jo jatkuva naputus tuolla alavatsassa.
Vm:lle voimia kaikkien vastoinkäymisten kanssa! Se on ja ihme kun nekin kasaantuu aina yhteen putkeen! Toivotaan, että onni tästä kääntyy ja sulla on kohta meille hyviä uutisia!
Levinialle myös voimia makoiluun, vaikka kypsää touhuahan se on! Onneksi kaikki oli hyvin!
-valdevina
Emmi: Kiitos myötätunnosta :) Hyvä, ettet joutunut ottamaan rautalankaa käyttöön kelan reissulla, eli selvisit ihan selvällä suomen kielellä :) Joop... kyllä mä olen ajatellut, että jollain täytyisi saada näitä päiviä täytettyä.. ihan liikaa istun täällä koneella, kun tyttö on päiväunilla, vaikka kotihommiakin olisi ihan yllin kyllin. Töihin olen menossa kesän jälkeen, mutta johan tuota voisi alkaa hakea. Nam, hyvältä kuulosti (taas) ruokalistanne :) Tortillat on minunkin herkkua, NAM!
Elsamarjalle: Minä olen tikuttanut ovista vasta kolmena viimeisimpänä kiertona. Ajattelin, että kun ikää tosiaan alkaa olla jo kohta se 40, niin pitää luontoäitiä vähän avittaa, mutta eipä tuosta vielä ole apua ollut. Minä en ole mitään helposti raskautuvaa tyyppiä muutenkaan: esikkoa tehtiin 3v, ja clomien avustuksella sitten syntyi v. 94. Toista lasta ei kuulunut, enkä hoitoihin mennyt. Kunnes luomutyttö syntyi v. 05. Kyllä aika monta kirvestä ehdin kaivoon viskata tuona kymmenenä vuotena :)) Ajatuksella " ei kahta ilman kolmatta" tässä yritän vielä sinnitellä, eli josko se kolmas lapsi vielä suotaisiin. Nuorempi jos oisin, niin en tikuttaisi ovista.. kyllähän ne vähän orjuuttaa, kuten Senniinakin sanoi. Onnistumista teille :))
Leninia: onhan se pakkomakoilu sellaista " väkisinmakaamista" , mutta onneksi vauvalla on asiat hyvin :)) Koita jaksaa ja voimahaleja lähetän ~~~~~~~~
Isotikru: eiks olekin kumma juttu, että kun mies on poissa (vaikka edes yhen illankin), niin tuntuu että lapsiluku on pienentynyt ? ;) Kyllä välillä tuntuu, että lapsi se on noiden muiden joukossa :) Mukavaa´kuitenkin, että pääsette kaikki sinne kylpylälomalle... että se isoin lapsikin pääsee mukaan :)) Toivotan jo nyt hyvää lomaa ja reissua, jollen myöhemmin muista!!
Pinkertonillekin kiitos myötätunnosta :) Vai on teillä muumit kova sana. Meidän tytsi on ihan nalle puh -fani. Muumejakin löytyy, mutta nalle puh on kingi :))
Ja Teti on vielä kokonaisena, lissu massussa :) Supistuksesi kyllä tuntuvat enteilevän sitä, että viikon päästä/sisällä jo jotain tapahtuu... IHANAA!!!!
Vm: se on se murphyn laki, että kun joku asia alkaa mennä pieleen, niin sitten muutkin menee päin mäntyä. Se on totta, että tuollaisten vastoinkäymisten kanssa kuumeilu on ihan sivuseikka... jospa se onkin hyvä asia *vinks vinks*. Jaksuja!!!
Mun äiti tulee tänään pariksi päiväksi käymään. Saattaa olla, etten pahemmin ehdi teitä tänne moikkaan, joten älkää huoliko jos ei musta kuulu mitään ennen perjantaita... hengissä kuitenkin olen. :))
Voikaa hyvin kaikki ja pysykää terveenä ja raskaana (paitsi teti saa jo poksahtaa :) )
ANI
Elsamarja, olen lukenut, että 35 ikävuoden jälkeen naisen hedelmällisyys heikkenee radikaalisti. Mun kaksi ensimmäistä lasta ovat saaneet alkunsa helposti, mutta tätä kolmatta onkin sitten tehty nyt vissiin 9 kuukautta. Mä tunnen ovulaation ihan selvästi ja syksyllä tikutin kokeeksi pari kiertoa ja omat tuntemukset vastasivat tikutuksen tulosta. Nyt mulla on VL:ssä kierronkartoitus menossa ja siksi tikutin tässäkin kierrossa. Tikuttamisesta on hyötyä, jos on epäsäännöllinen kierto eikä tunne ovulaatiota mutta olen kyllä samaa mieltä Senniinan ja Anin kanssa, että se aiheuttaa myös lisäpaineita.
Pietu, mullakin on sellainen tuntuma, ettei ovisplussasta mene vuorokautta saati ainakaan mitään 36 tuntia itse ovikseen, mutta tiedä sitä missä vaiheessa kivut ovat oikeasti pahimmillaan. Sulla on ainakin säännöllinen ja riittävä loppukierto ja se on hyvä asia. Munasolun saa kyllä lääkkeillä kasvatettua ja irroitettua kuten Senniinakin tossa kirjoitteli ja mä olen siinä käsityksessä, että clomeista löytyy apu monille vaikka ei mitään vikaa mistään löytyisikään. Saa nähdä millaisille kuureille sitä itse tässä vielä joutuu....
Vm, voimia ja toivottavasti jatkossa menee paremmin.
Ja mäkin toivottelen Tikrulle mukavaa lomaa näin varoiksi jos en enää myöhemmin muista.
Nyt jos taas vähän töitä yrittäis... tai ainakin kahvia :)
Ajattelinpa minäkin kirjoitella kuulumisia kun viime kerrasta on kulunut aikaa.
Niin, mulla piti silloin joulukuun aikoihin olla neljäs keskenmeno. Kävikin ikävämmin ja oli kohdunulkoinen raskaus. Olin kyllä hcg-kontrollissa kun epäiltiin rypäleraskautta mutta viimeisimmän verikokeen jälkeen hoitaja sanoi, että jos lääkäri ei ota yhteyttä, voit olla rauhassa...Ei ottanut lääkäri yhteyttä ja minähän olin rauhassa kun kuvittelin arvon laskeneen. Viikko tuosta jouduin kiireellä sairaalaan kamalien alavatsakipujen ja pyörryttämisen vuoksi. Sairaalassa meni taju, verenpaineet laski todella alas ym. muuta kamalaa. Ultralla näkyi, että vatsaan oli vuotanut kovasti verta ja tuli kiire leikkaussaliin. Multa poistettiin oikea munatorvi ja oli kuolema lähellä koska verenhukka oli 1,5-2 litraa...Tässä on mennyt toipuessa ja ylipäänsä koko asian tajuamiseen aika pitkään. Oli kamala kokemus.
Mutta sitten hyvät uutiset. Meitä tutkittiin miehen kanssa liittyen toistuviin keskenmenoihini ja tutkimuksissa ei löytynyt mitään vakavaa. Mulla oli lievästi koholla se tukostaipumus mutta siitä otettiin vielä uudet verikokeen ja niitten tulosta täällä odotellaan. Siihen on kuitenkin hoitoa olemassa. Pääasia on, ettei raskaudelle ole mitään estettä kun vaan munasolu irtoaa sitten vasemmalta puoleltakin. Ja on ainakin tähän asti toiminut normaalisti.
Että sellaista tänne tällä kertaa.
Sairaalaan kun jouduin, oli hcg melkein 2000 yksikköä. Ihmetystä herättää miksi ei soitettu sillon viimeisimmän kontrollin tulosta kun arvo ei ollut laskenut kuitenkaan yhtään...
mikä juttu, onneksi olet ilmeisesti jo toipunut aika hyvin.
Kaikkeen sitä ihminen joutuu. Onneksi olet kuitenkin jo toipunut/toipumassa
rankka kokemus Kirpulla! Voimia toipumiseen! Kirjoittelin aikaisemmin ahkerasti tuonne Vilttiketjuun ja siellä oli yhdellä kirjoittajalla ihan vastaava kokemus. Taisi olla vielä kaksosraskaus ja toinen munatorvi jouduttiin poistamaan ja verenhukka myös ihan hirveä. Suureksi ilokseni sain vähän aikaa sitten lukea, että hän oli raskautunut uudestaan!
Mulla on oikea munasarja laiska tai lakannut toimimasta kokonaan (ultrissa oli aina toimintaa vasemmalla ja tuntemukset myös sen mukaiset). Että periaatteessa yhdellä torvella täälläkin on toimittu.
Olen kiertänyt lastenvaateliikkeissä, kun miehen ulkomailla asuvalla tytöllä on synttärit ja halusin hänelle jotakin ostaa. Kyllä on ihania vaatteita tarjolla, iik. Aivan mielettömät 50cm farkut esim..Ja mitähän sellasillakin tekee, kun esikoinenkin oli 54cm syntyessään:-) Tytölle löysin söpön huppariasun ja jarrusukat, pikku M:lle en vielä ostanut mitään, jos hän kuitenkin osoittautuu Matildaksi..
Koko päivä meni palaverissa istuessa ja nyt kotona ehdin istahtaa koneelle ja mitä kummia saakaan lukea; ensin vm:n epäonni ja sitten kirpun kamala kokemus. Vm:lle jaksuja, vaikka sitten läpi harmaan kiven. Ja kirppu, ihana että olet toipunut noinkin hyvin kokemastasi ja mukava että olet meidän kanssa turisemassa. Kyllä noita kokemuksia yhdestä munasarjasta on ja onnistuneita sellaisia joten ihan luottavaisin mielin eteenpäin vaan. Jaksuja sullekin!
Elsamarja kyselit noista tikuista; minä aloin käyttämään n. vuosi sitten eli vähän ennen kuin raskauduin,sitten käytin km:n jälkeen ja toisen raskauden yhteydessä en taas tikuttanut, joka sekin meni kesken. Viime kierto oli ilman tikutusta ja tässä kierrossa taas tikutan koska perjantaina menen gynelle niin onpahan dokumenttia. Minulla tuo ovis on tosi selkeä vaikka kierto muutamalla päivällä heittääkin mutta nippauksesta on tasan 14 vrk menkkojen alkuun. Sekin muuten piti kysyä,kuinka teillä nuo menkat aina alkaa? Meinaan kun itsellä alkaa aina ihan reilulla vuodolla ja jostakin pinosta luvin että monella alkaa tiputtamalla jo muutaman päivän ennen kunnon vuotoa. Onkohan silläkin jotakin merkitystä ovulointiin? Taas näitä sarjassa tyhmiä kysymyksiä... Muuten senniina, kiitti vinkistä,googletin sanan ja ei tosiaan ole onneksi karvoitus ongelmaa. Katselin tuossa käsiäni ja jalkojani niin ei niissä kyllä karvoja juurikaan näy. On viissiin siitäkin edestä tuohon yläpääkoppaan niitä kertynyt.
Odottajilla masuissa kaikki hyvin,ihana kuulla. Olisipa kärpäsenä katossa katsomassa teidän muodokkaita masuja...
Nyt on laitettava suupalaa ja valmistauduttava vanhempainiltaan. Mies on koulutuspäivillä Hesassa ja tulee sen verran myöhään että pikkulikat jäävät vähäksi aikaa ittekseen. Kyllä yhdyn minäkin muuten siihen että tuntuu kun yksi lapsi olisi talossa vähemmän kun mies on poissa kotoa. Kaiken lisäksi saa ainakin tehtyä kotihommia paremmin kun yksi " lapsi" on poissa hetken jaloista. Tosin ei tule tehtyä lämmintä ruokaakaan silloin kun mies ei ole kotona. Varsinkaan sellaisia kun emmin tortillat....nam....
-pietu-
Vielä aattelin kirjoittaa, ennen kuin simahdan (zzZZZzz) Oltiin tänään sitten siinä kakkos-synnytysvalmennuksessa, ja ihan mukavaa oli, vaikkakin aikas turhia tuollaiset valmennukset on, kun ei se kuitenkaan tee asiasta yhtään sen tutumpaa tai äidistä/isästä yhtään kokeneempaa, joten eiköhän se valmentaminen ala vasta vauvan synnyttyä :-)) Kätilölle 10 pistettä, vaikka nuori lapseton olikin, mutta todella osaavan ja ammattitaitoisen tuntuinen, en yhtään panisi pahitteeksi vaikka olisi meidän oma kätilö. Masu-Tiina potki koko ajan ja työnsi päätään ulos masusta, ja se se vasta tuntuukin inhalta :-// Meillä kävi myös esittäytymässä 40h nuori vauva, ja äiti ja isä :-)) Voitte vain kuvitella miten söpöliini vauva oli, ja niiiin pieni .. Ja äiti ja varsinkin isä olivat vielä ihan ' sekaisin vauvan syntymästä'
Kirppu: Voi luoja mikä tapaus !!! Onneksi itse syksyllä 2005 tilasin rv-8 ajan yksityiselle gynelle ja hänhän ei ultratessa löytänyt sykettä saati edes sikiöpussia (vai mikä se on) Mutta kohtu oli kasvanut ja turpea, koska sinne oli kertynyt nestettä. Laittoi lähetteen samantien NKL:lle ja siellä todettiin kohdun ulkopuoliseksi ja todella hyvin lääkäri tutki, vaikka muuten olikin epämiellyttävä reissu, ja hoitajat hieman eriskummallisia. Mutta luojalle kiitos, että selvisit !!! Kyllä tuollainen tapaus pelästyttää, aivan varmasti. Mutta olen varma, että yhdelläkin munatorvella raskautuu -tsemppiä- Ja otappa ihmeessä yhteyttä tähän lääkäriin, ketä hoiti asiansa näin väärin, ja vaadi häntä vastuuseen tekemättä jättämästään soitosta, siinä olisi todellakin voinnut lähteä vaikka henki.
Vm: Voi voi koita jaksaa ystävä hyvä !!! En osaa oikein muuta sanoa .. Mutta olen varma, että pian asiat alkavat luistamaan oikealla tavalla. Koitahan jaksella !!!!
Elsamarja: Itse hankin oikein sellaisen ' pesona monitori' laitteen ovulaation paikantamiseen, mutta en tykännytkään siitä, kun sen kanssa oli toimittava minuutilleen oikeaan ajankohtaan, ei sovi mulle. Tikuttamisen aloitin ihan vakavissani v. 2005, kun oli jo vuosi yritetty.
Levinia: Liputan täällä, että kaikki olisi Hopella hyvin, ja muista olla noiden vuotojen kanssa varovainen, ihan niin kuin lääkäri sanoi, LEPOA !!! Kyllä se siitä ......
Paljon piti kommentoida, mutta taidan mennä sohvalle on jotenkin niska aivan jumissa :-// Eli huomenna taas palaillaan uusin eväin !!
t. emmi rv-34+
Kiitos kaikille tuesta ja jaksamishaleista. Olihan meillä epäonnea, mutta kun Kirpun viestiä luki, tajusi, että asiat voisi mennä vieläkin huonommin. Onneksi Kirppu olet kunnossa.
Oikein ihanaa ja aurinkoista ystävänpäivää teille jokaiselle!!
vm69
Niin, piti jo tietenkin tuohon edelliseen vastata, mutta unohtui. Mulla on menkat nykyään sellaiset, että ensin tulee pientä pientä vuotoa joka näkyy vaan peperissa pyyhkiessä. Ja sitten n. kahden päivän päästä tulee vasta kunnon vuoto. Viimeksi alkoi vuoto tiistaina ja keskiviikko oli täysin vuodoton ja torstaina sitten ihan kunnollinen runsas vuoto. Mä en muista milloin mun kroppa muuttui tuollaiseksi. Muistelisin, että ainakin ennen kolmosen syntymää kiertoni oli sellainen, että kun vuoto alkoi, se alkoi, eikä ollut mitään tuhrutteluja alussa. Olenkin pohtinut, onko tämä nykyinen " toimintatapa" viallinen...
vm69
KIRPPU; tosi iso pahoittelu, että asiat meni kuin ne meni! Onneksi olet hengissä ja onneksi on vielä se toinen tuuba. Olen kuullut, että yksi tuuba voi joissain tapauksissa myös " napata" (tai imuroida *heh*) toisen puolen munasolun. Mene ja tiedä.... mutta paljon tsemppiä jatkoon!
VM; tiputtteluvuoto voi olla vain iän tuomaa tai sellaista tavallista. Minulla ei todettu mitään ihmeellistä, kun vuoto oli kaksi päivää jotain ja kolmas vuodoton ja neljäntenä taas rysähti. Muutos tuli pillerien lopettamisen jälkeen. Nyt en muista, mitä se vuoto on ollut, kun se on vähän niin ja näin, kun imetän tai olen raskaana ollut tässä viimeiset *hmm* vuodet :-O *kuin siinä noin kävi??*
_Toisaalta_ tiputteluvuoto voi kertoa heikentyneestä keltarauhasen toiminnasta. Ja siihen on iki-ihanat Lugesteronit :) *ne tahmaavat pimppipallerot* Tai pääkaupunkiseudulla on Hgin Yliopiston Apteekista (vai Stockalta??) saanut jotain niiden omia progesteronivalmisteita, mutta toiset taas ei tykkää niistä.
Dementianappula jäi painamatta, menen aina sekaisin parissa nimimerkissä ajatuksissani. Oliko se Levinia vai Valdevina, joka oli pakkolevossa? Anteeksi, mutta jotenkin sekoitan nämä kaksi nimimerkkiä päässäni ihan kokonaan....... siis Levinian juttuja miellän Valdevinaksi ja toisinpäin ja sekaisin. Taisi se olla levinia ja hope???? Joka tapauksessa paljon jaksamista lepoon.
Ja viimeiseksi muttei vähäisimmäksi:
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ JOKAISELLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kiitos " infosta" sinulle. Emmi jo kerran kirjoittikin tuosta keltarauhashormoni jutusta ja jotenkin mielessä koko ajan alitajunnassa pyörii, että pitäisikö varata aika jonnekin ja tarkistaa tilanne. Ihan vaikka mielenrauhan vuoksi.
tuttu lause " hups, miten tässä näin kävi" ... mutta enää ei tunnu käyvän.
Nyt menossa piinaviikko, mutta oikeesti en piinaa yhtään. Ei ole mitään tunnetta tai oiretta... poskiontelotulehdus vaan vaivaa ja päätä särkee jne.
Olen unohtanut levinialle lähettää hyviä vointeja täältä. Lepäile!!
vm69
Miten te tunnette ovulaation? Minulle ei ole koskaan tullut pieneen mieleenkään, että ovulaation voisi jotenkin tuntea. Sattuuko se vai jotain muuta? Minulla silloin tällöin vihloo alavatsasta niin lujaa ihan parin sekunnin ajan, että ei pysty suorassa seisomaan. Se tuskin on ovulaatio...
hyvät ystävät!
Tätigallupiin, että mulla ne alkoivat aina aikalailla rytinällä. Saman päivän aikana saattoi tulla jotain vaaleampaa mönjää, mutta sitten mentiin ja lujaa. Nappia naamaan jne. Mulla on aivan saatanalliset menkkakivut nääs. Ei oo ikävä ei.
Elsamarjan oviskysymykseen, että mulla tulee sitä limaa ja sitten sattuu vatsaan toispuoleisesti eli sinne vasemmalle, jossa on toimintaa. Gyneni kuitenkin on sanonut, että vaikka olis mitä tuntemuksia, niin ei sitä kuitenkaan oikeesti voi tietää, että irtooko se vai ei. Ovistesti tietty antaa asiasta jotain vihjettä.
Ystävänpäivänjatkoja!
S rv21
Mukava kuulla vm sinusta ja toivotaan että poskiontelontulehduksesta huolimatta pieni piinankipinä sulla kuitenkin on. Mulla tuli sama tunne kun luin kirpun tarinaa että omista pikku vaivoista kannattaa suu pitää kiinni. Jos hartiapäänsärky vaivaa niin ei kun apteekkiin ja sillä se hoituu. Siis nytkin on ihan tautinen päänsärky ja iltapäivä menee työpaikkakokuksen merkeissä ,mutta ei kun apteekkiin....
Elsamarja, mulla ainakin ovis tulee tikutuksesta(ovisplussasta) n. 12 tunnin päästä alamahakipuna joka menee ohi n. 1/2 tunnissa ei siis mulla mikään hetkellinen kipu.
Mitä kuuluu levinialle ja hopelle? Oletko muistanut pysyä levossa? Toivottavasti kaikki kunnossa.
Trattista edelleen HUHUILEN!! Ethän vaan jättänyt meitä lopullisesti?
Nyt on mentävä apteekkiin jotta saan päässäryn pois ennen kokousta.
Hyvää Ystävänpäivää kaikille näkymättömille kultaisille ystäville
-pietu-
Meillä on töissä tosi hiljaista niin ehtii tätä palstaa seurailla ahkerammin. Lohdullista kuulla, että muillakaan ei ole aina ihan helppo yhtälö mies + kotityöt. Kateellisena aina saan kuunnella työkaveria, jonka miehellä on paljon arkivapaita ja usein hän kahden lapsen hoidon ohessa siivoaa talon katosta lattiaan, pesee pyykit ja laittaa ruuan. Ei tarvitse illalla töiden jälkeen tehdä muuta kuin leikkiä lasten kanssa yms. mukavaa. Meillä kaikki on ollut allekirjoittaneen vastuulla kun mies on tehnyt monta vuotta remonttia. Remontin valmistuttua olen yrittänyt suoraan ja epäsuoraan antaa ymmärtää, että työnjakoa voisi vähän entrata. Kerran aloin myöhään illalla itkeä ihan kauheasti kun mies oli pyynnöstäni tyhjentänyt pojan päiväkotirepun ja jättänyt sen lojumaan pitkin lattioita eikä laittanut paikalleen (mies tietysti torkkui sohvalla telkkarin ääressä tässä vaiheessa, itse oli käyttänyt suurimman osan iltaa tavaroiden raivaamiseen ja yleiseen kämpän tolkullisessa kunnossa pitämiseen). Seuraavana päivänä olin sen verran rauhoittunut, että pystyin pitämään tuneisiin vetoava puheen miten minä tunnun olevan ainoa tässä talossa, joka välittää siitä miltä meillä näyttää ja ovatko tavarat paikoillaan vai pitkin lattioita lojumassa. Sen jälkeen mies on muutaman kerran ihan oma-aloitteisesti imuroinut, vienyt roskat (aikaisemmin vaikka harppasi eteisessä roskapussin yli mieluummin kuin vei sen mennessään) ja laittanut pyykit kuivumaan. Hän on elänyt poikamiehenäkin, eli ei ole kysymys mistään muusta kuin viitsimisestä ja siitä, että minä olen totuttanut hänet siihen että teen kaiken. Uudelleen koulutus keski-iässä vie aikaa, mutta olen tosi iloinen edes niistä pienistä edistysaskelista.
Pietu: Kävin tänään hakemassa antibiootit ja alan popsimaan niitä. yritin ensin nenähuuhtelulla ja lääkärin määräämällä neneäsuihkeella mutta ei vaan oireet katoa. On sitten aloitettava tuo lääke ja samalla jo varauduttava siihen toiseksi epämillyttävimpään vieraaseen - hiivaan.
Ja ihan rehellisesti, ehkä haluaisin vähän piinailla, mutta kun en löydä yhden yhtä oiretta kropastani...
Kyllä minä tännekin useammin kirjoittelisin, mutta kun töissä ei enää kertakaikkiaan pysty. Nyt saikulla on kotona aikaa enemmän. Sitten kun täältä on hetken poissa, on tullut niin paljon tarinaa, etten enää muista mitä milloinkin piti sanoa. Ja kun miten dementikko voisi muistaa painaa sitä dementia-nappulaa...
Elsamarja: Siis ihanaa, kiitos. Jossain muuallakin onneksi hypätään vaikka roskapussin yli, ennemmin kuin viedään pussi perille.
Sinäkö se kyselit oviksesta..? Minä en sitä oikein ennen tätä palstailua tunnistanut mitenkään. Kun tulin tänne viime keväänä, tajusin vasta silloin miksi aina joskus vihloo alavatsaa toiselta puolelta. Ja niitä limojakin ihmettelin. Nää taitaa olla sellaisia juttuja, joita ei ihan jokaisen kanssa ole tullut pohdittua, joten mulle noi selvisi vasta 37vuotiaana. Parissa kierrossa olen ovista tikuttanut.
Senniina: No en ihmettele ettet menkkoja kaipaa, jos noin tuskaiset ovat. Toivottavasti pysyvätkin poissa vielä pitkään synnytyksen jälkeenkin.
Kahvi on valunut. Poistun nauttimaan sitä.
vm69
Elsamarja, mulla oli ovistestit käytössä heti, kun aloittettiin " tositoimet" . Oli myös clomifenlääkitys ja pregnyl-piikki. Tämä siitä syystä, että esikoista tehtiin tekemällä 2 vuotta 8 vuotta sitten ja em. lääkityksellä sitten onnistui helposti. Tämän kanssa ei sitten jääty odottelemaan jo mun iänkin takia ja sain lääkityksen heti, kun halusin. Se ei enää auttanut, vaan tarvittiin sitten inssi, josta tärppäsi heti. Mitään varsinaista vikaa musta ei ole koskaan löytynyt, mutta taivahan tosi on, että luomulapsia en saa.
Meidän esittelylista sisältää aika rankkaa tarinaa, mutta uskon sen olevan lähinnä sattumaa eikä ikään liittyvää tms. Tiedän monia, jotka ovat raskautuneet helposti nelikymppisinä ja mikset sinäkin voisi, jos ei mitään vikoja ole tiedossa. Sehän on mahtavaa, jos pystyt ilman tikuttamisia ja paineita olemaan! Toisaalta tikut ovat hyviä, jos on vaikeuksia oviksen bongaamisessa, mutta toisaalta ne tuovat lisäpainetta. Vai mittee ootte mieltä?
Niin muuten, mulla on edelleen ne 17 testiä tuolla kaapissa pilaantumista odottamassa..
Hieno päivä tänään. Pitää lähteä vähän kaupoille. Vm:lle tsemppiä! Mikä ihme siinä muuten on, että kun yksi juttu menee pieleen niin sitten menee vyörymällä kaikki?!