Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä pilkkaa mua poikani kuullen, narsisti?

Vierailija
16.09.2024 |

Olemme seurustelleet n.3 vuotta eikä asuta vielä yhdessä. Viime aikoina olen kiinnittänyt huomiota siihen että mies pilkkaa ja tekee mut naurunalaiseksi poikani(15 v) edessä. Matkii ilmeitäni, autossa arvostelee ajotaitojani, puhuu ivalliseen sävyyn. Poika ei ole lähtenyt mukaan tähän, vaan katsoo vähän hölmistyneenä miestä. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Miten pitäisi suhtautua? Mies on erilainen kun ollaan kahdestaan. Ollaan juteltu yhteenmuutosta, mut tällä hetkellä ei ole oikeen fiiliksiä..

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä et ole jo asiasta sanonut? Jos mulle joku vääntelisi naamaansa niin sanoisin asiasta heti, enkä mitenkään mukavasti.

Siksi, että kun on kasvanut tuollaisen lapsena, ehkä muutenkin, selkäytimessä on se, että mihinkään ei reagoida. Ei itketä, ei huudeta, ei näytetä, että sattui, ei aleta opettaa, ei vaadita mitään. Kaikki tuo on palkinto, jota kiusaaja janoaa.

Narsistieksä aloitti myös tuon koulukiusaamisen. Esitin tyhmää ja sen aikaa pysyin, että sain varmuuden, ettei kyseessä ole mikään yksittäinen väärinkäsitys. Hän kovensi tekemisiään, kun ei saanut reaktioa. Lähdin, säilytin itsekunnioutukseni eikä kiusaaja onnistunut kiusaamaan vaan teki itse itsestään idiootin. 

Vierailija
82/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä et ole jo asiasta sanonut? Jos mulle joku vääntelisi naamaansa niin sanoisin asiasta heti, enkä mitenkään mukavasti.

Onko mies jo saanut jotenkin liikaa valtaa ja alistettua naisen niin, että tämän on vaikea lähteä suhteesta. Nykyään etenkin monenlainen  perheväkivalta tulee yleistymään, taloudelliset riippuvuudet, kiitos hallituksen! Naisen asemassa on jotain positiivistakin, hänellä ei ole kainalossa vielä narsistille tehtyä vastasyntynyttä ja poikansa on kuitenkin jo muutaman vuoden lähellä täysikäisyyttä. Nyt vain ero vireille, varautua saa silti kiusantekoon ja vakavampaankin mutta ne on sitten oikeusjuttuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kantaa kaunaa jostakin ja iskee takaisin ainoalla tavalla jonka osaa. Onko hänellä jotain syytä olla katkera sinulle?

Vierailija
84/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kantaa kaunaa jostakin ja iskee takaisin ainoalla tavalla jonka osaa. Onko hänellä jotain syytä olla katkera sinulle?

Narsisti on katkera äidilleen ja sitä kautta kaikille maailman naisille.

Hän saattaa rakastuessaan kuvitella, että uusi nainen on ainutlaatuinen ja erilainen, kunnes hänellä napsahtaa päässä ja pistää uudenkin naisen samaan kategoriaan. Sitten alkaa halveksunta, vihamielisyys, emotionaalinen etäisyys (jos sellaista koskaan oli).

Vierailija
85/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun arvoinen mies, jätä se ennen kuin se jättää sut.

Vierailija
86/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ehkä narsisti, mutta kusipää kyllä. 

Vakavan keskustelun paikka ja jos  ei käytös muutu, lapikasta.

Miksi naisen pitäisi korjata miestä tai puhutella jatkuvasti. Eikun omat asunnot samantien. Aikuisen pitäisi kai osata itse käytös. Mitä jos mies tulee aina vaan vihaisemmaksi ja äkkipikaiseksi? Miksi mies on suhteessa jos mikään ei miellytä.

No se on kai se p.llu kunnes löytää paremman.

Tuollainen mies ottaa uskottomuudenkin uudeksi kiusaamisen aseekseen. Ei arvosta naisia, ovat vain pelinappuloita. Silti saattaa tuntea järkyttävää mustasukkaisuutta, vihaa ja vainoa mikäli epäileekään häntä petetyn. 

Vierailija
87/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suhde syö sinua henkisesti. Kysy ensin pojalta miltä hänestä tuntuu ja kerro sitten miehelle. Anna hänen itse ratkaista jääkö vai lähteekö.

Vierailija
88/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä kääntyy nyt uhrin suuntaan? Olkoon mies miten katkera tahansa, ei noin tasa-arvoisessa suhteessa miehen pidä käyttäytyä. Suhde on tuhoontuomittu. Naisen lähdettävä ennenkuin on ihan oikeasti alistettuna nyrkin ja hellan välissä, pahimmillaan raskaana tuolle tyypille. 

Vierailija
89/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee hyvä nuori pilalle joutuessaan näkemään miehen sikailua.

Vierailija
90/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mieshän vaikuttaa jotenkin vammaiselta tai täysidiootilta. 

-mies

Vierailija
91/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo suhde syö sinua henkisesti. Kysy ensin pojalta miltä hänestä tuntuu ja kerro sitten miehelle. Anna hänen itse ratkaista jääkö vai lähteekö.

Mitä ihmettä? 

Ap:n pitää nyt voimaantua, etsiä omanarvontunto ja selkäranka eikä ulkoistaa elämäänsä muiden käsiin.

Vierailija
92/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä nyt helevettiä! Luiskaan tuollainen tyyppi. Yrittää vissiin esittää jotain äijää poikasi edessä tms. Mutta kun ette kerran asu edes yhdessä, niin helpompi erota.

Vierailija
93/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis ole vielä huomauttanut miestä typerästä käytöksestään. Sulla on ongelma nyt siinä, että et pidä puoliasi etkä lapsesi puolta.

Nyt kun on tullut selväksi se, että käytös vain pahenee, niin turhaa sun on enää uhrata voimavarojasi luolamieheen (neanderthaalilaiseen).

Sanot vaan suoraan sille juntille, että tapailu päättyy nyt. Hyvästi ja tervemenoa.

Vierailija
94/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään tapauksessa mies sitä päätä. Sehän on jälkeenjäänyt.

Ap hoida homma kotiin. Sinun ja poikasi hyvinvoinnin takia. Se on tärkeintä pitää omasta ja lapsen hyvinvoinnista huolta.

Vierailija
95/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole vielä huomauttanut miestä typerästä käytöksestään. Sulla on ongelma nyt siinä, että et pidä puoliasi etkä lapsesi puolta.

Nyt kun on tullut selväksi se, että käytös vain pahenee, niin turhaa sun on enää uhrata voimavarojasi luolamieheen (neanderthaalilaiseen).

Sanot vaan suoraan sille juntille, että tapailu päättyy nyt. Hyvästi ja tervemenoa.

Perustele minulle, miksi aikuista ihmistä pitäisi huomauttaa typerästä käytöksestä? Etenkin, kun hän tekee sitä tahallaan.

Vierailija
96/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen seurustelu on toksista sekä itsellesi että pojallesi, älä jatka. Myrkyllisellä asenteella toisiin suhtautuvia ihmisiä on sekä miehissä ja naisissa, sitä voi olla kaikenikäisissä. Näiltä puuttuu empatia toisia kohtaan eivätkä he ymmärrä tai haluakaan ymmärtää että toisista tuntuu pahalta heidän loukkauksensa. Ison Kirjan yhtenä ydinsanomana on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi ja :Kunnioittakaa kaikkia ihmisiä. Näillä ohjeistuksilla pärjää aika pitkälle!

Vierailija
97/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös miettinyt johtuuko siitä että fiilikset mua kohtaan ovat muuttuneet.. Poika näkee häntä 1-2 krt viikossa ja nyt viime aikoina on alkanut tämä outo käytös. Irvistely ja mun ilmeiden matkiminen on jatkunut kauemmin, esim kun nähdään parin päivän tauon jälkeen, hän irvistää mut nähdessää(kuulostaa aik karsealta). Mut tämä mun dissaaminen pojan seurassa ei ole ok, jos huomautan siitä hän tod.näk kieltää että olisi käyttäytynyt niin

ap

Poikas oppii miten kohdella tulevaa vaimoaan. JS!

Vierailija
98/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla katkera exälle ja kostaa nyksälle. Jotkut miehet tekee niin. 

Vierailija
99/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kunnioita ja arvosta sinua. Jätä se. 

Itse en sietäisi tuollaista käytöstä yhtään.

Sinulla on hyvä itsetunto ja selvästi itsenäinen, voimantuntoinen persoona. Vielä. Niin vain taitava narsisti saisi sinutkin pois raiteiltaan. Onhan heissä juuri sellaisia, joille kaltaisesi olisi palkitseva haaste. Yleensä tuollaisilla "aluksi lähes täydellisillä" luonnevikaisilla kaikki alkaa vähitellen, nakertaen itsetuntoa sekä kieroilemalla ihmissuhteissa, taloudessa, kaikessa mikä uhrille on tärkeää. Haluaa muuttaa uhrin luonnetta ja niin on onnistunutkin, jäljellä traumatisoitunut uhri. Narsisteissa on niin miehiä kuin naisiakin, melkoisia hämähäkkejä verkkoineen. Sanoit hyvin, viisaasti ja tiivistetysti "en sietäisi tuollaista käytöstä". Heti siis kysyttävä narsistilta "mitä tarkoitit tuollakin loukkauksella"? Se mitä saa vastaukseksi, kertoo kaiken olennaisen suhteen tulevaisuudesta. Onko kumppanissa kasvunvaraa?

Vierailija
100/159 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ette asu yhdessä! Lopettaisin seurustelun tuollaisen miehen kanssa!