Lapsuuden aamupala oli
Kuppi kahvia ja pullanpala, jossa oli siirappia päällä. T.valis
Kommentit (14)
Joo tuollainen oli tiettyyn aikaan tavallista. Itse 1970-luvulla syntynyt, ja pikkulapsena se oli instant-kaakaota ja pullaa. Sitten kun oli kouluikäinen, aamupalaa ei ollut ollenkaan, koska vanhemmat lähti töihin aikaisin, enkä ikinä viitsinyt tehdä itselleni aamupalaa. Pärjäsi sitä ilmankin.
kahvia ja ruisleipää, päällä vain voita, eikä aina sitäkään. Jo pienenä kahvia, äiti kertoi, että mummi juotti eka hörpyt tuttipullosta
Vierailija kirjoitti:
Voi, eivätkö antaneet kabanossia pakkasesta?????? Painu nyt vttttuun täältä typerine aloituksinesi jo.
Eihän sun tarvi osallistua keskusteluun mistä et tykkää.
Minulla oli köyhiä ritareita eli se pullapala kasteltiin maitoon ja paistettiin voissa pannulla, tämä oli luksusaamiainen. Yleensä oli kuitenkin puuroa tai yksi keitetty kananmuna.
Ranskanleipä lauantaimakkaralla, kaakao.
Meillä sama kuin ap:llä mutta ilman siirappia. Jos oli oikein vanhaa pullaa niin voita silaus. Joskus paloiteltiin pullasiivu maitokahvin sekaan ja sokeria myös.
Meillä tyypillinen aamiainen 80-luvulla oli siivu jälkiuunileipää, jonka päällä oli flooraa, jotain leikkelettä tai juustoa sekä kurkkua ja punaista paprikaa. Lisäksi kevytmaitoa. Välillä oli maitoon tehtyä kauravelliä. Viikonloppuisin saattoi olla paahtoleipää ja paistettua kananmunaa ja appelsiinimarmeladiakin joskus.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Isä keitti mannapuuroa joka aamu. Kyllä sillä pärjäsi.
Vierailija kirjoitti:
Voi, eivätkö antaneet kabanossia pakkasesta?????? Painu nyt vttttuun täältä typerine aloituksinesi jo.
Mikähän sinua vaivaa jo heti aamulla?
Kyllä määkin muistelen, että lapset söi pullapalasen aamiaiseksi, ei siinä mitään kuorrutuksia ja härpäkkeitä ollut päällä, ennemminkin se oli kuin vehnäleipää. Maitoa pullo ja leipäpalaset oli koulussa eväänä, ja koulu jakoi ämpäristä jotain vellia tai puuroa. Herkkupäivinä oli puolukkapuuroa, oppilaiden piti viedä syksyllä sitä varten puolukoita kilo koululle. Muistelen, että äiti keräsi mulle ne puolekat johonkin Sirkkusokerilaatikkoon.
Tuo siis 50-luvun lopun muisto-
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama kuin ap:llä mutta ilman siirappia. Jos oli oikein vanhaa pullaa niin voita silaus. Joskus paloiteltiin pullasiivu maitokahvin sekaan ja sokeria myös.
Minä laitoin tuon voidellun pullaviipaleen päälle vielä juustosiivun. Sehän on ihan sama kuin laittaisi ranskanleivän päälle juustoa. Eiköhän noissa lie hiilarimäärätkin suht samat, ainakin meillä äiti teki suht vähäsokerista pullaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo pullasuttu on maukkainta vesirinkeliin tehtynä. Välillä siihen tulee niin hinku, että on ihan pakko ostaa vesirinkeleitä ja sitten tehdä tarkoituksella sokeroitua maitokahvia. Yleisimmin juon kahvin täysin mustana ja makeuttamattomana.