Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä naiset tarkoittavat vonkaamisella?

Vierailija
15.09.2024 |

Iltalehdessä oli jonkin aikaa sitten juttua, jossa toimittaja oli mennyt Hesan yöelämään ja se oli otsikoitu jotenkin, että se oli jatkuvaa hiplailua ja painostavaa vonkaamista. Tarkoittavatko naiset vonkaamisella näissi sitä, että seurasta tai seksistä selvän kieltäytymisenkin jälkeen jatketaan yrittämistä vai myös jo ihan yrittämistä pidetään vonkaamisena seksistisesti miehiä kohtaan. Tarkoitan tässä siis sitä käyttävätkö jotkut naiset tuota termiä seksistisellä tavalla miehiä kohtaan väärin siten, että pitävät vonkaamisena jo seksin tai seuran yrittämistä? Koska tietenkinhän miehetkin saavat yrittää löytää seuraa ja miesten rooli nyt vaan sattuu naisten yleisen passiivisuuden takia olemaan se, että pitää itse tehdä aloitteita. Silloin ei soisi kutsuttavan yrittämistä noin negatiivisesti latautuneella termillä. Selvän kieltäytymisen jälkeen tuo termi voikin olla ihan sopiva. Tässä siis kysyn sitä, että käyttävätkö jotkut vonkaamis termiä väärin, jo ensimmäisestä yrityksestä, mitä voidaan siis pitää seksitisenä miehiä kohtaa.

Ja tietenkin jotkut naiset ovat itse aktiivisia aloitteiden tekemisessä, mutta ei se yhteiskunnallinen normi ole naisten etuoikeuksien takia.

Terveisin feministi

Kommentit (172)

Vierailija
61/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemattomalle ihmiselle ei kannata alkaa puhua seksistä mitään, ellei kyseessä ole seuraansa tarjoava prostituoitu. Näin yksinkertaista on vonkaamattomuus.

Sitten kun jonkun tuntee, on tapauskohtaista, mitä kannattaa ja voi puhua. Seksiehdotuksiin kannattaa odottaa, että toinen selvästi näyttää vihreää valoa. Jos olet epävarma tilanteesta, parempi olla ehdottamatta. Toistuva pyytely kiellon jälkeen on vonkaamista, vaikka kyseessä olisi tyttöystävä.

Vonkaaminen ei terminä rajoitu vain seksiin. Esimerkiksi lapset voivat vongata karkkia tai jäätelöä.

Mutta tuossa tuleekin juuri se ongelma, että ei yksittäistä seuranhakuyritystä, joka ei ole toistuvaa voi kutsua vonkaamiseksi vaikka se harmittaisikin sen kohteena olevaa naista. Tietenkään ei voi kovin hyvin olettaa miehen tuntevan tuntematonta naista yöeläm

Sellaisia naisia (jotka lähtee tutustumatta tuntemattoman matkaan) on sitä enemmän mitä lähempänä valomerkkiä baarissa ollaan.

Eri asia olisi kysyä, että paljonko sellaisia naisia olisi selvin päin, mutta en tiedä onko se tässä sitten oleellsta? Huomattavasti vähemmän kuitenkin ...

Vierailija
62/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikä, millainen käytös EI sitten ole vonkaamista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä vonkaaminen lähtee jo siitä, jos tullaan kysymään seksiä ikäänkuin täysin puskista. Lähtökohtaisesti omituista käytöstä.

Näin on ja joitakin vonkaajia ei naisella oleva sormus hidasta.

Vierailija
64/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä vonkaaminen lähtee jo siitä, jos tullaan kysymään seksiä ikäänkuin täysin puskista. Lähtökohtaisesti omituista käytöstä.

Näin on ja joitakin vonkaajia ei naisella oleva sormus hidasta.

Miehellä sormus lisää vonkaajanaisten määrää

Vierailija
65/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole eläessäni vongannut. Se tuntuisi nöyryyttävältä. Parisuhteissa ja muissa intiimeissä suhteissa seksiä on aina ollut niin paljon kuin suinkin pystyy ja jaksaa, ihan kyselemättä. Eikätulisi mieleenkään olla niin tökerö ja vailla normaaleja käytöstapoja, että menisin vieraalle ihmiselle ehdottelemaan tai kyselemään mitään nussimiseen liittyvää. Olenkin havainnut kaikkein parhaaksi keinoksi saada seksiä sen, että käyttäytyy fiksusti ja kunnioittaen. Sitten kun sitä seksiä on, niin kannattaa tehdä kaikkensa toisen ihmisen nautinnon eteen. Sillä aika hyvin takaa sen, että seksiä tulee olemaan myös jatkossa ja ihan kyselemättä. Ylipäänsä normaali kunnioitus kaikessa kanssakäymisessä helpottaa elämää melkoisesti.

M44

Lukekaapas tämä kaikki vonkamiehet. Opetelkaa ulkoa ja naulatkaa seinälle. Mutta ettepä te tietenkään sitä tee. 

Tukinuittoa ei enää harjoiteta missään. Tukkivahteja ei enää ammattikuntana ole olemassa. (Vonkamies = tukkivahti)

Vierailija
66/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavataan baarissa (sovitusti tai satunnaisesti) vaihdetaan numeroita ja sovitaan että ollaan yhteyksissä, käydään joku toinen päivä vaikka kahvilla. Poistutaan omille teille.

Vertauksena se mikä yleensä tapahtuu, eli ilta on mennyt hyvin, sanon lähteväni nyt kotiin ja alkaa loputon jankkaus: lähe meille, voit tulla meille nukkuu, mä voin tulla teille...

Vierailija
67/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urbaanin sanakirjan mukaan:

1. Koittaa saada seksiä.

2. Yrittää iskeä jotakuta.

Tuollainen määritelmä on miehiä kohtaan seksistinen eikä sitä kannattaisi sitten käyttää.

Terveisin feministi

Miehiä? Naisetko eivät mielestäsi voi vongata? Tuossa ei mainita sukupuolta, joten sinä teit nyt ihan omassa päässäsi oman määritelmäsi.

Vaikka sana on itsessään neutraali sukupuolien suhteen, ei sen käyttäminen ole mitenkään neutraalia sukupuolten suhteen. Eivät naiset tai miehet lähes koskaan puhu naisista, jotka vonkaavat miehiltä. Isoimpana syynä tähän on tietenkin se, että miesten oletetaan olevan aloitteellisia. Selitin tämän aivan tarpeeksi selvästi aloituksessani ja monissa viesteissäni a

Naisen on vaikea olla aloitteellinen saamatta jakoavaimen mainetta. Tai helpon mainetta.. Muuten naiset saattaisivat ollakin aloitteellisempia.

Vierailija
68/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavataan baarissa (sovitusti tai satunnaisesti) vaihdetaan numeroita ja sovitaan että ollaan yhteyksissä, käydään joku toinen päivä vaikka kahvilla. Poistutaan omille teille.

Vertauksena se mikä yleensä tapahtuu, eli ilta on mennyt hyvin, sanon lähteväni nyt kotiin ja alkaa loputon jankkaus: lähe meille, voit tulla meille nukkuu, mä voin tulla teille...

Kyllä mun illat on menny joko niin etten oo kenekää kanssa päässy juttuun tai sitten aamulla oon heränny saaneena naisen vierestä jomman kumman luona. Ei ikinä oo menny niin että oltais "vaihettu numeroita" ja menty omiin koiteihimme.

Vierailija
69/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vonkaaminen on sitä, ettei tajua lopettaa, vaikka toinen olisi selvästi ilmaissut haluttomuutensa. Siihen liittyy myös vivahde säälin hakemisesta, anna ny ees säälistä. Pelkkä lähestyminen tai heti suoraan kysyminen ei ole vonkaamista. Vonkaajilla harvoin on itseluottamusta ja -kunnioitusta.

Jos minä rumahkona, ainakaan en komeana, miehenä lähestyn oikeastaan ketä tahansa naista, niin useimpien naisten mielestä se on vonkaamista, vaikka olisin kuinka kohtelias ja ymmärtäisin heti, ettei naista kiinnosta.

Tämähän se. Kyllä naista voi lähestyä seksuaalisessa mielessä, ja joskus se on naisen mielestä jopa toivottavaa. Tämä edellyttää kuitenkin sitä että nainen on jo huomannut miehen ja todennut tämän fyysisesti puoleensavetäväksi. Tämän toteamiseen riittää parhaimmillaan alle sekunnin mittainen katse. Ongelma ei siis ole siinä että mies lähestyy naista taka- ajatuksin, vaan että vääränlaiset, ei- viehättävät miehet yleensäkin pyrkivät pelietäisyydelle naisen kanssa.

"Ei- viehättävän" miehen pelkkä läsnäolo on ällöttävää vonkausta (no, ei hän ole vielä vongannut mutta aikoo kumminkin vongata, ja se ällöttää). Viehättävän miehen julkea vonkaus ei ole ollenkaan ällöttävää, vaan päinvastoin osoitus hänen syvistä tunteistaan, älykkyydestään, huumorintajustaan ja välittömyydestään. Hän tietää mitä haluaa, hän on mies joka saa naisen tuntemaan itsensä naiseksi, hän on ihanan määrätietoinen... Kyllä te olette näitä syitä kuulleet. Kun nainen haluaa uskoa miehestä hyvää, niin saa olla melkoinen sarjamurhaaja- mies että saa naisen silmät aukeamaan, ja joskus ei aukene silloinkaan.

Kaikki riippuu siitä onko mies fyysisesti puoleensavetävä naisen mielestä vaiko ei. Tekipä "ei- puoleensavetävä" mies mitä vain niin se on väärin ja turn- off. Fyysisesti puoleensavetävä mies saa tehdä paljon suoranaisia virheitä ja naiselle yleensä ehdottomia turn- off juttuja ennen kuin hänen mahdollisuutensa loppuvat ja kioski menee kiinni. "Ei viehättävä" mies ei saa sitä ensimmäistäkään tilaisuutta.

Sama juttu toisinpäin. Kaunis nainen saa pelkällä ulkonäöllään paljon tilaisuuksia ja paljon anteeksi, sellaista mikä tavis- naisen tai ruman naisen kohdalla kohdalla ei tulisi kysymykseenkään.

Vierailija
70/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Koittaa saada seksiä.

Tuollainen määritelmä on miehiä kohtaan seksistinen eikä sitä kannattaisi sitten käyttää.

Terveisin feministi

Miehiä? Naisetko eivät mielestäsi voi vongata? Tuossa ei mainita sukupuolta, joten sinä teit nyt ihan omassa päässäsi oman määritelmäsi.

Vaikka sana on itsessään neutraali sukupuolien suhteen, ei sen käyttäminen ole mitenkään neutraalia sukupuolten suhteen. Eivät naiset tai miehet lähes koskaan puhu naisista, jotka vonkaavat miehiltä. Isoimpana syynä tähän on tietenkin se, että miesten oletetaan olevan aloitteellisia. Selitin tämän aivan tarpeeksi

Naisen on vaikea olla aloitteellinen saamatta jakoavaimen mainetta. Tai helpon mainetta.. Muuten naiset saattaisivat ollakin aloitteellisempia.

Missä 10 hengen kylässä asut jos jollain maineella on väliä?

Sitäpaitsi helpon jakajan maineha on naisessa vain plussaa. Harvemmin ite oon kyllä tällasta kenestäkään kuullu jos en oo tuntenu muuten tosin hyvin jo ennestään.

Vierailija
71/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naisia paljonkin purkamassa tukkisumaa?

Vierailija
72/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vonkaaminen on sitä, ettei tajua lopettaa, vaikka toinen olisi selvästi ilmaissut haluttomuutensa. Siihen liittyy myös vivahde säälin hakemisesta, anna ny ees säälistä. Pelkkä lähestyminen tai heti suoraan kysyminen ei ole vonkaamista. Vonkaajilla harvoin on itseluottamusta ja -kunnioitusta.

Jos minä rumahkona, ainakaan en komeana, miehenä lähestyn oikeastaan ketä tahansa naista, niin useimpien naisten mielestä se on vonkaamista, vaikka olisin kuinka kohtelias ja ymmärtäisin heti, ettei naista kiinnosta.

Tämähän se. Kyllä naista voi lähestyä seksuaalisessa mielessä, ja joskus se on naisen mielestä jopa toivottavaa. Tämä edellyttää kuitenkin sitä että nainen on jo huomannut miehen ja todennut tämän fyysisesti puoleensavetäväksi. Tämän toteamiseen riittää parhaimmillaan alle sekunnin mittainen k

Kyllä jos vaikka eräs todella viehättävänä pitämäni mies, jonka kanssa sänkyyn menemisestä olen vain haaveillut, tulisi minulle juttelemaan ja tokaisisi "moi, annatko pillua?" niin kyllä se tunnelma lopahtaisi aika pahasti. Silti vaikka siihen saakka olin haaveillut seksistä hänen kanssaan. Käytös olisi vain jotain niin luotaantyöntävää. 

Vierailija
73/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Koittaa saada seksiä.

Terveisin feministi

Jokaisen itsetunto (ja kenties myös omatunto) määrittää sen miten toisten oletukset vaikuttaa. Asiat on paljon korvien välissä, siinä mitä itse ajattelee.

Kuitenkin hieman erikoista jos naiset ajattelee omaa mainettaan, ei esim.millaiseen ihmiseen ovat tutustumassa. Täytyy olla jokin tahroton menestyjä -tyyppi edeleen ?

Vaikka sana on itsessään neutraali sukupuolien suhteen, ei sen käyttäminen ole mitenkään neutraalia sukupuolten suhteen. Eivät naiset tai miehet lähes koskaan puhu naisista, jotka vonkaavat miehiltä. Isoimpana syynä tähän on tietenkin se, että miesten oletetaan ol

Vierailija
74/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Koittaa saada seksiä.

Terveisin feministi

Vaikka sana on itsessään neutraali sukupuolien suhteen, ei sen käyttäminen ole mitenkään neutraalia sukupuolten suhteen. Eivät naiset tai miehet lähes koskaan puhu naisista, jotka vonkaavat miehiltä. Isoimpana syynä tähän on tietenkin se, että miesten oletetaan ol

Itseasiassa kyllä, aika pienestä kylästä olen kotoisin. Nuorempana pojat levittivät minusta huhuja, joiden takia sain juurikin jakorasian maineen, vaikka seksikumppaneita minulla oli ollut vasta yksi (poikaystävä, jonka kanssa seurustelin). Tästä seurasi se, että uusi ihastukseni esimerkiksi ei halunnut aluksi tutustua minuun, koska olin kuulemma "ollut kaikkien kanssa".

Vierailija
75/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole feministi vaan tyhmiä yksipuolisuuksia inttävä Pick Me jankkasääliö + mahdollisesti "naisenanönnönnöö" incceli.

Vonkausta = mikä tahansa mikä vastentahtoisen kohteen/uhrin mielestä on sitä. -> Ei ole velvollisuutta sietää vonkausta.

Vierailija
76/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko naisia paljonkin purkamassa tukkisumaa?

Jos on kunnon tukki niin olen vapaaehtoinen. Pienet risut, älkää vaivautuko.

Vierailija
77/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se. Kyllä naista voi lähestyä seksuaalisessa mielessä, ja joskus se on naisen mielestä jopa toivottavaa. Tämä edellyttää kuitenkin sitä että nainen on jo huomannut miehen ja todennut tämän fyysisesti puoleensavetäväksi. Tämän toteamiseen riittää parhaimmillaan alle sekunnin mittainen k

En kyllä kauniillekaan naiselle mitään huonoa käytöstä yms.antanut anteeksi, eikä siihen ole tarvetta. Kyllä monien itsetunto perustuu ihan vääriin asioihin, ja ulkoinen kauneus merkitsee hyvin vähän jos silkkoa on sisällä. En todellakaan ymmärrä nykyisiä pinnallisia arvoja, varsinkaan sitä että aletaan tapailemaan tutustumatta. Luottamus on sitä että kaikesta voi jutella, jos ei sitten toimi niin ei voi mitään.

Mutta täysi tosiasia on se, että yhä enemmän pariskuntia jotka monet kauankin olleet yhdessä, mutta eivät tunne toisiaan. Sitten tulee joku ikäkriisi tai muu vastaan, ja koetetaan jotakin irtiottoja. Sehkä on ihan sama kun ei opita siltikään, samaa pinnallista turtuenisuutta toistellaan ja kirjoitellaan nettiin ja ostellaan kaikkea että itsetunto sitten siitä pönkittyisi. Täytyy sanoa että nykymaailmassa kyllä aika "kuivat tuulet" puhaltaa, eikä sadekautta ole näkyvissä todellakaan.

Vierailija
78/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Koittaa saada seksiä.

Terveisin feministi

Vaikka sana on itsessään neutraali sukupuolien suhteen, ei sen käyttäminen ole mitenkään neutraalia sukupuolten suhteen. Eivät naiset tai miehet lähes koskaan puhu naisista, jotka vonkaavat miehiltä. Isoimpana syynä

Itseasiassa kyllä, aika pienestä kylästä olen kotoisin. Nuorempana pojat levittivät minusta huhuja, joiden takia sain juurikin jakorasian maineen, vaikka seksikumppaneita minulla oli ollut vasta yksi (poikaystävä, jonka kanssa seurustelin). Tästä seurasi se, että uusi ihastukseni esimerkiksi ei halunnut aluksi tutustua minuun, koska olin kuulemma "ollut kaikkien kanssa".

Minä taas panin aina kaikkien kanssa ja kerran käydessäni entisessä kotikaupungissani kuulin että naiset yhä baarissa sano mun panevan kaikkia joilla on pilde. Tottahan tuo onkin ja siksi silloinkin pari naista kävi siinä illan mittaan kyselemässä mua "tanssimaan".

Vierailija
79/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiiviset konnotaatiot sulla on housuissasi. Jos HLÖ ei halua näyttäytyä etovana vonkaperceilijänä = ÄLÄ VONKAA.

Kertaakaan. Missään. Ketään. Ei todellakaan ole naisten velvoite olla tyrkyllä/saatavilla kaikille halukkaille ulivonkareille.

Vierailija
80/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa mitä? Mitä tarkoittaa nainen? Mitä tarkoittaa tarkoittaa? Mitä tarkoittaa lapsekas loputon mitä mitä mitä inttäminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme