Onko liian hidasta laihtumista jos on 5kk:n aikana laihtunut 14kg?
Paljon on vielä pudotettavaa, mutta pikkuhiljaa. Alkuun lähti nopeasti kiloja kun oli surua ja sen myötä ruokahaluttomuutta. Kun pahin tuska oli ohi, niin päätin, että nyt mä tämän teen ja pudotan painon normaaliin.
Tavoite päästä 60-65kg. Paino tällä hetkellä 110kg.
Kommentit (38)
Ei todellakaan. Seuraappa tän palstan läskikasoja, jotka "yrittää" vuodesta toiseen saamatta edes 10 kiloa pois. Herkut vie aina ykköspaikan valailla ja liikunta ei tule kysymykseenkään. Sitten syytellään geenejä, stressiä ja uhriudutaan. Vaikka se ei oikeesti kauhean vaikea juttu ole. Säkin oot saanu 14kg 5kk:n aikana. Hienosti mennyt!
Vierailija wrote:
Ei mikään ole liian hidasta, kun suunta on vaan alaspäin. Onnea, hieno saavutus!
Kiitos. Alku ei vain ollut paras mahdollinen kun surun myötä meni ruokahalu. En ole koskaan pystynyt syömään suruun vaan silloin mulla menee ruokahalu. Piti pakottaa itsensä syömään edes jotakin.
Vierailija wrote:
Ei todellakaan. Seuraappa tän palstan läskikasoja, jotka "yrittää" vuodesta toiseen saamatta edes 10 kiloa pois. Herkut vie aina ykköspaikan valailla ja liikunta ei tule kysymykseenkään. Sitten syytellään geenejä, stressiä ja uhriudutaan. Vaikka se ei oikeesti kauhean vaikea juttu ole. Säkin oot saanu 14kg 5kk:n aikana. Hienosti mennyt!
Kiitos. No mä en ole koskaan ollut täysin liikkumaton. Jo pelkästään mun työ on fyysisesti raskas. Mä päätin nyt, että en enää jaksa näitä ylimääräisiä kiloja. Haluan olla hoikempi, pukeutua istuviin vaatteisiin ja olla parempikuntoinen.
Ei, vaan itse asiassa parempi noin. Pysyvät paremmin poissakin tuolla tavalla kuin jos pudottaa nopeasti jollain ihme konsteilla tai epämääräisillä dieeteillä.
Tärkeämpää on pysyvä tulos kuin nopeus.
Vierailija wrote:
Ei, vaan itse asiassa parempi noin. Pysyvät paremmin poissakin tuolla tavalla kuin jos pudottaa nopeasti jollain ihme konsteilla tai epämääräisillä dieeteillä.
Mitään ihmekonsteja ja dieettejä en halua. Ei todellakaan mitään pillereiden avulla laihtumista. En myöskään halua laihdutusleikkaukseen koska tunnen pari ihmistä jotka ovat sellaisessa olleet ja sen myötä tullut erilaisia terveysongelmia. Paino heillä pysynyt normaalissa, mutta on esim. vitamiinien imeytymisongelmia, epämääräisiä kipuja.
Vierailija wrote:
Tärkeämpää on pysyvä tulos kuin nopeus.
No niinhän se on. Kyllä ihmiset ovat jo sanoneet, että olet laihtunut eli kai se sitten näkyy jo musta. Itse en oikein huomaa mitään eroa muuta kuin puntarin lukemat pienenee.
Aika kova saavutus! Pidä vaan sama kurssi, jos saat pidettyä saman tahdin yllä, niin olet vuodessa tiputtanut 30 kg!!
Itseasiassa, mitä nopeammin laihdut, sitä huonompi ennuste pysyvää tulosta ajatellen.
Suositeltu laihtumisnopeus on 0,5 kg/vk, ja eikös tuo sun tahti mene aika hyvin tuohon haarukkaan?
Kilo kuussa on optimaalinen vauhti.
Vierailija wrote:
Miten tällainen toisen ihmisen arvon alentaminen on päässyt läpi?
Älä soimaa itseäsi. Pikkuhiljaa, jos se on sinulle sopiva tahti.
Hyvin menee, ei tuossa vauhdissa ole mitään vikaa. Tsemppiä jatkoon.
Mikä sopii yhdelle, ei sovi välttämättä toiselle. Itse laihdutin 4 kuukaudessa 80 kg:sta 60 kg. Olin siinä painossa ehkä vuoden. Sitten laihdutin/laihduin vielä 60 kg:sta 50 kg parissa kuukaudessa. Itselleni näyttää sopivan tahti 5kg/kk. Nyt ei ole tarvetta enää laihtua.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tässä mitään arvoja olla alennettu, vaa kerrataan sitä mikä käy aina ilmi tällä palstalla lihavien suhteen.
Vierailija wrote:
Mikä sopii yhdelle, ei sovi välttämättä toiselle. Itse laihdutin 4 kuukaudessa 80 kg:sta 60 kg. Olin siinä painossa ehkä vuoden. Sitten laihdutin/laihduin vielä 60 kg:sta 50 kg parissa kuukaudessa. Itselleni näyttää sopivan tahti 5kg/kk. Nyt ei ole tarvetta enää laihtua.
Sä olet sitten varmaan mua lyhyempi kun 50kg painat. Se ei ole mun tavoite koska olisin silloin alipainoinen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tässä mitään arvoja olla alennettu, vaa kerrataan sitä mikä käy aina ilmi tällä palstalla lihavien suhteen.
Miksi käytät sanoja kuten läskikasa ja valas?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sä olet sitten varmaan mua lyhyempi kun 50kg painat. Se ei ole mun tavoite koska olisin silloin alipainoinen.
167 cm. Painoni on nyt asettunut johonkin 52-54 kiloon, ja se tuntuu sopivan keveältä ilman että luut paistaa läpi. Nivelrikkoiselle hyvä, kun ei ole niin paljon rasitusta nivelille. Tsemppiä sinulle laihdutukseen!
Ei mikään ole liian hidasta, kun suunta on vaan alaspäin. Onnea, hieno saavutus!