Työkyvyttömyyseläke evätty
Olen 60v nainen, lääkärini mielestä olen kykenemätön työhön. Ilmariselta kuten myös Kelasta tuli hylky. Eli haaskaanko aikaa ja näen turhaa vaivaa, jos valitan päätöksistä?
On se kumma, ettei lääkärin huolella laatima lausunto paina vaakakupissa yhtään mitään, toki nuo minua näkemättömät asiantuntijalääkärit tietävät paremmin.
Kommentit (145)
Taas jotku Ilmarisen ja Kelan eläkepäättäjät saaneet hyvän hylkäysprovision ja nassepersut ja muut äärioikeistolaiset psykopaatit " MEE TÖIHIN"-ilkuttavaa.
Ihminen voi olla kykenemätön johonkin työhön, mutta ei kaikkiin töihin. Jos kaikki johonkin työhön kykenemättömät tai "kykenemättömät" päästettäisiin eläkkeelle, niin eihän siitä mitään tulisi. Valitettava tosiasia on, että osa ihmisistä huijaa ja laiskottelee. Siitä kärsivät kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Jouduin ilmoittautumaan TE-toimistoon.
Mitä tarjosivat sieltä?
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyt kirjoittelemaan palstalle, pystyt varmasti jonkinlaiseen työhön.
Täydellisen junttieinarin kommentti. Vain kuolleena ei pysty tekemään mitään.
Taidat olla viivaa hokeva maalaisjuntti jostain peräkyliltä.
Riippuu millä syyllä haet sitä eläkettä, itse pääsin kyllä "helposti". Vika on hartioiden alapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää. 60 vuotiaita ei päästetä eläkkeelle. On tää pas..... valtio.
Niin, hyvä valtio antaisi kaikkien maata kotona, rahaahan saa painamalla lisää seteleitä.
Lässyti lässyti, v*tun ääliö.
Oletko niin idari ettet tiedä työeläkkeistä? Samat yhtiöt maksavat työkyvyttömyys eläkkeen. Ei mene senttiäkään valtion rahaa.
Taidat olla kokematon teini, tai muuten vain ääliö
Vasta 6-kymppinen....töihin vaan muutamaksi vuodeksi..
Vierailija kirjoitti:
Miettikää. 60 vuotiaita ei päästetä eläkkeelle. On tää pas..... valtio.
Minä pääsin jo 59-vuotiaana pois työelämästä kun jäin työttömäksi ja pääsin sitten eläkeputkeen eikä edes mitään vaivoja vielä.
Vierailija kirjoitti:
M
E
N
E
T
Ö
I
H
I
N
M
E
N
E
T
Ö
I
H
I
N
M
E
N
E
T
Ö
I
H
I
N
Tapa ittes, hyödytön ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyntiä voi tehdä vaikka kotona
Se on ihmisten häiriköintiä ja huijaamista. Itsensä myyminenkin on kunniallisempi ammatti.
No pystyisitkö siihen, jos vain selällään tarttee maata?
Ken ei pidä työtä tekemän,sen ei pidä syötämän..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen vamma sinulla on? Mistä kärsit?
Lorvikatarri. T:AP
ET OLE AP.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyt kirjoittelemaan palstalle, pystyt varmasti jonkinlaiseen työhön.
Tekstiä voi tuottaa katseohjauksellakin, vaikka olisi neliraajahalvaantunut...
Itse en ole sentään neliraajahalvaantunut, mutta muisti, keskittymiskyky ja kuulo ovat sen verran huonoja, että jäin työkyvyttömyyseläkkeelle 49-vuotiaana IT-alalta. Uudelleenkoulutusta ei edes harkittu, koska opiskelu vaatii juuri muistia ja keskittymiskykyä. Lisäksi yli viisikymppisen on vaikea saada töitä ilman aiempaa työkokemusta alalta.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyntiä voi tehdä vaikka kotona
Silläkö elää?
Vierailija kirjoitti:
Kokeile laatia lääkärin kanssa osa-eläke hakemus. Se vaihtuu eläkeiän koittaessa täydeksi vanhuuseläkkeeksi.
Eli siis tuplataan, kun vanhuuseläke koittaa. Osatyökyvyttömyys eläke ei edellytä työntekoa. Mutta saa tehdä tietyn (henkilökohtainen) rahasumman verran.
Mutta saako työtä tekemätön osatyökyvyttömyyseläkeläinen mitään tukia? Työttömyystuen edellytys kun on, että hakee kokoaikaista työtä. Ja muitakaan tukia ei saa (poislukien eläkeläisen asumistuki), jos ei hae töitä.
alle 30-vuotiaat päästetään työkyvyttömyyseläkkeelle mutta kymmenien vuosien työrupeaman ja kremppojen jälkeen ei pääse. On kyllä omituista. Miten paljon nuorista on vain "En tahdo sitoa itseäni mihinkään ja vähiten työsuhteeseen" -tyyppejä sekä keksittyjä tuntemuksia joita suurentelevat ja piiloutuvat niiden taakse;tuloksena työkyvyttömyyseläke.
Kyllä pääsee tk eläkkeelle kunhan osaa näyttelemisen taidon ja päästä pääsee helposti.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi olla kykenemätön johonkin työhön, mutta ei kaikkiin töihin. Jos kaikki johonkin työhön kykenemättömät tai "kykenemättömät" päästettäisiin eläkkeelle, niin eihän siitä mitään tulisi. Valitettava tosiasia on, että osa ihmisistä huijaa ja laiskottelee. Siitä kärsivät kaikki.
Tässä on kyse 60 vuotta täyttäneestä ihmisestä. Hänen työkykyään verrataan hänen viimeisimpään työhönsä. Hänen ei siis lain mukaan tarvitsisi kouluttautua uuteen ammattiin. Eihän hän ehtisi olla koulun jälkeen töissä lähestulkoon ollenkaan, kun eihän tuon ikäistä kukaan edes palkkaisikaan. Eli yhteiskunta säästää nyt, kun roikottaa häntä työttömänä viimeiset vuodet.
Ruuminvammoista etc ei pääse helpolla mutta pitääkin selittää että kroppa&mielenterveys romuna/ vakava masennus niin kyllä pääsee.Ei pidä olla lapanen niissä tutkimuksissa
Lässyti lässyti, v*tun ääliö.