Mitä se tarkoittaa, kun usein vanhemmat naiset sanoo " muutuin näkymättömäksi iän myötä"?
Itse nuorena naisena mietin tuota, että ei minua ainakaan kukaan huomaa ulkonakaan, vaikka olen nuori ja ihan normaalin näköinen(hoikka, pitkät hiukset). Tai kukaan ei varsinaisesti Suomessa jää katsomaan tai tuijottamaan. Enkä kyllä edes katso ihmisiä jatkuvasti, että apua, huomasiko tuo nyt minut.
Että onko nämä vanhemmat naiset olleet jotain superkaunottaria, että nyt vanhempana heitä ei enää huomata ollenkaan? Jos on, niin outoa, että ne piirteet yhtäkkiä katoaisi sitten vanhempana? Ja mistä te olette huomanneet nuorempana, että ihmiset teidät huomasi ja katseli?
Kommentit (469)
Tarkotttaa näkymättömyyttä miesten silmissä. Suurin osa miehistä on näkymättömiä koko ikänsä naisten silmissä ja täälläkin heitä haukutaan inceleiksi, persuiksi, mammanpojaksi, mikromuniksi jne. ja moni on palstalla sitä mieltä, että se on heille ihan oikein.
Nainen on näkymätön vasta vanhana. Miksi naisen pitäisi olla eri asemassa? Pelkän naisena olon ei pitäisi oikeuttaa mihinkään erityisempaan huomioon. Tuo lähtee ajattelusta, että nainen istuu pankin päällä ja sitä pitäisi kaikkien miesten tavoitella ja nainen armollisesti valitsee, kenelle osoittaa huomionsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa sitä että ulkonäkö on mennyt, joten ei kerää enää miesten katseita. Huomasin kun tämä tapahtui itselleni, ehkä 40-45 kohdilla. Ruttua oli vaan jo liikaa naamassa, ja hiukset oli ohentunut toisen raskauden jälkeen.
Niitä miesten katseita ei välttämättä osaa arvostaa, kuin vasta sitten kun niitä ei enää tule. Ikääntyminen iskee kovemmin naisten ulkonäköön kuin miesten. Joillakin pudotus on karu, joillakin vähemmän. Jotkut säilyvät aika kauniina jopa 55 tai 60 ikään mutta harva. Moni ei ole koskaan kaunis ollutkaan
Siinä vaiheessa kun/jos on kaunis, kiusaus on hurvitella ja humputella monien eri miesten kanssa. Mutta kannattaa etsiä yksi erittäin hyvä, juuri siinä vaiheessa. Sellainen joka ei ole kanssasi pelkän ulkonäön takia. Koska se tulee menemäään. Useissa tapauksissa ulkonäöt kääntyy hieman "päinvastoin", että jos alussa olit paremman näköinen kuin miehesi, niin kun teidän lapset on maailmalla, hän onkin suhteessa hieman paremman näköinen kuin sinä. Koska miehiin se ikä ei iske aivan samalla tavalla. Ei toki aina käy näin, mutta yllättävän usein. Senkään takia ei kannata sitä miehen ulkonäköä aivan liikaa korostaa alussa, näin kokemuksen rintaäänellä. Hänellä se tulee säilymään pitempään kuin sinulla
t. Maria 1967
Et ole nainen.
Mutta oikeassahan hän on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei sano noin. Toisin kuin nettiä lukemalla voisi päätellä, miehet ovat kiinnostuneita kaikenikäisistä naisista. Ja viehättäviä naisia on kaikenikäisiä.
N54
Ovat kiinnostuneita. Eivätkä tee asialle mitään.
The End.
Nykyään saa helposti ahdistelijan maineen, jos on vääräntyyppinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 60-v: kadulla kävellään päin, ravintolassa tarjoilija ei huomioi, autokaupassa haahuilin ympäriinsä eikä yksikään myyjä tullut luokseni… Ihan arkipäivää, että olen näkymätön.
Sori, mä olen sellainen että saatan kävellä ihmisiä päin. Olen 26-v, mutta uppoudun helposti omiin ajatuksiini. Lähinnä kaupassa on tullut sellaisia läheltä piti tilanteita. Puoliso aina jaksaa vinoilla mulle asiasta.
En tee sitä tahallani ja olen muutenkin sosiaalisesti ehkä vähän rajoittunut ja kömpelö. Nuorempana mä en edes ajatellut asiaa, mutta nykyisin kyllä hävettää jos jyrään ajatuksissani jotain toista päin.
Mut olen huomannut, että useimmin niitä törmäyksiä tulee just sellaisten 50-60 vuotiaiden naisten kanssa. En ole niin kiinnittänyt huomiota millaisiin ihmisiin törmäilen, mutta nyt tosiaan tajusin että en muista koskaan törmänneeni mieheen. Onko ne mun kanssa törmäilijät sitten yhtä ajatuksissaan kun minä?
Mies älyää väistää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baarissa ei sit kai kukaan tuu enää roikkuu tisseihin kiinni ja koko elämä & itsetunto siitä kiinni
Älä ole idiootti. Ei kukaan halua tulla ahdistelluksi. Tuijotuksen loppuminenkin on positiivista.
Miksi sitten naiset haluaa näyytää nuoremmalta? ??? Monikin on täällä sanonut, että kaipaa sitä että oli "näkyvä"... Vitsi kun on ristiriitaista??? En kyllä ymmärrä naisia.()
Niin kauan kun luulet että kaikki naiset/miehet/ihmiset ajattelevat tai kokevat samalla tavalla, et tule koskaan ymmärtämäänkään naisia. Kokeile vaikka keskittyä ymmärtämään ihan lähipiirin naisia - ehkä sinulla on äiti, sisko, tai ystävä, josta aloittaa. Se toimii ihan niin, että kuuntelet heitä ja kysyt, mitä he asioista ajattelevat. Toimii hyvin myös naisille, jotka koettavat ymmärtää miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin hoikka, pitkä kaunotar nuorena ja huomiota riitti vähän liikaakin. Ajan myötä huomio ei ole vähentynyt enkä koskaan ajatellut, että ah he ovat kauneuteni lumoissa :) Mitä olen huomannut, on että varsinkin nuoret miehet katsovat mietteliäinä koko olemustani. Jossain nuori mies kysyi, miten vanhemmat naiset saavat pidettyä itsensä hoikkina, kun nuoret ovat järjestään ylipainoisia. Ehkä siinä syy mietteliäisiin tuijotteluluihin.
Lisäksi minulla on sisäsyntyisesti lahjana värisilmä ja kyky ostaa vaatteita, jotka oikeasti sopivat ja istuvat hyvin päällä. Vikaostoksia ei ole ollut koskaan, että roskiin joutuisi laittamaan. Edelleenkään vuosien karttuessa en erehdy epäsopiviin väreihin ja vaatteiden malleihin.
Hiukset ovat puhtaat ja laitetut joka päivä ja hieman meikkiä kasvoissa, ei kovin näkyvästi kuitenkaan. Iloinen pilke silmissä, hymy herkässä, hampaat kunnossa, mikäs siinä on hymyillessä. Asenne humoristinen.
Vanhenen vuosi vuodelta, mutta en elä muiden huomiosta, ihan sama, katsooko joku vai ei. Elän omaa elämää.
Yhteenvetona: en ole muuttunut huomaamattomaksi ja tuskin muutenkaan.
Olen 46v. kohta 47v ja ihan sama homma. Olen suht pitkä ja hoikka viiden aikuisen lapsen äiti. Olen aina pitänyt kunnostani huolta. Liikun ja syön terveellisesti. En meikkaa sen kummemmin juuri koskaan. vähän meikkivoidetta joilla saa siloteltua enimmät punaisuudet ja ripsiväriä. Sekä tukka siistinä.
tuolla pukeutumisella saa näyttävyyttä että osaa yhdistellä oikeita värejä ja tyylejä eri tilanteisiin. En tarkoita että tarvii olla kallita merkkivaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi tänää äitini totesi, että miehet ja naisetkin tuijottaa minua kun olimme ostoksilla. Ei ole muuttunut miksikään, itse en rekisteröi asiaa. Avopuoliso on todennut samaa kun on yhdessä liikuttu jossain
N48
Onko menopaussi jo ohitettu?
Ei mitään merkkejä mistään vaihdevuosista, tämä todettu vasta myös gynellä. Äidilläni meni vaihtarit ohi kuin huomaamatta
Vanha ketju, mutta katson olevani tarpeeksi vanha vastaamaan nyt lähes seitsemänkymppisenä.
Tai en oikeastaan osaa vastata, kun en minä koe olevani millään tavalla näkymätön. En ole mikään suvun matriarkka ja siksi näkyvä, mutta en todellakaan koe olevani näkymätön millään muullakaan tavalla.
En ole mitenkään näkymätön. Olen aina saanut riittävästi huomiota.
N 55
Minusta tuntuu, että saan enemmän huomiota miehiltä nyt 40v, kuin vaikkapa 20v. Johtuu ehkä siitä, että olin parikymppisenä hyvin tavallisen näköinen. Toki silloinkin sain miehiä baarista, jos vaan menin itse juttelemaan (olen aina ollut hyvä puhumaan ja iloinen) ja tekemään aloitteen. Mutta nyt harvoin jos baarissa käyn, niin heti on ikäisiäni miehiä juttelemassa. Tämä ehkä johtuu siitä, että olen hoikka ja treenaan ja erotun siksi nyt ikäisteni joukosta. En kyllä hyödy tästä mitenkään, sillä minulla on ollut ihana aviomies(lasteni isä) jo vuosikaudet.
Mutta tämän palstan mukaanhan kukaan ei kiinnostu 40v naisista :D
On ikävää, kun nainen muuttuu näkymättömäksi aviomiehellenkin. Kaikki johtuu vaimon ikääntymisen tuomasta ulkonäön rumentumisesta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä mykkiä, yksinäisiä, hymyttömiä ja puhumattomia ihmisiä. Sorry, mutta voisitteko mitenkään vaikka pienellä hymynhäiveellä kohdata vastaantulevia kanssaihmisiä.
Hymyileppä huvikses tuntemattomalle miehelle? Kaikki miehet luulevat heti että on iskemässä. Jos naisen ulkonäkö ei heitä miellytä, niin heti kuvittelevat että iskee ja sanovat kaikkea että :" hyyii ssstana." Ja jos taas hymyilet ja olet kaunis, niin miehet innostuvat ihan liikaa.
40- vuotias on vielä hyvännäköinen, mutta 60- vuotias on jo todella vanhentunut ulkoisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei sano noin. Toisin kuin nettiä lukemalla voisi päätellä, miehet ovat kiinnostuneita kaikenikäisistä naisista. Ja viehättäviä naisia on kaikenikäisiä.
N54
Ovat kiinnostuneita. Eivätkä tee asialle mitään.
The End.
Nykyään saa helposti ahdistelijan maineen, jos on vääräntyyppinen mies.
Tiedän. Siksi he eivät teekään enää mitään.
sejollevastasit
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että saan enemmän huomiota miehiltä nyt 40v, kuin vaikkapa 20v. Johtuu ehkä siitä, että olin parikymppisenä hyvin tavallisen näköinen. Toki silloinkin sain miehiä baarista, jos vaan menin itse juttelemaan (olen aina ollut hyvä puhumaan ja iloinen) ja tekemään aloitteen. Mutta nyt harvoin jos baarissa käyn, niin heti on ikäisiäni miehiä juttelemassa. Tämä ehkä johtuu siitä, että olen hoikka ja treenaan ja erotun siksi nyt ikäisteni joukosta. En kyllä hyödy tästä mitenkään, sillä minulla on ollut ihana aviomies(lasteni isä) jo vuosikaudet.
Todennäköisemmin siksi, että 40v (todennäköisesti) ei enää käyttäydy kuin hemmoteltu kakara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä mykkiä, yksinäisiä, hymyttömiä ja puhumattomia ihmisiä. Sorry, mutta voisitteko mitenkään vaikka pienellä hymynhäiveellä kohdata vastaantulevia kanssaihmisiä.
Hymyileppä huvikses tuntemattomalle miehelle? Kaikki miehet luulevat heti että on iskemässä. Jos naisen ulkonäkö ei heitä miellytä, niin heti kuvittelevat että iskee ja sanovat kaikkea että :" hyyii ssstana." Ja jos taas hymyilet ja olet kaunis, niin miehet innostuvat ihan liikaa.
Ulinaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisemmin siksi, että 40v (todennäköisesti) ei enää käyttäydy kuin hemmoteltu kakara.
No en kyllä todellakaan parikymppisenä käyttäytynyt kuin hemmoteltu kakara. Teininä voi ehkä käyttäytyä niin (minun perhetaustallani en kyllä silloinkaan ollut hemmoteltu..), mutta kyllä itse ainakin jo 20+ osasin käyttäytyä todella hyvin.
Huomaamattomaksi muuttuminen voi tarkoittaa joko sitä, että henkilö unohdetaan, kukaan ei käy esim. kylässä. Ulkonäössä se voi tarkoittaa, ettei kukaan enää katso päin, koska mikään ei ulkonäössä kiinnitä huomiota.
Itsekin olen jo pitkään huomannut tämmöistä ja aion kyllä tehdä asialle jotain. Jo kauniit värikkäät vaatteet ja pieni ehostus saa aikaan pirteyttä itsessä ja muutkin huomaa, että on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Lähes päivittäin vieras nainen hymyilee minulle ilman tuollaisia paniikkireaktioita.
Mikä estää miestä tekemästä noita samoja asioita? Oma itsekkyys?