Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkö huomisaamuna 59,8c/kWh (maanantai 16.9.2024)

Vierailija
15.09.2024 |

Pahemmaksi menee vaan koko ajan.

Jääpi kaffeet ja puurot keittelemäti, ja paahtoleivät paahtamati, jos ei nouse ennen kuutta aamulla.

Sitten mennäänkin raikkailla voikkaleivillä iltakymmeneen.

Kommentit (347)

Vierailija
281/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 vrk keskihinta

4.36 snt/kWh

Vierailija
282/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskusteluissa aniharva kertoo koskaan mikä sähkölasku kokonaisuudessaan. Hirveä vääntö jo vuodesta toiseen onko se kulutus sentin kalliimpaa vai ei. Kuitenkin lopulta vain se summa mikä maksettavana kokonaisuudessaan sähkölaskuissa on ainoa merkitsevä asia.

No mä kerron.

Sähkölämmitteinen okt 120m2. Huoleton kulutus v 23 14827kWh.

Pörssisähköön meni 980e, siirto 422e, verot 324e. Tuosta tulee hintaa kilovatille 6,6 cnt. 

Säästö meille tarjottuun 8,4cnt määrikseen verrattuna vuodessa 267e. Kelpaa mulle, ostin tuolla ylimääräiset lentoliput tälle vuodelle. 

Viime vuosi on ollut poikkeus isossa kuvassa pörssisähkön eduksi. Voi toki olla että suuntaus pysyy samansuuntaisena. Itse otinkin nyt talveksi 6kk kiinteän 8.79 hintaan. Kevät-kesä pörssisähköllä. Talvella kulutus 3-4 krt kesään verrattuna.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukun pitkään

Vierailija
284/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on muutakin tekemistä elämässä kun vaivata lämpöjä päälle pois. Päälle pois, tunnin perusteella.

Katsoa sovelluksesta koska voi elää. Joo onnea vaan valinnastanne.

Vierailija
285/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin säästö syntyy pienellä kulutuksella. 

Vierailija
286/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? 06-22 kallista?

Pitää sammuttaa mun hengityskone, se vie niin paljon.

Vierailija
287/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas taas mielenkiintoisen kuuloista keskustelua. Jos asut esim. kerrostalossa, on aivan yksi ja sama minkä tyyppinen sopimus sinulla on. Meillä pienessä sähkölämmitteisessä talossa asuessa on päädytty kiinteään. Laskeskelin, että tammi- helmikuussa tulee maksamaan paljon joka tapauksessa, mutta esim. viime talven pörssi hinnoilla ero on kuitenkin satasissa. Kesällä halvan sähkön aikaan säästö on n. 10-20/kk pörssillö. Vaikka varmaan pörssissä vuositasolla halvempaa niin luulen, että maksan sen muutaman kympin siitä ilosta, että pyykit saa pestä tammikuussakin silloin kun haluaa

Jos viime talven pörssisähkön ja kiinteän ero oli satasia niin kannattaisikohan siihen taloon rakentaa kaikki seinät niin lämpö pysyisi sisällä.

Vierailija
288/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin säästö syntyy pienellä kulutuksella. 

No niinpä tietysti, mutta joillain on käsitys, että paljon sähköä kuluttavat käyttävät sähköä lähinnä viihteeseen ym. "turhaan". Moni on tottunut säästämään tekemällä itse ruokaa, säilömällä satoa ja pakastamalla sitä ym. Eli jos tätä ei tee, kuluja tulee jossain muualla. Suo siellä vetelä täällä.

Vierailija
289/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskusteluissa aniharva kertoo koskaan mikä sähkölasku kokonaisuudessaan. Hirveä vääntö jo vuodesta toiseen onko se kulutus sentin kalliimpaa vai ei. Kuitenkin lopulta vain se summa mikä maksettavana kokonaisuudessaan sähkölaskuissa on ainoa merkitsevä asia.

No mä kerron.

Pörssisähköön meni 980e, siirto 422e, verot 324e. Tuosta tulee hintaa kilovatille 6,6 cnt. 

Säästö meille tarjottuun 8,4cnt määrikseen verrattuna vuodessa 267e. Kelpaa mulle, ostin tuolla ylimääräiset lentoliput tälle vuodelle. 

Teille syntyy säästöä ja valinnalla on jo merkitystä. Itselläni muuton myötä ensimmäisen täyden kuukauden perusteellä sähkönkulutus on noin 100 kWh kuukaudessa eli vuositasolla 1200 - 1300 kWh. Lisäksi sähköä käytän aina vain niinä vuorokausittain kalleimpina tunteina. Eli aamulla 7 - 11 ja iltapuolella 15 - 21. Kaupungin sisäisen bussilipun ehkä saisi erotuksella jos hyvä tuuri käy. Mutta tosiaan sähkölämmitteisessä omakotitalossa asialla onkin jo merkitystä. Sinun vastauksesi oli hyödyllinen. 

Vierailija
290/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä kerron.

Viime vuosi on ollut poikkeus isossa kuvassa pörssisähkön eduksi. Voi toki olla että suuntaus pysyy samansuuntaisena. Itse otinkin nyt talveksi 6kk kiinteän 8.79 hintaan. Kevät-kesä pörssisähkö

Niin kauan kun on alle 8cnt mulle sopii pösä. Tämäkin vuosi alle yhdenkään tarjolla olevan määriksen. 

Vierailija
291/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä kerron.

Kelpaa nyt ja ensi talvena itketään.

Vierailija
292/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä kerron.

Miksi? Maksan jos tarvitsee. Kyse ei ole siitä etteikö rahaa olisi. Tasaantuu taas jossain vaiheessa. 

Vierailija
293/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä kerron.

Miksi? Maksan jos ta

Hampaat irvessä ne säästää ja silti makselee mieluusti. Nyt taisi puhua itsensä pussiin.

Vierailija
294/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä kerron.

3-6kk sopparit 10,19-10,49cnt/kwh. Aika kallista!

Vierailija
295/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain on muutakin tekemistä elämässä kun vaivata lämpöjä päälle pois. Päälle pois, tunnin perusteella.

Katsoa sovelluksesta koska voi elää. Joo onnea vaan valinnastanne.

35€ Shelly älyrele hoitaa vaivaamisen automaattisesti.

Vierailija
296/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämisessä on se kumma ilmiö että ne säästetyt roposet yleensä sitten menee johonkin muuhun. Turhaan tai tarpeelliseen. Kiristät vyötä toisaalla ja meno kasvaa toisaalla. Etkä edes tajua sitä. Luulet vaan säästäväsi. Se on harhaa. Illuusio.

Vierailija
297/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat irvessä ne säästää ja silti makselee mieluusti. Nyt taisi puhua itsensä pussiin.

Yksi kuukausi ei merkitse mitään edelleenkään, vain vuosi kokonaisuudessaan. 

Hampaat irvessä?? Ei todellakaan, sähkö hoituu ilman sarvia ja hampaita ihan itsekseen. 

Vierailija
298/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä kerron.

3-6kk sopparit 10,19

Tuo toki. Itsellä 24kk 8 sentin soppari.

Vierailija
299/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen on kotona arkena klo 9? 

Vierailija
300/347 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kyllä se on vain 8snt/kwh. Mitä näitä stressaamaan.

Kyllä se sinullakin on noin 15c,toki halvempi kuin pörssin 1euro

Onko siihen pörssisähkön hintaan siis sisällytetty ne kaikki muut kulut, kuten siirtomaksut ja verot? Eli jos pörsissähkö on tänään 3 senttiä ja huomenna 30 senttiä kwh,niin siihen sisältyy kaikki maksut? 

Niin, ei sisälly. Edelleenkin puhutaan vain sähkön hinnasta. Lisäksi tulee siirtomaksut, vero ja kuukausimaksu. Ja ne vaihtelevat sopimuksen ja käyttöpaikkakunnan mukaan. Siirto hintaan ei voi edes itse vaikuttaa. Paitsi vero on aina sama kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän