Miksi siellä kerrostalokämpässä pitää ravata koko ajan ees taas?
Tiedän aina, milloin yläkertalainen on kotona, koska elämääni säestää tasaisen kodikas jump jump jump jump. Ihan jatkuvasti. Jump jump jump jump. Se mennä jyskää koko ajan asunnon päästä päähän kuin joku stressaantunut häkkieläin. Itse kuitenkin kotona ollessa olen sohvalla, sängyllä, pöydän ääressä, lattialla jne. ihan paikallanikin pitkiä aikoja. Mutta tämä vissiin jahtaa jotain 50 000 askeleen askelhaastetta vuodesta toiseen. Ja tulee muuten täyteen.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Kävely on sallittua. Harmi jos sinulle sattui paljon kävelevä naapuri. Voit kuitenkin muuttaa omaa asennettasi. Nyt olet itse kehittänyt pakkomielteen naapurista kuuluvista äänistä. Opettele ignooraamaan ne äänet.
Kävely menisi, mutta kun päivittäin viskotaan tiiliskiviä niskaan. En pidä tätä mitenkään normaalina ja isännöitsijä on seuraava osoite.
Vierailija kirjoitti: Pala yläkerran naapurin elämästä: 6:30 Jumputtavia askelia yläkerrassa 7:02 Vessan vetäminen 7:04 Vessan pöntön sulkeminen, kovalla äänellä 7:05 Vessan oven narinaa, tömiseviä askelia 7:21 Kahvinkeitin pitää meteliä, yli 20 desibeliä!!!! 7:22-30 Jumputtavia askelia yläkerrassa 7:31 Tuolia vedetään lattiaa pitkin 7:33 Vesikraanasta valutetaan vettä 7:40 Tömähtävä hyppy tuolille 7:41 Kolinaa keittiön yläpuolelta 7:42 Onnellista naurua. Tämä! Toinen ei saa nukuttua, ja yläkerrassa nauretaan! 7:44 Meteliä rappukäytävässä, jumputtavia askelia yläkerrassa ... Olen niin kurkkuani myötä täynnä naapurin elämää ja metelin pitoa. En millään jaksaisi enempää. Ei enään, eikö se koskaan lopu. Jatkuva jumputus tuhoaa keskittymiskykyni.
Tuo on tavallista elämää. Sinä olet jotenkin sairas kun et ymmärrä että tuollaisia ne elämisen äänet ovat?
Vierailija kirjoitti:
Sama meillä! Asutaan luhtitalossa, ylimmässä asunnossa ja yläkerran naapureitten äänet kuuluu meille.
Jos parvekkeen ovi on auki, nii ne tulee myös kyyläämäään sisälle häpeämättä. Istuvat oven päälle ja oikein kuikuilee meille sisälle.
Kotirauhan häirintää ihan selvästi. Mutt miten ne saa häädettyä pois? Ollaan valitettu kyllä taloyhtiöön.
Asuvatko naapurisi katolla? Luulisi jo vilun tulevan. Yritäpä seuraavan kerran panostaa kirjoitukseesi, jotta tulisi edes hiukan uskottavuutta.
Vierailija kirjoitti: Pala yläkerran naapurin elämästä: 6:30 Jumputtavia askelia yläkerrassa 7:02 Vessan vetäminen 7:04 Vessan pöntön sulkeminen, kovalla äänellä 7:05 Vessan oven narinaa, tömiseviä askelia 7:21 Kahvinkeitin pitää meteliä, yli 20 desibeliä!!!! 7:22-30 Jumputtavia askelia yläkerrassa 7:31 Tuolia vedetään lattiaa pitkin 7:33 Vesikraanasta valutetaan vettä 7:40 Tömähtävä hyppy tuolille 7:41 Kolinaa keittiön yläpuolelta 7:42 Onnellista naurua. Tämä! Toinen ei saa nukuttua, ja yläkerrassa nauretaan! 7:44 Meteliä rappukäytävässä, jumputtavia askelia yläkerrassa ... Olen niin kurkkuani myötä täynnä naapurin elämää ja metelin pitoa. En millään jaksaisi enempää. Ei enään, eikö se koskaan lopu. Jatkuva jumputus tuhoaa keskittymiskykyni.
Herranjestas. Mitä kaikkea sille ehtii päivän mittaan sattumaan, jos tämä on vain tunti naapurin elämästä?!?
Onnellista naurua? Kuinka se kehtaa!!!
Ap on mummo joka istuu kaiket päivät. Ei ole tantta lukenut että istuminen tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on tavallista elämää. Sinä olet jotenkin sairas kun et ymmärrä että tuollaisia ne elämisen äänet ovat?
Tätä tasoa on tätien huumorin ymmärrys. Huoh.
Kävelystä ja muusta normaalista elämästä ei voi valittaa. Mutta jos kattoa kolisutetaan taukoamatta joka päivä ja vielä hiljaisuudenkin aikana, niin kyllä tästä voi valittaa. Ei ihmisen ole mikään pakko raahata huonekaluja öisin perässään.
Sinä et kuulu kaupunkiympäristöön ollenkaan. Sinunlaisellesi ainoa sovelias asuinpaikka on sellainen, missä naapuri on minimissään kilometrin päässä, etpähän pääse kellottamaan naapurin hommia vaan keskityt omiin tekemisiisi.
Vierailija kirjoitti:
Sama meillä! Asutaan luhtitalossa, ylimmässä asunnossa ja yläkerran naapureitten äänet kuuluu meille.
Jos parvekkeen ovi on auki, nii ne tulee myös kyyläämäään sisälle häpeämättä. Istuvat oven päälle ja oikein kuikuilee meille sisälle.
Kotirauhan häirintää ihan selvästi. Mutt miten ne saa häädettyä pois? Ollaan valitettu kyllä taloyhtiöön.
Istuvat oven päälle ja kuikuilee teille?
Mitä hämähäkki-ihmisiä ne on?
Pitäkää se ovi kiinni tai ilmoita poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sä vaan makaat kotona?
Jotkut tykkää liikkua.
Eikö olisi mukavampi lähteä ulos lenkille kuin kävellä 5km edestakaisin asunnossa?
Oletko yhtään katsonut ikkunasta ulos viime päivinä??
Yläkerran naapurissani on äänistä päätellen joka päivä joko koripallokisat tai rivitanssifestivaalit.
Harjoittelen ensi kesän maratonkilpailuihin.
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas. Mitä kaikkea sille ehtii päivän mittaan sattumaan, jos tämä on vain tunti naapurin elämästä?!
Kuinka naapuri vielä kehtaa nauraa minulle, sen kiusaamisen ja piinaamisen jälkeen, jota olen vuosikausia saanut kokea ja sietää.
Isännöitsijä on muutaman kerran huomauttanut naapurille tekemistäni valituksista, mutta mikään ei ole muuttunut. Naapurilla
ei pitäisi olla mitään syytä nauraa onnellisesti. Eihän minullakaan ole. Tiedän aivan kaiken naapurini elämästä. Aivan kaiken.
Tämän piinan pitää jo loppua.
En tykkää istua pitkiä aikoja. Ehkä yläkerran naapurillasi ei ole mattoja.
Kun naapurin elefantti herää, sen kuulee koko talo. Kuulkaa minua, minulla on oikeus.
Naapurillani ei ole ystäviä ja ymmärrän kyllä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Liikun kyllä kotonani tarpeen mukaan, mutta SEN LISÄKSI olen paljon myös aloillani. Ymmärrän elämän äänet, mutta on oikeasti stressaavaa, kun kattolamppua lähes heiluttava jumputus säestää kaikkea olemistani. Illalla sentään tiedän jumputusta seuraavasta jäätävästä lorinasta, että jes, nyt se on iltakusella ja jumputtaa enää sänkyynsä nukkumaan. Kunnes aamukahvilla ollessani se herää, ja lähdetään uuteen päivään. Ap
Äänistä häiriintyminen on alkavan dementian merkki. Käy lääkärissä. Jos uskallat, sillä ulkona on meteliä.
Kotona sohvaan jumiminen on erittäin epäterveellistä, puuhakkuus on hyväksi!
Pala yläkerran naapurin elämästä:
6:30 Jumputtavia askelia yläkerrassa
7:02 Vessan vetäminen
7:04 Vessan pöntön sulkeminen, kovalla äänellä
7:05 Vessan oven narinaa, tömiseviä askelia
7:21 Kahvinkeitin pitää meteliä, yli 20 desibeliä!!!!
7:22-30 Jumputtavia askelia yläkerrassa
7:31 Tuolia vedetään lattiaa pitkin
7:33 Vesikraanasta valutetaan vettä
7:40 Tömähtävä hyppy tuolille
7:41 Kolinaa keittiön yläpuolelta
7:42 Onnellista naurua. Tämä! Toinen ei saa nukuttua, ja yläkerrassa nauretaan!
7:44 Meteliä rappukäytävässä, jumputtavia askelia yläkerrassa
...
Olen niin kurkkuani myötä täynnä naapurin elämää ja metelin pitoa. En millään jaksaisi enempää. Ei enään, eikö
se koskaan lopu. Jatkuva jumputus tuhoaa keskittymiskykyni.