Miesystävä pilkkaa mua poikani kuullen, narsisti?
Olemme seurustelleet n.3 vuotta eikä asuta vielä yhdessä. Viime aikoina olen kiinnittänyt huomiota siihen että mies pilkkaa ja tekee mut naurunalaiseksi poikani(15 v) edessä. Matkii ilmeitäni, autossa arvostelee ajotaitojani, puhuu ivalliseen sävyyn. Poika ei ole lähtenyt mukaan tähän, vaan katsoo vähän hölmistyneenä miestä. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Miten pitäisi suhtautua? Mies on erilainen kun ollaan kahdestaan. Ollaan juteltu yhteenmuutosta, mut tällä hetkellä ei ole oikeen fiiliksiä..
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ole vielä huomauttanut miestä typerästä käytöksestään. Sulla on ongelma nyt siinä, että et pidä puoliasi etkä lapsesi puolta.
Nyt kun on tullut selväksi se, että käytös vain pahenee, niin turhaa sun on enää uhrata voimavarojasi luolamieheen (neanderthaalilaiseen).
Sanot vaan suoraan sille juntille, että tapailu päättyy nyt. Hyvästi ja tervemenoa.
Perustele minulle, miksi aikuista ihmistä pitäisi huomauttaa typerästä käytöksestä? Etenkin, kun hän tekee sitä tahallaan.
Minä nimenomaan sanoin, että ap täräyttää vaan suorat sanat sille miespoloiselle, että tämä oli tässä ja hyvästi.
Ei kannata haaskata aikaa toivottamaan luolaukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kantaa kaunaa jostakin ja iskee takaisin ainoalla tavalla jonka osaa. Onko hänellä jotain syytä olla katkera sinulle?
Saattaa olla katkera exälle ja kostaa nyksälle. Jotkut miehet tekee niin.
No nyt puhutaan mieslapsesta! Sanoit hyvän esimerkin.
Älä salli tuota käytöstä. Olemalla hiljaa ja jatkamalla suhdetta sallit sen. Kaiva esiin itsekunnioituksesi ja anna ukolle kenkää. Ei noin saa toista kohdella. Hän ei kunnioita sinua. Minusta tuo kuulostaa tosi ilkeältä.
Olen ollut 25 vuotta naimisissa, eikä mieheni koskaan käyttäydy noin. Keskenämme voimme joskus vinoilla toisillemme, ja sen on sellaista hyväntahtoista, ei ilkeää, mutta emme vinoile toisillemme koskaan toisten läsnäollessa emmekä missään nimessä sano mitään, mikä olisi toiselle noloa. Tuo kumppanisi käytös on nolaamista ja pilkkaamista ja se on erittäin loukkaavaa käytöstä.
Minut on puoliso opettanut ajamaan muutama vuosi sitten (nuorena hommattu paksusti pölyttynyt ajokortti) uudestaan autoa ja vaikka hän karjui välillä naama punaisena, niin ikinä ei sanottu mitään ilkeää. Ja opin ajamaan ja puolisonkin verenpaine laski normaaliksi.
Ilkeilyä harrastavia ihmisiä et elämääsi tarvitse.
N54v
Naiselle ei ikinä kannata sanoa mitään mitä hän ei ei halua kuulla. Jos siis haluaa päästä naisen pöksyihin.
Vierailija kirjoitti:
Naiselle ei ikinä kannata sanoa mitään mitä hän ei ei halua kuulla. Jos siis haluaa päästä naisen pöksyihin.
No sä voitkin sitten suosiolla pitää pääsi kiinni.
Ap sulla on se ongelma, ettet välitä vaikka mies irvistelee ja pilkkaa sua, vain jos poikasi nähden tekee tuota. Annat väärää sanomaa miehelle, hän kun ei osaa erottaa sitä, milloin loukataan kuiskaamalla ja pidetään naama kurissa, milloin voi taas ottaa sinut henkisenä nyrkkeilysäkkinä.
Kateellinen se voi olla siitä, että joutuu jakamaan ap:n huomion tämän pojan kanssa.
Mun seurustelutyyppi oli kateellinen siitä, kun tein ruokia lapsilleni, enkä kipittänyt viemään hänelle osaa ruuasta. "Miksi et minulle tuonut lohikeittoa? Tee mulle voileipäkakku" esimerkiksi.
"Miksi et tuo minulle nimipäivälahjaa?" Kysyi kun pidin syntymäpäiväjuhlat lapselleni. Eli olisi pitänyt juhlapäivänä kipittää häntä aikuista lahjomaan.
Tyyppi oli katkera siitäkin, kun annoin lapsilleni rahaa joululahjaksi. "Miksi sinä niille penikoille rahaa annat?". Olis pitänyt rahoittaa tyypin autohuoltoa. Mulla oli oma auto itsellä.
Enpä suostunut. Myöhemmin hain ja sain dorƙalle lähestymiskiellon koskien minua ja lapsiani.
Sano miehelle, että tuon on loputtava. Jos suhteessa on muutakin vikaa, kannattaa lopettaa se. Tuo touhu on jo sen luokan perheillä, ettei sitä pidä katsoa. Älä opeta pojallesi huonoja alistumisen käytösmalleja. Ansaitset parempaa, tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vaihda äijä sivistyneeseen mieheeni, joka osaa käyttäytyä.
Miksi sinä tuollaiseen haluat vaihtaa? Masokismia?
Ap on hiljaa, toivottavasti kaikki on hyvin. Lähipiirin kokemuksen vuoksi olisin varovainen tuollaisen miehen kanssa. Siellä pinnan alla on paljon pimeyttä, kun jo ilman syytä noin ilkeää ja vihamielistä käytöstä ilmenee.
Erokeskustelu voi olla turvallisinta hoitaa puhelimessa tai puolijulkisella paikalla, hiljaiseen aikaan kahvilan nurkkapöydässä vaikka. No ehkä liioottelen sinun tilanteesi kohdalla, oma perheenjäsen päätyi sairaalaan aivovamman saaneena vastaavassa tilanteessa. Mies tönäisi kovaa ja kaatui lyöden pään arkkupöydän kulmaan :((
Siis perseilyä, ei "perheillä".
Vierailija kirjoitti:
Olen myös miettinyt johtuuko siitä että fiilikset mua kohtaan ovat muuttuneet.. Poika näkee häntä 1-2 krt viikossa ja nyt viime aikoina on alkanut tämä outo käytös. Irvistely ja mun ilmeiden matkiminen on jatkunut kauemmin, esim kun nähdään parin päivän tauon jälkeen, hän irvistää mut nähdessää(kuulostaa aik karsealta). Mut tämä mun dissaaminen pojan seurassa ei ole ok, jos huomautan siitä hän tod.näk kieltää että olisi käyttäytynyt niin
ap
En katselisi päivääkään tuollaista käytöstä. Ansaitset parempaa ja kun ette asu yhdessä, ilmoitus vaan että " tämä oli sitten tässä. Ei tarvitse soitella eikä tulla käymään "
Huonoa käytöstä mieheltä ja kertoo, ettei mies ole mikään älyn jättiläinen muutenkaan. Ei tuollaista tarvitse sietää enkä suosittele pilaamaan lapsesi tai omaa elämääsi tämän enempää tämän miehen kanssa. Kyllä tuo kertoo jo kaikesta muusta kuin rakkaudesta tai välittämisestä. Tosiaan vaikuttaa ihan jälkeenjääneeltä jos ei ilmeitään pysty hallitsemaan. Huono esimerkki pojallesi. Heitä ukko pihalle elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ap on hiljaa, toivottavasti kaikki on hyvin. Lähipiirin kokemuksen vuoksi olisin varovainen tuollaisen miehen kanssa. Siellä pinnan alla on paljon pimeyttä, kun jo ilman syytä noin ilkeää ja vihamielistä käytöstä ilmenee.
Erokeskustelu voi olla turvallisinta hoitaa puhelimessa tai puolijulkisella paikalla, hiljaiseen aikaan kahvilan nurkkapöydässä vaikka. No ehkä liioottelen sinun tilanteesi kohdalla, oma perheenjäsen päätyi sairaalaan aivovamman saaneena vastaavassa tilanteessa. Mies tönäisi kovaa ja kaatui lyöden pään arkkupöydän kulmaan :((
Joo olen joutunut sairaalaan minäkin tuollaisen äijän takia ja niin on mun sukulainenkin. Sen takia olisi viisainta ilmoittaa ero puhelimella. Ja pysyä päätöksessä. Ja ei päästä tyyppiä enään omaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kantaa kaunaa jostakin ja iskee takaisin ainoalla tavalla jonka osaa. Onko hänellä jotain syytä olla katkera sinulle?
Miksi tämä kääntyy nyt uhrin suuntaan? Olkoon mies miten katkera tahansa, ei noin tasa-arvoisessa suhteessa miehen pidä käyttäytyä. Suhde on tuhoontuomittu. Naisen lähdettävä ennenkuin on ihan oikeasti alistettuna nyrkin ja hellan välissä, pahimmillaan raskaana tuolle tyypille.
Kyllä siellä taustalla voi olla vaikka mitä. No, arvostamme selkeitä asetelmia ja jyrkkiä tuomioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda äijä sivistyneeseen mieheeni, joka osaa käyttäytyä.
Miksi sinä tuollaiseen haluat vaihtaa? Masokismia?
Tiesiksää, että nykykännyköissä kirjoittaessa puhelimessa on ominaisuus, joka muokkaa automaattisesti sanan aiemmin käyttämääni sanaan tai jos selkeä virhe sanassa, niin se vaihtuu oikeaan muotoon.
Eli nyt kun kirjoitin sanan mieheen, niin se muuttui sanaksi mieheeni automaattisesti, koska käytin sanaa mieheeni aiemmin, ja sitä en huomannut.
Tarkoitus oli kirjoittaa siis sana mieheen.
Vierailija kirjoitti:
On se vähän näin. Kerran erehdyin neuvomaan vaimoani vilkuttamaan liikenneympyrässä ennen kääntymistä ja hän pimahti. Enpä ole enää neuvoja jakanut ja hän vilkuttaa edelleen vasta, kun on jo aloittanut kääntymisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä kääntyy nyt uhrin suuntaan? Olkoon mies miten katkera tahansa, ei noin tasa-arvoisessa suhteessa miehen pidä käyttäytyä. Suhde on tuhoontuomittu. Naisen lähdettävä ennenkuin on ihan oikeasti alistettuna nyrkin ja hellan välissä, pahimmillaan raskaana tuolle tyypille.
Kyllä siellä taustalla voi olla vaikka mitä. No, arvostamme selkeitä asetelmia ja jyrkkiä tuomioita.
Mitä väliä, mitä siellä on taustalla? Äärimmäisen huonoa kohtelus se silti on ja mies tulee jättää heti. Mies itse omatoimisesti hoitakoon oman päänsä kuntoon, jos katsoo sen aiheelliseksi.
Minne ap on hävinnyt?
Hän ilmeisesti odotti, että annamme vinkkejä, miten hän saa miehen muutettua. Ap haluaa, että mies lopettaa tuon käyttäytymisen pojan läsnäollessa ja sitten on taas ihanaa olla miehen kanssa yhdessä. Ap:n mielestä on kivempi olla miesystävän kanssa kuin yksin. Jos mies käyttäytyy ikävästi, ap haluaa löytää huonollle käytökselle jonkun selityksen (narsismi) ja korjata miehen. Me taas yritetään siis romuttaa ap:n mielikuva hänen seurustelusuhteestaan.
Lopputulos: Ap ei aio jättää miestä. Muutaman kuukauden päästä ap on täällä avautumassa siitä, kuin teinipoika ei tule toimeen uuden avopuolison kanssa. Voitte linkittää sitten tähän minun kommenttiin, kiitos.
Meinasin oksentaa kun luin tekstin. Mies luiskaan ja nopeasti.
Kiusaajalle ei kannata antaa koskaan mitään reaktiota vaan poistua paikalta.