Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kultainen 60-Luku : viikkoon 7

12.02.2007 |

Huomenta kaikille ja hyvää alkanutta viikkoa !!!

Palstautukaa, ja kertokaa kuulumiset !!! t. emmi

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, minä ja mun palstatauko... sattui vaan niin tää sairis piinaviikolle. Joten ei ole ollut muuta kuin aikaa...

No onhan sillä lipulla vielä tosiaan aikaa käyttää.

Ensi viikolla olenkin sitten hiljaisempi täällä, ihan varmasti, koska töissä taatusti riittää tekemistä. Muutenkin kiirettä ja viikon rästityöt odottamassa.

vm69

Vierailija
82/115 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olittekin paljon kirjoittaneet tänään, ja paljon oli tietoa kelastakin. Itse hämmästyin eilen, kun huomasin, että kuukausittaiset maksut eivät mene minkään noiden 75%-70% vähennysten mukaisesti, eli puhun nyt juuri tuosta vanhempainrahasta. Jos niitä vahennyksiä voisi tehdä noiden prosenttien mukaisesti niin ' no hätä' , Anywayt maanantaina soitan Kelaan ja tiedustelen, vaikka en millään enää jaksaisi vääntää heidän kanssaan.

Tänään oli Kättäri ja Kätilön haistattelu. Meidän aika oli klo.8 aamulla ja silmät ristissä olin .. Ihan tavallisia kysymyksiä, eli synnytystapaa, kivunlievitystä, pelkoja, sairauksia ym kyseltiin ja juteltiin. Siellä meni sellainen 45min, ja sitten taas kotiin. Mua närästi aivan sairaasti siellä, ja oli pakko käydä ostamassa vissyä .. Kätilö oli ok .. Ihan hyvillä mielin olen menossa sinne synnyttämään ja toivotaan, etä kaikki menee hyvin. Lupauduin kokeilemaan synnytysjakkaraa, ja tavallista vuodesynnytystä, ja suihkua haluan käyttää. Kivunlievityksenä aattelin epiduraalia ja ilokaasua, mutta niitäkin tarpeen vaatiessa .. Saas nähdä miten eukon käy ;-))

Kun tultiin kotiin lähdettiin kävelylle, ja käytiin omepelimossa, kaupassa jne, ja kotio kun tultiin niin hyvä kun jaksoin sänkyyn kävellä niin väsynnyt olin. Nukuin 4 tunnin päikkärit, ja sitten heräsin hirmu nälän tunteeseen ..

Kiitos teille kaikille kommenteista !!! Antakaa anteeksi, etten jaksa kommentoida :-(( Mutta huomenna, kun olen pirteämpi niin käyn kirjailemassa .. Trattiskin oli käynnyt, kivaa .. Ymmärrän sinuakin paremmin kuin hyvin, ja Vm PIINAA .. Ja Sipulille tervetuloa ' mukavaan' ryhmäämme !!! Huomenna lisää ..

Tänään Idolsia :-)) Toivottavasti Ruslanas joutaa vihdoinkin pois, turhan makea mun makuuni .. Rehti ja aito sen olla pitää, kuten kalpea ja laiha poika on !!!

t. emmi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vedin oikein kunnon päikkärit tänään. Yli kaksi tuntia, melkein kolme, aivan taju kankaalla. Miten mä jaksan töissä??

Mukava kuulla Trattiksesta! Täällä onkin kaipailtu sua!

Meillä ei muuten tule mitään synnärin haastattelua. Esikoiselta täytin jonkun lapun, joka oli kyllä luettu sairaalassa. Muistan laittaneeni, että halusin yrittää seistä ja liikkua mahd. pitkään. Just joo. Jalat petti alta 5 min päästä ja niitten piuhojen ja letkujen takia oli aika mahdoton kuljeskella mihinkään. Pääasiassa olin keinutuolissa ja pitkälläni. En tiiä, mitä toivoa tällä kertaa. Epiduraalia en silloin saanut, kun ei tullut oikeaa hetkeä. Jonkin puudutuksen sain kohdunsuulle ja ilokaasusta sai kivat uudenvuoden tunnelmat..

Vm, kyllä meitä silmän vilkuttelijoita oli syksyllä useampia, taisit olla joukossa;-)

Poika lähti taas isänsä luokse ja tulee vasta sitten, kun olen jo töissä:-(

Nyt on ollut niin helppoa lähteä aamulla, kun on voinut vaan vetää kyrdepipon paskaseen päähän ja toppahousut jalkaan ja palata kotiin lehdenlukuun. Töihinlähteissä pitää vähän kattoa, minkä näkösenä sitä lähtee. Ja pitää pestä tukkakin välillä. Voi pilde.

Tuolla kesäheinissä ollaan myös ruodittu idolseja. Tuli puheeksi, että tuomarit pystyvät aikalailla manipuloimaan kansaa mielipiteillään. Jos ne tulee kehuneeksi sitä peräluukun poikaa, niin sehän on jatkossa. Voi ruskea reikä sentään.

Vierailija
84/115 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mutta taas olen täällä..

Emmi: synnytin tuon toisen tyttösen Kättärillä ja mulla on vain ja ainoastaan positiivisia kokemuksia :) Mutta missään visiitillä en ko. sairaalassa käynyt odotusaikana, eli tyyli on muuttunut jo parissa vuodessa. Tai sitten ajattelivat, että kun kyseessä on toinen synnytys (vaikka väliä oli 11 v.), niin klaaraan homman... ja niin klaarasinkin :) Mutta sairaala on mahtava, sitä piti sanomani.

Vm: Joop, olen kanssasi samaa mieltä, eli en minäkään ole ukkoa alkanut herätellä moppia heiluttaan. Olen yrittänyt nuo luuttaushommat hoitaa ihan hereillä ollessa ;) (joo... nyt tosiaan menee jo perjantaijuttujen puolelle...)

Voi voi... piti kommentoida paljon muutakin, mutta lapsi huutaa alakerrassa äitiä sydäntä särkevästi, joten pakko mennä.

ANI

Vierailija
85/115 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä metrinen kyrde otsikossa ilmoitan surulla tädin saapuneen eilen

vierailulle luokseni, niin että se siitä piinailusta ja muusta !!

Vi..ttaa siihen malliin etten jaksa nyt kirjoitella tämän enempää !!

Tuntuu vaan ettei meille koskaan enään tule vauvaa !!

Pitäisi osata nauttia noista isoksi kasvaneista vauvoista huoh...

Mukavaa Viikonloppua !!

Isotikru kera metrisen kyrden...

Vierailija
86/115 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ani: mulla on kai sama magneetti täällä päässä...

Sinäkään et ole liikaa intoutunut siivoilemaan, eli jos väsyttää niin sitten nukutaan. Talkoot pystyyn sitten hereillä ollessa..

Isotikru: Voi perse sentään. En mä muuta osaa sanoa, mutta tiedän ton tunteen. Halit!!

Senniinalle isken silmää, eli ihan itseaiheutettua liikehdintää silmäseudulla.

Nyt pitäisi keskittyä Idolsiin..

vm69

Ai niin, Emmille vilkutukset, huomiseen.

Vierailija
87/115 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi,trattis,et arvaa miten mukava oli lukea kun näin nimesi listassa. Olenkin jo kaivannut sinua vuosikerta ystäväni. Onhan meidän vuodesta tehty hyvä biisikin.... Mukava että olet porukassa mukana,älä pysy noin kauaa poissa.

Sipulille tervetuloa joukkoon mukavaan ja onnea tulevaan hoitoon.

Emmin pikku-tiina katselee maailmaa " oikein päin" ,niinhän se piti mennäkin.

Pinkertonin " raivotautia" minäkin olen sielunisilmin katsellut ja totesin että tuttua se on täälläkin. Parempi purkaa pahailma ulos kuin pakata sitä sisäänsä.

Vm:lle kovasti peukkuja,tiedät kyllä mihin.

Ani kyselit ovisplussasta; lasken siitä oviksen kohdan kun saan tasavahvat viivat ja sama juttu mulla että seuraavana päivänä viiva on tosi vahva mutta jomotukset on silloin jo ohi. Ja tästä pääsen aasinsiltaan eli tämän päiväiseen lääkärikäyntiin. Mukava lääkäri oli tämäkin(sama joka totesi km:n viime talvena). Nyt on siis kp 16 ja follikkeli oli vain 13 mm. Minun kiertojeni mukaan saattaa olla mahdollista että ovis olisi tässäkin kierrossa kp19 joten vielä olisi mahdollista että sopiva munis sieltä puhkeaa. Sanoi että follikkeli kasvaa 2.5-3 mm/pvä.Ovista olen tikuttanut mutta aivan haalea viiva on vasta tullut eikä tuttua jomotusta ole vielä kuulunut. Sanoi että ovis on varmaan maanantain tietämillä(hyvä siis sillä ukkokulta on perheelle parasta aikaa onkimassa ruokaa pöytään).

Toisaalta odotin että munis olisi ollut jo isompikin mutta ei niin ei. Vähän tulos kieltämättä masentaa...

No noista tikuista myös kysyin. Monen päivän plussa ei ole ongelma ja kuuluukin kuulema olla useamman päivän ja kesto vaihtelee naisesta riippuen. Lh huippu ei mene hetkessä ohi,näin tämä lääkäri sanoi. Ja jos ovistikussa on kaksi vahvaa viivaa niin hänen mukaansa ovulaatio tapahtuu mutta sitä se ei tarkoita että puhjennut munasolu olisi ollut kypsä(?). Henkimaailman asioita minulle... No nyt odotellaan alkuviikkoon ja katsotaan vahveneeko viiva. Mitään syytä kuin ikä ei onnistumiseen löytynyt. Mitään lääkeapujakaan ei antanut koska 2 kertaa olen vuoden aikana raskautunut. Taas ollaan samassa pisteessä.

Nyt on pakko mennä katsomaan tyttöjen kanssa dvd,keisarin uudet vaatteet2. Sipsit ja limut on valmiina,eiku menoksi. Palajan viikonlopunaikana kommenteille. Mukavaa ja luistavaa viikonloppua kultaiset kamut.

-pietu-

Vierailija
88/115 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotikrulle pahoittelut siitä...no antaa olla. Eiköhän me vielä yhdessä uskota siihen pienen nyytin saantiin,eikös vain? Käsikädessä kohti uutta yritystä. Niin minäkin sanoin lääkärille ettei tämä härkäpää perskutarallaa osaa periksi vielä antaa....

Ja vm, minä peukutan sulle molemmin peukuin!!!

-pietu-

Vierailija
89/115 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun peukutat puolestani.

Koko ajan pelkään, että seuraavan vessassakäynnin jälkeen tulen tänne kertomaan menkkojen alkamisesta... Mutta nyt vielä toivoa on...

Hyvää lauantaipäivää kaikille.

vm69

Vierailija
90/115 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen loppui Ruslanaksen laulelut, mutta en mä oikein tykännyt eilisestä voittajastakaan tai oikeastaan kukaan eilisistä ei tehnyt juuri vaikutusta.

Pietu, pitikin jo eilen kysellä, että mitä gyne osasi sanoa. Kysyitkö siitä baby-asperiinista? Niinhän se tietysti on, että LH-huippu saa aikaiseksi munarakkulan puhkeamisen, mutta ei takaa sitä, että siellä oleva munasolu olisi hyvä. Hyvä kuitenkin, ettei sun tarvitse kantaa huolta monen päivän ovisplussista.

Pikkumies kaipaa apua, tuli kädestä hakemaan eli pitää mennä.

Vierailija
91/115 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikin nukuttua paremmin kuin hyvin ja vessakin kävin vain 3x ja sellaisen 3h välein, joten ei olleenkaan hullummin. Mua on viime päivinä alkanut ihan oikeasti ahdistamaan tämä ' masu' se on sellainen iso pallukka ja jalkoja särkee, lonkkia särkee, selkää jomottaa .. Joten saisi jo syntyä .. Mä kun olen pätkä, joten tuo väli on aikas lyhyt eli en ole ns. pitkäselkäinen, joten tuntuu, että kaikki on yhdessä supussa tuossa edessä. Kättärillä kun oltiin siellä valmennuksessa niin kiinnitin huomioni ihmisten pituuksiin ja vatsoihin, ja kuten jo kirjoitinkin niin pitkät naiset kantavat tuon masunsa jotenkin paljon tyylikkäämmin, eli istuivat luentohuoneessakin selkä suorana, kun lyhyemmät vaihtelivat asentoa moneen kertaan ja ottivat pehmusteita selkänsä taakse .. Mutta eihän sille mitään voi, jos on lyhyen läntä :-//

Ani: Me ollaan menossa synnyttämään sinne Kättärin ' Haikaranpesään' missä on ne perhehuoneet, ja sinne vaaditaan synnytysvalmennus, jos odottaa esikkoa, ja sitten viimeisenä on tämä Kätilön haastattelu, oikeastaan ihan turhaa hommaa, tehdään luonnollisesta asiasta jotenkin niin eriskummallinen, ja mun mielestä synnytystä ei voi etukäteen paljoakaan suunnitella, kun ei ole tietoa miten se tulee menemään. Kätilö mm. kysyi, millainen olen silloin jos jostakin särkee, sanoin, että varmasti aika hankala, koska olen kipuherkkä ihminen ja pelkään kipua, kysyi mm. saako mulle antaa burana 600mg, tramalia jnejne .. Mutta muuten mäkin tykkään kättäristä enemmän kuin NKL:sta.

Vm: Voi kun tulisi hyviä plussa uutisia sieltä teidän suunnalta !!! Ota ihan rennosti, jookos .. (paraskin sanomaan..) Muistan ne omatkin piinat ja pettymykset todella hyvin .. On tämä naisen elämä jatkuvaa haastetta !!

Pietu: No ihan hyviä oli lääkärin lausunnot !!! Pääasia että ovis tulee .. Muuten, muistelen, että monet ovat kertoneet miten helposti saavat clomeja ym lääkkeitä helposti lääkäreiltä, mutta mulla ihan samoja kokemuksia kuin sinullakin Pietu, eli lääkkeitä ei ole koskaan herennut, vaikka olen niitä jopa vaatinut .. Mutta ensi maanantaille paljon *** , peukut on ainakin täällä ylhällä. Ihanaa, että teidänkin pimut ovat jo noin isoja, että heidän kanssaan voi katsella leffaa ja samalla nauttia herkuista ... Kateellinen olen ...

Senniina: Jos väsyt tai olet väsynnyt niin ei muuta kuin lekuriin ja saikulle, eihän väsymys ole sairaus, mutta kyllä se sitä on raskana ollessa. Ajattele, jos et saa nukutuksi yöllä niin miten sitä hoitaa muiden ihmisten asioita, kyllä työntekijän pitää olla virkeä ja työkuntoinen. Meillä maaliksissa ainakin väsymyksen takia on monet olleet sairiksella ..

Teti: Yhtenä kappaleena !!! Hui kun rupesi jännittämään ihan sinun puolestasi, kun katselin viikkojasi :-)) Nyt vain paljon onnea matkaan ja täällä odotellaan vauva-uutisia .. Nyt viikonloppuna ota kaikki kolme ässää käyttöön, josko se auttaisi asiassa.

Isotikru: Siellä oli taas se metrinen keikkumassa otsalla :-// Ja täti perkelekin rantautui teille ' osanottoni' No ei auta muu kuin käydä uuteen taistoon ...

Ja monta muuta kirjoitusta oli mitä piti kommenteerata ... Mutta tämä muisti, ja mitään dementia nappulaa en ole painanut kun en muista miten sitä käytetään heh :-)) todella paha dementia ..

Laskeskelin eilen sitä päivärahaani, ja olen saanut 90% mukaisesti vain ensimmäiset 30 päivää ja sitten putoaa 75% ja vanhempainrahaa en edes tiedä minkä mukaan ovat laskeneet (siis prosenttien) V:tuttaa sairaasti, mikä niitä siellä kelassa oikein vaivaa (?)

Idols kommenttia: Ruslan lauloi oikein kauniisti, eihän sitä muuta voi sanoa, mutta jos ei tykkää jostakusta niin ei sitä tykkää .. Ja kyllä Kristian(pitkätukka) lauloi hienosti ihanan käheällä äänellä. Mutta kovin jännittynyt oli, eli hiki vain valui noroina ja olemuksestakin huokui jännittyneisyys, mutta aivan varmasti kehittyy jatkoa kohti mentäessä.

(.) Tyttö ollut nyt aamulla aika hissukseen .. Muuten nyt täytyy kertoa omaa mieltä huojentanut juttu. Eilen kun mentiin kättärille, ja kätilö kävi niitä mun Nla-korttiin kirjoitettuja juttuja läpi niin tokaisin, että painoahan mulle on tullut paljon, ja hän katsoi mua, ja sanoi, että ei uskoisi, että painat tämän verran, olet paljon pienemmän näköinen, kylläpä teki terää ...

Ja sitten kerron jotakin mitä Maaliksissa oli muutama päivä sitten, kerron sen koska se järkytti koko maaliksien pinoa. Eräs maaliskuun mamma oli synnyttänyt enkelipojan, hänen istukkansa oli irronnut ja poika oli kuollut ja äitikin melkein menehtyi. Aivan kamala tapaus, jotenkin niin käsittämätöntä, että tuollaista voi edes tapahtua ..

Kaikille hyvää viikonloppua !!! t. emmi rv-34+

Vierailija
92/115 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotikrulla taas metrinen otsalla, pahoittelut siitä sekä tädistä.

Tervetuloa Sipuli ja Walo! Vai olikos Walo jo mukana viime viikolla? Ei sen puoleen, tervetuloja voi toivotella monta kertaa :)

VM; juu, täällä on jo rauhoituttu. Vaikka päikkärit jäi, kun isompaa lasta tarvi vahtia. Nuo kiukkukohtaukset on inhoja, ja kaiken kukkuraksi ne alkaa yleensä sillä, että ensin on päätä särkenyt vuorokauden tai puoli..... Eli kait olisi jopa ennakoitavissa, että kelju olo päättyy pamahdukseen, mutta vielä en ole oppinut.

Emmi, nuo on aina yhtä kamalia nuo kohtukuolemat. Mutta ikävä kyllä ne eivät ole edes nii-iin harvinaisia. Minullakin tuttavapiirissä yksi tapaus.

Oikeastaan näin olevana ja tulevana äitinä mikään ei kosketa niin paljoa kuin lapsen kuolema - oli se sitten jo syntynyt tai kohtulainen. Ei silloin ennen lapsia vielä tuntenut niin vahvasti lasten kuoleman yhteydessä. Muutenkin, nykyään on herkempi lasten hyvin- ja pahoinvoinnille.

Naurattaa, esikoinen juttelee isän kanssa tuolla. Jos oikein kuulin, he puhuvat eläimistä, (hiiri)kissoista, koirista ja rotista. Tytär totesi että ei olekkaan nähnyt tiikeriä. (olen joskus sanonut, että tiikeri on iso kissaeläin....) :-D

Vierailija
93/115 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa vm, vessareissulta ei ole kuulunut mitään. Peukutan edelleen molemmin peukuin.

Ankkis unohdin eilen lääkärireissulta kirjoittaa niistä disperiineistä. Kysyin voisiko olla mahdollista että olisi sellainen tukostaipumus. Hän oli sitä mieltä että koska kaksi aiempaa raskautta on mennyt hyvin niin ei ole tarvetta selvittää kokein sitä. Sanoi että tuskin sitä minulla on ja sen johdosta ei tarvitse disperiinejä syödä. Höh,tässä nyt mietin mitä tekisi jos raskaus joskus vielä alkaisi. En osannut sitä kysyä onko niistä mitään haittaa. Eilen illalla alkoi tuttu jomotus oikealla puolen(siellä siis yksi on kasvamassa) ja illalla tulikin ekat limat joten siitä laskin että jos menee niin kuin ennen niin ovis olisi tiistaina. Viiva oli tänään vielä tosi haalea. Kuinka paljon teillä lääkäri on sanonut että minuis kasvaa per päivä? Minulle sanoi että jopa 3mm voi kasvu olla päivässä. Jos eilen oli 13 mm,tänään se olisi 15-16 mm,huomenna 18,maanantaina 20-21 ja tiistaina 23-. Voisihan se olla mahdollista että se kerkiäsi vielä täyteen mittaan kasvaa. Täytyy tunnustaa että meikäläisellä on tuota tekniikan vikaa joka näkyy jopa tässä lapsen yrittämisessä...onkohan liikaa yrittämistä jos tietää päivälleen muniksen koonkin...Järkevä selitys olisi tuolle jomotukselle joka tulee ajoittan näin muutama päivä ennen ovista.

Leivoin äsken kaksi pellistä laskiaispullia,kerma vaahdotettu ja vadelmahillo sulamassa pakkasesta. Kummipoikaa odotellaan kylään pikkusiskon kanssa ja päästään päiväkahville. Eilen illalla syötiin tyttöjen kanssa kebabit joten ei hirvittävä nälkä ole mutta aina tilaa parille pullalle on.

Äläkä emmi huoli pituuttasi,itse olen suht pitkä(172) mutta en ole kummallakaan kerralla osannut palloani hyvin kantaa. Istuminen on ollut kannikalta toiselle siirtymistä,vähän niinkuin olisi kuuma peruna housuissa. Kaikki varmasti menee synnytyksessä hyvin. Sitä voi suunnitella etukäteen mutta ei kannata surra jos kaikki ei mene käsikirjoituksen mukaan. Itse suunnittelin ekalla että käytän synnytysjakkaraa mutta niin vain jäi kokeilemattakin ja kaikki mahdollinen kivunlievitys arsenaali käytiin läpi. Toisella kertaa en edes suunnitellut mitään.

Nyt on lähdettävä hakemaan tytöt sisälle. Ovat ulkona tekemässä valtavaa lumilinnaa. On ne tuossa iässä jo aika näppäriä. Pari vuotta sitten SAI tehdä niiden kanssa lumilinnaa mutta enää ne ei mukaan ota, sniif.

Palaillaan.

-pietu-

Vierailija
94/115 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaista haittaa disperinistä ei ole, ellei sinulla ole sitten taipumusta verenvuotoon. Tai siis niin päin, että disperiini saisi sinut vuotamaan herkemmin ja enemmän jne. Siis tekisi (ymmärtääkseni) vähän niin kuin verenvuoto-taudinkuvan - oliko se jokin hemofilia vai...... Se kait vaatisi valmiiksi ohuen (??) veren tai alhaisen hempan tai anemian tai jotain sinnepäin - tai ei sitten mitään sen suuntaista, jos olen väärässä ;) Voi näitä minun tiedonjyviäni... voi olla niin tai sitten aivan toisin :)

Munisten kasvu; ne kasvaa TYKSin lääkäreiden mukaan 1,5 mm päivässä. Minulla tuo kaava pitänyt kutinsa. En tiedä, paljonko voi olla henk.koht. vaihtelua.

Vierailija
95/115 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi: Minä luin eilen siitä surullisesta tapahtumasta maaliskuisten pinossa. Kyllä siinä taas pysähtyi miettimään..

Mukavan kommentin sait kokosi suhteen.

Pinkerton: Niinpä, ei noita kukaan " opi" . Raivonpurkaukset ja kiukkukohtaukset tulee ja jos ne aina myöskin menee, niin eipä sillä niin väliä. Kaikenlaiset tunteenpurkaukset kuuluu elämään. Hyvä että tuosta viimeisestäkin selvisit...

Pietu: Sinä siellä kasvattelet munista... Ja kun vauvaa haluaa, niin voiko yrittää liikaa..? Eipä juuri. Kaikki mahdollinen tieto onkin käytettävä hyväksi.

Nam, miten ihanalta kuulosti laskiaispullat...Saisinko yhden jos pikaisesti poikkeaisin hakemaan..? Kiitos kun edelleen jaksat peukuttaa. Kohta alan jo itsekin uskomaan, että... no joo, en uskalla edes kirjoittaa. Ja tää on niin kamalaa, kun toisaalta tietää, että ne menkat alkaa kuitenkin. Sen vaan jotenkin tietää.

Sinulta saikin hyvän vinkin, jos menisi tyttöjen kanssa tekemään myöskin lumilinnaa.

ON: menkkavuotoa ei siis vieläkään, mutta kuten Pietulle sanoin, jotenkin sen vaan tietää, että ne tulee kuitenkin... Mutta kyllä nyt jo hermostuttaa. Huomenna jos ei vielä ala, niin maanantaina voi jo sanoa, että on myöhässä. Onpa toiveajattelua... sitä kun ei tartte kuin sen yhden pyyhkäisyn ja " maailma romahtaa" ...

vm69

Vierailija
96/115 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin vietetty päivää pikkuperheellä, koululaisilla oli koulun hiihtopäivä tänään kun syksyllä pitivät pitkän loman, ja isäntäkin kävi vähän ladulla huoltamassa. Pikkuneidin kanssa siis touhusimme kaikenlaista mukavaa, ja koska hän tykkää leikkiä myös itsekseen (kun kerrankin on tilaisuus) sain jopa kullankallista omaa aikaa!

Pinkerton; olinhan mä jo aiemminkin täällä, muuta en vielä ihan oikeesti uskaltanu kuumeilla.. Tarttuva tauti :) Kiitos kumminkin!

Emmi; hiljaiseksi vetää tuo enkelilapsi. Sanat loppuu väkisinkin kesken..

Synnytyksen suunnittelusta muistan sen verran ekalta kerralta, että toiveita oli paljon; altaat ja tuolit/jakkarat ja omat musiikitkin mukana, mutta niinpä tuli ihan vanhanaikaisesti pöydällä ponnistettua, eikä mikään muu tullut edes mieleen. Ja musatkin jäi kassiin. Ja seuraavilla kerroilla en mäkään sit enää suunnitellu.. Hyvä kun ehdin 3. kerralla sairaalaan :)

Vm; bd, bd, bd...

Pullataikina nousemassa mullakin, poistun katsastamaan tilanteen. Leppoisaa viikonlopun jatkoa!

Walo

Vierailija
97/115 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietu: Meidän lumesta ei saanut lumilinnaa. Märkää se oli, käytiin luistelemassa ja lumi jään pinnalla oli todella kastelevaa. Mutta kunnon lumipalloja ei tullut...

Walo69: Kiitti kiitti...

Tämä koettelee hermoja. Ja kun mä olen sitäpaitsi päättänyt olla piinailematta ja nauttia vaan elämästä kaikessa rauhassa. Heh, just sitähän tää on...

vm69

Vierailija
98/115 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiseen visiitillä peukuttamassa edelleen vm:lle! Voi kun minä täällä toivon sinulle sitä plussaa,toivon paljon. Olen aina tytöille sanonut että jos jotain oikein kovasti toivoo niin toiveet toteutuu. Muistetaan se tässäkin asiassa. Hyvältä näyttää.... Niin ja pullia riittää vielä vaikka iso lautanen niitä masuihin upposikin, ei muuta kuin iltakaffelle tänne päin...

Pinkerton, minun hemppa huitelee n. 130 tietämissä joten ei ole liian ohutta verta. Tosiaan jos joskus raskaudun niin mietintään joutuu tuo disperiinin käyttö, varsinkin jos ei siitä haittaa ole.

Meidän likat teki pihaan mahtavan linnan. Oikeastaan koversivat aurattuun kohtaan sokkelolinnan,kattoineen. Nyt sitten hirvittää ettei tipu niskaan.

Nyt likkojen kanssa saunomaan. Huomiseen!

-pietu-

Vierailija
99/115 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa pullaa...! ja kiitokset kahvistakin.

Ja kiitos muutenkin kauniista ajatuksesta. Mä puristan silmät kiinni ja toivon oikeen kovaa, että me kaikki saisimme vauvat syliimme!!

vm69

Vierailija
100/115 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomenta niille, jotka aamulla palailevat palstalle.

Olen onnellisesti saanut viritettyä meille kotiin tietokoneen ja nettikin toimii, ainakin toistaiseksi... Virusturvat sun muut pitäis (!) olla ok. Nyt ei siis tarvitse pomon harmiksi keskustella työpaikan koneella. Se kun luulee, että työt jää tekemättä sen takia. EI TOSIAANKAAN JÄÄ! Siellä kun on nykyään niin tappohiljaista. Mutta se siitä. Silmäilin vähän tossa noita aikaisempia viestejä edellisen oman kommenttini jälkeen. Monenlaista on tekeillä joka puolella.

Viikolla kuvittelin jo ihan oikeasti olevani raskaana. Ukko lämmitti yhtenä aamuna lohikeittoa evääksi töihin ja voi että tökkäsi se haju. Poikaa odottaessa meinasin laatoittaa joka aamu kun ukkeli laittoi evääksi jotain sössöjä mihin tuli sairaasti valkosipulia. Normaalisesti en valkosipuliin sylje, päinvastoin, mutta silloin teki ihan älyttömän pahaa se haisu. Ja viikon verran on huipannut vielä normaaliakin enemmän, jos nousen kumarruksista tai kyykystä ylös liian nopeasti, ja nälänsietokyky on nollissa. Nämä on myös esikoisen odotuksesta tuttuja oireita. Vielä pitäisi odotella pari viikkoa ennen kuin voin testata. On varmaan utopiaa kuvitella, että näin äkkiä tärppäisi, mutta niin kauan kuin on toivoa, on toivoa, vai miten se nyt menikään...

Ihanaa kun täällä on niin optimistisia ja toiveikkaita ihmisiä uskomattoman rankkojen vastoinkäymisten jälkeen. Jotenkin tuntuu, että en itse kykenisi samaan.