Tiedätkö sen ihmistyypin, joka ei ymmärrä arjen fysiikan lakeja?
Siis tyyliin täyttää kylpyammeen täyteen ja sitten kun menee sinne, ihmettelee, miksi vesi tulvii lattialle.
Tai kaataa nestettä purkista toiseen huolettomasti ilman suppiloa.
Tai täyttää säkkiä petivaatteilla työntämällä vain keskelle ja ihmettelee, miten se on hetkessä täynnä, vaikka sivuille vielä mahtuisi reilusti.
Tai laittaa tiskikoneeseen astioita niin huolettomasti, ettei saa sitä kuin puolilleen.
---
Tarkoitus ei ole pilkata ketään, vaan ymmärtää, miksi aikuinen ihminen toimii yllä kuvatuilla tavoilla. Lapset voi tehdä tuon tyyppisiä, koska heillä ei ole vielä kokemusta fysiikan laeista. Lapset esim. puristaa avattua pillimehua, koska eivät vielä tiedä tai muista, että pillistä roiskuu se mehu, jos puristaa.
Kommentit (10)
Joo, suurin osa naisista, eivät kuulemma syö juuri yhtään mitään,mutta silti lihovat vuosi vuodelta.
Mun muija. Varsinkin tuo astianpesukone.
Valitettavasti ja suku on puolillaan heitä. Menee hermot.
Tulee mieleen mun miehen perunoiden keitto kauan kauan sitten. Ensin kattila ihan täyteen vettä, ja sitten heitti perunat sekaan :D
Mä olen aina ollut tuollainen. Mulla on ADHD, se varmaan vaikuttaa, kun tekee noita tuommoisia juttuja niin että ajatukset lentää koko ajan muualla.
Joiltain tuntuu niinsanottu maalaisjärki puuttuvan. Jos on aikuinen niin luulisi ymmärtävän nämä asiat, kun keittää pastaa se imee vettä itseensä ja kun vispaa kermaa se laajenaa, mutta jotkut silti laittavat liian vähän vettä pastalle ja kerman pieneen kuppiin ja tulee sotkua. Kyllä itsellekin on sattunut näitä, mutta enintään kerran. Jos tekee jotain hölmöä niin pitäisi edes tajuta ensi kerralla tehdä toisin, se ihmetyttää eniten miten kerrasta toiseen tekee saman virheen eikä opi.
Naiset, aina tiellä, kun eivät osaa hahmottaa avaruutta ympärillään. Esimerkkinä kulkevat aina keskellä tietä, kaupassa ostoskärryt poikittain käytävällä, ja mun inhokki, kun ottaa tai antaa käteen jotakn esinettä, niin eivät ikinä osaa ojentaa tarpeeksi pitkälle ja vetävät sitten käden holtittomasti niin, että esine tippuu suurella todennäköisyydellä.
Yleensä purkin suu on sen verran leveä, ettei nesteen kaatamiseen tarvita suppiloa eikä virtausdynamiikkaan perehtymistä.
Joo, mun isä on tuollainen, aina ollut. Kaikki kaatuu ja leviää, mihin koskee.