Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teinit vinkuu päästä Heseen/Mäkkiin, mutta sitten eivät syö sitä ruokaa?

Vierailija
14.09.2024 |

Siis mä olen ihmetellyt tätä ihan sukulaistyttöjen ja kummityttöjen kohdalla, sekä olen jopa nähnyt sukulaistyttöjen kavereidenkin toimivan samoin. Ikähaarukka heillä siinä n. 12-17v.

Täytyy päästä Heseen/Mäkkiin, halutaan Heseen, jee mennään Heseen pliis jooko.

Sit kun se ateria on edessä, hampurilaisesta haukataan 1 tai 2 pientä palaa. Ranskalaisia syödään ehkä 5kpl, loput roskiin. Tottakai majoneesia täytynyt ostaa extrana, sitä dipataan kaksi pientä kertaa ja loput roskiin.

Tähän yhteen puraisuun ja muutaman ranun syömiseen menee vähintään 30min. Sit sanovat että ei oo nälkä, ei jaksa enempää.

Ei tarvi pakkosyödä, mutta jos vingutaan että täytyy päästä Heseen, on se tyhmää jos 9€ ateriasta jää suurin osa syömättä.

Itse jos olisin lapsena vinkunut vanhemmilta hampurilaisateriaa ja jättänyt suurimman osan syömättä, niin eivät olisi enää ostaneet yhden ainuttakaan ateriaa koskaan.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt ihan samaa, teini haluaa pikaruokaa ja sitten lähes kärsivin ilmein syö muutaman puraisun.

Itsellä kolme teniä ja jos noin kävisi, se olisi viimeinen kerta ko. ravintolassa. Toki nytkin katson sen perään PALJONKO sitä tuokaa tilataan. Eli otetaan ensin se mitä oikeasti kuvittelen heidän jaksavan. Tilataan sit lisää, jos nälkä jää.

Juurikin näin. Minkälainen pälli ostaa uudestaan ja uudestaan ruokaa poisheitettäväksi? 

Vierailija
82/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapset vingu pikaruokaa. Laitetaan kotona ruokaa aina yhdessä, ja vanhimmat lapset haluaa opetella itse uusia reseptejä myös. Jos lapsille opettaa että on mahdollisuus hakea heseä ja mäkkiä kunhan vaan vinkuu tarpeeksi, niin tottakai he tekevät tuollaista. Meillä on opeteltu että ruokaa laitetaan yhdessä ja syömishetket on rauhoitettuja, porukalla vietettäviä hetkiä päivässä. Meillä on myös opeteltu ettei ruokaa oteta liikaa lautaselle jolloin sitä voi mennä hukkaan, ennemmin sitten voi hakea lisää. Aika monet vanhemmat eivät taida opettaa näitä perus käytöstapoja enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa syömishäiriöltä. Voi olla vakavaa. Kannattaa tehdä asialle jotain heti.

Jos mulle kävisi nuorten kanssa noin en todellakaan veisi enää mihinkään. Ruoan tuhlausta.

No ei ole mitään syömishäiriötä. Ahmintaa ei ole ja anrektikko ei menisi edes burgerpaikkaan

Vierailija
84/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineillä, etenkin tytöillä on aivan järkyttävät ulkonäköpaineet ja kauneusihanteet. Luulen että liittyy ihan puhtaasti siihen, mikä on todella surullista. 

Vierailija
85/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa syömishäiriöltä. Voi olla vakavaa. Kannattaa tehdä asialle jotain heti.

Jos mulle kävisi nuorten kanssa noin en todellakaan veisi enää mihinkään. Ruoan tuhlausta.

No ei ole mitään syömishäiriötä. Ahmintaa ei ole ja anrektikko ei menisi edes burgerpaikkaan

Kuulostaa kyllä, että on. Meillä teinit kyllä syö hampurilaisaterian viimeiseen ranskalaiseen asti. Ovat tyttöjä. Jos teini ottaa vain  pari haukkua hampurilaisesta ja muutaman ranskalaisen, niin kuulostaa siltä, että hän rajoittaa omaa syömistään sairaalloisesti!

Vierailija
86/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama näky joka viikonloppu läheisen koulun pihalla. Useita muutaman kerran näykittyjä kebab annouksia jätetty...Rahaa vissiin kuin roskaa, voisvat ostaa yhteisen jos ovat noin pieniruokaisia.

Vierailija
87/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hese ja mäkki ruoka on niiin laadutonta rsvapskaa ja ylikallista että vastuullinen ja fiksuntuntoiset vanhemmat ei lapsiaan tuollaisiin paikkoihin vie.

Vierailija
88/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän kuuluu myös se veltto ranneliike, eli oikein löysän oloisesti nyhrätään sen perunan kanssa. Hampurilaisesta otetaan gramman paloja ja nieleskellään niitä tuskaisesti. Kerran junassa tuli viereen tuollainen teini, joka söi sämpylää. Varmaan tunnin verran nuoli sitä leipäänsä eikä varmaan mitään mennyt alas.

Just tämä :D Vttuuntuneen oloisena löysin rantein tökitään ranuja siihen majoneesiin. Majoneesiä piti tottakai erikseen saada, ja siitä menee 90% roskiin kun pari kertaa jaksetaan dipata siihen. Yhdestä ranskiksesta haukataan varmaan 10 kertaa, koko aterian syömiseen menisi tuolla tahdilla monta päivää

Vierailija
89/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää tulevaisuudessa että nämä veltot löysät spagetit muka tulevaisuudessa töissä:D nyt jo nuoret paukauttaa työhaastatteluissa että tarvitset niin ja niin paljon lomaa, on festaria? Konserttia, matkoja... jos jollain ilveellä pääsevät töihin niin sitten saikutetaan joka viikko.

Vierailija
90/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama näky joka viikonloppu läheisen koulun pihalla. Useita muutaman kerran näykittyjä kebab annouksia jätetty...Rahaa vissiin kuin roskaa, voisvat ostaa yhteisen jos ovat noin pieniruokaisia.

Sama juttu pizzoissa, pizzaa pitää saada mutta siitä syödään 1/8 ja loput jää johonkin. Pizzerioissa jotkut hylkää melkein kokonaisia pizzoja sinne pöytiin, vähän maistetaan ja sit ei enää kelpaa

Vierailija
91/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei välitä eikä kunnioita ruokaa

Jep. Muualla maailmassa nähdään kovaakin nälkää ja ihmisiä kuolee ravinnonpuutteeseen. Täällä sitä vastoin irvistellään ja kaadetaan kilotolkulla hyvää syömäkelpoista ruokaa bioastioihin! Kyllä ei rahasta tunnu olevan pulaa kun varaa haukata yksi,kaksi kertaa ja sitten loput roskiin. Turha syyttää hallitusta, samat ihmiset huutaa lisää rahaa lisää rahaa samalla kun irvistäen näykkäävåt ateriastaan yhden pikku palan.

Vierailija
92/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni anorektikko menee kyllä, toiset oksentavat jälkikäteen. Ongelma on myös siinä, että kavereiden nähden ei saisi syödä juuri mitään, mitä vähemmän sen parempi.

Vierailija
93/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstamammat kommentoimassa "ei meidän teinit"

No ei ne varmaan teidän nähden noin tee, mutta entä kun teinit ovat keskenään jossain?

Joka kerta kun itse käyn pikaruokaloissa niin siellä on melkein täysiä tarjottimia jätetty pitkin pöytiä, näkee että vähän maistettu

Vierailija
94/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää tulevaisuudessa että nämä veltot löysät spagetit muka tulevaisuudessa töissä:D nyt jo nuoret paukauttaa työhaastatteluissa että tarvitset niin ja niin paljon lomaa, on festaria? Konserttia, matkoja... jos jollain ilveellä pääsevät töihin niin sitten saikutetaan joka viikko.

Nooh, itse olen aika lailla erilainen ihminen nyt aikuisena kuin teininä.

Vierailija
95/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on joku ihmeellinen juttu teineillä.

Ensin halutaan pikaruokaa ihan riemuissaan ja kun se hampurilainen on kädessä niin suupielet menee alaspäin, syödään ihan vastenmielisen oloisesti, hidasta, ahdistunutta, masentunutta touhua, ei vastaa kunnolla mihinkään mitä sille sanoo, just ja just menee puolet jostain pienestä juustohampurilaisesta väkisin nieleskellen, kunnes lopulta käärivät se jäljellä olevan puolikkaan siihen paperiin ja sanoo ettei jaksa enempää

Ja sama toistuu seuraavalla kerralla

Virheesi tapahtui kohdassa "seuraavalla kerralla".

Vierailija
96/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne varmaan teidän nähden noin tee, mutta entä kun teinit ovat keskenään jossain?

Joka kerta kun itse käyn pikaruokaloissa niin siellä on melkein täysiä tarjottimia jätetty pitkin pöytiä, näkee että vähän maistettu

Missähän te aaveeläiset oikein käytte pikaruokapaikoissa? Täällä Tampereella ainakin pikaruokapaikoissa viedään tarjottimet itse roskiksille, joten tuollaista ei edes voi tapahtua.

Vierailija
97/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on kuitenkin, teinit vinkuu viemään Eli ainakin osalla tuota tehdään aikuistenkin seurassa. Aika kädetöntä tietenkin myös aikuisilta, että noin tapahtuu (useamminkin?) ja ainoa tapa, jolla siihen osataan reagoida, on ihmetellä asiaa keskustelufoorumilla.

Vierailija
98/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varma, ettei mun 190cm poikani käy missään näykkimässä kavereidenkaan kanssa. Syö kaiken ja  kolme lämmintä ateriaa päivässä kotona.

Vierailija
99/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän te aaveeläiset oikein käytte pikaruokapaikoissa? Täällä Tampereella ainakin pikaruokapaikoissa viedään tarjottimet itse roskiksille, joten tuollaista ei edes voi tapahtua.

Fiksut vie tarjottimet pois mutta iso osa ihmisistä on saastaisia minäminä tyyppejä, osa jopa aikuisista jättää roskat pöytään

Vierailija
100/109 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei välitä eikä kunnioita ruokaa

Ei ruokaa tarvitse palvoa.