Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkö huomisaamuna 59,8c/kWh (maanantai 16.9.2024)

Vierailija
15.09.2024 |

Pahemmaksi menee vaan koko ajan.

Jääpi kaffeet ja puurot keittelemäti, ja paahtoleivät paahtamati, jos ei nouse ennen kuutta aamulla.

Sitten mennäänkin raikkailla voikkaleivillä iltakymmeneen.

Kommentit (347)

Vierailija
261/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähkö on varmaan paras vaihtoehto niille jotka asuvat yksin tai kaksin, rivi-tai kerrostalossa ja joilla ei ole suorasähkölämmitteistä taloa. Aika puusilmäistä kuitenkin väittää että se olisi ympäri vuoden halvin vaihtoehto kaikille. 1 ihminen kuluttaa sähköä yleensä vähemmän kuin vaikka nelihenkinen perhe, vaikka kuinka yrittäisi säästää.

Vierailija
262/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kyllä se on vain 8snt/kwh. Mitä näitä stressaamaan.

Sama, ei paljoa heilu. Kyllä kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa aniharva kertoo koskaan mikä sähkölasku kokonaisuudessaan. Hirveä vääntö jo vuodesta toiseen onko se kulutus sentin kalliimpaa vai ei. Kuitenkin lopulta vain se summa mikä maksettavana kokonaisuudessaan sähkölaskuissa on ainoa merkitsevä asia.

Vierailija
264/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esim mulla talvella lattiat ja vesi lämpiää yöllä. Toki jos hermo ja taidot ei riitä pörssin käyttöön, kiinteä on vaihtoehto."

Toi on kiva, että on illalla jo kylmät lattiat ja varaaja tyhjä. On se kivaa.

Joillain sitä vettä kuluu pitkin päivää ja varaaja on kyllä ihan oikean kokoinen.

Elämäntavat ei kaikilla vaan ole samanlaiset. Haluan nauttia lämmöstä myös päivällä, saati illalla.

Vierailija
265/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskusteluissa aniharva kertoo koskaan mikä sähkölasku kokonaisuudessaan. Hirveä vääntö jo vuodesta toiseen onko se kulutus sentin kalliimpaa vai ei. Kuitenkin lopulta vain se summa mikä maksettavana kokonaisuudessaan sähkölaskuissa on ainoa merkitsevä asia.

Ei se hinta ole ainoa merkitsevä asia ainakaan mulle. Haluan lämmintä vettä myös illalla ja lämpöisen talon. 

Jos ne lämpiäs vain yöllä se ei riittäisi omaan tarpeeseen.

Hinta on vain yksi osa siitä mitä kokonaisuudessa saa tai ei saa.

Halvalla harvoin saa hyvää. Pätee myös tässä. Jos maksaa hieman lisää voi lämmitellä koska vaan jne. Eli vakuutus on mukana josta haluan maksaa. Se on se lisä minkä saa.

Vierailija
266/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna kusetushinnat on voimassa klo 06-22. Missä välissä nämä heikki ja helmi huolettomat aikovat pestä pyykkiä, tehdä ruokaa tai katsella telkkaria? Tietenkin, jos ei ole koko päivänä lainkaan kotona, niin ei sähköä kulu muuta kuin välttämättömän verran.

Minun elämäni ei siihen kaadu, jos pyykinpesu maksaa joskus muutaman euron. Yleensä se ei maksa juuri mitään. Ehkä asia on niin päin, että sinä voisit vähän relata. 

Relaan heti kun kiinteä soppari astuu tiistaina voimaan. Huominen vielä kärvistellään, sitten loppuu kärvistely. Mulle tuo kusetushintojen maksaminen on myös periaatekysymys, en halua maksaa pörssiukkojen ahneudesta. Siksi meillä on vedetty kulutus minimiin, kun on hintapiikki.

Ja seuraavaksi itket siitä, että suurimman osan vuodesta maksat sähköstä huomattavasti pörssihintaa korkeampaa kiinteää hintaa. Luuletko, että ne samaiset pörssiukot oikeasti tarjoavat sinulle pörssisähköä kannattavampaa vaihtoehtoa? Muutama kallis päivä vuodessa ei tunnu vuositasolla yhtään missään, jos muuten maksat 4-5 kertaa enemmän sähköstäsi. Mutta ethän sinä sitä ymmärrä. 

Kylläpä sinut saa raivoon toisten sähkösopimukset. Miksi ihmeessä? 

En muuten missään ole nähnyt yhdenkään määräaikaisella sopparilla olevan itkevän sähkön hintaa. Kyllä ne hintajankkaajat on pörssisähköläisiä. No ne, joiden oli pakko ottaa niitä järjettömiä 30 senttiä/kWh sopimuksia, on eriasia, mutta kukaan tuskin heitä tarkoittaa näissä keskusteluissa. 

Se nyt vaikuttaa, että sinä et ymmärrä, että ihmiset ovat ihan tyytyväisiä valintaansa. Jos se määräaikainen ei miellyttäisi, hehän olisivat ottaneet pörssisähkön. Miten sinä et nyt sinä ymmärrä, et millään. Kiukuttelet ja raivoat vain.

Vierailija
267/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkö tulee näillä keinotteluhinnoilla halvemmaksi vain siten, jos käytät sitä sähköä halpaan aikaan, eli käytännössä yöllä. Muutatko vuorokausirytmisi sen mukaan, milloin sähkö on halpaa? Teet siis ruokaa yöllä, käyt saunassa yöllä, katsot telkkaria yöllä, peset pyykkiä ja astioita yöllä? Pyykki- ja astianpesukone voi pyöriä yöllä, vaikkei sitäkään oikeasti suositella, kun et ole hereillä valvomassa, jos jotain kävisi. Sama puhelinten latausten kanssa.

Nuo arkiaskareet vie niin vähän sähköä ettei ole juurikaan vaikutusta. Samoin esim valaistus.

Todellisuudessa näitä yösaunojia ei ole kuin määristen kuvitelmissa. 

Pörssisähköläisten kommentteja on hauska lukea. Laitetaan lämmitykset kiinni kalliimpien tuntien ajaksi, ladataan kännykät töissä, siirretään

Sehän on uskonto.

Vierailija
268/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaset villat teillä on jos rahat ei riitä sähköön? Mulla 36 neliötä kerrostalossa ja sähkölasku siirtoineen 17€ kuussa. 

Kyllä käyp katteeks, mulla pelkkä perusmaksu 19€/kk. 

Minullakin rivarissa perusmaksu 12e ja siihensiirto n. 8 euroa ja itse sähkö sanotaan nyt toinen mokoma eli kuukauden lasku vaatimaton 28e.

Tuskin se rivarin lämmitys ilmaista kuitenkaan on, vai mitä? Eli kun vertaa sähkön hintaa, on hyvä huomioida myös lämmityksen osuus. Sähkölämmitteisessä asunnossa toki sähkölasku on suurempi, mutta ei mikään muukaan lämmitys muoto ole ilmainen. 

Vierailija
269/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä rivarissa sähkölämmitys jos sähkölasku 28 euroa. Joku raja valehtelussakin.

Vierailija
270/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas mielenkiintoisen kuuloista keskustelua. Jos asut esim. kerrostalossa, on aivan yksi ja sama minkä tyyppinen sopimus sinulla on. Meillä pienessä sähkölämmitteisessä talossa asuessa on päädytty kiinteään. Laskeskelin, että tammi- helmikuussa tulee maksamaan paljon joka tapauksessa, mutta esim. viime talven pörssi hinnoilla ero on kuitenkin satasissa. Kesällä halvan sähkön aikaan säästö on n. 10-20/kk pörssillö. Vaikka varmaan pörssissä vuositasolla halvempaa niin luulen, että maksan sen muutaman kympin siitä ilosta, että pyykit saa pestä tammikuussakin silloin kun haluaa

Vierailija
271/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna kusetushinnat on voimassa klo 06-22. Missä välissä nämä heikki ja helmi huolettomat aikovat pestä pyykkiä, tehdä ruokaa tai katsella telkkaria? Tietenkin, jos ei ole koko päivänä lainkaan kotona, niin ei sähköä kulu muuta kuin välttämättömän verran.

Minun elämäni ei siihen kaadu, jos pyykinpesu maksaa joskus muutaman euron. Yleensä se ei maksa juuri mitään. Ehkä asia on niin päin, että sinä voisit vähän relata. 

Relaan heti kun kiinteä soppari astuu tiistaina voimaan. Huominen vielä kärvistellään, sitten loppuu kärvistely. Mulle tuo kusetushintojen maksaminen on myös periaatekysymys, en halua maksaa pörssiukkojen ahneudesta. Siksi meillä on vedetty kulutus mini

Määriksen omistavat yleensä ovat ihan itse valinneet sen hintansa ja ovat kyllä siihen yleensä tyytyväisiä.

Murinaa en minäkään ole kuullut keltään muulta kun pörssisähköläisiltä. Ne jaksaa vinkua.

Vierailija
272/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko määräaikaiset todellakin niin tyhmiä että luulevat etteivät maksa enemmän kuin pörssisähköläiset?

Määräaikainen hinta = pörssisähkön keskihinta + se minkä sähköyhtiö vetää itselleen välistä (ja se ei todellakaan ole nolla tai miinusmerkkinen summa).

Kenenkään määräaikaisen kohdalla ei sähköyhtiö jää miinukselle, siitä ne kyllä pitävät huolen. Jos jäisivät, niin irtisanoisivat sopparin, aivan kuten tapahtui ukrainan sodan jälkeen.

Onko pörssisähkön käyttäjät noin tyhmiä, että jaksavat jankuttaa koko ajan siitä, kuinka määräaikaisen käyttäjät on tyhmiä ja eivät ole ymmärtäneet Suurta Totuutta. 

Eikö tyhmä pösän käyttäjä vieläkään ymmärrä, että määrikset miettivät asian oman taloutensa ja elämänsä kohdalta.  Mitä se sinua kiinnostaa, jos joku maksaa enemmän, kuin sinä? 

Pitää olla melkoinen vika päässä, että jaksaa jatkuvasti jankuttaa määräaikaista sähkö sopimuksista,vaikka ne eivät omaa elämää sivua mitenkään. 

Sammuttele sinä niitä valojasi ja lämmityksiäsi siellä ihan rauhassa. Se sinua kai kaihertaa. 

Vierailija
273/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan kiinteän sähkön omaava edes seuraa pörssisähkön hintoja? 

Samasta syystä kuin pösäläinen seuraa tarjolla olevia kiinteitä soppareita.

Niin no pösäläinen voi vaihtaa tarjolla olevaan kiinteähintaiseen heti kun haluaa.

Määrikset jumissa jopa 24kk soppareissaan...

Sinä se jaksat kuvitella, että tuo "jumissaolo" haittaisi jotenkin. Juuri kesällä uusin sopimukseni, ja myyjät yksi toisensa jälkeen kaupittelivat  pörssisähköä. Halusin kiinteähintaisen. 

En oikeasti ymmärrä, miksi asia kutittaa persettäsi noin paljon? 

Vierailija
274/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä se. Jos olisi kusetushinnat jonkin pari tuntia päivässä, voisi niitä kiertää, mutta nyt ei voi. Kyllä on maailma täysin muuttunut siitä mitä minullekin on nuorena opetettu (olen viisikymppinen). Ennen opetettiin, että itse tekemällä säästää, siispä edullisia uuniruokia, itse tekee leivän jne. Taitaa olla edullisin vaihtoehto nyt ihan valmiit mikroateriat. Meilläkin on piha täynnä omenoita ja voisin joo niistä keitellä hilloja ja soseita ja kuivata kuivurissa, mutta ilmeisesti nykykansalaisen täytyy antaa kaiken mädäntyä pihaan. Voin sitten talvella ostaa kaukomailta rahdattuja omenoita syödäkseni niin maailma pelastuu.

Vierailija
275/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä kerron.

Sähkölämmitteinen okt 120m2. Huoleton kulutus v 23 14827kWh.

Pörssisähköön meni 980e, siirto 422e, verot 324e. Tuosta tulee hintaa kilovatille 6,6 cnt. 

Säästö meille tarjottuun 8,4cnt määrikseen verrattuna vuodessa 267e. Kelpaa mulle, ostin tuolla ylimääräiset lentoliput tälle vuodelle. 

Vierailija
276/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole jumissa, paitsi ihan omasta halustani taas 2 vuotta 8 senttiä.

En todellakaan ottaisi pösää, en kuuna päivänä, enkä edes sitä kulutusvaikutus sopparia.

Ne on vihoviimesiä juttuja lähteä mukaan. Yrittävät aivopestä ihmisiä käyttämään sähköä silloin kun yhtiöt haluavat.

Vierailija
277/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole aikaa ja mielenkiintoa seurata minkä hintaista sähkö on milloinkin niin siksi on paljon stressittömämpää kun on kiinteä soppari. Opiskelen ja tällä hetkellä teen työharjoittelua vuorotyössä sekä samalla keikkatyötä kolmivuorossa. En mä voi alkaa kyttämään koska on halpaa sähköä. 

Ei toki tarvitsekaan olla, mutta sulla on aikaa olla täällä? Tuon viestin kirjoittamiseen meni enemmän aikaa kuin sähkön hinnan katsomiseen. 

Perheellinen kokopäivätyössä oleva opiskelija, joka ei ymmärrä miten tämä liittyy pörssisähköön. 

Et ymmärtänyt? Oikeasti? 

Jos ihminen on vuorotyössä, hän on kotona silloin, ku  ei ole töissä. Hän saattaa esimerkiksi nukkua päivällä ja valvoa yöllä, tai toisinpäin. Työvuorot rytmittävät elämän. Sähköön se liittyy siten, että hän käyttää sähköä silloin kun on kotona. Hänen on käytävä suihkussa ja laitettava ruoka sähkön hinnasta riippumatta, koska se on tehtävä kotona ollessa. 

Etätyöläisillä asia esimerkiksi on aivan eri. Minä taas teen usein 12 tuntista työpäivää. Siinä ei hirveän montaa tuntia jää kotona vekslattavaksi sähkön käytön kanssa, jos vaikkapa haluaisi välttää kalleimpia tunteja. 

Ihmisten on kummallisen vaikea ymmärtää erilaisia elämäntilanteita

Vierailija
278/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole aikaa ja mielenkiintoa seurata minkä hintaista sähkö on milloinkin niin siksi on paljon stressittömämpää kun on kiinteä soppari. Opiskelen ja tällä hetkellä teen työharjoittelua vuorotyössä sekä samalla keikkatyötä kolmivuorossa. En mä voi alkaa kyttämään koska on halpaa sähköä. 

Pörssisähkö ois halvempi sulle, mutta trolollolollooo trollihan sä oot :xD

Mikä sua vaivaa? Miksi ihminen ei saisi valita itselleen millaista sopparia haluaa. Miksi te koitatte pakottaa pörsissähköön? 

Onko tämä joku sähköyhtiöiden salaliitto, kun näin pörssisähköä ihannoidaan ja tuputetaan. Se olisikin kätevää, jos olisi vain pörssisähkö. Hintoja voisi nostaa mielin määrin, miten nyt sattuu kivalta tuntumaan ja olemaan tyhjää pankkitilillä

Vierailija
279/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkö tulee näillä keinotteluhinnoilla halvemmaksi vain siten, jos käytät sitä sähköä halpaan aikaan, eli käytännössä yöllä. Muutatko vuorokausirytmisi sen mukaan, milloin sähkö on halpaa? Teet siis ruokaa yöllä, käyt saunassa yöllä, katsot telkkaria yöllä, peset pyykkiä ja astioita yöllä? Pyykki- ja astianpesukone voi pyöriä yöllä, vaikkei sitäkään oikeasti suositella, kun et ole hereillä valvomassa, jos jotain kävisi. Sama puhelinten latausten kanssa.

Nuo arkiaskareet vie niin vähän sähköä ettei ole juurikaan vaikutusta. Samoin esim valaistus.

Todellisuudessa näitä yösaunojia ei ole kuin määristen kuvitelmissa. 

Pörssisähköläisten kommentteja on hauska lukea. Laitetaan lämmitykset kiinni kalliimpien tuntien ajaksi, ladataan kännykät töissä, siirretään

Nyt puhutaan suomalaisista jotka ovat valmiita vaikka tunteja jonottamaan saadakseen tyhjän ämpärin. Kunhan nyt kolikon säästää vaikka siihen käyttäisi kuinka paljon aikaa ja myös usein rahaa. Vaivannäöllä ei sulo vileneille ole mitään merkitystä. Jos sähkö maksaa vaikka 30 senttiä niin aika harva tuuppaa enää sähkösaunaa päälle vaikka ei siinä lopulta kovin kummoinen laskun lisäys syntyisi. Vain he joilla omakotitalo tai rivari ja sähkölämmitys ainoa lämmitysmuoto lasku muodostuu mitenkään merkittäväksi. Kerrostaloasukkailla on senttien säästelyä se mikä sähkömuoto on valittu. Toki onhan heissäkin niitä jotka tosiaan lataavat varavirtalähteitä myöten duunissa kaiken omalla työpaikallanikin. 

Vierailija
280/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkö ois halvempi sulle, mutta trolollolollooo trollihan sä oot :xD

Mikä sua vaivaa? Miksi ihminen ei saisi valita itselleen millaista sopparia haluaa. Miksi te koitatte pakottaa pörsissähköön? 

Onko tämä joku sähköyhtiöiden salaliitto, kun näin pörssisähköä ihannoidaan ja tuputetaan. Se olisikin kätevää, jos olisi vain pörssisähkö. Hintoja voisi nostaa mielin määrin, miten nyt sattuu kivalta tuntumaan ja olemaan tyhjää pankkitilillä

Pörssisähkön puolesta puhujat yrittää että kaikki ottaisi pösän koska tuolloin kulutus painottuisi enemmän sinne halvimpaan aikaan ja ne hintapiikit tasoittuisi. Se on heidän tavoite. Saada hinta tasaisemmaksi.

Saattaisi vaan käydäkin lopulta niinkin kusisesti että ne hinnat pomppaakin sitten jokaisena aikana. Tasaisen kalliimmat hinnat.

Järkevät pysyy kaukana pösästä ja maksaa sen mitä itse haluaa ja kuluttaa kun itse haluaa.

Leikkeihin en lähde ja kulutan juuri kun tarvitsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme