YLE: suomalaiset syövät mieluummin kylmää makaroonilaatikkoa yksin kotona kuin käyvät syömässä lämpimän ruoan ravintoloissa
Ravintola-alan yrityksiä on kaatunut nyt poikkeuksellisen paljon ja syylliset siihen ovat suomalaiset kuluttajat, jotka Ylen mukaan tinkivät ravintolassa syömisestä liiankin helposti ja valitsee mieluummin annoksen kylmää makaroonilaatikkoa lämpimän ravintola-annoksen sijaan.
Kommentit (500)
Vierailija kirjoitti:
Ammattikokkien bravuureita.
Pakastekuhaa ylikypsänä mössönä, pussikastikkeessa uiden...
Pakasteesta sulatettua broilerin rintaa, muistutti kuivaa koivuhalkoa.
Caesarsalaatti Xtra salaatinkastikeella ja Parmesanjauheella.
Burgeri epämääräisellä pihvillä joka hivenen vielä jäässä sisältä.
Paljon on hyvä kokemuksia ravintoloista...
Njoo. Kokki 9e tuntipalkka. Mitä odotit?
Haluatko että heitän vielä voltin lopuksi?
Jos ap ei millään keksi syytä miksei ravintoloissa käydä ei ole kovin välkky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus tuosta ylen artikkelista.
"Silloin kuitenkin unohdetaan, ettei ravintolassa käyminen ole vain ruuan ja juoman kuluttamista. Kyse on elämyksestä, jossa yhdistyvät ympäristö, ihmiset ja yhteisöjen luominen, Lipiäinen sanoo".
Ei minulle ravintolassa ruokailu tuo elämyksiä En kaipaa ruokailuun yleistä ympäristön hälinää ympärilläni, haluan nauttia ruokani kaikessa rauhassa kotonani. Toisekseen ravintoloissa ruokailu on omasta mielestäni kallista vaikka minulla onkin siihen varaa. En viitsi tuhlata rahoja ravintolassa ruokailuun koska en siellä viihdy. En tue palveluita vain sen vuoksi että ne voisivet palvella jatkossakin jos en koe niitä itselleni hyödyllisiksi.
Siinä kiteytettynä suomalaisuus. Sivistysmaissa kuten ranska, italia jne. on täysin norm
Rättisitikka on monilla. Olen käynyt Ranskassa. Chansonia lauletaan ajellessa. Köyhiä ei Ranskassa ole. No ehkä joku Taidemaalari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen etiikka että en käy ravintoloissa koska ravintoloitsija maksaa työntekijöilleen liian matalaa palkkaa. Monissa on lähes riistopalkkaa ja oikeaa ihmiskauppaakin.
En voi tukea sellaista missä palkat on alle 15e tunti. En yksinkertaisesti voi tukea sellaista toimintaa.
Mun rahoista on riitettävä myös työntekijöille Suomen kaltaisessa maassa.
Inhoan työntekijöiden riistoa ja sitä mitä ammattiliitoille on tehty nyt. Suomi on junttimaa.
Et sitten voi käydä ruokakaupassakaan...
Välttelen sitäkin kovasti. Kerran viikossa on pakko käydä ja nähdä nälkää aika paljonkin päivien aikana. Ostan mahdollisimman vähän mitään. Omenoita olen syönyt nyt syksyn ja loppukesän aikana.
Ei ole rahaa ravintolaan. Ja miksi se laatikko kylmänä pitää syödä? Kyllä minä ainakin sen lämmitän enenn kuin syön ja luulen että niin 99% muistakin jostka makrulootaa syövät tekevät.
Eivät suomalaiset vielä niin uusavuttomia ole, etetivätkö osaa makaronilootaa lämmittää ennen kuin syövät sen.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni ja minä olemme keskituloisia eläkeläisiä. Me käymme pari kertaa viikossa lounaalla ja ehkä kerran kuukaudessa päivällisellä ravintolassa.
Lounaspaikoissa saa kyllä rahoilleen vastinetta. Käydään mm. kaupungintalon ravintolassa, Arabian opiskelijaravintolassa, Fagtoryssa, Puotilan kartanossa. On kivaa vaihtelua ja sovitaan tapaamisiakin lounaalle.
Kalasataman terveyskeskuksen ravintolassa on yhtä hyvää ruokaa kuin kaupungintalollakin. Tekevät kaiken itse.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen etiikka että en käy ravintoloissa koska ravintoloitsija maksaa työntekijöilleen liian matalaa palkkaa. Monissa on lähes riistopalkkaa ja oikeaa ihmiskauppaakin.
En voi tukea sellaista missä palkat on alle 15e tunti. En yksinkertaisesti voi tukea sellaista toimintaa.
Inhoan työntekijöiden riistoa ja sitä mitä ammattiliitoille on tehty nyt. Suomi on junttimaa.
No sinulle lohdutukseksi, että vielä vähemmän ravintoloitsija voi palkkaa maksaa, mitä vähemmän palveluja käytät.
En minäkään viitsi tehdä yhtään enempää töitä kun on tarpeen elämää varten, koska riistoverottaja jakaa ne perusteettomina palkankorotuksina virkamieskunnalle.
Suo sielä, vetelä täällä.
Kyllä mä ainakin lämmitän sen makaroonilaatikon
Liian kallista syödä ravintolassa ja kehtaavatkin vielä kysyä tippiä! Maksupäätteissään..
Piristää se arkea käydä joskus ulkona syömässä, varsinkin kun on mukavaa seuraa. Tuohon makaronilaatikkoon fixoidutte liikaa. Ylen toimittajan kömpelö tarkoitus oli varmasti potkaista suomalaisia nilkkaan, ja purra kättä, joka heidät elättää. Tosiasiassa suomalaiset ovat järkeviä rahankäyttäjiä. Vaikka rahaa olisi, Vuittonin laukku jää hyllyyn. Niitä ostaa ulosottovelkaiset tosi-tv- ja somejulkkikset sekä sugardaddyt näille edellämainituille.
Vierailija kirjoitti:
Yle-vero pois niin voisi säästyneillä rahoilla käydä syömässä.
Persujen trollipaja on tänäänkin ahkeroinut palstalla. Porukka menee täysillä halpaan . YLE- vero pois, niin on rahaa syödä kylmän makaronilaatikon sijaan ravintolassa oikeen lämmintä ravintolaruokaa. 🤣Tässäkin jutussa oli haastateltu henkilöä JONKA mukaan ihmisillä ei jne. Persu se tönäisee nyt vanhan mummonsakin nurin, jotta pääsee ulisemaan YLE-verosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinulle lohdutukseksi, että vielä vähemmän ravintoloitsija voi palkkaa maksaa, mitä vähemmän palveluja käytät.
En minäkään viitsi tehdä yhtään enempää töitä kun on tarpeen elämää varten, koska riistoverottaja jakaa ne perusteettomina palkankorotuksina virkamieskunnalle.
Suo sielä, vetelä täällä.
Riippuu täysin yrittäjästä että maksaako sittenkään vaikka asiakkaita kävisikin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin lämmitän sen makaroonilaatikon
Kylmänä syöminen on ap.:n keksimä. Sitä ei sanottu siinä jutussa.
Oikeistohallitus tekee pahaa pienyrittäjille. Tämä olisi pitänyt tajuta ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät suomalaiset vielä niin uusavuttomia ole, etetivätkö osaa makaronilootaa lämmittää ennen kuin syövät sen.
Mun lapset on. En ole pitkien työpäivien jälkeen kerinnyt opettaa mikron käyttöä. Ei ole energiaa sellaiseen. Tytärkin pamautti mikroon ruuan lusikan kanssa ja se reagoi kipinöimällä.
Vierailija kirjoitti:
Piristää se arkea käydä joskus ulkona syömässä, varsinkin kun on mukavaa seuraa. Tuohon makaronilaatikkoon fixoidutte liikaa. Ylen toimittajan kömpelö tarkoitus oli varmasti potkaista suomalaisia nilkkaan, ja purra kättä, joka heidät elättää. Tosiasiassa suomalaiset ovat järkeviä rahankäyttäjiä. Vaikka rahaa olisi, Vuittonin laukku jää hyllyyn. Niitä ostaa ulosottovelkaiset tosi-tv- ja somejulkkikset sekä sugardaddyt näille edellämainituille.
Toimittaja haastatteli. Mielipide oli haastateltavan. Ei toimittajan eikä YLEn. Ap:lta kekseliäs provo. Kekseliäin aikoihin, useimmat ovat niin läpinäkyviä, että itkettää. Nyt on hyvä porvoo vuorossa.
3€ on lounaasta kipuraja. Siksi käyn vain opiskelijaruokalassa syömässä.
Teen teille pastaa Carbonara Ruokakermalla ja Xtra Pekonilla.
Tulkaa syömään 25e annos. Jälkkäriksi Mokkapala kahvilla 9e.
Itselleni annos maksaa 2e ja Jälkkäri 1,5e