Tuhlasin 80€ kauneudenhoitotuotteisiin
Tilasin kasvojen puhdistusainetta, yövoidetta, hiusnaamion, jotain ihogeeliä ja hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Tunnen itseni tyhmäksi. Ilmankin olisin pärjännyt. En voi perua enää tilausta. Oliko mielestänne kamalaa tuhlaamista? Paljonko te käytätte vastaaviin tuotteisiin rahaa?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Ihailen sitä kuinka käytätte rahojanne näyttääksenne paremmilta miesten silmissä, mutta markkinointi kusee teitä linssiin vuodesta toiseen.
Miksi (yksinkertaiset) miehet luulevat, että naiset ostavat kauneustuotteita markkinoinnin perusteella?
Itse en ainakaan pärjäisi ilman puhdistusainetta, kasvovoidetta ja hoitoainetta. Hiusnaamiosta ja ihogeelistä en tiedä mitä ne ovat, mutta jos ne vaikuttivat sinulle sopivilta tuotteilta, niin mikä ettei. Itse koen osan kosmetiikasta (kuten juurikin puhdistusaineet ja kosteusvoiteet) välttämättömiksi, ja mullakin menee tuo n. 80 € ehkä 3 kk välein. Lisäksi ostan muutakin kaupoista, esim. shampoota ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin just pelkkiin meikkivoiteen pohjustusvoiteisiin 100 euroa. En tuhlannut, vaan panostin itseeni. Olin säästänyt sairaseläkkeestä! Tilasin netistä, Emotionissa nää ois maksaneet 150 euroa joten säästin 50 euroa, heh!
Panostit itseesi. No en nyt niinkään sanoisi, vaan panostit tyhjään. Et ole yhtään sen parempi panostuksesi johdosta.
No en parempi, mutta iloisempi! Rankan sairastelun keskellä koen hemmotteluhetket mieltä piristävinä!
Markettituotteilla olisit päässyt paljon halvemmalla ja suurempi ilo.
Mulla maksaa koko kropan perusvoiteet apteekista 2*500g purkkia 50e, noin vuodeksi ja sama käy naamaankin.
Ei yhtään sen kummoisemmalta näytä jos läträä jotain kalliita, mukamas ihmevoiteita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla maksaa koko kropan perusvoiteet apteekista 2*500g purkkia 50e, noin vuodeksi ja sama käy naamaankin.
Ei yhtään sen kummoisemmalta näytä jos läträä jotain kalliita, mukamas ihmevoiteita.
Panosta mielummin maksan kuntoon elintavoilla. Silloin et tarvitse edes perusvoiteita, sillä kun maksa on kunnossa, niin myös iho on kostea ja hyväkuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset osta niitä kauneustuotteita Prisman poistomyynnistä?
Koska siinä ei ole hohtoa. Nainen kuvittelee että ostamalla kalliilla saa itsestään kauniimman.
Siellä poistomyynnissä on aika suppea valikoima. Ei välttämättä löydy itselle sopivia.
Vierailija kirjoitti:
Mun yövoide pelkästään maksaa 71e
Olet varmaan tosi kaunis!
Vierailija kirjoitti:
Ihailen sitä kuinka käytätte rahojanne näyttääksenne paremmilta miesten silmissä, mutta markkinointi kusee teitä linssiin vuodesta toiseen.
Miten niin miesten silmissä?
T.lesbo
Vierailija kirjoitti:
Kiva että sinä pärjäät noilla. Ihoja on kuitenkin erilaisia joten se mikä sopii sinulle ei ehkä sovikaan toiselle. Ja vaikket sinä huomaa eroa kalliimpaan voiteeseen, niin käyttäjä kyllä huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi (yksinkertaiset) miehet luulevat, että naiset ostavat kauneustuotteita markkinoinnin perusteella?
Niinpä. En minä ainakaan osta. Joskus saatan kokeilla jotain tuotetta mainoksen nähtyäni, mutta en todellakaan osta toisten jos se ei ole hyvä.
Ei ole tuhlausta jos on varaa ja noilla läträä. Tämä hipiä ei rasvoja kaipaa. Yksi niveapurkki kestää kaksi vuotta.
Sitten se on tuhlausta jos ei ole varaa tai ei ole tarvetta. Mä tekisin ton tilauksen tuntisin itseni jäätävän tyhmäksi. Mitä mä näillä teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun yövoide pelkästään maksaa 71e
Olet varmaan tosi kaunis!
Kyllä se voide on ihon kuntoon vaikuttanut positiivisesti. Ihoni on aika ongelmainen ja on vaikea löytää sopivia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut naistenlehtiä sitten teini-iän, jolloin sain lukea kampaajasukulaiseni kampaamon vanhoja naistenlehtiä. Jotain 15-20 vuotta sitten joku toimittaja kirjoitti siitä, että naistenlehtien testeissä olivat voittajia aina ne tuotteet ja merkit, joita mainostettiin lehdessä. Se on loogista, koska toimitukset ihan uskonnollisia lehtiä myöten saivat aikaisemmin tuotepaketteja pyytämättä kosmetiikkatukuilta.
Yksi kaverini on toimittaja ja naureskeli sitä, että pitääkö pääasissa miesten lukemaan lehteen tehdä ristikko ja jakaa huulipunat, ripsivärit jne tuotepalkintoina ristikkojen ratkaisijoille? Toki tuotteiden lähetys loppui kun firma ei saanut vastakaikua lehden toimituksesta.
INCI-lista on hyvä apu kun selvittää tuotteen laadukkuutta. Huonoa tuotetta parannellaan monesti hajusteella, pakkauksella ja SLS:llä, joka saa pesuaineen vaahtoamaan ja kuivattaa samalla ihoa puhdistamatta sitä. Kosmetiikkateollisuus tilaa perusvoidepohjat ja laittaa sitten voitaisiin omat lisänsä.
On olemassa ihmisiä, jotka tekevät ainakin osan käyttämästään kosmetiikasta. Voidedeodoranttia voi tehdä kookosrasvasta ja ruokasoodasta. Irtopuuteria voi tehdä maissijauhosta ja kaakaosta. Etenkin englanniksi on ohjeita vaikka kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panosta mielummin maksan kuntoon elintavoilla. Silloin et tarvitse edes perusvoiteita, sillä kun maksa on kunnossa, niin myös iho on kostea ja hyväkuntoinen.
Ikääntyessä iho kuivuu vaikka panostaisi mihinkä. 😅 Varsinkin talvella. Tulisihan se halvenmaksi jos ei tarvitsisi mitään mutta kuiva iho tuntuu epämiellyttävältä.
Ikääntyvä iho
Ikääntyvä iho ohenee ja sen toimintakyky heikkenee. Orvaskeden läpäisyesteen luontaisten rasvojen määrä vähenee, ja iho kuivuu herkemmin. Kuivuessaan iho voi kutista ja tulehtua
Ihon rakenne ja muutokset ikääntyessä
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01124
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos ei käytä tuollaisia tuotteita, ei "huolehdi itsestään"? Kumma juttu kun ei miehetkään juuri tuollaisia käytä. Tietty pitkät hiukset tarvitsevat hoitoaineen kyllä
Jotkut miehet käyttävät ihonhoitotuotteita. Ihosta huomaa hoitaako sitä vai ei.
Itse aina ihmettelen yhden yli 50-kymppisen miehen ihoa, että miten voi olla niin hyvä iho siinä iässä. Saattaa ihmetellä, kun aina skannaan katseella otsaa, silmänalustoja, poskia... sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos ei käytä tuollaisia tuotteita, ei "huolehdi itsestään"? Kumma juttu kun ei miehetkään juuri tuollaisia käytä. Tietty pitkät hiukset tarvitsevat hoitoaineen kyllä
Itse aina ihmettelen yhden yli 50-kymppisen miehen ihoa, että miten voi olla niin hyvä iho siinä iässä. Saattaa ihmetellä, kun aina skannaan katseella otsaa, silmänalustoja, poskia... sivusta
Miehille on ollut marketeissa kosmetiikkaa siitä lähtien kun David Beckham ja kumppanit toivat esille käsitteet metroseksuaalisuus ja fruittari. Jos mies pitää itsellään kunnossa olevasta ihosta niin kyllä hän saa omilla rahoillaan ostaa tuotteensa ja käydä ihonpuhdistuksessa. Nykyään ihonpuhdistus ei ole mikään tabu edes teinipojille, jotka käyvät edullisemmassa nuorisoihonpuhdistuksessa. Siksi heillä on iho paremmassa kunnossa kuin aikaisemmilla ikäluokilla. Myös tupakoinnin väheneminen näkyy suoraan parempana ihona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mies on huolehtinut maksansa kunnosta. Siksi iho on niin hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mies on huolehtinut maksansa kunnosta. Siksi iho on niin hyvässä kunnossa.
Mikä maksahullu tänne on pesinyt.
Ei haittaa yhtään, kun sait useita tuotteita.