Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se tarkoittaa, kun usein vanhemmat naiset sanoo " muutuin näkymättömäksi iän myötä"?

Vierailija
14.09.2024 |

Itse nuorena naisena mietin tuota, että ei minua ainakaan kukaan huomaa ulkonakaan, vaikka olen nuori ja ihan normaalin näköinen(hoikka, pitkät hiukset). Tai kukaan ei varsinaisesti Suomessa jää katsomaan tai tuijottamaan. Enkä kyllä edes katso ihmisiä jatkuvasti, että apua, huomasiko tuo nyt minut.

Että onko nämä vanhemmat naiset olleet jotain superkaunottaria, että nyt vanhempana heitä ei enää huomata ollenkaan? Jos on, niin outoa, että ne piirteet yhtäkkiä katoaisi sitten vanhempana? Ja mistä te olette huomanneet nuorempana, että ihmiset teidät huomasi ja katseli?

Kommentit (570)

Vierailija
561/570 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin jo päälle 30-vuotiaana tajuan, ettei mun kuulukaan saada enää mitään mieshuomiota kun olen jo pariutunut oman rakkaan miehen kanssa. Elämä keskittyy muuhun esim. taiteeeseen ja läheisiin ihmissuhteisiin. Siinä mielessä outoa että jotkut 50-70 vuotiaat janoaa vielä ventovierailta mieshuomiota tai että niiden itsetunto rakentuu siihen että antaako joku huomiota vai ei. Kannattais ymmärtää, että ihmiset on biologisia olentoja ja syttyy kauneudesta/komeudesta. Ei kauniina voi olla lopun ikää ja nuoret naiset ja miehet (!) jyrää aina meidän yli. Se on vaan luonnon kiertokulkua, koska he ovat nyt siinä "parittelu iässä" ja etsivät kumppania hehkeistä toisistaan. Siten ihan luonnollista, että vanhempia ei enää huomioida sillai. koska me ollaan usein jo pariuduttu ja ihmiset luultavasti myös olettaa niin. Tietysti olisi hyvä että ihmiset huomioisi Suomessa enemmmän toisia. Minä ainakin tykkään jutella vanhemmille ihmisille vaikka bussipysäkillä.

Olet vasta yli 30-vuotias, joka on mielestäni vielä erittäin nuori nainen. Ja monet eivät saa edes parisuhdetta aikaisemmin tai myöhemmin. Suhtaudut todella oudosti 50-70-vuotiaisiin ihmisiin? Ja sinun suhtautuminen kärjistäjien, että kaipaavat mieshuomiota? Tai heidän itsetuntonsa rakentuu siihen, että saako huomiota vai ei? Ehkä heistä osa eronnut tai toinen kuollut tai ollut huonossa parisuhteessa ym. Mutta kukin haluaa etsiä sitä oikeaa rakkautta vain siitä yhdestä miehestä, ei kaikkien miesten huomio tuo yhtään mitään onnea ym. Olet vielä niin nuori nainen ja sinä et oikeasti tiedä vielä, mitä se parisuhde tuo sinulle ajan myötä? En toki sano, että etkö voisi elää loppuelämän tämän miehesi kanssa loppuelämän ajan, mutta älä ikinä ala tuomitsemaan muita, kun et ole vielä se 50-70-vuotias näillä sinun ikäkriiteillä ja myös vanhempi voi löytää sen oikean rakkauden, ei siis saada jatkuvaa huomiota muilta miehiltä?! Olisi vaikka yli 80 tai 90-vuotias nainen. 

Kyllä fiksu 50-70v nainen löytää miehen ja mahdollisuus hyvään parisuhteeseen. Mutta ei hän samalla tavoin varmaan saa enää "huomiota" kun 20-vuotiaaina ja miksi sellaista huomiota, edes kaipaisi?. Ihan kun ei mieskään saa jos on vaikka 55v ukko. Verrattuna siihen jos on 24-vuotiaana kävellyt kadulla reenattuna ilman paitaa ja naiset viheltänyt perään. Kaipaako 50-70 vuotiaana mielestäsi enää tuollaista huomiiota?

Kaipaako sitä edes kakskymppisenä? 

No vissiin jotkut

Vierailija
562/570 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Olen mielestäni ollut nätti aina, hoikka, meikannut, myös nuorempana, eikä silloinkaan kukaan tuijottanut/tsekannut tms. vaikka olen hyvin tietoinen ympäristöstäni ja huomaan, jos muille kuitenkin tehdään niin. Ehkä liittyy tosiaan pukeutumiseen, tai sitten pitäisi olla jotenkin superkaunotar. 

Ei tarvitse olla superkaunotar. Riittää, että sinulla on se jokin. Se jokin on sisäistä hehkua, ja sitä on tai sitä ei ole. Sitä ei voi oppia, se ei tule meikillä, kampauksella tai vaatteilla. Viehätysvoimaksikin tätä voidaan kutsua, englannin kielessä "sex appeal".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/570 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hauskaa se, että itse nyt viiskymppisenä naisena katson mieluusti nelikymppistä miestä ja kiinnostun.

Kuitenkin minusta kiinnostuu kuuskymppiset miehet!

Eli… se kymmen vuotta alaspäin on sitten mies tai nainen. Ei ihme, ettei kumppania löydy!

Sä olet mies. 

Vierailija
564/570 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Olen mielestäni ollut nätti aina, hoikka, meikannut, myös nuorempana, eikä silloinkaan kukaan tuijottanut/tsekannut tms. vaikka olen hyvin tietoinen ympäristöstäni ja huomaan, jos muille kuitenkin tehdään niin. Ehkä liittyy tosiaan pukeutumiseen, tai sitten pitäisi olla jotenkin superkaunotar. 

Ei tarvitse olla superkaunotar. Riittää, että sinulla on se jokin. Se jokin on sisäistä hehkua, ja sitä on tai sitä ei ole. Sitä ei voi oppia, se ei tule meikillä, kampauksella tai vaatteilla. Viehätysvoimaksikin tätä voidaan kutsua, englannin kielessä "sex appeal".

Eikö kauneus ja sex appeal oo eria asia?

Vierailija
565/570 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Ja sen toiset menettävät vanhetessaan, toisilla se pysyy mukana aina. Kaikilla sitä ei ole ikinä. Siihen ei liity vain kasvojen roikkuminen vaan itsensä unohtaminen ja negatiivinen elämänasenne. Jos karisma perustuu pelkkään nuoruuden hehkuun, se tietenkin loppuu jossain vaiheessa.

Eri.

Vierailija
566/570 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät mielestäni sulje pois toisiaan. 

Vierailija
567/570 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät mielestäni sulje pois toisiaan. 

Ei. Jollain on molemmat, jollain vain toinen, jollain ei kumpaakaan. Mick Jaggerilla on sex appealia, vaikka ei ole ikinä ollut tavanomaisen komea/kaunis. Naisista esimerkiksi Lady Gaga, Courtney Love jne. 

Vierailija
568/570 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä tuo mukanaan selkäkipua, kai huomataan on vähemmän iloinen, siksi tunne näkymättömydestä, ei haittaa.

Vierailija
569/570 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat naiset ovat näkymättömiä monestakin syystä; perheettömiä, huonokäytöksiset lapset, tai itse ollut tyly omille lapsilleen, tai ei ole ollut lastensa tukena kun tarvitsivat sitä esim; koulukiusaamisasioissa, tai iloinneet/kannustaneet mistään heidän tekemisissään. 

Isukit usein päässeet kuin koira veräjästä, koska heiltä ei juuri mitään odotetakaan kuin elatus ja aikaahan jää silloin omille menoille. 

Kun kotiäiti onnistuu lastenkasvatuksessa on se huikea saavutus ja itselle ja lapsille! Samoin jos se on ollut isän tehtävä tai yhteishomma!

Vierailija
570/570 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmiset kävelee vaikka päälle ja jos törmää niin max mulkaisee mutta yleensä jatkaa matkaa katsomatta tai sanomatta mitään. Ovi pamahtaa kiinni naaman edessä. Tai jos avaan oven itselleni niin joku puskee siitä läpi ennen minua. Ero on ettei tällaista tapahtunut ikinä ennen n.40v. Nyt 49.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi