Miksi teinit vinkuu päästä Heseen/Mäkkiin, mutta sitten eivät syö sitä ruokaa?
Siis mä olen ihmetellyt tätä ihan sukulaistyttöjen ja kummityttöjen kohdalla, sekä olen jopa nähnyt sukulaistyttöjen kavereidenkin toimivan samoin. Ikähaarukka heillä siinä n. 12-17v.
Täytyy päästä Heseen/Mäkkiin, halutaan Heseen, jee mennään Heseen pliis jooko.
Sit kun se ateria on edessä, hampurilaisesta haukataan 1 tai 2 pientä palaa. Ranskalaisia syödään ehkä 5kpl, loput roskiin. Tottakai majoneesia täytynyt ostaa extrana, sitä dipataan kaksi pientä kertaa ja loput roskiin.
Tähän yhteen puraisuun ja muutaman ranun syömiseen menee vähintään 30min. Sit sanovat että ei oo nälkä, ei jaksa enempää.
Ei tarvi pakkosyödä, mutta jos vingutaan että täytyy päästä Heseen, on se tyhmää jos 9€ ateriasta jää suurin osa syömättä.
Itse jos olisin lapsena vinkunut vanhemmilta hampurilaisateriaa ja jättänyt suurimman osan syömättä, niin eivät olisi enää ostaneet yhden ainuttakaan ateriaa koskaan.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Voi pyytää rasian tai pussin ja ottaa loput mukaan.
Ei nämä ota mitään mukaan, koska "ei tee mieli"
Sama vaikka ostaisivat take awaynä kotiin sen koko aterian, samaa hidasta näykkimistä se on kotona muutamasta ranskiksesta ja loput mätänee jääkaappiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama koulun ruokalassa. Aivan kuin häpeäisivät syömistä. Selkeästi on kahdenlaisia teinejä, niitä jotka syö hyvin ja iloisesti, ja niitä jotka syö yhden miniporkkanan väkisin.
Ja sitten nämä samat pellet tulee kotiin ja syö jääkaapin tyhjäksi, ottamatta muita huomioon lainkaan. Jotain umpisairasta sosiaalista sekoilua tuo on.
Tätä sama oli jo 2000-luvun alkupuolella silloin kun itse olin teini.
Ota ensi kerralla veitsi mukaan, otatte yhden aterian ja siitä kaikki näykkijät näykkii 50-60.
Noissa paikoissahan voi tilata myös pelkän hampurilaisen tai vain ranskalaiset, itse teen välillä näin pikkunälkään, jos ei maistu tai ei halua vetää mahaa täyteen.
Teinit häpeää aivan kaikkea. Jopa syömistä
Sama teineillä on ihan joka puolella, juhlissa ihan samaa käytöstä, ei oo nälkä, syödään yhtä lihapullaa koko illan naama mutrussa ihan myrtsinä.
Tunnistan ilmiön. Usein siihen liittyy myös vaivaantunut olo ja suun peittäminen kädellä.
"Kukaan ei saa nähdä että minäkin syön?"
Olen huomannut saman tyttärien (13v ja 11v) kanssa,hirveä kinuaminen Heseen ja sitten näykitään vähän ja valitetaan että maha täynnä. Päätin etten vie heitä enää sinne kun joudun syömään molempien ruuat loppuun.
Ei kai tämä taas ole joku TikTok-juttu?
Vainoharhainen siskoni on tuollainen. Hän kuvittelee, että kaikki katsovat aina häntä. Hampurilaista ei voi syödä kunnolla, vaan otetaan pieni pala kerrallaan ja äkkiä servetti suun eteen pureskelun ajaksi. Syömisessä menee niin kauan, ettei häntä ehdi odottaa vaan ainakin puolet jää syömättä.
Haluavat syömään paikkaan, jossa on heidän ikäisiään nuoria. Sitten pääsevät näyttämään ikätovereille, kuinka pieniruokaisia ovat. Tuossa iässä ei vielä ymmärretä, että jokainen teinikin keskittyy lähinnä siihen omaan tarjottimeensa
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman tyttärien (13v ja 11v) kanssa,hirveä kinuaminen Heseen ja sitten näykitään vähän ja valitetaan että maha täynnä. Päätin etten vie heitä enää sinne kun joudun syömään molempien ruuat loppuun.
Ei kai tämä taas ole joku TikTok-juttu?
En tiedä somehaasteista mutta kaveri teki lapsuudessa samaa, syöminen oli jotenkin tosi vaikeaa, vaikka riemuiten halusi Heseen. Sit pari pientä puraisua hampurilaisesta ja "en mää enempää en mää enempää emmää emmää emmää". Tämä sama toistui myös hänellä ihan kotona syödessä, pari lusikallista tai haarukallista ja "emmää haluu enempää emmää emmää emmää syö enää"
Vierailija kirjoitti:
Vainoharhainen siskoni on tuollainen. Hän kuvittelee, että kaikki katsovat aina häntä. Hampurilaista ei voi syödä kunnolla, vaan otetaan pieni pala kerrallaan ja äkkiä servetti suun eteen pureskelun ajaksi. Syömisessä menee niin kauan, ettei häntä ehdi odottaa vaan ainakin puolet jää syömättä.
Olen nähnyt tuollaisia ihmisiä. Olisko sosiaalisten tilanteiden pelko, jännittää syödä kun muut näkee?
En ymmärrä muutenkaan joidenkin teinien nälästä valittamista. Siis hirveä valitus kuinka on nälkä, syödään just joku viis ranskanperunaa ja sanotaan että ollaan täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset tekee tätä Ruotsinlaivan buffetissa joka päivä. Lautanen täyteen ruokaa ja jätetään 90% syömättä.
Tätä tapahtuu muissakin buffetissa. Ei mitään kunnioitusta ruokaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset tekee tätä Ruotsinlaivan buffetissa joka päivä. Lautanen täyteen ruokaa ja jätetään 90% syömättä.
Tätä tapahtuu muissakin buffetissa. Ei mitään kunnioitusta ruokaa kohtaan.
Joo joka buffetti, RAX ynnämuut ja hotellin aamupalapöydät. Myönnän että olen joskus tehnyt samoin, mutta yritän aina jättää niin vähän kuin mahdollista, tottakai tavoitteena syödä kaikki mitä lautaselle ottaa.
Kuullostaa syömishäiriöltä. Voi olla vakavaa. Kannattaa tehdä asialle jotain heti.
Jos mulle kävisi nuorten kanssa noin en todellakaan veisi enää mihinkään. Ruoan tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinit nyt on tuollaisia
TeiniTYTÖT. Ovat maailman tyhmimpiä ja kusipäisimpiä otuksia.
Olipa ikävästi sanottu. Itse en tunne yhtään tyhmää tai kusipäistä teinityttöä ja pyörin paljon lapsen harrastusporukassa. Kivoja fiksuja tyttönä ovat kaikki. Urheiluporukassa ei esiinny tuota närppimistä myöskään. Syövät hyvin ja monipuolisesti. Varmaan ei ole tullut edes mieleen, kun ovat viettäneet aikaa esim. leireillä. Siinä, kun on 2-4 treenit päivässä ja luennot päälle, niin ei paljoa jaksaisi, jos alkaisi pelleilemään ruoan kanssa.
LUENNOT PÄÄLLE? Jossain urheilu yli opistossa?? :o Ei kai semmoisten tekemiset enään omille vanhemmille kuulu???
Tää on joku ihmeellinen juttu teineillä.
Ensin halutaan pikaruokaa ihan riemuissaan ja kun se hampurilainen on kädessä niin suupielet menee alaspäin, syödään ihan vastenmielisen oloisesti, hidasta, ahdistunutta, masentunutta touhua, ei vastaa kunnolla mihinkään mitä sille sanoo, just ja just menee puolet jostain pienestä juustohampurilaisesta väkisin nieleskellen, kunnes lopulta käärivät se jäljellä olevan puolikkaan siihen paperiin ja sanoo ettei jaksa enempää
Ja sama toistuu seuraavalla kerralla
Voi pyytää rasian tai pussin ja ottaa loput mukaan.