Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä naiset tarkoittavat vonkaamisella?

Vierailija
15.09.2024 |

Iltalehdessä oli jonkin aikaa sitten juttua, jossa toimittaja oli mennyt Hesan yöelämään ja se oli otsikoitu jotenkin, että se oli jatkuvaa hiplailua ja painostavaa vonkaamista. Tarkoittavatko naiset vonkaamisella näissi sitä, että seurasta tai seksistä selvän kieltäytymisenkin jälkeen jatketaan yrittämistä vai myös jo ihan yrittämistä pidetään vonkaamisena seksistisesti miehiä kohtaan. Tarkoitan tässä siis sitä käyttävätkö jotkut naiset tuota termiä seksistisellä tavalla miehiä kohtaan väärin siten, että pitävät vonkaamisena jo seksin tai seuran yrittämistä? Koska tietenkinhän miehetkin saavat yrittää löytää seuraa ja miesten rooli nyt vaan sattuu naisten yleisen passiivisuuden takia olemaan se, että pitää itse tehdä aloitteita. Silloin ei soisi kutsuttavan yrittämistä noin negatiivisesti latautuneella termillä. Selvän kieltäytymisen jälkeen tuo termi voikin olla ihan sopiva. Tässä siis kysyn sitä, että käyttävätkö jotkut vonkaamis termiä väärin, jo ensimmäisestä yrityksestä, mitä voidaan siis pitää seksitisenä miehiä kohtaa.

Ja tietenkin jotkut naiset ovat itse aktiivisia aloitteiden tekemisessä, mutta ei se yhteiskunnallinen normi ole naisten etuoikeuksien takia.

Terveisin feministi

Kommentit (172)

Vierailija
101/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei vaan itsekään tiedä nönnönnöö ulinan alussa uliulivonkativonkati saanhanpilua besserwisserinä sössönsöö.

Vierailija
102/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen monesti tarjonnut naiselle oluen ja kaivannut vain juttuseuraa. Nainen on käsittänyt asian vonkaamiseksi. Jossain vaiheessa on sitten pitänyt lähteä hommiin. Oikeasti olisin vain halunnut juoda olutta baarissa ja keskustella.

T. M39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen monesti tarjonnut naiselle oluen ja kaivannut vain juttuseuraa. Nainen on käsittänyt asian vonkaamiseksi. Jossain vaiheessa on sitten pitänyt lähteä hommiin. Oikeasti olisin vain halunnut juoda olutta baarissa ja keskustella.

T. M39

Väärin teit. Ei ikinä pidä ostaa naiselle juotavaa, maksakoot ite oman känninsä.

Vierailija
104/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vonkaamiseen sitten vastataan myöntävästi, mutta kuitenkin niin, että mielensä voi vielä muuttaa ennen tositoimia? 

Vierailija
105/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija ksrjoitti:

T. M39

Sanoitko heti uskottavasti ja rehellisesti ääneen: "Haluan vain platonisesti jutella ja tarjota oluen?" Käänteistaktiikkakin voi toimia, varsinkin koska epätoivoraivovonkaus on niin rasittavaa.

Vierailija
106/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. M39

Väärin teit. Ei ikinä pidä ostaa naiselle juotavaa, maksakoot ite oman känninsä.

No, olen ostanut vain yhden tai kaksi olutta heille.

T. M39

Vierailija
107/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vili Vonkaaja saa keskiverto miestä enemmän pillua mutta monituhat kertaisesti pakkejakin.

Vierailija
108/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. M39

T. M39

Siinä on yksi tai kaksi olutta liikaa.

Vierailija
109/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija ksrjoitti:

T. M39

Sanoitko heti uskottavasti ja rehellisesti ääneen: "Haluan vain platonisesti jutella ja tarjota oluen?" Käänteistaktiikkakin voi toimia, varsinkin koska epätoivoraivovonkaus on niin rasittavaa.

En. Olen sanonut, voinko liittyä seuraan ja maistuuko olut?

T. M39

Vierailija
110/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. M39

T. M39

Miksi. Sehän on vain hyväntahtoista?

T. M39

Vierailija
111/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. M39

T. M39

Miksi. Sehän on vain hyväntahtoista?

T. M39

Kohta naiset tulee sanomaan että miesten pitää maksaa ravintolassa aina. Siksi.

Vierailija
112/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kuka tahansa voi pyytää seuraa tai treffeille tai jopa seksiä. Se on OK. Vonkaaminen on tuota, että kun on vastannut ehdotukseen ei, niin sitä ei oteta todesta ja jatketaan vaan sitä seuran tai seksin kinuamista.

Vierailija
113/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa on vonkaaja jos puolison kieltäytymisen jälkeen yrittää kuitenkin tehdä aloitteen myös seuraavalla kerralla.

Vierailija
114/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa on vonkaaja jos puolison kieltäytymisen jälkeen yrittää kuitenkin tehdä aloitteen myös seuraavalla kerralla.

Eli kaikki maailman miehet joiden puoliso on kerran sanonut ei ovat vonkaajia?

Vierailija
115/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai kuka tahansa voi pyytää seuraa tai treffeille tai jopa seksiä. Se on OK. Vonkaaminen on tuota, että kun on vastannut ehdotukseen ei, niin sitä ei oteta todesta ja jatketaan vaan sitä seuran tai seksin kinuamista.

Mutta työpaikalla ei saa pyytää työkaverilta seksiä. Laissa kielletty.

Vierailija
116/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähtee ehdottamaan suoraan seksiä, se pitää kyllä tehdä todella hienovaraisesti.

Vierailija
117/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta työpaikalla ei saa pyytää työkaverilta seksiä. Laissa kielletty.

Missä laissa näin sanotaan? Onko mun kollegat rikollisia kun useampi on halunnu panna mun kanssa? Ilmotanko nämä naiset jollekin seksipoliisille?

Vierailija
118/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lähtee ehdottamaan suoraan seksiä, se pitää kyllä tehdä todella hienovaraisesti.

Voi kysyä: "Oletko valmis, tiedät kyllä mihin."

Vierailija
119/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan jos puoliso on sanonut kaksi kertaa peräkkäin ei, on aloitteiden tekijä vonkaaja. Jos haluaa varmistua olematta vonkaaja, pitää puolison kieltäytymisen jälkeen odottaa vastapuolen aloitetta.

Vierailija
120/172 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan jos puoliso on sanonut kaksi kertaa peräkkäin ei, on aloitteiden tekijä vonkaaja. Jos haluaa varmistua olematta vonkaaja, pitää puolison kieltäytymisen jälkeen odottaa vastapuolen aloitetta.

Montako vuotta pitää yhä odottaa toisen aloitetta? Tässä on nyt viides vuosi menossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä